Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja tämän sanon tosiaan ilman suurempaa perehtymistä Live-palveluun. Jos oma kokemukseni PSN-palvelun toimivuudesta verkkopelin suhteen verratttuna Liveen on positiivinen
Niin haukkoiko tuo tosiaan vai onko edes kokemusta Livestä.. Minulle ei selvinnyt. ;)
E: sori toi ylempi..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Niin haukkoiko tuo tosiaan vai onko edes kokemusta Livestä.. Minulle ei selvinnyt. ;)
E: sori toi ylempi..
Pelasin sen kuukauden päivittäin Gearsia ja FC:ta. En muita liven pelejä.Kaverilla olen pelaillut usein PGR3:sta ja Cod 3:sta.Kaikissa näissä kohtasin lagia vähän väliä...Mutta omia kokemuksia. Ehkä aina kävi huono tuuri pelin suhteen, tai pelasin vain vääriä, "huonoja" live-pelejä. Edelleen, PS3:n pelit ovat toimineet verkossa poikkeuksetta paremmin. PISTE. Jos joku kummatkin koneet omistava sanoo XO:n puolella pelien toimineen verkossa paremmin, niin eihän siinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Älä syö oman kylän miestä.. Ja kuten sanoin: en mäkään ole lagiin PS3 törmännyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Älä syö oman kylän miestä.. Ja kuten sanoin: en mäkään ole lagiin PS3 törmännyt.

Ööö, etkö kenties osannut lukea?? Pelin nettikoodia voi fiksata, mutta se ei edelleenkään poista sitä lagia edes sillä PS3:lla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cactus80 sanoi:
Ööö, etkö kenties osannut lukea?? Pelin nettikoodia voi fiksata, mutta se ei edelleenkään poista sitä lagia edes sillä PS3:lla.
Eli on vain valittava niistä hyvistä XO:n peleistä, joissa lagia ei esiinny?On se nyt saatana ihme ja kumma, jos ei mene perille. OMAN kokemuksen perusteella PS3:n pelit ovat toimineet aina sujuvammin verkossa, kuin XO:lla. Rest my case.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Eli on vain valittava niistä hyvistä XO:n peleistä, joissa lagia ei esiinny?On se nyt saatana ihme ja kumma, jos ei mene perille. OMAN kokemuksen perusteella PS3:n pelit ovat toimineet aina sujuvammin verkossa, kuin XO:lla. Rest my case.

Syvä huokaus!

Hauskinta sinänsä tässä on, että kun yleensä ns. "konsolisodassa" mielipiteet vain taistelevat ja tällöin kukaan ei voi oikeastaan sanoa viimeistä sanaa. Nyt kuitenkin aikuiset ihmiset rupeavatt jo kumoamaan fysiikan lakejakin, niin mielestäni rupeaa touhu menemään jo aika legendaariseksi. Eli hyvin sää vedät...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sori Centauri, mäkään en hokannu..? Vai Caktus... no ei ihme että meitä vihataan..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Foxi sanoi:
Sori Centauri, mäkään en hokannu..? Vai Kaktus... no ei ihme että meitä vihataan..

Jos näistä asioista rupeaa jotain vihaamaan, niin sitten on jotain pahasti pielessä.

Tungin lusikkani tähän soppaan vain tuon "ei lagia" kommentin vuoksi. Karpaasin kokemukset voivat hyvinkin pitää paikkaansa, että nettipelikoodit hänen pelaamissaan Ps3-peleissä ovat olleet paremmat kuin hänen testaamissaan 360:n peleissä. Jos kuitenkin väittää, että lagia ei ole, niin se olisi vähän kuin väittäisi maapallon olevan litteä ja reunalta voi pudota.

Nettipelikoodia voi kuitenkin muokata siten, että peli näyttää pyörivän jouhevasti ja lagittomasti, kuten yritin viestissä 17779 ehkä hiukan epäselvästi tuolla Cod4 esimerkillä selittää. Se ei kuitenkaan tarkoita että lagia ei olisi.

Edit: Ihan Cactus vaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cactus kiertää nyt pääasiaa tuolla lagi-filosofoinnilla.

Karpaasin lisäksi myös minä olen samaa mieltä. PS3 pelit ovat paitsi sujuvampia netissä, näyttäisivät pyörittävän isompia pelaajamääriä. Tämä sekä XO:n että PS3:sen omistajana. Niin, ja XO on kiinni RJ45:ssa, PS3 wlanin kautta.

Yksinpeleihin suosin toistaiseksi XO:ta pelivalikoiman ja frameraten vuoksi, mutta nettipelit aion jatkossa ostaa PS3:lle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

m_vierimaa sanoi:
Cactus kiertää nyt pääasiaa tuolla lagi-filosofoinnilla.

Karpaasin lisäksi myös minä olen samaa mieltä. PS3 pelit ovat paitsi sujuvampia netissä, näyttäisivät pyörittävän isompia pelaajamääriä. Tämä sekä XO:n että PS3:sen omistajana. Niin, ja XO on kiinni RJ45:ssa, PS3 wlanin kautta.

Yksinpeleihin suosin toistaiseksi XO:ta pelivalikoiman ja frameraten vuoksi, mutta nettipelit aion jatkossa ostaa PS3:lle.

Ihminen näemmä paljolti ymmärtää tekstistä mitä se haluaa ymmärtää.

Kierrän pääasiaa? En mielestäni. Väite kuului, että PS3:n nettipeleissä ei ikinä esiinny lagia. Vastaus kuului, että paskapuhetta. Eipä tuota sinänsä tarvi sen kummemmin filosofoida.

Mielestäni yritin vain ystävällisesti valoittaa käsitettä lagi eräillä herroille, kun aihepiiri tuntui olevan vähän hakusessa. En sanallakaan kehunut tai haukkunut kumpaakaan "nettijärjestelmää" (PSN/ Live).

Mut joo, eiköhän se riitä tästä. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cactus80 sanoi:
Kierrän pääasiaa? En mielestäni. Väite kuului, että PS3:n nettipeleissä ei ikinä esiinny lagia. Vastaus kuului, että paskapuhetta. Eipä tuota sinänsä tarvi sen kummemmin filosofoida.

Vedetäänpä rauhassa ilmaa sisään ja puhalletaan ulos. "Väite" ei ollut, että PS3:ssa ei ole lainkaan lagia, vaan että kyseinen käyttäjä ei ollut lagia huomannut. Mikäli nettikoodi on tehty hyvin, asian pitäisi olla juuri näin.

Itse en osaa asiasta tarkemmin sanoa, kun en ole PSN:n lagitilanteeseen tutustunut, mutta ainakin Live-puolella tuo tuntuisi olevan melko lailla pelin nettikoodista kiinni. Skatessa on jonkin verran lagia, änärissä vähemmän.

Eiköhän tämä asia ole jo käsitelty. Jatketaan siis eteenpäin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cactus80 sanoi:
Ihminen näemmä paljolti ymmärtää tekstistä mitä se haluaa ymmärtää.

Kierrän pääasiaa? En mielestäni. Väite kuului, että PS3:n nettipeleissä ei ikinä esiinny lagia. Vastaus kuului, että paskapuhetta. Eipä tuota sinänsä tarvi sen kummemmin filosofoida.

Mielestäni yritin vain ystävällisesti valoittaa käsitettä lagi eräillä herroille, kun aihepiiri tuntui olevan vähän hakusessa. En sanallakaan kehunut tai haukkunut kumpaakaan "nettijärjestelmää" (PSN/ Live).

Mut joo, eiköhän se riitä tästä. Turha taistella tuulimyllyjä vastaan.
Pakko nyt vielä todeta, että mielestäni kyllä ilmoitin kokeneeni PS3:lla lagia, en vain läheskään niin usein, kuin sinun lempikonsolillasi. Muutkin tämän totesivat. Msoftilla on VASTUU siitä, että pelintekijät tekevät sen nettikoodinsa kunnolla. Jos esim. Epic laiskottelee XO:n suosituimman pelin nettikoodin kanssa, niin kuka se siellä viimeisenä laadun kontrollina on?Naapurin Liisa? Valaise minua.

Pahoittelen Tautofonia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jatketaan nyt aiheesta (tai off-aiheesta) vielä jonkin verran. Livessä tullut vuoden verran pelailtua enemmän tai vähemmän. Ja todella vähän olen kyllä lagiin törmännyt. Ja aina kun lagia on esiintynyt on yleensä syy ollut jossain yksittäisessä pelaajassa, jolla yhteys punaisella kun jostain jenkkilästä kihnuttaa puolimegaisella yhteydellä. Mutta esim. Darkness on huonon nettikoodin vuoksi aivan pelikelvoton (tai oli ainakin sillon julkaisun aikoihin kun kokeilin).

Omat kokemukset siis ollut erittäin positiivisia Livestä. Eikä verkkopelaaminen ole maistunut vuosiin näin kivalta (CS alkuvillityksen jälkeen).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Msoftilla on VASTUU siitä, että pelintekijät tekevät sen nettikoodinsa kunnolla. Jos esim. Epic laiskottelee XO:n suosituimman pelin nettikoodin kanssa, niin kuka se siellä viimeisenä laadun kontrollina on?Naapurin Liisa? Valaise minua.
MS ei tosiaankaan ole vastuussa minkään pelinkehittäjän paskasta nettikoodista. Sen tehtävänä on vain tarjota Live-rajapinnat, työkalut ja dokumentaatio auttamaan moninpelin rakennusta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lezlie sanoi:
MS ei tosiaankaan ole vastuussa minkään pelinkehittäjän paskasta nettikoodista. Sen tehtävänä on vain tarjota Live-rajapinnat, työkalut ja dokumentaatio auttamaan moninpelin rakennusta.
Eli kun Microsoft mainostaa konsoliaan verkkopelaamisen ykköskonsolina(mitä se onkin) ja tekee Liven kanssa helvetin hienoa työtä muutenkin, niin sillä ei ole minkäänlaista vastuuta huolehtia siitä, että pelintekijät tukevat tätä imagoa toimivilla nettikoodeillaan?Väitätkö näin ihan naama peruslukemilla?

Mielestäni tämä aihe kuuluu tähän osioon. Ja eipä tätä ole vielä mielestäni paljoa käsitelty.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lievä pettymys tuo Liven nettikoodi kyllä on, varsinkin kun kyseessä on maksullinen palvelu. Suosikkipeliäni (Gears) on todella hankalaa pelata 12 jälkeen vaikka viikonloppuisin koska lagipeikko nostaa päätään kun europelaajat ovat jo vähentyneet. Jopa huoneissa jossa on Brittihosteja niin peli saattaa heittää mukaan puolen sekunnin lagin. Se ei ole kiva juttu. Hassua miten paljon täällä yleisesti on parjattu Sonyn nettipalvelua. Jos kaikki Liven pelit pyörisivät samaan tyyliin netissä kuin esim. Resistance, jossa en yhtä ainutta kertaa törmännyt lagiin, niin ymmärtäisin mistä siinä maksetaan. Eikä Warhawk ja Motorstormkaan varsinaisesti ole lagista kärsineet. PS3 vielä langattomalla verkolla kiinni, eikö siitäkin kinasteltu että soveltuuko se pelikäyttöön ollenkaan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eilen tuli livessä iloinen yllätys kun oli tarkoitus mennä pelaamaan NHL08 online. En päässyt pelaamaan KOSKA EAN SERVERILLE EI SAATU YHTEYTTÄ. Siis mitä helvettiä? Maksan Microsoftille livestä ja en pääse pelaamaan koska EA ei halua pitää servereitään pystyssä? Miten tälläinen toimintamalli voi olla mahdollista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihminen näemmä paljolti ymmärtää tekstistä mitä se haluaa ymmärtää.

Taisitkin osua ytimeen. :D Mutta Tautofia ehti todeta jo sen mitä aioin sanoa.

Minulle oli aikamoinen yllätys että XO on tuntunut tahmaavan juuri siellä missä sen piti olla vahva eli nettipeleissä. Onko Live välipalikkana liian raskas vai miksi vain PS3 yksinoikeuspeleissä näkyy 40 pelaajan matseja (resistance, warhawk)?

Liekköhän netissä jossain jo selvitettykkin PSN/Live arkkitehtuurien eroja.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom