Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Mihin ihmeen harhaluuloon tämäkin "fakta" perustuu? Kuinka monen mielestä Gen "Giant-Enemy Crab" ji tai Motorstorm on parempi kuin Bioshock tai Blue Dragon?

Bioshock, ok. Motorstormin vertaus taas Blue Dragoniin ontuu, ja itseasiassa toinen niistä on hyvä peli....se ensimmäinen. Arcade ralliksi ainakin erinomainen peli mutta en sitä vertaisi BDhen kovinkaan suoraan. Jos ei tuo BDn genre tipu niin taitaa kyseessä olla useamman levyn snooze-floppi, mikäli siis arvosteluihin on uskominen. En siis millään tapaa yritä väittää että ps3n pelikirjasto olisi parempi kuin Boksin, sehän on sula mahdottomuus ja naurettava väite, mutta Blue Dragonilla sitä ei kannata puolustaa, taikka PS-puolen porukka todellakin voi puolustaa omaa kirjastoaan Genjillä. Levyjen määrä ei laatua korvaa....
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Bioshock, ok. Motorstormin vertaus taas Blue Dragoniin ontuu, ja itseasiassa toinen niistä on hyvä peli....se ensimmäinen.
Motorstormia kannattaa verrata FlatOut Ultimate Carnageen eikä tosiaan Blue Dragoniin. Nuo autopelit ovat samantasoisia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Kannattaako noihin hönteimpiin juttuihin takertua?

Jos on nuori kirjoittajakin.

Olen hupailupäällä ja haluan saada hupia hassuista kommenteista, makes sense, eiks jea?

samuel6 sanoi:
Bioshock, ok. Motorstormin vertaus taas Blue Dragoniin ontuu, ja itseasiassa toinen niistä on hyvä peli....se ensimmäinen. Arcade ralliksi ainakin erinomainen peli mutta en sitä vertaisi BDhen kovinkaan suoraan. Jos ei tuo BDn genre tipu niin taitaa kyseessä olla useamman levyn snooze-floppi, mikäli siis arvosteluihin on uskominen. En siis millään tapaa yritä väittää että ps3n pelikirjasto olisi parempi kuin Boksin, sehän on sula mahdottomuus ja naurettava väite, mutta Blue Dragonilla sitä ei kannata puolustaa, taikka PS-puolen porukka todellakin voi puolustaa omaa kirjastoaan Genjillä. Levyjen määrä ei laatua korvaa....

En tarkoittanut vertailua suoraksi, vai miksi Bioshockia ja Genjiä voi verrata keskenään, muttei Motoria ja Blue Dragonia? Ja BTW, toinen noista kahdesta viimeisestä tosiaan on hyvä peli, mutta se ei todellakaan ole se ensimmäinen. Ootte ihan mahdottomia hassuttelijoita koko kööri.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Blue Dragonilla sitä ei kannata puolustaa, taikka PS-puolen porukka todellakin voi puolustaa omaa kirjastoaan Genjillä. Levyjen määrä ei laatua korvaa....
Kyllä sitä on nyt parissa illassa heiluteltu peukkuja Blue Dragonin tahdissa sellaiset 27h. Että täällä päin ainakin tykätään ja paljon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Mihin ihmeen harhaluuloon tämäkin "fakta" perustuu? Kuinka monen mielestä Gen "Giant-Enemy Crab" ji tai Motorstorm on parempi kuin Bioshock tai Blue Dragon?
Ehkä, herra Hiden kannattaisi alkaa pikkuhiljaa opetella erottamaan faktat mielipiteistä.:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ludson sanoi:
Ehkä, herra Hiden kannattaisi alkaa pikkuhiljaa opetella erottamaan faktat mielipiteistä.:rolleyes:

Se on herra isoherra hide pienellä h:lla sinulle, mutta joskus mielipiteet muodostetaan fanittamansa alustan pohjalta, jolloin mielipide on vääristynyt. On jokaisen pelaajan velvollisuus edes yrittää ryhdistää näitä harhapolkuja tallovia fanipoikia takaisin pelaajien kultaiselle tielle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
On jokaisen pelaajan velvollisuus edes yrittää ryhdistää näitä harhapolkuja tallovia fanipoikia takaisin pelaajien kultaiselle tielle.
Ai niinkuin vaikkapa aliarvostamalla peliä? (motorstorm)
Itse en henk. koht. pidä motorista, mutta silti tiedän ja tunnen että se hohkaa laatua.

Blue Dragonista sitä ei tarvitse edes miettiä, koska lajityyppi iskee minuun. Superpeli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Ai niinkuin vaikkapa aliarvostamalla peliä? (motorstorm)
Itse en henk. koht. pidä motorista, mutta silti tiedän ja tunnen että se hohkaa laatua.

Blue Dragonista sitä ei tarvitse edes miettiä, koska lajityyppi iskee minuun. Superpeli.

Joskus täytyy vaikuttaa elitistiltä ja olla eri mieltä muiden kanssa ihan vain siksi. Mutta jos nyt vakavaksi heittäydytään, olen kyllä sitä mieltä että Motorstorm on varsin hauskaa ja viihdyttävää rälläämistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Joskus täytyy vaikuttaa elitistiltä ja olla eri mieltä muiden kanssa ihan vain siksi. Mutta jos nyt vakavaksi heittäydytään, olen kyllä sitä mieltä että Motorstorm on varsin hauskaa ja viihdyttävää rälläämistä.

Tää on kyllä jännä. Mua ei moottorimyrsky nappaa yhtään, mutta eipä tämänkaltaiset autopelit yleensäkkään. Paremmin menee joku mario kart excite truck ym. överiksi vedetty arkadehäröily ja laatu simut ratilla ja polkimilla höystettynä. Kaikki asetukset tietysti mahdollisimman realistisiksi.

Pahin pettymys motorstormissa oli ne graffat... En tiedä johtuiko telkkarista (720p) Vai mistä, mutta ei vastannut mun mielestä täälläkin esiintynyttä hehkutusta...

Vika on varmaan mussa... :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Kannattaako noihin hönteimpiin juttuihin takertua?

Jos on nuori kirjoittajakin.

No silloinhan vasta käydään haukkana kimppuun! Mmmm...fresh meat... :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja takaisin peleihin... Lair, Warhawk ja Heavenly Sword näyttävät kaikki osoittautuvan suuriksi pettymyksiksi tämän hetken arvosteluiden varjossa joita nettiin on alkanut valumaan. Vielä muutama arvostelu pitää odottaa, mutta juuri nyt ei hyvältä näytä. Olen kyllä pettynyt, etenkin Lairilta odotin paljon vaikka ennakot eivät grafiikoita lukuunottamatta juuri rohkaisseet.

Ja gamespot antoi metroid 3:lle vain 85.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No jepjep... Mun mielestä silti esim. näiden päinvastaisuus oman mielipiteen kanssa todistaa että arvosteluita ei pidä aina uskoa:
Blue Dragon, 79
Itse pidän pelistä sen verran, että antaisin sille 95.
Gears of War, 94
Tälle antaisin about 80, ehkä hieman alle. Pelkästään sen takia että ainoastaan co-op oli mukavaa. Sekin vain mukavaa, ei mitään enempää.
Super Stardust HD, 83
Huomioiden että kyseessä on storepeli, mikä maksaa about 8 muistaakseni, antaisin yli 90 reippaasti.
TekkenDR, 82
Paras tekken, arvosana 82...? :eek:
Viva Pinata, 84
Itse antaisin yli 90.


Arvostelut noin yleensä ottaen on perseestä. Luotan vain pelaajan ja pelitin arvosteluihin, enkä niihinkään paljoa. Suomalaiset ymmärtää edes jotain.

EDIT: Ja onhan Heavenly Swordkin saanut aikamoisia kehuja noissa huonoissa arvosteluissa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Arvostelut noin yleensä ottaen on perseestä. Luotan vain pelaajan ja pelitin arvosteluihin, enkä niihinkään paljoa. Suomalaiset ymmärtää edes jotain.

Juu, mutta ei se nyt voi mennä niinkään, että jokainen alkaisi antamaan pitämilleen peleille omia pisteitä kun muut ovat niin väärässä. Multakin löytyy monta alle 80 pisteen peliä, jopa 1 alle 60 pisteen peli ja josta olen silti saanut nautintoa ja wow-elämyksiä.

Jos joku peli on ns. jeesuspeli arvosteluissa, nousee ainakin oma hypeni sitä kohtaan entisestään ja peli olisi pakko ostaa heti kun ei malttaisi odottaa. Tuo on omalla kohdallani ehkä suurin merkitys pisteille, eli ostaakko peli heti jos se vastaa hypeä/previkoita vai jättää odottamaan.. tai jopa kokonaan hankkimatta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Omasta puolestani voin vain sanoa, että noiden pisteiden antamiseen ei ole mitään yksikäsitteisiä sääntöjä. Itsellä ne syntyvät pitkälti RaHi/Sombrero-menetelmällä (*. Tuskinpa niitä tuon tieteellisemmin missään muuallakaan määritellään, ja parhaimmillaankin ne ovat jonkin kollegion subjektiivinen mielipide (vs. yksilön subjektiivinen mielipide).

Pisteet kannattaa aina yrittää ymmärtää vain osana arvostelun tekstiä.

*) ravistetaan hihasta tai hatusta
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Arvostelut noin yleensä ottaen on perseestä. Luotan vain pelaajan ja pelitin arvosteluihin, enkä niihinkään paljoa. Suomalaiset ymmärtää edes jotain.
Minun pelitin tilaus loppui sen jälkeen kun itse olin pelannut GeoW:ia. Kaikkien aikojen rimanalitus arvosteluissa se Honkalan töräys.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Arvostelut noin yleensä ottaen on perseestä. Luotan vain pelaajan ja pelitin arvosteluihin, enkä niihinkään paljoa. Suomalaiset ymmärtää edes jotain.

Yleisesti ottaen arvostelut eivät ole perseestä (juurikin keskiarvoja vertaillessa), mutta yksittäisillä arvosteluilla ei ole mitään painoarvoa. Esimerkiksi, jos joku peli on saanut arvosteluissa 10, 10, 4, 10, niin totuus on luultavasti lähempänä 9 kuin 4, siis ainakin arvostelijoiden mielestä, joiden arvostelut ovat keskiarvon mittaamiseen laitettu. Toisaalta, itse voi olla jotain ihan eri mieltä kuin arvostelut, joten eihän siltikään osaa sanoa, mutta vertaillessa jotain niinkin subjektiivista kuin pelikokemusta, on parempi pohja väitteelle "huippu tekeleestä" korkea Metacriticin arvosana kuin puhtaasti oma mielipide. Tai sitten kyseessä on puhtaasti oma mielipide. Parhaiten saan edelleenkin, vaikka monet muuta väittävätkin, hyvän kuvan pelistä, kun katson keskiarvon IGN:n ja Gamespotin välillä ja yksinkertaisesti luen kyseiset arvostelut. Kertaakaan en muista pettyneeni näiden sivustojen arvosteluiden perusteella ostamaani peliin (edes PDZ ei ole mielestäni pettymys, takana on pelkästään Livessä 15+ tuntia) .
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mikäköhän siinä on kun tuo arvosanakeskustelu syttyy uudestaan aina kun jokin ylihypetetty
system seller saa heikot arvostelut? Muulloin ollaan ihan kiltisti hiljaa ja nyökytellään
arvosanoille, ehkä ollaan sitä mieltä että 'itse olisin antanut +/- puoli pistettä isomman numeron.

;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

avanto sanoi:
Esimerkiksi, jos joku peli on saanut arvosteluissa 10, 10, 4, 10, niin totuus on luultavasti lähempänä 9 kuin 4
Riippuu taas lukijasta. Jos oma maku on lähempänä Super Mariota kuin Half Lifea, niin tuskin Gears of Warin saamaa kymppiä kannattaa ihan purematta niellä. Tai jos vihaa autopelejä, niin tuskin kannattaa ostaa Gran Turismoa vaikka se saisi joka arvostelussa 11.

Omaa harkintaa ei kannata korvata Metacriticin listauksilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Omaa harkintaa ei kannata korvata Metacriticin listauksilla.
Skriptillä automaattisesti tilaukseen kaikki pelit jotka saavat keskiarvokseen >88. :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom