Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
On suotavaa huomata myös potentiaalinen kohderyhmä vertaillessa myyntilukuja. Väitän, että Super Mario Sunshinea on helpompi kaupata laajemmalle ostajakunnalle kuin Resident Evileitä. Lisäksi voisin todeta kylmän kyynisesti, että se myy, mitä mainostetaan.

Täytyy myöskin huomata että cube ja wii on kaksi ihan eri konetta joilla on ihan eri kohderyhmät. Cube möi lähinnä nintendofaneille, se on fakta. Ja ne nintendofanit tod.näk ostavat vain nipan pelejä. Eli sinällään ei ollut ihme että sunshine möi paremmin kuin re4.

Wiitä taasen ostavat kaikenlaiset ihmiset, kuten minä, jota ei vanhat nipan pelisarjat niin kauheasti kiinnosta. Ostajakunta on laajempi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Heh taas ympyrä sulkeutuu. On totta, että tällä hetkellä Wii pysyy pinnalla lähinnä Nipan pelien ansiosta, mutta mitä uutta tämä on ? Ja oikeastaan tarkemmin ilmaistuna mitä se haittaa kun Nipa ei vain osaa peliensä osalta pettää. Johan pelkät N-jeesukset ohittavat jo PS3:n yksinoikeus-tarjonnan 10-0. Third-partyt ovat olleet odotettua hiljaisempia Wiin osalta, mutta tämä nyt vain on asia jonka on muututtava. Sitä ei tarvitse edes spekuloida. DS:nkin kanssa niillä kesti, mutta vauhtiin silti päästiin.

Ja johan pelinappuloiden uudelleen siirtelyä nähtiin isolla kädellä Monster Hunterin muodossa. Isompi juttu tuo on mitä monet älyävät.

vaan ensimmäinen video viestii vahvasti että Capcom yrittää mennä sieltä mistä aita on matalin tämän pelin kohdalla.

Ja PS3 alustanako olisi muuttanut asiaa ? Ehkä päinvastoin.


Eli nämä luovat ja taitavat kehittäjät voisivat alkaa kehittää ihan oikeita uusia pelejä Wiille ja jättäisivät ne kierrätykset pois. Mutta miksi jättäisivät, kun jokainen myy yli miljoonan?

Miksi tämä taas koskee juuri Wiitä ? Samanlaista paskaa ne tietyt kehittäjät suoltavat oli kone mikä hyvänsä. Kunhan se on se suosituin kone.

Niin ja älkää unohtako No More Heroesia. N-kertaa kiinnostavampi nimike kuin 99% muista peleistä... ja vain Wiille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Täytyy myöskin huomata että cube ja wii on kaksi ihan eri konetta joilla on ihan eri kohderyhmät. Cube möi lähinnä nintendofaneille, se on fakta. Ja ne nintendofanit tod.näk ostavat vain nipan pelejä. Eli sinällään ei ollut ihme että sunshine möi paremmin kuin re4.

Nimenomaan. Eihän Nintendo Cubenkaan kanssa siihen tähdännyt, mutta niin siinä kävi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Nimenomaan. Eihän Nintendo Cubenkaan kanssa siihen tähdännyt, mutta niin siinä kävi.

Nipa ei silloin tehnytkään pelejä "kaikille" vaan lähinnä melko syvällisiäkin kokemuksia HC-pelaajille. Wiillä burgeripelaajat nyt vihdoin saavat Nipalta sitä mitä kaipaavatkin eli Trainingia ja muuta huttua. Klassikoiden lisäksi.

Kuulostaa menestyksen kaavalta eikö?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Nipa ei silloin tehnytkään pelejä "kaikille" vaan lähinnä melko syvällisiäkin kokemuksia HC-pelaajille. Wiillä burgeripelaajat nyt vihdoin saavat Nipalta sitä mitä kaipaavatkin eli Trainingia ja muuta huttua. Klassikoiden lisäksi.

Kuulostaa menestyksen kaavalta eikö?

Joo, mutta ajatus Cuben kanssa oli silti pelimiehille yleensä, eikä vain Nintendon perinteisistä sarjoista pitäville. Vähän surullista, ettei resepti toiminut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Joo, mutta ajatus Cuben kanssa oli silti pelimiehille yleensä, eikä vain Nintendon perinteisistä sarjoista pitäville. Vähän surullista, ettei resepti toiminut.

Kieltämättä. Cuutiolla kuitenkin loihdittiin yllättävän hienoja pelejä ja mukavan lyhyillä lataustauoilla. Mutta se nyt oli vaan liian Nipa osalle pelaajista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Joo, mutta ajatus Cuben kanssa oli silti pelimiehille yleensä, eikä vain Nintendon perinteisistä sarjoista pitäville. Vähän surullista, ettei resepti toiminut.

Tätä on todella vaikea uskoa, ei Cube tarjonnut ainakaan minulle paljon mitään. Kyllä laite oli lähinnä Nintendon has-been konsoli, joka pukattiin markkinoille vailla mitään erityistä ideaa tai intoa pelinkehittämiseen, ja se näkyi myös niissä peleissä, tyyliin Wind Waker ja Mario Sunshine, sekä siinä että nämä käytännössä olivat ne Cuben pelit, konsolin Wariowarekin oli laiska ja halpa porttaus Gameboylta. Cubella nimenomaan kerättiin rahat pois niiltä Mario-uskovaisilta, jotka jostain kumman syystä eivät osanneet ajatella pelikonsolin kylkeen muuta nimeä kuin "Nintendo". Ehkä laitteesta nyt olisikin voinut tulla tuollainen yleiskonsoli jos markkinatilanne olisi ollut aivan täysin erilainen, mutta tässä maailmanhistoriassa Cubella ei kyllä ollut mitään edellytyksiä sellaiseen.

Wiillä Nintendo kuitenkin näyttää oppineen läksynsä, ja kreivin aikaan kun kahden muun kilpailijan tarjonta käytännössä upposi suohon. Tästä third party -nillityksestä huolimatta Wiin kelkkaan hyppää koko ajan lisää kehittäjiä, suunta on aivan päinvastainen kuin Cubella. Myyntilistoilla on myös näkynyt sitä Raymania, Tiger Woodsia ja Boogieta, joka näyttää että Wiillä on nyt erilainen asiakaskunta erilaisen pelivalikoiman lisäksi. Konsoli ja ohjain näyttävät tuoneen aivan uutta energiaa Nintendon omaankin pelituotantoon, mikä näkyy kekseliäämmissä peli-ideoissa kuten Wii Sportsissa ja kunnianhimoisemmissa jatko-osissa kuten Galaxy. Sportsin kaltaisia peli-ideoita kaivattaisiin konsolille lisääkin, ei välttämättä juuri urheilun puolesta vaan varsinaisen liiketunnistuksen sovellutuksen kannalta, joten luoville third partyille kyllä riittää työsarkaa. Pelimarkkinat osaavat kyllä palkita uudet ideat sopivan paikan tullen GTA3:n, Guitar Heron tai Wii Sportsin tapaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tätä on todella vaikea uskoa, ei Cube tarjonnut ainakaan minulle paljon mitään. Kyllä laite oli lähinnä Nintendon has-been konsoli, joka pukattiin markkinoille vailla mitään erityistä ideaa tai intoa pelinkehittämiseen, ja se näkyi myös niissä peleissä, tyyliin Wind Waker ja Mario Sunshine, sekä siinä että nämä käytännössä olivat ne Cuben pelit, konsolin Wariowarekin oli laiska ja halpa porttaus Gameboylta. Cubella nimenomaan kerättiin rahat pois niiltä Mario-uskovaisilta, jotka jostain kumman syystä eivät osanneet ajatella pelikonsolin kylkeen muuta nimeä kuin "Nintendo". Ehkä laitteesta nyt olisikin voinut tulla tuollainen yleiskonsoli jos markkinatilanne olisi ollut aivan täysin erilainen, mutta tässä maailmanhistoriassa Cubella ei kyllä ollut mitään edellytyksiä sellaiseen.

