Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:
SCEE myy koneet Nordisk Filmille, ja Tanskassa päätetään eri maitten hinnat. Tämän jälkeen Nordisk Film myy koneet eteenpäin myyjille. Tässä välissä tulee tullit, verot (pariinkin kertaan),

Mistä tässä tulee verot pariinkin kertaan? ALV:tä ei EU:n sisäkaupassa peritä kuin kertaalleen. Ja alv:hän ei rasita kuin kuluttajaa eli se tapahtuu maahantuojalla lähinnä läpilaskutuksena: maahantuoja saa verottajalta alv-palautuksena jälleenmyyjiltään keräämistään alv:eistä sen osuuden mitä on omista ostoistaan maksanut alv:tä päämiehelleen (eli kai tässä tapauksessa Nordisk Film Tanska).

tsinivuo sanoi:
Noh, tuli taas todistettua. Kirjoitan oman mielipiteeni kahdesta eri pelisarjasta, niin toisen pelisarjan fanaattiset fanit ovat heti tulossa lynkkaamaan ja mitätöimään mielipidettä. Parempi tosiaan, ettei koske marioihin, jos niistä tulee noin ahdasmieliseksi. :confused:

Kui noi? Kuka tässä lynkkaa. Ihmettelee vaan miten joku voi sanoa harraste X:n olevan parempaa itsensä toteuttamista kuin harraste Y. Joillekin se on, joillekin ei.

Voisi tietysti yrittää ymmärtää mitä toinen tarkoittaa, eikä ruveta keulimaan, kun joku ei tykkää omasta lempparisarjasta.

GTA on hiekkalaatikko. Mario ei.

Pelaajan sivuilla oli tämmönen uutinen:

Japanilaisen peliraamatun Famitsun johtohahmo Hirokazu Hamamura kertoo, että DS:n suosiosta huolimatta kaikki Nintendo-aiheiset uutiset eivät ole hyviä. Vaikka Wii onkin Japanin myydyin uuden sukupolven kotikonsoli, sille ei ole tullut suurta myyntihittiä Wii Sportsin jälkeen. Hamamura kertoo, että vain kolmannes japanilaisista Wii-pelaajista käyttäisi konsoliaan aktiivisesti. Seuraava hittituote on Hamamuran mukaan Wii Fit, joka varmasti saa huomiota osakseen.

Edit: linkki

Scatterbrain XO sanoi:
Pelaajan sivuilla oli tämmönen uutinen:

Lainaus taitaa olla samasta viime viikolla kiertäneestä artikkelista, joka maalaili huonoja third party -näkymiä.

Tosin juuri nyt Wiillä tuntuu olevan hidas vaihe siellä Japanissa, mistä nuo kommentit ovat kantautuneet. Pelien viivästykset voivat auttaa myös tasapainottamaan tarjontaa, täällä Euroopassa on vielä Super Paper Mario, Boogie ja Trauma Center tuoreessa muistissa. Yhdysvalloissa taas kaksi edellämainituista julkaistiin jo paljon aikaisemmin, mutta siellä saatiin Metroid Prime, joka täällä on vasta kynnyksellä. Japanissa sen sijaan ei olla erityisen kiinnostuneita Primesta tai Boogiesta, SPM tuli jo puoli vuotta sitten ja viimeisin isompi Wii-peli oli Dragon Quest Swords kesällä. Länsimaissa myös odotetaan nyt Guitar Heron ja Rayman Raving Rabbids 2:n kaltaisia pelejä, joilla tuskin on erityisen hyvää saumaa Japanissa.

Japanilaisen pelimaun suhteen nyt on siis ollut pitkä kuiva kausi, joka ehkä päättyy vasta Mario Galaxyyn, eikä senkään menestys Japanissa ole aivan taattu. Täälläkin on usein parjattu japanilaisten pelimakua, mutta myös Wii joutuu kamppailemaan sen kanssa, kun ne Nintendon perinteiset hitit Zelda, Metroid ja Mario kiinnostavat japanilaisia joko jonkin verran, ei yhtään tai valtavasti jos auringonpilkut ovat aivan oikeissa kohdissa. En oikein usko, että Galaxysta tulee Japanissa New SMB:n kaltaista ilmiötä, Wii Fit saattaa tosiaan nousta siellä Mario Galaxya suuremmaksi hitiksi.

Mahewcoro sanoi:
Lainaus taitaa olla samasta viime viikolla kiertäneestä artikkelista, joka maalaili huonoja third party -näkymiä.

Tosin juuri nyt Wiillä tuntuu olevan hidas vaihe siellä Japanissa, mistä nuo kommentit ovat kantautuneet. Pelien viivästykset voivat auttaa myös tasapainottamaan tarjontaa, täällä Euroopassa on vielä Super Paper Mario, Boogie ja Trauma Center tuoreessa muistissa. Yhdysvalloissa taas kaksi edellämainituista julkaistiin jo paljon aikaisemmin, mutta siellä saatiin Metroid Prime, joka täällä on vasta kynnyksellä. Japanissa sen sijaan ei olla erityisen kiinnostuneita Primesta tai Boogiesta, SPM tuli jo puoli vuotta sitten ja viimeisin isompi Wii-peli oli Dragon Quest Swords kesällä. Länsimaissa myös odotetaan nyt Guitar Heron ja Rayman Raving Rabbids 2:n kaltaisia pelejä, joilla tuskin on erityisen hyvää saumaa Japanissa.

Japanilaisen pelimaun suhteen nyt on siis ollut pitkä kuiva kausi, joka ehkä päättyy vasta Mario Galaxyyn, eikä senkään menestys Japanissa ole aivan taattu. Täälläkin on usein parjattu japanilaisten pelimakua, mutta myös Wii joutuu kamppailemaan sen kanssa, kun ne Nintendon perinteiset hitit Zelda, Metroid ja Mario kiinnostavat japanilaisia joko jonkin verran, ei yhtään tai valtavasti jos auringonpilkut ovat aivan oikeissa kohdissa. En oikein usko, että Galaxysta tulee Japanissa New SMB:n kaltaista ilmiötä, Wii Fit saattaa tosiaan nousta siellä Mario Galaxya suuremmaksi hitiksi.

Boogie, oikeasti? Tässä mittakaavassa Genji on jumalpeli..jestas sentään.

USA:ssa puoli miljoonaa myytyä Metroidia 5 miljoonan konekannalle ei ole kovin hyvä... Varsinkin kun kyseessä on tunnettu pelisarja ja Wiin loppuvuoden AAA-peli...

Edittiä: linkkinä suuresti parjattu VGChartz

fuller sanoi:
Ainakin tämä promovideo sai minut haluamaan wiin.. :D

http://www.youtube.com/watch?v=_iYBmAVuBns

Myönnetään... menee jo provon puolelle, mutta en voinut kuin nauraa kun kaverini selitti innoissaan tuollaisesta wii fitistä. Harvinaisen osuva video. :D

Kieltämättä turha provo, mutta yllättävän hauskasti tehty video täytyy myöntää. Onhan tuo Fit sana aikamoinen loukkaus fitnessiä kohtaan, Wii Board olisi ehkä ollut parempi. Kai tuo sitten myy, en ymmärrä miksi mutta en taida tietää mikä on hauskaa.

Scatterbrain XO sanoi:
Pidän maailmankatsomustasi nyt rajoittuneena, vai sanoisinko vääristyneenä jos todella olet tuota mieltä mitä kirjoitat. Esitän ajatuksen näin: millainen ihminen minä sinun mielestäni olen - tai mitä se minusta sinulle kertoo - että nautin väkivaltapeleistä ja olen liki kolmekymppinen?
Pelaava ihminen varmaankin. Kuka minä olen sinun pelimakuasi tuomitsemaan, mutta omasta mielestäni on hieman kyseenalaista ylipäänsä koko väkivallan viihteellistäminen. Teini-iässä nämä nykyajan väkivaltaoopperat olisivat iskeneet minuun kuin miljoona volttia, mutta kun nykyään oma filosofiani on se, että kunnioitan kaikkea elämää (en tapa edes kärpäsiä, saatikka syö lihaa tai kalaa ja jopa kasvien turha tappaminen nostaa mieleeni tunnontuskia). Toki pelaan jonkin verran väkivaltapelejä itsekin, mutta jos se pelkkä väkivalta on homman tarkoitus, niin se ei enää maistukaan. Toki pelit ovat pelejä ja elokuvat elokuvia ja väkivalta voi olla tehokas kerronnallinen elementti, mutta silti siihen ei pitäisi suhtautua niin kevytmielisesti kuin nykyään tehdään.

Minun puolestani kukin saa pelata mitä haluaa tai tehdä omassa elämässään mitä huvittaa, niin minäkin teen. Minusta vain demonivoimin maustetut räiskinnät ovat hieman *köh* lapsellisia ja jos joku siitä herneen nenäänsä vetää, niin siitä vain, ei herneet maailmasta lopu ja tuskin loppuu se väkivaltakaan.

tsinivuo sanoi:
GTA:t ja Saint's Row ovat siitä mainioita pelejä, että niissä saa toteuttaa itseään. On se sitten barbaarista tai lapsellista. ihan sama. Miten noissa Marioissa ja Galaxyissä yms. Slash brotherseissa toteuttaa itseään?
Itse ainakin toteutan itseäni minua ympäröivässä maailmassa ja istun pelien ääreen rentoutuakseni ja matkustaakseni hetkeksi pois tästä maailmasta. En tiedä muista, mutta en mene pelien ääreen elääkseni siellä, vaan pelatakseni.

Zanis Dust sanoi:
Itse ainakin toteutan itseäni minua ympäröivässä maailmassa ja istun pelien ääreen rentoutuakseni ja matkustaakseni hetkeksi pois tästä maailmasta. En tiedä muista, mutta en mene pelien ääreen elääkseni siellä, vaan pelatakseni.

Tätä ei GTAta pelatessa voi tehdä? Jos pelaat peliä juonen ja sen takia miksi se on tehty, etkä sen takia että on hauskaa ajella pitkin jalkakäytävää ja niputtaa väkeä (en ymmärrä tuota itsekään) niin millä tavalla tämä on niin kamalan väkivaltaista tai huonoa viihdettä? Verrattuna esim. Fps-genreen ei kovinkaan. Sen 16 kertaa mitä Vice Cityn olen läpi tahkonnut (San Andreas olikin surkea jatko-osa jos minulta kysytään) niin hauskempaa peliä on paha hakea omaan makuun, lähtien radion puhekanavasta ja huumorista itse juoneen, ja 80-luvun lapsena varsinkin musiikki napsahtaa kivasti omaan makuun. Mutta eihän tällainen lihansyöjä mistään mitään tiedä, yltiöväkivaltaista paskaa :rolleyes:

EDIT Saint's row onkin turhan väkivallan ja muun roskan höystämä peli, jos viinahöyryissä liikkuminen on hienoa, niin sitten en ymmärrä. Sen lisäksi juoni on onnetonta räpellystä. Kiva kaupunki kylläkin, mutta eihän tuota jaksa.

samuel6 sanoi:
Tätä ei GTAta pelatessa voi tehdä? Jos pelaat peliä juonen ja sen takia miksi se on tehty, etkä sen takia että on hauskaa ajella pitkin jalkakäytävää ja niputtaa väkeä (en ymmärrä tuota itsekään) niin millä tavalla tämä on niin kamalan väkivaltaista tai huonoa viihdettä? Verrattuna esim. Fps-genreen ei kovinkaan. Sen 16 kertaa mitä Vice Cityn olen läpi tahkonnut (San Andreas olikin surkea jatko-osa jos minulta kysytään) niin hauskempaa peliä on paha hakea omaan makuun, lähtien radion puhekanavasta ja huumorista itse juoneen, ja 80-luvun lapsena varsinkin musiikki napsahtaa kivasti omaan makuun. Mutta eihän tällainen lihansyöjä mistään mitään tiedä, yltiöväkivaltaista paskaa :rolleyes:

EDIT Saint's row onkin turhan väkivallan ja muun roskan höystämä peli, jos viinahöyryissä liikkuminen on hienoa, niin sitten en ymmärrä. Sen lisäksi juoni on onnetonta räpellystä. Kiva kaupunki kylläkin, mutta eihän tuota jaksa.
Kylläpäs täällä nyt tunteet kuohahti ja jotenkin on tunne, että vaikka millaisen vastauksen antaisin, se taas väännetään ja luetaan niin kuin itse halutaan. Se on ihan jees minusta, jos Vice City on sinusta hyvää viihdettä. Itse en jaksanut pelata sitä aikoinaan loppuun, kun juoni ei kiinnostanut. Parit naurut se kirvoitti, mutta not my cup of tea. Ja kun sitten se ajelu pitkin jalkakäytäviä ja ihmisten niputtaminen ei kiinnostanut, niin en saanut peleistä mitään irti. Jos vaikka luet sen minun aikaisemmankin postauksen, vedät syvään henkeä ja luet sen uudelleen, niin ehkä ymmärrät mitä ajat takaa.
Onko todellakin niin, että jokaiseen postaukseen pitäisi viljellä hymiöitä ja lisätä loppuun IMO, että asiat menisivät perille. Toin vain oman näkemykseni asiasta, en sanonut miten muiden pitäisi elää tai pelata. Ymmärtääkseni täällä saa tuoda mielipiteensä esille vai olenko ymmärtänyt jotakin pahasti väärin? Se onkin kumma miten paljon mielipiteet herättävät ihmisissä tunteita. Onko se kenties joltakin pois, että näkemykseni ovat tällaisia?

Edit: Kannattaisi myös lukea se tsinivuon kommentti, johon vastasin, niin pointin löytäminen voi helpottua.

Baron sanoi:
USA:ssa puoli miljoonaa myytyä Metroidia 5 miljoonan konekannalle ei ole kovin hyvä... Varsinkin kun kyseessä on tunnettu pelisarja ja Wiin loppuvuoden AAA-peli...

Edittiä: linkkinä suuresti parjattu VGChartz

Minkä sille mahtaa, jos ihmiset ei ymmärrä hyvän päälle. Vakavasti ottaen Nintendo ryssi MP3:n mainostamisen täysin Jenkeissä. TV mainoksia ei kuulemma paljoa näkynyt ja samaan aikaan Halo 3:n hype oli pahimmillaan. Lisäksi Metroid ei vaan ole niin suosittu sarja (varsinkaan Prime sarja), kuin mitä ihmiset yleensä luulevat. Ei MP tai varsinkaan MP2 myynyt kovinkaan paljon Cuben laitekantaan nähden. Lisäksi Super Metroid on myynyt vain noin 1,4 miljoonaa, ei sekään paljoa SNES:in laitekantaan verrattuna.

Luulisin, että MP3 tulee myymään hieman yli 1,5 miljoonaa elinaikanaan, mikä kyllä on melkoinen pettymys varmasti Nintendolle, syyttäkööt itseään. Peliähän ei ole julkaistu Euroopan lisäksi myöskään Japanissa, jonne se tulee joulumyyntiin SMG:tä vastaan. Eli ei isoja myyntejä siellä tiedossa. Eipä väliä, minulle tuo ilmestyy 26.10.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom