Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Digitodaysta poimittua:
"Hd-dvd:n ja blu-rayn yhdistelmä ei kestävä ratkaisu"
http://www.digitoday.fi/page.php?page_id=11&news_id=200721303

"Yhdistelmälaitteen ostaminen tulee kalliimmaksi kuin kahden erillisen laitteen ostaminen, tutkimusyhtiö väittää tiedotteessaan."

Notta milloin tulee tämän tutkimuksen kumoava tutkimus vai tuleeko.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

lemmu sanoi:
Semmosta asiaa oon miettiny. että mikä lopulta saa ihmiset ostamaan tietyn konsolin? Onko se hype ja mielikuvat joissa erityisesti Sony on aina ollu hyvä? Vai sitten ne hyvät pelit joita löytyy boxilta paljon tällä hetkellä? Vai laitteen halpuus eli pääsee edullisesti aloittamaan pelaamisen Wii?

Pitkän harkinnan jälkeen ostin Wiin. Siinä on täsmälleen ne mitä hain: ne muutamat pelit mitä haluan ehdottomasti sekä uusi ohjaustapa (padiohjaimet sukkaa).

Multimediahömpötykset ei vois vähempää kiinnostaa, joten Xbox360 ja PS3 ovat ihan turhia minulle. PC tekee noita paljon paremmin sen mitä tarvitsen. Lisäksi kaikki hyvät Xbox-pelit tulee myös PC:lle, jotenka sen hankinta ei innosta muutenkaan. PS3 hankkimista voisi harkita jos sille tulee joku peli mikä on pakkohankinta, ja kunhan hinta tippuu, 600 Euroa on liikaa pelikoneesta.

Pelikone pelikoneena, multimedialaitteet (hd-dvd-soittimet sun muut) erikseen. Se on minun mielipide.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

lemmu sanoi:
Semmosta asiaa oon miettiny. että mikä lopulta saa ihmiset ostamaan tietyn konsolin? Onko se hype ja mielikuvat joissa erityisesti Sony on aina ollu hyvä? Vai sitten ne hyvät pelit joita löytyy boxilta paljon tällä hetkellä? Vai laitteen halpuus eli pääsee edullisesti aloittamaan pelaamisen Wii?

Varsin hyvä kysymys, johon ei yksiselitteistä vastausta ole, muutenhan pelialan pitäisi olla menestyjiä täynnä. Eiköhän tärkeintä ole nimenomaan jonkinlainen liikemomentti. Kun laite jostain syystä lähtee vetämään ja myymään, niin se sitten myös myy. Jos taas alussa ei saada kunnon momenttia syntymään, niin laitetta on paha saada liikkeelle enää myöhemminkään. Pelit ovat toki tärkeitä, mutta eivät mitkä tahansa pelit, vaan pelit jotka onnistuvat vetoamaan suureen pelaajajoukkoon. Super Mario Bros, Street Fighter II, Metal Gear Solid, GTA3, Wii Sports... vain pieni esimerkki niistä kärkipään peleistä, jotka ovat vetäneet johtokonsoleiden myyntiä.

Oleellista on kuitenkin myös se valikoiman laajuus nimenomaan monipuolisuuden kannalta, ei auta jos konsolilla on parisataa samasta puusta veistettyä peliä. Yksinään hyvät pelitkään eivät kuitenkaan auta jos konsoli on huonossa asemassa markkinoilla, kannattaa vaikka kysyä Segan Saturnilta ja Dreamcastilta. Hinnankin voi vetää överiksi, kuten mm. 3DO, NeoGeo ja PS3 ovat osoittaneet, mutta toisaalta halpa hintakaan ei ole mikään menestyksen tae. Lähinnä hinnan täytyy olla vain sopivasti mitoitettu, ja jos konsoli ja sen pelivalikoima miellyttävät, niin ihmiset ostavat kilpailijoita kalliimpaakin laitetta välittämättä hinnasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Pitkän harkinnan jälkeen ostin Wiin. Siinä on täsmälleen ne mitä hain: ne muutamat pelit mitä haluan ehdottomasti sekä uusi ohjaustapa (padiohjaimet sukkaa).

.


Tai sitten sinä sukkaat? Voisiko tämän paskanjauhannan jo lopettaa, vai miksi en vielä koskaan ole ajatellut pelatessani hyvää peliä että "vitsi kun on hyvä peli, mutta ohjaus on paska..." :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Pitkän harkinnan jälkeen ostin Wiin. Siinä on täsmälleen ne mitä hain: ne muutamat pelit mitä haluan ehdottomasti sekä uusi ohjaustapa (padiohjaimet sukkaa)

Eiköhän ne muutamat haparoinnit (Lair, Red Steel yms.) ole osoittanut että padiohjaus on vielä voimissaan eikä tule poistumaan pitkään aikaan... Ohjaustapahan voi olla uusi mutta se ei siitä vielä hyvää tee...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Eiköhän ne muutamat haparoinnit (Lair, Red Steel yms.) ole osoittanut että padiohjaus on vielä voimissaan eikä tule poistumaan pitkään aikaan... Ohjaustapahan voi olla uusi mutta se ei siitä vielä hyvää tee...

Riitaa haastamatta voisin väittää että poistuu seuraavassa "konsolisukupolvessa".

Ikävä juttu tuo thompson vs. R*. Kaveri on onnistunut ihan tosissaan vaikeuttamaan yhtiön toimintaa ja samalla supistanut pelialan sananvapautta, noin niinkuin ohimenne. Vankilaan joutas :mad:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Riitaa haastamatta voisin väittää että poistuu seuraavassa "konsolisukupolvessa".
No kunhan sitä ei korvaa kaukosäädin ja patukka, noin niinkuin riitaa haastamatta. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Tai sitten sinä sukkaat? Voisiko tämän paskanjauhannan jo lopettaa, vai miksi en vielä koskaan ole ajatellut pelatessani hyvää peliä että "vitsi kun on hyvä peli, mutta ohjaus on paska..." :rolleyes:

Jes, nimenomaan. Minusta EI ole pädipelaajaksi. Ei ole eikä tule.
Ohjaus on varmasti isoimpia osia peleistä nauttimiselle.

EDIT. Eikö tosiaan ole koskaan käynyt niin, että muuten hyvä peli on menty sössimään jollain aivan kauhean epäpelattavalla ohjaustyylillä? Itse olen aikankin aikamoisen monen pelin ohjaukseen pettynyt.

Aleksi sanoi:
Eiköhän ne muutamat haparoinnit (Lair, Red Steel yms.) ole osoittanut että padiohjaus on vielä voimissaan eikä tule poistumaan pitkään aikaan... Ohjaustapahan voi olla uusi mutta se ei siitä vielä hyvää tee...

Oletkos kokeillut? Minut Wiin ohjaustapa vakuutti heti ensimmäisen kokeilun aikana. Tällaista ohjauksen pitää ollakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
No kunhan sitä ei korvaa kaukosäädin ja patukka, noin niinkuin riitaa haastamatta. :D
Liikkeentunnistuksen kannalta on parempi että kädet ovat erillään toisistaan ja että molemmilla käsillä on omat liikkeentunnistussensorit.

En usko minäkään että perinteinen peliohjaus tulisi mihinkään häviämään. Se on edelleen omalla tavallaan ehdoton joissakin peleissä. Onhan Wiissäkin perinteiset napit ja ohjaimet niiden varalta. Ei käy kuitenkaan kieltäminen etteikö Wii olisi tuonut jotain uutta ja erilaista pelaamiseen. On pitkälti pelintekijöiden harteilla miten tätä mahdollisuutta osataan hyödyntää. Ei Red Steelin huonous ollut kiinni Wiin liikkeentunnistuksesta, vaan siitä että tekijät eivät osanneet sitä kunnolla hyödyntää (muun muassa).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Näillä myyntilukemilla saattaa juurikin noin käydä :D

Mikäs sen padipelaamisen korvaa? Wiimote? Eikö sen pitäisi ensin lunastaa itsensä parempana ohjauksena kaikilla mahdollisilla tavoilla?

Vanki sanoo : "Eikö tosiaan ole koskaan käynyt niin, että muuten hyvä peli on menty sössimään jollain aivan kauhean epäpelattavalla ohjaustyylillä? Itse olen aikankin aikamoisen monen pelin ohjaukseen pettynyt."

On useinkin, esim. Red Steel, puhuinkin hyvistä peleistä. Gears of war paranisi Wiimotella miten..? En ihan äkkiä keksi miten mote peliä parantaisi, enkä myöskään haluaisi 3-4 tunnin sessioita mote kädessä hakata. Se että sanot että padiohjaus sukkaa niin kyllä se suckfest tulee sinun mielipiteestäsi. Sillä tuolla ajattelutavalla ei yhtään hyvää peliä ole tehtykään koska kaikissa on niin surkea ohjaus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

miten paras ohjaus voidaan ylipäätään määrittää? Jos kyse on siitä, kuka saa ensimmäisenä ammuttua pahista päähän, niin pc vie muita 6-0, mutta wiimote vs padi? kumpi veisi halomatsin? (sanotaan nyt, että wiissä olisi vaikka mp3 tasoinen ohjaus.)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Jos kyse on siitä, kuka saa ensimmäisenä ammuttua pahista päähän, niin pc vie muita 6-0..

Eipä se ihan noikaan mene, tiedän monta Suomalaista jotka ampuu pipon sun päästä ennenkun kerkeet ees liikauttaa hiirtä..;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
On useinkin, esim. Red Steel, puhuinkin hyvistä peleistä. Gears of war paranisi Wiimotella miten..? En ihan äkkiä keksi miten mote peliä parantaisi, enkä myöskään haluaisi 3-4 tunnin sessioita mote kädessä hakata. Se että sanot että padiohjaus sukkaa niin kyllä se suckfest tulee sinun mielipiteestäsi. Sillä tuolla ajattelutavalla ei yhtään hyvää peliä ole tehtykään koska kaikissa on niin surkea ohjaus.

Totta kai se on minun mielipide, en minä nyt muiden mielipiteitä ominani kerro. Vihaan tuollaisia "automaattitähtäyspelejä" jossa padipelaajien ei tarvi kun vähän liikauttaa tähtäintä "sinnepäin" ja antaa mennä. Ja ilman noita automaatteja se on senverran epätarkkaa ja hidasta että hermot menee. Eli, padi sukkaa.

GeoW:n parantamisesta on paha sanoa, kun en ole pelannut. Mutta, jos pelissä on minkäänmoista tähtäilyä niin siinä on yksi erinomainen parantamisen kohde.

Ei kaikki pelit sukkaa. Mutta yli 90% konsoli FPS:istä on kyllä pädiohjauksen takia. Loput ovat niin hidastempoisia tai jotain että tähtäily ei peliä häiritse kovin pahasti. Monissa muissa peligenreissä pädi toimii paljon paremmin (autoilut, tasoloikat jne.).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Monissa muissa peligenreissä pädi toimii paljon paremmin (autoilut, tasoloikat jne.).

Autopeleissä toimii ratti parhaiten, käsittääkseni "realistiset" autopelit on tehtykin rattia silmälläpitäen - jonka jälkeen alkaa vasta tateilla veivailu. Arcade kaahailussa kuten Excite Truck ohjaus toimii kuten pitääkin :)

Tasoloikkien Wiimote sopivuudesta kertoo varmaankin tuleva Mario.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

lemmu sanoi:
Semmosta asiaa oon miettiny. että mikä lopulta saa ihmiset ostamaan tietyn konsolin? Onko se hype ja mielikuvat joissa erityisesti Sony on aina ollu hyvä? Vai sitten ne hyvät pelit joita löytyy boxilta paljon tällä hetkellä? Vai laitteen halpuus eli pääsee edullisesti aloittamaan pelaamisen Wii?

Itse ostin XO:n aikoinaan. Ensinnäkin, silloin ei ollut muita ;) Tässä on oikeasti aika kova pointti jos oli esim tykki ja halusi pelata HD-matskulla silloin... Odottaa vielä vuosi? Heh, ei tod... Ja jo silloin alussa oli tarjolla PGR3. Tykkään autopeleistä ja tiesin että XO:lle niitä tulee kiitettävästi. Forza 2:sta tulee tahkottua tällä hetkellä. Ratille ja polkimille ei ole tilaa, joten pelaan pädillä, ja pelaan jatkossakin pädillä. Liipaisimet + tatti on minulle aivan loistava yhdistelmä. Yleensä en FPS peleistä välitä, mutta kahdessa tapauksessa olen pelannut pelin jopa läpi: Halo ja Gears of War. Tämä läpipelaaminen on sinänsä harvinaista kun en pelaa päivittäin, hyvä kun edes viikottain.

Wiin ostin muutaman pelin takia Se että se oli suht halpa, helpotti myös tätä päätöstä. Tiger Woods golf. Pelaan itse golffia, ja golf-peliä en ole enkä ostaisi jatkossakaan pädi-peliksi. Ei ole tullut ikinä edes mieleen. Mutta wiillä se on hyvin toteutettu ja sitä on kiva pelata. Tuossa mielestäni wiimote on aivan ehdoton. Wii Sports on hyvä kaveriporukassa, ja keilausta tulee pelattua yksinkin. Autopelejä en tule ostamaan Wiille, se on selvä, wiimote ei tarjoa siihen mitään parannusta pädiin, päinvastoin. Super Monkey Ball tulee varmaan vielä hankittua. Siihen wiimote sopii varmaan myös, tulee sellainen olo että samantyyppistä hauskuutta kuin silloin aikoinaan oli se puulaatikko missä oli se labyrinttilevy täynnä reikiä, ja kahdella nupilla reunoista piti kallistella levyä niin että sai metallikuulan labyrintun loppuun...
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom