Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Sniper sanoi:
Juu ja vielä sanoivat että aivan täyden kympin peli se ei ole koska läpipeluuseen meni viitisen tuntia. Mutta antoivat sitten kuitenkin kympin. Nimi vaan Sony.tv:ksi... Tästähän on ollut tuolla Pleikkaosastolla vääntöä, jolillekin tuntuu olevan mahdotonta että peli ei oikeasti ole kympin arvoinen ja meneillä on sellainen selittely että Paavo M. Petäjäkin olis kateellinen.
Tilt on turha ohjelma. Ikävä kyllä muutakaan peliaiheista ohjelmaa suomessa ei ole.
Lisäys:
Kaveri joka omistaa pelikaupan sanoi että tiltin peliarvosteluilla on aivan älytön vaikutus myynteihin. Sinällään odottaisi ohjelmalta, jolla oikeasti on vaikutusta, korkeampaa tasoa.
Aleksi: Kun äsken kirjoitit että että millekkään pelille ei voi antaa kymppiä, niin ajattelin kääntää sinun maailmankatsomuksesi tänään
Meinaan, kympin peli ei ole täydellinen mutta se on parasta mitä peliteollisuus pystyy tällä hetkellä tuottamaan. Eli kymppi numeroarvona ei tarkoita täydellistä vaan parasta. Mitä järkeä olisi pitää arvosanaa luettelossa jos mikään peli ei sitä pystyisi saamaan, joskin kympin liikaa viljelyä tulee välttämään.
Minusta täydet pisteet saaneen pelin tulisi loistaa jokaisella pelin osa-alueella. (Esim. HS ei näytä sitä tekevän. Toki en ole pelannut, luin vaan arvosteluita. Eli sinällään älkää vielä teloittako)
IGN:llä on minusta hyvät arvosteluperusteet. Ilmaisia pisteitä ei jaella ja kaikki aina perustellaan. Metroidi sai miinusta siitä että pari kertaa pelin aikana oven avatessa tulee pitempi lataustauko (10 sek) sekä siitä että se kumminkin vain jatko-osa. Tiukkaa on arvostelu!
1upkin tykkäsi pelistä, antoi 9. Olin tipahtaa jakkaralta, suhteellisen ennenkuulumatonta 1upilta. Siltikkin paska sivusto
Lisäystä nro 2:
Scatterbrain:
Wii myy pirusti, mutta mitäs kun sille ei taatusti tulla näkemään tuommosia Bioshockin kaltaisia pelejä? Metroidkaan kun ei kiinnostaa varmaan juuri ketään jos on pelannut sitä. Oikeastaan mikään ei kiinnosta. Rima on nyt kovin korkealla. Lasken tässä minuutteja, että millon muksut menee nukkumaan, että pääsee taas pelaamaan sitä. Uskokaa pois, ne tehot kääntyy vielä Wiitä vastaan - paitsi jos valtaosa Wii: ostajista sitten hankkii toiseksi koneekseen XO/PS3:n, mutta enpä usko että massat tuohon lähtevät (tai siis olen siitä varma). Tämän hurjan väitteeni tueksi perustelen sitä vielä sillä, että rupu PC:llä testattuna yllä mainittu peli menetti noin 20 pistettä tunnelmastaan kun pelasi kaikki asetukset nollilla 800x600 tilassa. Haukkukaa sitten graffahuoraksi, mutta niin siinä vain kävi
Eiköhän sen bioshockin hieno tunnelma lähde valtaosaltaan tyylillisesti pirun onnistuneista graffoista. Ja tarpeeksi kovasta teknisestä suorituksesta. Aika huono verrata rupu peeceetä ja wiitä keskenään, wiille kumminkin koodi premmin optimoidaan. Jos pelintekijät jaksaa. Tässä on gametrailersin grafiikkapalaute metroidista:
Its almost assumed that more polygons, shaders, and particle effects make a better looking game, but Metroid Prime 3 proves that art trumps all. Easily the most visually impressive Wii game, it can hold its own against any title on any other platform. It runs like greased lighting, never pausing or stuttering, despite whipping the poor little Wiis processor into a tizzy. Not to say its not technically impressive, though. Its pushing loads of geometry, all while displaying incredible particles, transparencies, bloom, and much more. Its one of those games that looks better and better the farther you go, motivating you to turn that next corner to view the next breathtaking vista..
Näköjään se tahtoo nähdä lisää-fiilis onnistuu wiilläkin.
Sori pitkä viesti