sinappipipo
New Member
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?
Vitut... hommahan EI mene niin, että kaikkea laitteen laskentatehoa ei heti saada valjastettua.
Tää hieman karu vertaus on pöllitty muualta, mutta antaa mennä. Jos ajatellaan, että konsoli olisi joku tavallinen kannellinen laatikko. Aight? nyt meijän pitäis sitten saada sinne mahdollisimman paljon paperitolloja sisään. (=karkkia ruutuun) Konsolin alkuvaiheessa tyydymme heittämään paperit sekaisin sinne sisään, ja tilavuus täyttyy nopeasti. Myöhemmin opitaan avaamaan paperitollot, suoristamaan ja pinoamaan ne, jolloin arkkeja mahtuu paljon enemmän sisälle. Samaan laatikkoon menee enemmän paperia!!1
Okei kömpelö, mutta pointti tuli vissiin selväksi. Tehoja ei revitä mistään lisää sinänsä. CS 1.6:n saisi käyttämään koko ps3:n laskentatehon jos vain käännös tehtäisi mahdollisimman raskaaksi.
Mutta enivei... Sillä on rajansa, kuinka isoja mappeja, hyviä tekstuureita jne. konsoli voi pyörittää. Tuota rajaa on kuitenkin mahdotonta määrittää, koska aina olisi jonkun pelin lähdekoodissa jotain paranneltavaa ja aina näiden parannusten jälkeen löytyisi lisää parannettavaa. Eli emme luultavasti saa LÄHELLEKKÄÄN koko koko laitteen potentiaalia hyödynnettyä muuten, kuin piin desimaaleja laskemalla (ja senkin jonkun rompun kautta ajettuna ).
Baron sanoi:Softayhtiö, joka ei osaa tehdä kestävää laitetta, mutta joka osaa kylläpuristaa kehitysohjelmillaan tehot paremmin ulos myllystään...
Oliko se id:n Carmack, joka sanoi jo vuosi sitten takaperin, että Boxista saadaan tehoja ulos saman tien lähes kaikki (=80% (tätä ei sanottu missään)), kun pleikkarista ei saada kuin balttiarallaa puolet ulos ilman sen suurempia kiroiluja?
PASKANJAUHANTAVAROITUS
Eli jos tänä päivänä boxista puristetaan 90% tehoista ulos, mutta pelikkarista ei koskaan tulla saamaan ulos kuin 70% resursseista, niin se on herttaisen yhdentekevää, että kumpi on tehokkaampi... Boxilla on komeammat pelit tällä hetkellä... Miten on vuoden päästä, niin se selvää vain odottamalla vuoden...
Edittiä: Vieläkö porukka jaksaa pitää porua yllä siitä, että miksi GTA4:sta ei nähdä tänä vuonna ?
Vitut... hommahan EI mene niin, että kaikkea laitteen laskentatehoa ei heti saada valjastettua.
Tää hieman karu vertaus on pöllitty muualta, mutta antaa mennä. Jos ajatellaan, että konsoli olisi joku tavallinen kannellinen laatikko. Aight? nyt meijän pitäis sitten saada sinne mahdollisimman paljon paperitolloja sisään. (=karkkia ruutuun) Konsolin alkuvaiheessa tyydymme heittämään paperit sekaisin sinne sisään, ja tilavuus täyttyy nopeasti. Myöhemmin opitaan avaamaan paperitollot, suoristamaan ja pinoamaan ne, jolloin arkkeja mahtuu paljon enemmän sisälle. Samaan laatikkoon menee enemmän paperia!!1
Okei kömpelö, mutta pointti tuli vissiin selväksi. Tehoja ei revitä mistään lisää sinänsä. CS 1.6:n saisi käyttämään koko ps3:n laskentatehon jos vain käännös tehtäisi mahdollisimman raskaaksi.
Mutta enivei... Sillä on rajansa, kuinka isoja mappeja, hyviä tekstuureita jne. konsoli voi pyörittää. Tuota rajaa on kuitenkin mahdotonta määrittää, koska aina olisi jonkun pelin lähdekoodissa jotain paranneltavaa ja aina näiden parannusten jälkeen löytyisi lisää parannettavaa. Eli emme luultavasti saa LÄHELLEKKÄÄN koko koko laitteen potentiaalia hyödynnettyä muuten, kuin piin desimaaleja laskemalla (ja senkin jonkun rompun kautta ajettuna ).