Wiillä Nintendo kuitenkin näyttää oppineen läksynsä, ja kreivin aikaan kun kahden muun kilpailijan tarjonta käytännössä upposi suohon. Tästä third party -nillityksestä huolimatta Wiin kelkkaan hyppää koko ajan lisää kehittäjiä, suunta on aivan päinvastainen kuin Cubella. Myyntilistoilla on myös näkynyt sitä Raymania, Tiger Woodsia ja Boogieta, joka näyttää että Wiillä on nyt erilainen asiakaskunta erilaisen pelivalikoiman lisäksi. Konsoli ja ohjain näyttävät tuoneen aivan uutta energiaa Nintendon omaankin pelituotantoon, mikä näkyy kekseliäämmissä peli-ideoissa kuten Wii Sportsissa ja kunnianhimoisemmissa jatko-osissa kuten Galaxy. Sportsin kaltaisia peli-ideoita kaivattaisiin konsolille lisääkin, ei välttämättä juuri urheilun puolesta vaan varsinaisen liiketunnistuksen sovellutuksen kannalta, joten luoville third partyille kyllä riittää työsarkaa. Pelimarkkinat osaavat kyllä palkita uudet ideat sopivan paikan tullen GTA3:n, Guitar Heron tai Wii Sportsin tapaan.


Kyllä, Wii on lähtenyt viemään konsoleita aivan eri suuntaan, kuin kaksi muuta kilpailijaa. Eikä se ole mikään huono juttu, mutta toivon ja uskon, että ei tuo vanhakaan padipelaaminen ole mihinkään kuolemassa. Kyllä niitä pelaajia vielä löytyy, jotka jaksavat innostua vanhasta padista, mutta kiitos Wiin, nyt varmaan pelit aukeavat uusille pelaajille, jotka eivät ole peleistä ennen innostuneet....

Todella jännä kyllä nähdä mitä seuraava sukupolvi tuo tullessaan ja mihin suuntaan kukin yhtiö on lähtemässä. Mutta nyt on kyllä vähän turhan aikaista alkaa ajattelemaan jo seuraavaa sukupolvea...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Sinä pääset. Eikä se ole yllätys.

Onkohan sinulla sitten jotain hyvää vasta-argumenttia tähän? Jos ei ole niin jätä vastaamatta vaikka mielummin kokonaan. Taas alat menemään sinne henkilökohtaisuuksien puolelle. Pidetään se keskustelu siinä aiheessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Onkohan sinulla sitten jotain hyvää vasta-argumenttia tähän? Jos ei ole niin jätä vastaamatta vaikka mielummin kokonaan. Taas alat menemään sinne henkilökohtaisuuksien puolelle. Pidetään se keskustelu siinä aiheessa.

Cube floppasi, koska "third partyjen olisi pitänyt tehdä parempia pelejä". :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Cube floppasi, koska "third partyjen olisi pitänyt tehdä parempia pelejä". :p
Mielestäni Pyramidheadin argumentti oli ennemminkin "3rd party -pelejä olisi myyty enemmän, mikäli 3rd partyt olisivat tehneet parempia pelejä".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Mielestäni Pyramidheadin argumentti oli ennemminkin "3rd party -pelejä olisi myyty enemmän, mikäli 3rd partyt olisivat tehneet parempia pelejä".

Se nyt vaan on suunnilleen yhtä hyvä argumentti, kuin syyttää koneen ostajia tai ostamatta jättäneitä. Koneen menestymisen kaikista osa-alueista vastaa viime kädessä valmistaja. 3rd-partyja ei määräillä, mutta niille pitää tarjota houkuttelevat olosuhteet.

Cubella oli aluksi ihan hyvä 3rd-party-tuki, joka ei poikennut laadultaan kilpailijoiden 3rd-party-tuesta. Nipa ei vaan onnistunut haalimaan koneelle tarpeeksi sellaisia ostajia, joita kiinnostivat riittäväksi muutkin kuin Nintendon pelit.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cube oli suunniteltu pitkälti pelattavaksi Nintendo-faneille ja koodattavaksi Nintendon koodareille. Ei siitä alustasta third partyt koskaan saaneet mitään irti muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Ikävä tosiseikka oli sekin, ettei mitkään pelit myyneet sillä, joten lopulta laite vaipui vain tuomaan Mariota kaikkiin peleihin mukaan, jotta ne näyttäisivät Nintendon peleiltä. NBA Street Marion kanssa oli aika... hulvatonta.

Kyllä silläkin konsolilla vaan oli potentiaalia niin paljon enemmän, mutta loppujen lopuksi jäi lyhyeksi ja pahasti. Nintendo yritti miellyttää vain ja ainoastaan sitä ostajaryhmää, jonka he keräsivät NESillä, sitten SNESillä ja lopulta N64:llä, sillä erotuksella, että näillä konsoleilla pelivalikoima oli huomattavasti laajempi kuin Cubella loppu peleissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Taas negatiivista palautetta pleikkarille... kylläpäs se Puuceeta muistuttaa kun pitää asetuksia muuttaa että pelit pyörisivät http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=151162
EDIT: niin en tarkoita etteikö ne ilman säätöäkin pyörisi, mutta tarkoitan lähinnä sitä että konsolilla mun mielestä ei pitäisi olla väliä millaisilla säädöillä pelaa niin peli kuin peli toimisi jokaisella konsolilla samalla tavalla. tiedä sitten kuinka paljon nuo säädöt vaikuttaa?
EDIT2: ja tosiaan näin helposti voidaan kääntää kaikki "uutiset"/löydöt puolesta tai vastaan, tuokin semmoinen että sen saa varmaan korjattua FW päivityksellä.... jolloin sony pääsee hehkuttamaan uudesta ominaisuudesta: parannettu pelien FPS
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Danekky sanoi:
Taas negatiivista palautetta pleikkarille... kylläpäs se Puuceeta muistuttaa kun pitää asetuksia muuttaa että pelit pyörisivät http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=151162
Nehän pyörii hyvin (muutamaa peliä lukuunottamatta) , mutta tolla tavalla ne pyörii vielä paremmin :rolleyes:
Että en nää tossa kyllä mitään negatiivista
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Se nyt vaan on suunnilleen yhtä hyvä argumentti, kuin syyttää koneen ostajia tai ostamatta jättäneitä. Koneen menestymisen kaikista osa-alueista vastaa viime kädessä valmistaja. 3rd-partyja ei määräillä, mutta niille pitää tarjota houkuttelevat olosuhteet.

Cubella oli aluksi ihan hyvä 3rd-party-tuki, joka ei poikennut laadultaan kilpailijoiden 3rd-party-tuesta. Nipa ei vaan onnistunut haalimaan koneelle tarpeeksi sellaisia ostajia, joita kiinnostivat riittäväksi muutkin kuin Nintendon pelit.

Otetaas tämä nyt uudestaan. Irroitat kommenttini nyt vähän asiayhteydestä.

Alkuperäinen keskustelun aihe oli se, että 3rd-partyt eivät myy Nintendolla.

Otin esimerkiksi Gamecuben ja vastasin tähän, että ei kai se mikään ihme ole, kun laatu tuolloin oli mitä oli.

Mistään muusta en ole tähän liittyen maininnut mitään. En ole puhunut esimerkiksi mitään Cuben kuolemasta. Tai siitä kannustiko Nintendo tarpeeksi muita kehittäjiä tekemään laatupelejä.

Väitin siis, että pelit eivät olleet tarpeeksi laadukkaita myydäkseen. En spekuloinut yhtään olosuhteita mitkä tähän johti.

En uskokaan, että nintendo piti suhteita muihin mitenkään erityisemmin tuolloin lämpimänä vaan oletti muiden tekevän pelejä ilmankin. Se oli tietenkin virhe. Varmasti Cuben kuolema johtuu viime kädessä juuri Nintendosta itsestään. Eikä syynä ole ainoastaan tuo muiden kehittäjien tukematta jättäminen. Aluksi tukemalla muita kehittäjiä olisi laitteelle saatu niitä myyviä laatupelejä muiltakin, joka sitten taas olisi herätellyt lisää kehittäjiä tekemään pelejä. Muut kehittäjät olivat ilmeisesti liian varovaisia. Muutama rohkea kehittäjä olisi nyt tarvittu jotta 3rd party pelit olisivat saatu vauhtiin. Ilman Nintendon tukea sellaisia ei nyt saatu. Ehkä tässä kävi vähän huonoa tuuriakin.

Mutta kuten sanoin, en minä tuosta mitään maininnutkaan. Enkä ole muuta väittänyt. Ainoa mitä olen siis tässä selittänyt on, että ei voida oikeastaan sanoa, etteikö 3rd-party myisi Nintendolla, koska meillä ei ole todisteita miten olisi käynyt jos pelit olisivat olleet laadukkaita. Ei heikkojen pelien voi olettaa myyvän.

Paitsi että onhan meillä itseasiassa todisteita. Esimerkiksi tuo RE4. Se kertoneekin sitten jo paljon siitä miten hyvät pelit myisivät laitteella. Harmi, että se tuli niin myöhään. Olisi voinut herätellä muitakin kehittämään pelejä laitteelle. Mutta tämäkin on vain yksi peli, joten sekään ei kerro mitään lopullista.

Edelleenkin, jos haluaa kumota tuon alkuperäisen väittämäni niin voisi lyödä tiskiin hyviä pelejä Cubelle, jotka eivät myyneet. Varmasti sellaisiakin on oltava muutama. Mutta onko todella sellaisia yksiselitteisen hyviä ja normaaleissa olosuhteissa varmasti myyviä pelejä, jotka todistavat, että 3rd partyt eivät myisi Nintendon laitteilla? Itselleni ei tule mieleen.

Selvyyden vuoksi, se alkuperäinen väittämä noin tiivistettynä ja yksinkertaistettuna kuuluu jotenkin näin: "3rd partyt eivät tehneet Cubelle tarpeeksi hyviä pelejä myydäkseen, joten ei voida sanoa, etteikö 3rd partyt olisi voineet myydä laitteella"
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

EA:n pelit ? Eivätkö ne tulleet alussa myös Cubelle. Kuten myös Burnoutit jne...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cubelle tuli saman tasoisia 2nd ja 3rd-party-pelejä kuin kilpailijoillekin. Ne eivät käyneet kaupaksi. Kilpailijoiden koneilla kävivät. Asiasta annettiin aikanaan haastatteluja. Uskon niitä mieluummin kuin sinua.

Tiedät varmaankin minkälainen homma olisi etsiä maailmanlaajuisia myyntilukuja. Vain menestyjien luvut löytyvät suht helposti. En ole halukas niin isoon hommaan.

Eivätkä ne RE4:n myyntiluvut edelleenkään mitään erikoisia ole, ottaen huomioon, että se on konesukupolvensa ehdoton top 10 -peli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tulikos Kuutiolle ihan alusta asti samassa tahdissa nuo ulkoisten pelinkehittäjien tekeleet kuin muille alustoille?

RE4 tuli Kuutiolle liian myöhään. Jos se olisi ilmestynyt Sunshinejen, Wind Wakereiden ja muiden paljon myineiden rinnalla olisi myyntiluvut todennäköisesti jotain aivan muuta. Kuutiot oli jo monilla varmasti pantattu pleikkaan, heitetty rosikseen tai lahonneet vuosien pelaamisesta. On tuo RE4 kuitenkin myynnyt pelkästään Kuutiolla Wikipedian mukaan 1.6 miljoonaa kappaletta, ollen sijalla 9. Kuution myydyimpien pelien listalla. Minusta olosuhteet huomioonottaen erittäin hyvät myyntiluvut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Resi 4:n menestykseen Cubella vaikutti reilusti myös se, että Capcom juuri julkaisun yhteydessä ilmoitti pelin tulevan myöhemmin PS2:lle ekstroilla pakattuna. Jos RE4 olisi pysynyt Cube-yksinoikeutena, olisivat Cube-julkaisun myyntiluvutkin varmasti olleet paremmat, vaikkakin kokonaismyynti heikempää. Kyllä monet pelaajat mieluummin odottavat jokusen kuukauden kuin ostavat jo markkinoilla kauan olleen ja heikosti menestyneen konsolin yhtä peliä varten.

Sama seikka on yhä ajankohtainen tässä sukupolvessa. Vielä tällä viikollakin MGS4:ää julkistamassa ollut ja mm. Famitsua kustantavan Enterbrain-konsernin pääjohtaja Hamamura näki jostain syystä aiheelliseksi huomauttaa, että MGS4:n ja FFXIII:n PS3-yksinoikeus ei ole vielä(kään) varmaa (Gamefront). Jotkut eivät sitten millään meinaa uskoa, ellei kyseessä sitten ole vain sisäpiiriyritys lypsää Sonylta lisää rahaa yksinoikeussopimusten toppaukseksi. Joka tapauksessa nämä huhut eivät ilmeisesti suostu kuolemaan ainakaan ennen vuotta 2009, elleivät ne sitten ennen sitä satu toteutumaan. Capcomin mallia jäljitellen sopiva aika porttausjulkistuksille olisi varmaan pelien julkaisun yhteydessä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom