Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sille on syy miksi PS3 on niin vaikea ympäristö.

Sony suunnitteli laitteen myyvän yli sata miljoonaa eli toisin sanoen he odottivat sen pieksevän vastustajansa. Tällöin kehittäjät eivät voisi täysipainoisesti keskittyä mihinkään muuhun kuin PS3:een ja esim. XO:lle käännettävät pelit olisi tehtävä alusta saakka uudelleen kun PS3-koodia ei voi oikeastaan hyödyntää mitenkään siinä.

Homma vaan kääntyi vähän toisinpäin kun XO onkin tärkein HD-konsoli kehittäjille. Ei ole ennenkuulumatonta, että XO-versio esimerkiksi pyörii 60fps ja PS3-versio 30fps.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid on oikeassa. Tulee käymään niin, ettei PS3:n tehoja tulla koskaan käyttämään hyväksi täyteen potentiaaliin asti. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että HD-pelit suunnitellaan XO:n tehojen mukaan. Toki Sony julkaisee omat nätit yksinoikeutensa, mutta siihen se sitten jääkin. Tätä taustaa vasten on aika perustelematonta hankkia PS3 vain siksi, koska se on konsolikolmikosta tehokkain.

Wiistä sen verran, että on aivan turha luulo, että sen tehot kääntyvät sitä vastaan. Niin ei tule käymään, koska suuri yleisö rakastaa Wiitä. Wii on täysiverinen onnistuneen markkinoinnin (product, price, place, promotion) tulos, eikä se asema enää herkällä lähde pois. Esim. PS2 menestyi samasta syystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Metroidkaan kun ei kiinnostaa varmaan juuri ketään jos on pelannut sitä.

Onko tuo vitsi?

Pelailen juuri Bioshockkia mutta jos saisin Metroidin nyt käsiini niin jäisi Bioshock vähäksi aikaa paitsioon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Devaajat keskustelevat kompromisseista PS3:n kanssa - RSX taitaa olla melkoinen pullonkaula.
Tämä kertonee jotain pieleen menneestä suunnittelusta; moniydinprossun tehot heitetään
hukkaan kun sitä pitää käyttää laiskan GPU:n jatkeena. Menee niin sanotusti lapsi pesuveden mukana.

Stuart Denman sanoi:
For the game we're currently working on [at Surreal Software], we're heavily modifying Unreal and ripping out guts and stuff like that. There's kind of a lot of predetermined stuff that comes along with it. We found that we have to port a lot of specialized code off of the GPU and onto SPU code, which is quite a bit different from writing HLSL.
Clinton Keith sanoi:
We'we had the same experience that Stuart's had. It's generally adjusting for the 360, then adjusting a great deal more for the PS3 to work around its limitations. The RSX is a limitation in that it is a bit weaker. We're porting some of that stuff over to the SPUs and then finding some general optimizations for the PS3 that also reflect back to the 360.
...
Porttausjärjestyksestä jännää teoriaa:

Bruce Rogers sanoi:
If you start on PS3, you might end up with better engine for the 360 than if you started on the 360, because it forces you to be rigious about how you code it. It certainly hasn't been about finding universal solution to both platforms.

Lähde: Game Developer, August 2007
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Onko tuo vitsi?

Pelailen juuri Bioshockkia mutta jos saisin Metroidin nyt käsiini niin jäisi Bioshock vähäksi aikaa paitsioon.

Kun tästä ketjusta on kyse, niin mitäs luulet?

Asiasta toiseen; Heavenly Sword ja MP3 ovat aloittaneet molemmat hyvin 10/10. Tänään n. klo 8 tulee ainakin IGN:ään myös MP3:sta arvostelu. Edittiä: siis tuollahan tuo jo oli tietenkin. 9.5 Metroidille. Edittiä 2: olen todella väsynyt ja ajantaju on todella pahasti hukassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kun tästä ketjusta on kyse, niin mitäs luulet?

Asiasta toiseen; Heavenly Sword ja MP3 ovat aloittaneet molemmat hyvin 10/10. Tänään n. klo 8 tulee ainakin IGN:ään myös MP3:sta arvostelu. Edittiä: siis tuollahan tuo jo oli tietenkin. 9.5 Metroidille. Edittiä 2: olen todella väsynyt ja ajantaju on todella pahasti hukassa.

Niin teki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tätä en tajua:
Graphics Nvidia RSX @ 550MHz AMD ATI R500 @ 500MHz PS3
Eli eivät ole varmaan tutustuneet yhtään GPU:n kun väittävät PS3:n GPU:n olevan tehokkaampi pelkkien Megahertsien takia :)
Sanoisin, että molemmat on hyviä. Ja jos Elitessä ei ole samanlaisia ongelmia kuin premiumissa niin ehkä ihmiset alkavat ostaa sitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:

Todella tylyt lukemat. :eek:

IGN antaa noin murskatuomion pelille, jonka piti olla ns. jeesuspeli. Peli, jonka piti olla yksi keihäänkärki PS3 konsolimyynnin pelastajana. Odotin vähintään 8.5, enemmänkin 9 arvosanaa. 7.0 on puhdasta jämäpelien luokkaa.

Seuraavaksi IGN tietysti heittää Halo 3 arvosanaksi 7.5 :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Todella tylyt lukemat. :eek:

IGN antaa noin murskatuomion pelille, jonka piti olla ns. jeesuspeli. Peli, jonka piti olla yksi keihäänkärki PS3 konsolimyynnin pelastajana. Odotin vähintään 8.5, enemmänkin 9 arvosanaa. 7.0 on puhdasta jämäpelien luokkaa.

Seuraavaksi IGN tietysti heittää Halo 3 arvosanaksi 7.5 :p

Tuntuu jakavan mielipiteitä rajusti tuo peli. Eihän tuossa ign:n arvostelussakaan varsinaisesti peliä haukuttu, mutta pettymys paistoi arvostelijan kommentien perusteella, jonka arvelen painaneen arvosanan noinkin alas.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
The Register on tehnyt vähän vertailevaa tutkimusta, ja todennut, että jos nyt tarttisi tehdä valinta PS3:n ja Xbox 360 Eliten välillä, niin jälkimmäinen voittaisi:
http://www.reghardware.co.uk/2007/08/24/review_xbox_360_elite/

Oli kyllä hämmästyttävän rautalangasta väännettyä tekstiä, "Hardware"-osiolta voisi odottaa vähän enemmän asiantuntemusta. Pojat nimittävät Eliteä Premiumin "seuraajaksi", mistä tulee pikemmin mieleen Xbox/Xbox 360 -ero, ihmettelevät Xboxin melua, painottavat kerta toisensa jälkeen että Elite on sisuskaluiltaan sama laite kuin "edeltäjänsä" (Premium) ja osaavat jopa huomauttaa, että laite kytketään käyttöön samalla tavalla kuin Premium, luonnollisesti! Hiljattaiset 360:n hajoamisongelmatkin kuitataan sillä, että laite ei tunnu lämpimämmältä kuin PS3..!

Ilmeisesti artikkeli on suunnattu umpitaviksille, joita ei haluta sekoittaa myöskään mainitsemalla osittainen taaksepäinyhteensopivuus. Olisivat vielä voineet laittaa taulukkoon yhden ylimääräisen kohdan laitteiden pinnoituksesta: "matta -- kiiltävä", josta 360 olisi saanut vielä yhden voiton.

Sinänsä artikkeli on kyllä oikeassa, että Elite olisi tällä hetkellä HD-konsoleista periaatteessa paras. Sen vuoksi ihmetyttääkin, miten Microsoft tuntuu sössineen uuden mallin aseman sekä hinnoittelussa että markkinoinnissa. Elite olisi pitänyt hinnoitella ja tuoda markkinoille paljon aggressiivisemmin, ja surkuhupaisasti hiljattaisessa hinnanhionnassa (jota ei kunnon alennukseksi voi sanoa) Premiumin ja Eliten ero suureni entisestään. Jos Microsoft todella tahtoo tehdä 360:sta hubin ladattavalle HD-sisällölle, niin nyt pitäisi pyrkiä vahvistamaan erityisesti Eliten asemaa markkinoilla. Joku sen sanoikin: "Microsoftilla oli tavoitteena saada markkinajohto, ja ehtimällä julkaisuun vuosi ennen kilpailua he saivat sen. Mutta sitten he eivät tienneet mitä tehdä, kun he olivat saavuttaneet tavoitteensa." Ja nyt maailmanlaajuinen markkinajohto on jo menetetty, pian perässä seuraa Eurooppa ja sitten Amerikka.

TJS sanoi:
Tuntuu jakavan mielipiteitä rajusti tuo peli. Eihän tuossa ign:n arvostelussakaan varsinaisesti peliä haukuttu, mutta pettymys paistoi arvostelijan kommentien perusteella, jonka arvelen painaneen arvosanan noinkin alas.

Tekstin perusteella olisi voinut olettaa alempaakin arvosanaa, nyt tuntuu että arvostelija oli kiltillä päällä numeroa lätkäistessään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Todella tylyt lukemat. :eek:

IGN antaa noin murskatuomion pelille, jonka piti olla ns. jeesuspeli. Peli, jonka piti olla yksi keihäänkärki PS3 konsolimyynnin pelastajana. Odotin vähintään 8.5, enemmänkin 9 arvosanaa. 7.0 on puhdasta jämäpelien luokkaa.

Seuraavaksi IGN tietysti heittää Halo 3 arvosanaksi 7.5 :p

Tylyt on arvosanat juu. Tilt taas lätkäisi perinteisen kympin HS:lle :P. Millekkään pelille ei voi antaa 100/100 tai 10/10 koska täydellistä peliä ei ole (eikä tule) olemassakaan. Jos joku peli saa vähän yli yhdeksän se on jo mielestäni riittävä arvosana. Noh tämä kaikki tietysti IMO, tosin luulen että moni on samaa mieltä kanssani tuosta Tilt.tv hommasta, että tyypit antaa kymppejä vähä turhan tiuhaan ja joskus teksti ei yhtään vastaa arvosanaa. Älkää käsittäkö väärin, en lue pelien arvosteluja Tiltistä ja pidä niitä lyhtynäni pimeässä... :p

Metacritic on ihan ok lähde siinä mielessä, että sieltä näkee keskiarvon ja yleensä se pitää aika hyvin kutinsa. Saapas nähdä miten käy GT5:sen, Lairin tai GTA4:sen. :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Taitaa hype pitää parhaiten kutinsa näistä kolmesta uudesta "Jeesuksesta" parhaiten, ehkä odotetustikkin, BioShockin ja uuden Metroidin kohdalla. Heavenly Sword taitaa jäädä sellaiseksi "ihan kivaksi" välipalaksi (noin 5-8 tuntia läpäisu), kunhan vain genre kiinnostaa, vaikka ennakkoon onkin nostettu todelliseksi systemselleriksi. Foorumin Heavenly Sword ketjussa toki isketään koko IGN täysin maanrakoon, mutta niinhän se aina menee, että ne arvostelut ovat oikeassa, jotka omaan makuun osuvat. Onhan jopa Tiltinkin arvostelut otettu täällä tosissaan...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Todella tylyt lukemat. :eek:

IGN antaa noin murskatuomion pelille, jonka piti olla ns. jeesuspeli. Peli, jonka piti olla yksi keihäänkärki PS3 konsolimyynnin pelastajana. Odotin vähintään 8.5, enemmänkin 9 arvosanaa. 7.0 on puhdasta jämäpelien luokkaa.

Seuraavaksi IGN tietysti heittää Halo 3 arvosanaksi 7.5 :p
En lähtisi nyt Heavenly Swordia ja Haloa vertailemaan :D Paistatellaan vähän luokassa hyvä peli ja loistava peli. Tosin en kyllä HS:ltä missään vaiheessa odottanut, kuin korkeintaan sitä 9.0 pintaan.

Sitten, jos Haloon pitäisi vertailla, niin sanoisin, että jos joku Pleikkarin OIKEA jeesuspeli tyylin Metal Gear Solid IV saisi noin tyrmäävät arvostelut, niin se olisi siinä sitten Plesen osalta :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ludson sanoi:
Sitten, jos Haloon pitäisi vertailla, niin sanoisin, että jos joku Pleikkarin OIKEA jeesuspeli tyylin Metal Gear Solid IV saisi noin tyrmäävät arvostelut, niin se olisi siinä sitten Plesen osalta :D

Voisi kyllä epäillä arvostelijan työskentelevän huumausaineiden alaisena jos MGS4:lle vain 7.0 antaa. Jotenkin on semmonen kutina että niin ei tule käymään... ;) Vaikkakin jos muistellaan MGS2:sta jossa Snakella sai pelata vain puoli tuntia jos meni juoksemalla läpi. :( Loppu Snaken osiosta olikin sitten välivideoiden katselua. Eikä se Raidenin osiokaan niin kauaa kestänyt siis pelillisesti. :p

Silti arvostelijat antoivat pisteitä 90 - 100 asteikoilla. Voisi sanoa että peli oli enemmän kuin osiensa summa. MGS3:ssa taas Kojima kuunteli kritiikkiä ja homma toimi kuin junan vessa. Mutta eiköhän siinä ollut off topiccia tarpeeksi. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Tätä en tajua:
Graphics Nvidia RSX @ 550MHz AMD ATI R500 @ 500MHz PS3
Eli eivät ole varmaan tutustuneet yhtään GPU:n kun väittävät PS3:n GPU:n olevan tehokkaampi pelkkien Megahertsien takia :)
Sanoisin, että molemmat on hyviä. Ja jos Elitessä ei ole samanlaisia ongelmia kuin premiumissa niin ehkä ihmiset alkavat ostaa sitä.
Eikö tuo RSX ole kaiken lisäksi 500 MHz? Muistaakseni sitä downgradetettiin hissukseen ennen julkaisua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Täällä kun on taas ollut keskustelua siitä, kuinka surkea pleikkari on puolin ja toisin, niin ajattelin pistää vähän ps3-myönteistäkin quotea:

Valve sanoi:
For the 360 version of the game, we can probably say we are using around 93-94% of the console's power given our current optimization. With the PS3, we can't exactly say what power cap we reached, since no developer really knows where the boundary is for the PS3. We can tell you that in terms of the whole game together on the PS3, we are not even using the SPU's and it is purely built on the graphics card and Cell. We're still optimizing for PS3 more because we can, which can explain the slight delay to you. But no worries, everything is going smoothly to put down any rumors.

http://www.psu.com/PSU-Interview--Half-Life-2-and-Team-Fortress-2--a1108-p1.php (sivulla 2)

Tästähän nyt voi päätellä senkin, ettei se ps3-kehitystyö mitään mahdotonta ole..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Tylyt on arvosanat juu. Tilt taas lätkäisi perinteisen kympin HS:lle :P.

Juu ja vielä sanoivat että aivan täyden kympin peli se ei ole koska läpipeluuseen meni viitisen tuntia. Mutta antoivat sitten kuitenkin kympin. Nimi vaan Sony.tv:ksi... Tästähän on ollut tuolla Pleikkaosastolla vääntöä, jolillekin tuntuu olevan mahdotonta että peli ei oikeasti ole kympin arvoinen ja meneillä on sellainen selittely että Paavo M. Petäjäkin olis kateellinen. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sniper sanoi:
Juu ja vielä sanoivat että aivan täyden kympin peli se ei ole koska läpipeluuseen meni viitisen tuntia. Mutta antoivat sitten kuitenkin kympin. Nimi vaan Sony.tv:ksi... Tästähän on ollut tuolla Pleikkaosastolla vääntöä, jolillekin tuntuu olevan mahdotonta että peli ei oikeasti ole kympin arvoinen ja meneillä on sellainen selittely että Paavo M. Petäjäkin olis kateellinen. :D


Tilt on turha ohjelma. Ikävä kyllä muutakaan peliaiheista ohjelmaa suomessa ei ole.

Lisäys:
Kaveri joka omistaa pelikaupan sanoi että tiltin peliarvosteluilla on aivan älytön vaikutus myynteihin. Sinällään odottaisi ohjelmalta, jolla oikeasti on vaikutusta, korkeampaa tasoa.

Aleksi: Kun äsken kirjoitit että että millekkään pelille ei voi antaa kymppiä, niin ajattelin kääntää sinun maailmankatsomuksesi tänään :) Meinaan, kympin peli ei ole täydellinen mutta se on parasta mitä peliteollisuus pystyy tällä hetkellä tuottamaan. Eli kymppi numeroarvona ei tarkoita täydellistä vaan parasta. Mitä järkeä olisi pitää arvosanaa luettelossa jos mikään peli ei sitä pystyisi saamaan, joskin kympin liikaa viljelyä tulee välttämään.

Minusta täydet pisteet saaneen pelin tulisi loistaa jokaisella pelin osa-alueella. (Esim. HS ei näytä sitä tekevän. Toki en ole pelannut, luin vaan arvosteluita. Eli sinällään älkää vielä teloittako)

IGN:llä on minusta hyvät arvosteluperusteet. Ilmaisia pisteitä ei jaella ja kaikki aina perustellaan. Metroidi sai miinusta siitä että pari kertaa pelin aikana oven avatessa tulee pitempi lataustauko (10 sek) sekä siitä että se kumminkin vain jatko-osa. Tiukkaa on arvostelu!

1upkin tykkäsi pelistä, antoi 9. Olin tipahtaa jakkaralta, suhteellisen ennenkuulumatonta 1upilta. Siltikkin paska sivusto :D

Lisäystä nro 2:
Scatterbrain:
Wii myy pirusti, mutta mitäs kun sille ei taatusti tulla näkemään tuommosia Bioshockin kaltaisia pelejä? Metroidkaan kun ei kiinnostaa varmaan juuri ketään jos on pelannut sitä. Oikeastaan mikään ei kiinnosta. Rima on nyt kovin korkealla. Lasken tässä minuutteja, että millon muksut menee nukkumaan, että pääsee taas pelaamaan sitä. Uskokaa pois, ne tehot kääntyy vielä Wiitä vastaan - paitsi jos valtaosa Wii: ostajista sitten hankkii toiseksi koneekseen XO/PS3:n, mutta enpä usko että massat tuohon lähtevät (tai siis olen siitä varma). Tämän hurjan väitteeni tueksi perustelen sitä vielä sillä, että rupu PC:llä testattuna yllä mainittu peli menetti noin 20 pistettä tunnelmastaan kun pelasi kaikki asetukset nollilla 800x600 tilassa. Haukkukaa sitten graffahuoraksi, mutta niin siinä vain kävi

Eiköhän sen bioshockin hieno tunnelma lähde valtaosaltaan tyylillisesti pirun onnistuneista graffoista. Ja tarpeeksi kovasta teknisestä suorituksesta. Aika huono verrata rupu peeceetä ja wiitä keskenään, wiille kumminkin koodi premmin optimoidaan. Jos pelintekijät jaksaa. Tässä on gametrailersin grafiikkapalaute metroidista:

Its almost assumed that more polygons, shaders, and particle effects make a better looking game, but Metroid Prime 3 proves that art trumps all. Easily the most visually impressive Wii game, it can hold its own against any title on any other platform. It runs like greased lighting, never pausing or stuttering, despite whipping the poor little Wiis processor into a tizzy. Not to say its not technically impressive, though. Its pushing loads of geometry, all while displaying incredible particles, transparencies, bloom, and much more. Its one of those games that looks better and better the farther you go, motivating you to turn that next corner to view the next breathtaking vista..

Näköjään se tahtoo nähdä lisää-fiilis onnistuu wiilläkin.

Sori pitkä viesti :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom