Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Multilätyt tehdään edelleenkin myydyimmän, joskin heikomman, konsolin ehdoilla.
Kunhan 3rd party yksinoikeus PS3 pelit tulevat valmiiksi asti, niin kummasti sitä ylistystä alkaa kuulua.
LOL. Tähän astiset screenshot comparisonit kertovat ihan toista, että tilanne on kuin prev-genissä. MS teki tehokkaamman laitteen. Olihan paperilla myös PS2 periaatteessa tehokkaampi kuin ykkösboksi. :D Eikös Sonyn johtajat sanoneet, että tehot saadaan ulos vasta tulevaisuudessa.

Kyllä minä henk.kohtaisesti tehoasioissa kääntyisin PC-puolen kanssa enemmän tekemisissä olleen tahon puoleen, kuin perinteistä viihde-elektroniikkaa valmistavan lafkan. :)

Mutta kuten sanottua, eihän ne tehot kuulemma merkitse mitään. Miksi te PS3:n omistajat sitten asiasta vaahtoatte? Minä olenkin vanha PC-pieru, jolle tehot ovat aina olleet tärkeä asia. Tuottamaan hienoa grafiikkaa ruudulle.
Lisäksi Suomalaisena saan tottakai tyydytystä, jos ylpeän naapurin Mersu häviää suorituskyvyssä omalle kiihkeälle Fiatille. Vaikka Fiuden konepeiton alla on pienempi moottori. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eiköhän se aika selvää ole, että ongelmat lähinnä ps3-kehityksessä siirsivät aikataulua. Tai ehkä jossain tosiaan oli toimiva ps3-versio, mutta sitä ei vain näytetty kenellekään?

Eikös ne kadonneet kuutisen gigaa boxin kovolla ole juuri tarkotettu pelidatan cacheamiseen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Eiköhän se aika selvää ole, että ongelmat lähinnä ps3-kehityksessä siirsivät aikataulua. Tai ehkä jossain tosiaan oli toimiva ps3-versio, mutta sitä ei vain näytetty kenellekään?

Eikös ne kadonneet kuutisen gigaa boxin kovolla ole juuri tarkotettu pelidatan cacheamiseen?

Hienoa, että vihdoinkin kerroit meille mistä viivästyminen johtui.Voisitko samalla varmistaa MGS4:n tulon boksille?
Jos kehitys olisi ollut vain toisen koneen vaikeuksista kiinni, miksei peliä olisi julkaistu toiselle koneelle suunnitelmien mukaan ja siirretty esim. vain PS3 versiota ensi vuoteen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
Jos kehitys olisi ollut vain toisen koneen vaikeuksista kiinni, miksei peliä olisi julkaistu toiselle koneelle suunnitelmien mukaan ja siirretty esim. vain PS3 versiota ensi vuoteen?

Tässäkö syy?

"We think it is also likely that Take-Two had a contractual commitment to Sony that it would not favor competitor Microsoft by launching the Xbox 360 version of GTA IV prior to launching the PS3 version, and believe that any delay of the PS3 version necessitated a delay of the Xbox 360 version. In our view, this is the only plausible explanation of what happened, but management was reticent to provide any details during the conference call."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Kyllä minä henk.kohtaisesti tehoasioissa kääntyisin PC-puolen kanssa enemmän tekemisissä olleen tahon puoleen, kuin perinteistä viihde-elektroniikkaa valmistavan lafkan. :)
Softayhtiö, joka ei osaa tehdä kestävää laitetta, mutta joka osaa kylläpuristaa kehitysohjelmillaan tehot paremmin ulos myllystään...

Oliko se id:n Carmack, joka sanoi jo vuosi sitten takaperin, että Boxista saadaan tehoja ulos saman tien lähes kaikki (=80% (tätä ei sanottu missään)), kun pleikkarista ei saada kuin balttiarallaa puolet ulos ilman sen suurempia kiroiluja?

PASKANJAUHANTAVAROITUS

Eli jos tänä päivänä boxista puristetaan 90% tehoista ulos, mutta pelikkarista ei koskaan tulla saamaan ulos kuin 70% resursseista, niin se on herttaisen yhdentekevää, että kumpi on tehokkaampi... Boxilla on komeammat pelit tällä hetkellä... Miten on vuoden päästä, niin se selvää vain odottamalla vuoden...


Edittiä: Vieläkö porukka jaksaa pitää porua yllä siitä, että miksi GTA4:sta ei nähdä tänä vuonna ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nuo tehoprosenttilukemat ovat kyllä niin epätieteellinen suure kuin olla ja taitaa.
Mitä niillä on tarkoitus mitata? Käytettyjä prosessorisyklejä? :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GTA4 myöhästyy (kuten kaikki tietää) siitä syystä että Boksille piti sitä karsia DVD:n ja kovalevy systeemien takia. Kyllähän se vähän vatuttaa kun joutuu yhden koneen takia kaikki kärsimään.... :mad:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
GTA4 myöhästyy (kuten kaikki tietää) siitä syystä että Boksille piti sitä karsia DVD:n ja kovalevy systeemien takia. Kyllähän se vähän vatuttaa kun joutuu yhden koneen takia kaikki kärsimään.... :mad:
:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Nuo tehoprosenttilukemat ovat kyllä niin epätieteellinen suure kuin olla ja taitaa.
Mitä niillä on tarkoitus mitata? Käytettyjä prosessorisyklejä? :D
:D

Kunhan spekuloin sitä sun tätä ja lopputuloksen olisikin voinut jättää laittamatta tänne :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
GTA4 myöhästyy (kuten kaikki tietää) siitä syystä että Boksille piti sitä karsia DVD:n ja kovalevy systeemien takia. Kyllähän se vähän vatuttaa kun joutuu yhden koneen takia kaikki kärsimään.... :mad:

hohhoijaa.. :D Tästähän alkaa olla enemmän teorioita kuin Kennedyn murhasta! Onko teille tullut mieleen, että ehkä peli oli muuten vain vielä keskeneräinen?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
GTA4 myöhästyy (kuten kaikki tietää) siitä syystä että Boksille piti sitä karsia DVD:n ja kovalevy systeemien takia. Kyllähän se vähän vatuttaa kun joutuu yhden koneen takia kaikki kärsimään.... :mad:

Sinulla varmaan on hemmetin hyvä selitys siihen, miksi PS3 pelikuvaa ei ole koskaan nähty missään?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oma teoriani on se, että Rockstar yliarvioi aikataulun ja aliarvioi kahden alustan kehityksen haastavuuden. Etenkin, jos 360 oli aluksi pääkehitysalustana, prosessien jakaminen eri säikeille Celliä varten voi viedä oletettua enemmän aikaa. Käsittääkseni prosesseja on helpompi yhdistää kuin jakaa? Kyseessä on kuitenkin sen luokan projekti, että hyvä vaan, jos ottavat aikaa paketin huolelliseen viimeistelyyn.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

TeRm0z sanoi:
hohhoijaa.. :D Tästähän alkaa olla enemmän teorioita kuin Kennedyn murhasta! Onko teille tullut mieleen, että ehkä peli oli muuten vain vielä keskeneräinen?

Pelaajalehdestä luin, että vahvimpien huhujen mukaan ongelma on kovalevyttömässä X360 Coressa ja sitten toisaalta syy oli ehkä PS3:sen liian monimutkaisessa tekniikassa. Sam Houser tosin totesi että kunnianhimoinen peli tarvitsee lisää kehitysaikaa... Noh jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä... *köh* pirun Xbox *köh* ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Etenkin, jos 360 oli aluksi pääkehitysalustana, prosessien jakaminen eri säikeille Celliä varten voi viedä oletettua enemmän aikaa. Käsittääkseni prosesseja on helpompi yhdistää kuin jakaa?
Toisaalta peli on varmasti jaettu kuudelle hardissäikeelle boxillakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

GTA4:n pääalusta on XO ja DVD-9 ja kaikki materiaali mitä pelistä on näytetty on XO-versiosta.
MS sai luvan demota peliä, Sony ei.
Minä luulen, että viivästys johtuu kahdesta asiasta:
Peli vaatii viimeistelyä eikä ole vielä valmis, kummallakaan versiolla.
Haluttiin turvata parempi julkaisu pelille eikä kilpailla Halo3:n kanssa.

Tietenkin monet PS3:n peliversiot on lykkääntyneet kun XO ja PC-versiot eivät. Missä siis vika?
Ja kun Rockstar ei halunnut suututtaa Sonya julkaisemalla GTA4:n kehittyneemmän version XO:llä tämän vuoden aikana niin parempi viivyttää julkaisua ja optimoida XO-versiota vielä.
GTA4:n ei tule käyttämään kovalevyä muuhun kuin ladattavan sisällön toistamiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Unohdin:
PS3:n kovolle tallennetaan varmaan se 2-5gb:tä, että lataaminen helpottuu, mutta täysin sama peli toimii täysin samanlaisena ilman kovoa DVD-9:llä, mutta "tarvitsee" kovoa BR:llä, ettei latausajat ole liian pitkiä.

*Wink* Paska laite tuo PS3:n *Wink*

P.S ei pitäisi haukkua kun ei ole kuin PS3:n kotona, mutta tosiasia on tosiasia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japani:

Media Create Sales 8/27 - 9/2

01. [NDS] Final Fantasy Crystal Chronicles: Ring of Fates (Square-Enix) - 79,000 / 256,000
02. [PS3] Bladestorm (Koei) - 59,000 / NEW
03. [PS2] Gintama: Together with Gin-san! My Kabuki-cho Diary (Bandai-Namco) - 57,000 / NEW
04. [PS2] Sengoku Musou 2: Moushouden (Koei) - 52,000 / 235,000
05. [NDS] One Piece: Gear Spirit (Bandai-Namco) - 41,000 / NEW
06. [WII] Mario Party 8 (Nintendo) - 39,000 / 704,000
07. [NDS] Summonight: Twin Age (Banpresto) - 28,000 / NEW
08. [NDS] Phoenix Wright 3 (Capcom) - 20,000 / 77,000
09. [NDS] My Housekeeping Diary (Nintendo) - 20,000 / 166,000
10. [WII] Wii Play (Nintendo) - 19,000 / 1,675,000

11. [WII] Wii Sports (Nintendo)
12. [PS2] beatmania II DX 13 DistorteD (Konami)
13. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
14. [PS2] J-League Winning Eleven 2007: Club Championship (Konami)
15. [NDS] Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day (Nintendo)
16. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
17. [NDS] Donkey Kong: Jungle Climber (Nintendo)
18. [NDS] More Brain Age (Nintendo)
19. [NDS] The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Nintendo)
20. [NDS] SD Gundam: G Generation Cross Drive (Bandai-Namco)
21. [PS3] Hot Shots Golf 5 (Sony)
22. [PS2] Home Teacher Hitman Reborn! Dream Hyper Battle! (Marvelous Entertainment)
23. [NDS] Animal Crossing Wild World (Nintendo)
24. [NDS] More English Training (Nintendo)
25. [NDS] Kanji Brain Test 2M (IE Institute)
26. [NDS] Brain Age (Nintendo)
27. [NDS] Itadaki Street DS (Square-Enix)
28. [PSP] Dragoneer's Aria (Nippon Ichi Software)
29. [360] Hitman: Blood Money (Spike)
30. [NDS] Pokémon Diamond (Pokémon)

NDS - 18
PS2 - 5
WII - 3
PS3 - 2
PSP - 1
360 - 1
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Näkeekös Bladestormissa vähäpukeisia Anime tyttöjä vai mikä on pelin menestyksen salaisuus? :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanissa alkaa näkyä Wii-konsoleita kauppojen hyllyillä. Voi olla, että ennen seuraavaa isompaa pelijulkaisua nähdään Nintendon kotimarkkinoilla vuoden alhaisimpia myyntilukuja.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom