Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lukijat haluavat olla samaa mieltä arvostelujen kanssa. Niin se vaan on.

Ja kyllähän se tietysti syö miestä, jos kokee, että arvostelija ei vaan ymmärrä. Olen viime päivinä pelaillut Senko No Rondea. Se on aika hämärä shmupin ja mätkinnän sekoitus. Peli on tosi taktinen ja oikeassa seurassa hyvä/erinomainen! Metan pisteet ovat 58. Kesällä taas Dirtin saamat kehut ihmetyttivät.

Edgen lukemisen ehtohan on hällä väliä -suhtautuminen arvostelihin! :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Minun pelitin tilaus loppui sen jälkeen kun itse olin pelannut GeoW:ia. Kaikkien aikojen rimanalitus arvosteluissa se Honkalan töräys.

Tästä kun on huomautettu jo monta kertaa, niin mielenkiinto heräsi. En tilaa lehteä, niin voisiko joku hieman referoida Honkalan tuotosta? Pisteitä Honkala antoi arvatenkin 85p? (Metacriticistä katsoin)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Ja gamespot antoi metroid 3:lle vain 85.

Laitan pari quotea gamespotin arvostelusta:
Streamlined controls make things a little too easy and a little less adventurous

:confused: Vapaasti suomennettuna: Hyvät kontrollit tekevät pelistä huonomman.
Varsinkin kun monessa muussa arvostelussa on kehuttu pelin rytmitystä, on seikkailua ja ammuskelua hyvässä suhteessa.

Doesn't do much different than the previous two Metroid Prime games.

Ääninäyttely ja se että pelissä on ylipäätään mukana muitakin kuin Samus on täysin uutta metroid prime sarjassa. +tietty kontrollit. Jos olisi tullut lisää uudistuksia niin vanhat metroid-fanit olisivat nousseen kapinaan. Mikähän määrä uudistuksia olisi riittänyt tälle peliarvostelijalle... Varsinkin kun vertaa muiden pelien jatko-osiin.


En nyt tarkoita tällä avautumisella että gamespot olisi paska sivusto kun antoi ko. numeron metroidille. Lähinnä halusin avautua sen sivuston wii-osastosta, joka on kyllä huono. Eivät päivitä sivua välttämättä kertaakaan viikkoon, ei kunnollisia esimulgaisuja eikä hands oneja. Arvostelutkin on aika usein muista poikkeavia.

Itse en anna mitään isoa painoarvoa arvosteluille mutta ymmärrän niiden merkityksen pelin yleiselle kiinnostavuudelle ja myyntilukemille. Itselle ne on enemmänkin neuvoa antavia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Tästä kun on huomautettu jo monta kertaa, niin mielenkiinto heräsi. En tilaa lehteä, niin voisiko joku hieman referoida Honkalan tuotosta? Pisteitä Honkala antoi arvatenkin 85p? (Metacriticistä katsoin)

Tilaajille tuo on luettavissa täältä: http://www.pelit.fi/index.php?id=68168

En ollut tuota ennen lukenut (olen siis tilaaja), mutta ei tuo nyt mitenkään täystyrmäykseltä tuntunut, jotkin asiat eivät vain arvostelijaa napanneet hieman samaan tyyliin kuin HS:n arvostelu IGN:ltä vai keltä se nyt olikaan.

Miinuksiksi on kirjattu:

- Huonoa:
Ympäristöt ovat pelkkiä tuhoutumattomia kulisseja.
Suojautuminen suosii liikkumattomuutta.
Juoni ei toimi millään tasolla.
Asevalikoima on suppea.

Ja siitä siis 85 pojoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

En tiedä kuvittelenko vain, mutta omaan silmääni jo pitkän aikaa on näyttänyt siltä, että Pelit-lehti on jopa enemmän Playstation-myönteinen kuin Pelaaja-lehti. Helposti luulisi asian olevan toisin kun kaikkihan Thomas Puhan mieltymyksen Pleikkariin tietää. Tuo Gearsin arvostelu Pelit-lehdessä oli mielestäni melko kurainen, sillä oikeastaan arvostelussa ei nostettu esille kuin pelkästään pelin huonoja puolia. Mitähän Bioshock sieltä saa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Tästä kun on huomautettu jo monta kertaa, niin mielenkiinto heräsi. En tilaa lehteä, niin voisiko joku hieman referoida Honkalan tuotosta? Pisteitä Honkala antoi arvatenkin 85p? (Metacriticistä katsoin)

Tuossa pari lainausta arvostelusta. Modet poistanevat jos tässä rikotaan jotain sääntöjä oikeuksia. Luulisi että tekstistä saa pari pätkää lainata.

Tuomas Honkala Pelit-lehti 12/2006 sanoi:
Gears of Warin tuhottua kauneutta ihastellessa herää kysymys: monentenako päivänä Jumala loi Gears of Warin ja eikö Hän olisi voinut levätä myös tuona päivänä?

Olin Gears of Warin loppumetreillä, kun pelin ensimmäiset arvostelut ilmaantuivat nettiin. Vaikka olin muodostanut jo oman mielipiteeni, olin totta kai myös kiinnostunut siitä, mitä ulkomaanpellet ajattelivat joulun hypetetyimmästä pelistä. Arvostelut luettuani jäin hölmistyneenä tuijottamaan satama-allasta.

Viisi tähteä! 96 pistettä! Paras peli laatuaan! Siirry syrjään, Master Chief! Olin täysin ymmälläni herttaisen yksimielisyyden edessä. Olinko pelannut samaa peliä vai onko kyseessä kansainvälinen salaliitto, jonka tarkoituksena oli höynäyttää kaukaisen Suomen vaatimatonta toimittajaa?

Gears of War on huolellisesti ja taidolla suunniteltu pelituote. Se on pelillinen vastine Hollywoodin mahtaileville Michael Bay - efektispektaakkeleille, eli räiskyvää ulkokuorta vailla merkityksellistä sisältöä. Vaikka Gears of War myy luultavasti enemmän Xboxeja kuin mikään peli sitten Halon, sen yksinpeli jätti minut auttamattomasti kylmäksi. 85 pistettä on minusta kovin anteliasta pelille, jota vain vaivoin jaksoin pelata tuntia pidempiä rupeamia kerrallaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hide sanoi:
Se on herra isoherra hide pienellä h:lla sinulle, mutta joskus mielipiteet muodostetaan fanittamansa alustan pohjalta, jolloin mielipide on vääristynyt. On jokaisen pelaajan velvollisuus edes yrittää ryhdistää näitä harhapolkuja tallovia fanipoikia takaisin pelaajien kultaiselle tielle.
Lähinnä huvittavaa ristiretkeilyä tämä sinun muiden mielipiteiden muokkaus.

Jos, joku sanoo, että hänen mielestään X on parempi, kuin Y niin se on sitten sillä sipuli, eikä pikkuherralla paljoa ole nokkaan koputtamista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Riippuu taas lukijasta. Jos oma maku on lähempänä Super Mariota kuin Half Lifea, niin tuskin Gears of Warin saamaa kymppiä kannattaa ihan purematta niellä. Tai jos vihaa autopelejä, niin tuskin kannattaa ostaa Gran Turismoa vaikka se saisi joka arvostelussa 11.

Omaa harkintaa ei kannata korvata Metacriticin listauksilla.

Niin, rivien välistähän tarkoitinkin juurikin sitä, että unohtakaa nyt ihmeessä suhtautumisenne tiettyihin genreihin ja käykää ostamassa ne 80+ peli hyllyyn, koska ne kuitenkin objektiivisesti ovat ne pelit joita tulee pelata - ei näin. En tosiaan ole Gran Turismoa tai Forzaa ole ostamassa, koska en yksinkertaisesti ole kiinnostunut aiheesta, eikä tästä pitäisi syntyä väittelyä asiantuntevalla foorumilla, tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Arvosteluun tulee helposti se +/- 10-20 pistettä ihan sen mukaan kuinka pelin maailma ja genre uppoaa henkilökohtaisesti.

Jos olen pohtimassa ostanko vai enkö osta jostain pelistä, kuvitellaan että vaikkapa Heavenly Swordista, niin olen todella kiinnostunut arvosteluiden keskiarvosta ja jostain tietyistä arvosteluista (Pelaaja, Pelit, IGN, Gamespot jne.) ennen kuin menen, kieltämättä rajallisia, varojani iskemään tekeleeseen. Hypen uhriksi joutuminen on koettu jo aikoja sitten, enkä enää siihen junaan mene.

Arvosteluista pystyy usein kuitenkin päättelemään mitä mieltä noin suunnilleen tulisi itse olemaan pelistä. Jos tekstissä kitistään esimerkiksi grafiikoista, vaikka peli olisi muuten hyvä, niin eiköhän se ostoon menisi, jos muuten kiinnostaisi. Jos ongelma on pelin pituus ja on itse odottanut jotain eeppistä 30+ tuntista seikkailua, niin eiköhän siinä jäisi odottelmaan alelaaria. Toisaalta, jos peli saa keskiarvoksi vaikkapa 70, mutta vaikuttaa muutoin kaikinpuolin itselleni sopivalta peliltä, eikä peli ole siksi "keskinkertainen" että on täynnä bugeja, niin kyllä se harkintaan menee hieman alavireisestä arvostelusta huolimattakin. Ei arvostelut ole mikään oraakkeli, eikä aikaisemmasta tekstistäni voinut saada sellaista käsitystä, että oma harkintani = Metacritic, varsinkin kun kuitenkin vielä erikseen kirjoitin "toisaalta, itse voi olla jotain ihan eri mieltä kuin arvostelut".

Itse itseäni lainaten kuitenkin edelleen: vertaillessa jotain niinkin subjektiivista kuin pelikokemusta, on parempi pohja väitteelle "huippu tekeleestä" korkea Metacriticin arvosana kuin puhtaasti oma mielipide. Tai sitten kyseessä on puhtaasti oma mielipide.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Itse en anna mitään isoa painoarvoa arvosteluille mutta ymmärrän niiden merkityksen pelin yleiselle kiinnostavuudelle ja myyntilukemille. Itselle ne on enemmänkin neuvoa antavia.

Itsekin olen tullut siihen päätelmään että Gamespot jenkkisivustona vetää kotiinpäin. Muutamia polleja kun etusivulla on, aina yleensä viimeinen vastausvaihtoehto on tyyliin "too busy playing Bioshock" tai "too busy, waiting for Halo 3". Alkaa siinä uskottavuus karisemaan, ja sitäpaitsi noista Gamespotin arvostelijoista saa aivan väärän kuvan pelaajista. Emme me kaikki ole yli 200 kiloisia ja 160 senttisiä sohvaperunoita...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Itsekin olen tullut siihen päätelmään että Gamespot jenkkisivustona vetää kotiinpäin.

Tämä ainakin sinänsä totta, että Jenkit vaikuttaisivat ihan rehellisesti olla faneja noille FPS -peleille, kun taas Nipponin suunnalla ollaan enemmän lääpällään roolipeleihin, joten varsinkin näiden kahden genren kohdalla pitää osata hieman hahmottaa sitä omaa suhtautumistaan. Itse tosin pidän molemmista genreistä, joten tämä ei sinänsä tuota ongelmia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Tuossa pari lainausta arvostelusta. Modet poistanevat jos tässä rikotaan jotain sääntöjä oikeuksia. Luulisi että tekstistä saa pari pätkää lainata.

Dodii kiitoksia nothingille ja hartzulle.

Nyt kun luin nuo lainaukset niin ei tuo minusta pahasti ole kirjoitettu. Honkala ihan oikein tunnusti, että yllättyi täysin oman mielipiteen eroavan dramaattisesti yleisestä linjasta. Lehtitilauksen lopettamiset on pahasti ylireagointia...

Ainut mikä särähti korvaan oli se, että 85p on armosta annettu ja oikeasti se olisi vieläkin alhaisempi. Se on jo aika rankasti sanottu jos Gears of Warin oikea paikka olisi oikeasti ns. jämäpeliluokassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuntuu että roolipelien aika on Nipponissakin mennyt ohi, siellähän kuuminta hottia on jo pitkään ollut tämä uusi pelaaminen, ja tältä osalta Xbox 360:n RPG-suunnitelmatkin tuntuvat kiveen lyödyltä kuokalta, MS oli lupaustensa toteuttamisessa sukupolven myöhässä. Voisi 360:n asema Japanissakin olla vähän parempi jos ykkösboksille olisi jo saatu Bluedragonia ja Lostodysseyta ja 360:lla vetämässä sitten muita pelejä ja mainittujen jatko-osia.

Ja kyllä nyt täytyy arvostelijoilla olla oikeus poiketa yleisestä mielipiteestä, ongelmana kun on että arvostelijat komppaavat liikaakin toisiaan ja menevät hypeen mukaan. Varmasti maailmasta löytyy valtavasti niitä pelaajia joiden mielestä GeoW on 85 pisteen peli, ja Honkalalla on täysi oikeus kuulua näihin. Itselleni varmaan esim. Metroid Prime 3 tulee olemaan tällainen peli, kiva jos arvostelijat tykkäävät mutta en oikein usko että tulee omalla kohdalla olemaan mikään kympin peli.

Sinänsä hauskaa että nyt on syntynyt kiivas keskustelu arvosteluista eivätkä ne arvostelut olekaan enää niin tärkeitä kun PS3:n luottopeleillä menee heikosti, mutta puoli vuotta sitten kun keskustelun aiheena oli Wiin heikot arvostelut, niin ne olivatkin ihan oikeassa, etenkin ne negatiivisimmat arviot. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Ainut mikä särähti korvaan oli se, että 85p on armosta annettu ja oikeasti se olisi vieläkin alhaisempi. Se on jo aika rankasti sanottu jos Gears of Warin oikea paikka olisi oikeasti ns. jämäpeliluokassa.

Juurikin tämä oli se mikä meni pahiten pieleen arvostelussa. Ensin haukutaan peli lyttyyn ja jankataan moneen otteeseen kuinka siinä on lähes kaikki pielessä. Sitten vielä sanotaan, että tämäkin on aivan liikaa pisteitä näin paskalle pelille ja sitten läiskäistään kuitenkin 85. Mikä pointti?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sinäänsä hauska, kun katsoo ketkä niitä arvosteluja kaivelevat. Suurin osa tässä keskustelussa nyt mukana olevia on Xboxsin omistajia joilla ei muuta tekemistä ja jokunen PS3 omistaja yrittää jotakin väliin kommentoida pelaamisen lomassa.

Loppu porukka sitten keskustelee Pelit lehden Gears of Warin arvostelusta, joka tuntuu oelvan niin vääryys kuin vain olla pystyy. Ja tietty Jooseppi kommentoi juttuja ja ujuttaa wiitä sekaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Suurin osa tässä keskustelussa nyt mukana olevia on Xboxsin omistajia joilla ei muuta tekemistä ja jokunen PS3 omistaja yrittää jotakin väliin kommentoida pelaamisen lomassa.

Ei tässä kyllä Boxin omistajalla pääse pelit loppumaan, toisin kuin ehkä PS3:n omistajilla. Ihan mukavalta itseasiassa tuo boxin tarjonta tällä hetkellä näyttää. Taitaa vaan hammasta kiristää kun laitteeseen on ängetty se 650 ja jeesuspelitkin näyttävät pettävän, vaikka kovasti sammuvaan hiileen yritetään itse puhaltaa. :)

Pari kertaa kesän aikana oli jo todella lähellä että olisin käynyt kaupassa PS3:n hakemassa, varsinkin kun Starter Pack tuli myyntiin, mutta onneksi vielä järki voitti. Vähissä on meinaan järkisyyt jos pitää yrittää perustella toisen pelilaatikon ostamista, kun Boxin pelitarjonta ylittää kaikki budjetit jo kirkkaasti. Bioshock on jo hommattu, mutta ensiksi pitää pelata vanhemmat pelit pois alta...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Ei tässä kyllä Boxin omistajalla pääse pelit loppumaan, toisin kuin ehkä PS3:n omistajilla. Ihan mukavalta itseasiassa tuo boxin tarjonta tällä hetkellä näyttää. Taitaa vaan hammasta kiristää kun laitteeseen on ängetty se 650 ja jeesuspelitkin näyttävät pettävän, vaikka kovasti sammuvaan hiileen yritetään itse puhaltaa. :)

Pari kertaa kesän aikana oli jo todella lähellä että olisin käynyt kaupassa PS3:n hakemassa, varsinkin kun Starter Pack tuli myyntiin, mutta onneksi vielä järki voitti. Vähissä on meinaan järkisyyt jos pitää yrittää perustella toisen pelilaatikon ostamista, kun Boxin pelitarjonta ylittää kaikki budjetit jo kirkkaasti. Bioshock on jo hommattu, mutta ensiksi pitää pelata vanhemmat pelit pois alta...

Juu :D

Tosin väärässä olet.... 2 x 650 ängetty ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Rocky_Balboa sanoi:
Melko vapaasti olet suomentanut. Streamlined ei tarkoita 'hyvää'.

Totta, tarkoittaa suoraviivaista oikeasti, ehkä jopa sujuvaa tässä tapauksessa. Otin vapauden kääntää sen siten mitenkä asian tekstistä (eli arvostelusta) ymmärtää. Eli kontrollit on pelissä hyvät-miinusta siitä loppuarvosteluissa. Kärjistäen näin :D

Xshava
Ja tietty Jooseppi kommentoi juttuja ja ujuttaa wiitä sekaan.

Hehe, minun täytyy AINA päästä isojen poikien leikkiin mukaan :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
Sinäänsä hauska, kun katsoo ketkä niitä arvosteluja kaivelevat. Suurin osa tässä keskustelussa nyt mukana olevia on Xboxsin omistajia joilla ei muuta tekemistä ja jokunen PS3 omistaja yrittää jotakin väliin kommentoida pelaamisen lomassa.

Olihan se hauskaa, kun noita eräitä pelejä tässäkin ketjussa muutama henkilö hehkutti, ja jotka kuitenkin nyt ovat osoittautumassa kaikeksi muuksi kun AAA+ -peleiksi. Tietenkin jotakin myös saattaa oikeasti kiinnostaa ne muidenkin alustojen pelit. Millaisistahan viesteistä tämä ketju täytyy jos vaikka Halo 3 floppaa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voisi kiteyttää että on vähän heikko ilmapiiri täällä videopelihiekkalaatikolla. Mun isä on vahvempi kuin
sun isä ja mun lelut on kalliimpia ja parempia kun sun lelut. Optimisti voisi kuvitella että harrastajapiirissä
vedettäisiin yhtä köyttä, kuten monilla muilla harrastajafoorumeilla, mutta kait sen epävarmuuden ja
vahingonilon täytyy päästä purkautumaan johonkin suuntaan. Torailumieliala ikävä kyllä ruokkii itseään
ja johtaa helposti foorumin keskustelun laadun laskemiseen, se on ikävää niin ylläpitäjien kuin
käyttäjienkin kannalta, eikä varmasti rohkaise uusien jäsenien liittymistä joukkoon.

Minä yritän tästä eteenpäin olla suvaitsevaisevaisempi ja innostuneempi niitäkin alustoja kohtaan
joita en (vielä) omista, ja toivon että se näkyy kirjoittelussani tästä eteenpäin. Joskun tietysti tulee
ärripurri, mutta koitan pitää sellaisen viestinnän tässä topikissa.

Kehotan muitakin osallistumaan liikkeeseen puhtaamman ilmapiirin puolesta!


Terv. nimim. "V*tun Hippi"
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom