Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
ja on puhuttu jopa puolen sekunnin 180 asteen kääntymisestä. Ilmiselväähän on se että noin nopea ohjaus on monelle liian vikkelä, ainakin paatuneille pädijyrille ;) Hienoa siinä on se että nopeuden voi itse säätää.
Mjaa, kyllä sitä kuule padillakin käännytään ihan pirun nopeasti. Puoli sekuntia 180 astetta kuulostaa ainakin hitaalta. Pitäisi ehkä kuvata pieni videopätkä, missä kääntyy niin nopeasti kuin voi vaikka socomissa. Ei se todellakaan ole hidasta.

Tästäkin varmaan näkee, että kyllä padillakin ampuminen on tarkkaa, vaikken itse osaakan niin hyvin kuin moni muu:
http://pibe.1g.fi/Videot/BruceRulez.wmv
Ja kyseessä on vielä äärimmäisen nopea peli ja tähtäin kääntyy maksimi tatin väännöllä niin nopeasti, että ei kyllä mene puolta sekuntia 180 asteeseen.

Oikeasti, en usko että puoletkaan padin haukkujista täällä on edes pelannut räiskintöjä padilla. Sanoo vaan sitä huonoksi, koska on tottunut hiireen ja kokeillut kerran padia. Kyllä sitä yritetään sitten unrealissakin pärjätä padilla, koska hiirtä ja näppistä en osaa käyttää.

Jooseppi sanoi:
Eli myöskin kääntymisnopeuteen. Mitä pienempi boksi, sitä nopeammin alkaa kääntymään, mutta mun pitää päästä testaamaan että voin kommentoida lisää.

Tämähän oli red steelissä ongelmana.
Ei se dead zone boxi vaikuta suoraan kääntymisnopeuteen. Jos nopeussäätö ei vaikuta muuhun kuin dead zoneen, ruutu kääntyy ihan samaa tahtia nopeilla sekä hitailla asetuksilla, eli käytännössä kääntymisnopeuteen ei voi vaikuttaa. Mistä hexi on kuullut että se ei vaikuta nopeuteen?

Pibe sanoi:
Oikeasti, en usko että puoletkaan padin haukkujista täällä on edes pelannut räiskintöjä padilla. Sanoo vaan sitä huonoksi, koska on tottunut hiireen ja kokeillut kerran padia. Kyllä sitä yritetään sitten unrealissakin pärjätä padilla, koska hiirtä ja näppistä en osaa käyttää.
Ei padissä sinänsä mitään vikaa ole. Wiimotessa olisi vain potentiaalia olla vieläkin parempi. Olen kyllä pelannut padilla lukemattomia FPS-pelejä ja kontrollit ovat iskostuneet jo Goldeneyen ajoista selkärankaan, mutta nyt kun Wiimoten makuun on päässyt niin sitä toivoisi että genren kaikki pelit voisi pelata IR-kontrolleilla. :/

Sikäli harmi kun muille konsoleille julkaistaan sellaista herkkua kuten CoD4.

Pibe sanoi:
Mistä hexi on kuullut että se ei vaikuta nopeuteen?

Mulla on jo Metroid. En muista tota juttua tarkkaan, kun en ole peliä pelatessa varsinaisesti miettinyt kääntymisnopeutta. Toihan ei ole mikään hektinen shootteri, jossa pitäisi pitäisi tempoa supernopeita täyskäännöksiä.

Pibe sanoi:
Mjaa, kyllä sitä kuule padillakin käännytään ihan pirun nopeasti. Puoli sekuntia 180 astetta kuulostaa ainakin hitaalta. Pitäisi ehkä kuvata pieni videopätkä, missä kääntyy niin nopeasti kuin voi vaikka socomissa. Ei se todellakaan ole hidasta.

Tästäkin varmaan näkee, että kyllä padillakin ampuminen on tarkkaa, vaikken itse osaakan niin hyvin kuin moni muu:
http://pibe.1g.fi/Videot/BruceRulez.wmv
Ja kyseessä on vielä äärimmäisen nopea peli ja tähtäin kääntyy maksimi tatin väännöllä niin nopeasti, että ei kyllä mene puolta sekuntia 180 asteeseen.

Ei näkynyt video ei. Mutta uskonhan minä että pädillä pystyy nopeasti kääntymään. Se että kumpi on nopeampi ratkeaa mohhin myötä. Tässä on pieni ptkä ign:n hands onesta:

However, after maxing everything out and dropping the dead zone down to its smallest size, we walked away with a look / aim speed several times that of Prime 3 and the ability to a 180-degree flip with the Wii remote in a half second, as opposed to the two and half seconds it takes in Corruption. We're not sure we'd want to play the game like that - you'll make dramatic on-screen movements if you so much as sneeze - but if you've got the finesse to maintain control with that much speed at your fingertips, you have that option, which is a first on Wii

Itse olen jonkin verran pelannut pädillä, kaverin kanssa (PS2) nuorempana paria erilaista bondia ja mohhia melko paljonkin .Kovia matseja. Sitten omistin cubelle ghost reconin ja yhden bondin ja metroidin. Pelasin läpi kaksi ensimmäistä, metroidia en päässyt :D Uusimpana tietysti pääsin kokeilemaan Halo 3 :)

Ja enkä vieläkään ole siihen ampumiseen pädillä tottunut. Siinä vaan on itselle monta asiaa pielessä. Ei vaan iske. Ei millään. Fiilishän tuossa on ratkaisevassa asemassa, hiiri-näppis tuntuu vaan niin paljon vapaammalta :) Ja toivottavasti wiimote tseuraa hiirtä tässä asiassa.

Ei se dead zone boxi vaikuta suoraan kääntymisnopeuteen. Jos nopeussäätö ei vaikuta muuhun kuin dead zoneen, ruutu kääntyy ihan samaa tahtia nopeilla sekä hitailla asetuksilla, eli käytännössä kääntymisnopeuteen ei voi vaikuttaa. Mistä hexi on kuullut että se ei vaikuta nopeuteen?

Pitää päästä kokeilemaan niin tietää että mitenkä se vaikuttaa ja mihinkä, siis metroidissa.

migge
Sikäli harmi kun muille konsoleille julkaistaan sellaista herkkua kuten CoD4.

Katsotaan minkälainen tulee. Cod3 oli huonompi mun mielestä kuin COD2. Kentät tylsempiä.

COD3 onkin Treyarchin käsialaa. Infinity Ward työsti COD4:sta pari vuotta.

Luckyman sanoi:
COD3 onkin Treyarchin käsialaa. Infinity Ward työsti COD4:sta pari vuotta.

Aijaa. No sitten asia on eri. Ihmettelinkin kun netissä on peliä aika paljon hehkutettu ja cod 3 oli aika pliisu kaiken kaikkiaan.

Kanadan virallinen NPD-lista:

Hardware Sep'07:

Nintendo DS = 45K
PS2 = 16.5K
GBA = 8.6K
Xbox 360 = 51.2K
Wii = 42.9K
PSP = 22K
PS3 = 15.6K

Top 10 Video Games - Sep 2007

360 HALO 3 = 135K
360 NHL 08 = 54.5K
PS2 NHL 08 = 41.7K
360 HALO 3 LEGENDARY ED = 27.2K
WII PLAY W/ REMOTE = 25K
360 HALO 3 COLLECTORS ED = 24.9K
PS3 NHL 08 = 20.8K
NDS BRAIN AGE 2: MORE TR. = 20.8K
WII METROID PRIME 3: CORR. = 16.4K
PS2 GUITAR HERO 2 W/GUITAR = 15K

Zanis Dust sanoi:
Minun puolestani kukin saa pelata mitä haluaa tai tehdä omassa elämässään mitä huvittaa, niin minäkin teen. Minusta vain demonivoimin maustetut räiskinnät ovat hieman *köh* lapsellisia ja jos joku siitä herneen nenäänsä vetää, niin siitä vain, ei herneet maailmasta lopu ja tuskin loppuu se väkivaltakaan.

Se tässä mikä minua "vihastuttaa" on se, että tuomitset muut näistä peleistä välittävät lapsellisksi (vaikka väität että mikäs sinä olet minun pelimakuani tuomitsemaan) - vähättelet vielä sanomalla että eipäs sinua haittaa jos joku herneet nenäänsä vetää. Ylimielistä. Valitettavasti olen nyt kuitenkin täysin aseeton, kun tykkään itse pelata ihan kaikkea ja näen kaikki pelit kutakuinkin yhtä "lapsellisina" leikkipaikkoina, iästä riippumatta. Ja mun mielestä väkivaltaa on muissakin peleissä kun niissä joissa veri lentää. Esim Pinatassa on, ja kaikissa pelaamissani Marioissakin on (vaikka se kuinka naamioitaisiin "lapsille sopivaksi").

Edit: Eeeh, loppuketjulle mitä pädiin tulee. Taas paljon puhetta mistä näkee sen nollakokemuksen. No Pibe sanoikin jo suurin piirtein kaiken mitä piti.

Xbugs sanoi:
Vienosti myhäillen Microsoftilla ollaan seurattu Sonyn seppukua edeltäviä paniikkialennuksia, joissa epätoivon kyllästämät japanilaisfirman pukumiehet kilvan uudelleenhinnoittelevat floppituotteitaan minkä ranteidenviiltelyltään ehtivät. Huvittuneina Microsoftin benevolentit hyväntekijät ovat lyöneet viisaat päänsä yhteen (hallitun sulavasti toki) ja ääneen lausuneet yhteisen tahtotilansa olla pelaajan asialla ja tarjota heille markkinoiden teknisesti kehittyneimpiä laatutuotteita vielä entistäkin asiakasystävällisempään hintaan. Siihenhän hyväntekijäorganisaatiolla on toden totta varaa, sillä myyntilukemat ovat jo pitkään vääntäneet suut messingille, eikä Redmondin altruisteilla ole riesoinaan edes sijoittajissa paniikkia lietsovia ennätysmäisiä kriisitappiota tuottavaa, omaan yrityskuvaan assosioituvaa puhelinverkkoyhtiötä. Näin ainakin voi fabrikoida 360-gamerin välittämän huhun perusteella:

http://www.360-gamer.com/news.asp?id=1604

Kyllä voittajan puolella on hieno olla.
Jep jep, kyllä MS on ihana. Onnittelen vilpittömästi, että olet valinnut tuon yrityksen puolen! Kertomasi perusteella on MS:ää syytä alkaa pitämään jo Greenpeacen veroisena hyväntekeväisyysjärjestönä! ;)
Mistä muuten olet ottanut tuon lainaamasi Nnirvin sitaatin? Kiinnostaisi lukea koko juttu.

Scatterbrain XO sanoi:
Se tässä mikä minua "vihastuttaa" on se, että tuomitset muut näistä peleistä välittävät lapsellisksi (vaikka väität että mikäs sinä olet minun pelimakuani tuomitsemaan) - vähättelet vielä sanomalla että eipäs sinua haittaa jos joku herneet nenäänsä vetää. Ylimielistä. Valitettavasti olen nyt kuitenkin täysin aseeton, kun tykkään itse pelata ihan kaikkea ja näen kaikki pelit kutakuinkin yhtä "lapsellisina" leikkipaikkoina, iästä riippumatta. Ja mun mielestä väkivaltaa on muissakin peleissä kun niissä joissa veri lentää. Esim Pinatassa on, ja kaikissa pelaamissani Marioissakin on (vaikka se kuinka naamioitaisiin "lapsille sopivaksi").
Kyllähän tästäkin saa vääntää, jos jaksaa.
Omasta mielestäni kaikki pelit ovat ihan yhtä lapsellisia. Osa on suunnattu enemmän lapsille osa vähemmän. Antaa Zaniksen sitten pelata niitä hyviä ja kypsiä pelejä, missä ei niin naurettavia asioita, kuin demonivoimat, esiinny. Harmi vain, että taitaa sitten jäädä DMC4:kin kokematta. Kaikessa lapsellisuudessaan varmastikin hyvä peli. Tuskin Capcom onnistuu sarjaa ryssimään.

pziuz sanoi:
Mistä muuten olet ottanut tuon lainaamasi Nnirvin sitaatin? Kiinnostaisi lukea koko juttu.

Pelit lehden tuoreimman numeron Nnirvin kolumnin väliotsikko.

Japsien pelimyynnit:

01. [NDS] DS Nishimura Kyotarou Suspense Detective Series: Deadly Intent (Tecmo) - 61,000 / NEW
02. [PS2] Dragon Ball Z: Sparking! Meteor (Bandai-Namco) - 47,000 / 251,000
03. [PSP] Gundam Battle Chronicle (Bandai-Namco) - 28,000 / 114,000
04. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Time Expedition Party (Pokémon) - 26,000 / 502,000
05. [PS2] Arcana Heart (AQ Interactive) - 23,000 / NEW
06. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Shadow Expedition Party (Pokémon) - 22,000 / 440,000
07. [PS3] Lair (Sony) - 22,000 / NEW
08. [NDS] Archaic Sealed Heat (Nintendo) - 17,000 / 67,000
09. [NDS] Kanji Test 2 (Rocket Co.) - 16,000 / 67,000
10. [NDS] Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day (Nintendo) - 16,000 / 631,000

11. [NDS] Tamagotchi no Puchi-Puchi Omisecchi: Thanks Everybody! (Bandai-Namco)
12. [PSP] Crisis Core: Final Fantasy VII (Square-Enix)
13. [WII] Mario Party 8 (Nintendo)
14. [NDS] Tashi Ten (Nintendo)
15. [PS2] Jikkyou Powerful Major League 2 (Konami)
16. [WII] Dragon Ball Z: Sparking! Meteor (Bandai-Namco)
17. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
18. [PSP] Metal Gear Solid Portable Ops+ (Konami)
19. [WII] Wii Sports (Nintendo)
20. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
21. [NDS] My Housekeeping Diary (Nintendo)
22. [NDS] Taiko Drum Master DS (Bandai-Namco)
23. [PS2] Jissen Pachislo Hisshou-hou! Fist of the North Star 2 (Sega)
24. [NDS] More Brain Age (Nintendo)
25. [360] Project Gotham Racing 4 (Microsoft)
26. [NDS] Namco Museum DS (Bandai-Namco)
27. [NDS] Animal Crossing Wild World (Nintendo)
28. [PS2] Arabians Lost: The Engagement on the Desert (Prototype)
29. [WII] Wii Play (Nintendo)
30. [WII] Mario Strikers Charged (Nintendo)

NDS - 15
PS2 - 5
WII - 5
PSP - 3
PS3 - 1
360 - 1

Huomenna tulee konsolimyynnit ja ennakkotiedot kertovat, että 360 oli erittäin lähellä ohittaa ps3'n viikkomyynnissä :D Jos vain MS olisi toimittanut Japaniin enemmän Eliteä, niin olisimme kenties eläneet kyllin kauan nähdäksemme tämän ihmeen :D

Jooseppi sanoi:
Wiille itselleen on metroid tärkeääkin tärkeämpi: se oli se peli joka näytti että ohjain on konsolipuolella lyömätön FPS-peleissä.
Pibe sanoi:
Bullshit. Vaikka ohjaus näyttää toimivan ihan jees, ei se todellakaan näytä lyömättömälle, varsinkaan kääntymisnopeuden takia. Saa nähdä tarkemmin kunhan peli ilmestyy.

On mielestäni jokseenkin naurettavaa kun aletaan vertailemaan että mille koneelle saa parhaimmat fps kontrollit. Vastaushan on tietysti kaikille. Kaikkihan pelaavat samalla ohjaimella tai edes samankaltaisella ohjaimella verkossa, joten mitään ylivoimaa ei näy ainakaan konsolipelaajien kesken verrattuna esim Padi vs näppis+hiiri matseihin.

Hyvät kontrollit ovat sellaiset joilla pelaaminen on nautittavissa eikä tähtääminen ja liikkuminen tunnu turhauttavan kankealta tai liian epätarkalta. Tämä onnistuu varmasti jokaisella konsolilla omalla tavallaan ja ainakin X360 ja Ps3:lla nämä ovat jo olleet varsin onnistuneet ainakin omaan käteen, hyvinä esimerkkeinä nyt Halot, Resistance, warhawk yms.
Pää asia on ettei sekoiteta hiirtä ja näppistä padi pelaajien kesken ja pyritään pitämään meno reiluna.

Hiiri näppis antaa useimmiten epäreilun edun epärealistisella tähtäämisen nopeudella ja tarkkuudella, raksaammilta tuntuvaan ehkä jokseenkin jonkin verran tältä osin realistisempaan padi kontrollointiin. Wii:stä en osaa tässä tapauksessa sanoa kuuluuko se näihin kumpaankaan vai onko se sekoitus molempia tai täysin eritapaus.

Eli hyvät kontrollit onnistuvat jokaisella laitteella aivan mainiosti. Mistä pitää eniten on sitten pelaajasta kiinni.

Mielestäni on naurettavaa määritellä hyvät kontrollit pelkästään sen perusteella kuinka nopeasti hahmo kääntyy ja saa vihollisen tähtäimeensä. Tuskin moni rynkylläkään pystyy kääntymään 180* ja tähtäämään tarkasti edes niin nopeasti mitä padillä voi tehdä muutaman kymmenen metrin päähän. Niin juu ja lonkaltahan sitten ei osu yhtään minnekäin mikäli amerikkalaiset toiminta elokuvat näin saavat olettamaan.

Viper7 sanoi:
Eli hyvät kontrollit onnistuvat jokaisella laitteella aivan mainiosti. Mistä pitää eniten on sitten pelaajasta kiinni.
Osittain samaa mieltä, pienin varauksin wiitä kohtaan.
Viper7 sanoi:
Mielestäni on naurettavaa määritellä hyvät kontrollit pelkästään sen perusteella kuinka nopeasti hahmo kääntyy ja saa vihollisen tähtäimeensä. Tuskin moni rynkylläkään pystyy kääntymään 180* ja tähtäämään tarkasti edes niin nopeasti mitä padillä voi tehdä muutaman kymmenen metrin päähän. Niin juu ja lonkaltahan sitten ei osu yhtään minnekäin mikäli amerikkalaiset toiminta elokuvat näin saavat olettamaan.
Totta puhut taas. Itse olen kinailemassa tästä usein pelkästään sen takia, että ärsyttää kuinka PC-pelaajat sanoo että konsolit on 100% turhia räiskintöihin, koska ohjaukset sukkaa. Nyt uutena uutuutena samaa on jauhamassa Wii-pelaajat. Kummasti sitä haloakin pelaa ihan pädillä miljoonakin tyyppiä samaan aikaan onlinessa :rolleyes:

Ja sellainen epäillys minulla kalvaa vielä takaraivossa, että saako wiillä ihan oikeasti toimivat FPS-kontrollit niin, että ukko kääntyy nopeasti ja on silti tarkkaa ampua. Nopea kääntyminen on räiskinnöissä kuitenkin hemmetin tärkeätä viihdyttävyyden kannalta. Kuvittelepa vaikka Timesplitters niin, että kaikki kääntyilee hitaasti kuin etana. Nautinto aika kaukana... Kohtahan niitä pelejä tulee missä pääsee testaamaan kunnolla nopeutta ja tarkkuutta.

Pibe sanoi:
Ja sellainen epäillys minulla kalvaa vielä takaraivossa, että saako wiillä ihan oikeasti toimivat FPS-kontrollit niin, että ukko kääntyy nopeasti ja on silti tarkkaa ampua. Nopea kääntyminen on räiskinnöissä kuitenkin hemmetin tärkeätä viihdyttävyyden kannalta. Kuvittelepa vaikka Timesplitters niin, että kaikki kääntyilee hitaasti kuin etana. Nautinto aika kaukana... Kohtahan niitä pelejä tulee missä pääsee testaamaan kunnolla nopeutta ja tarkkuutta.

No, nyt kun tuossa on viimein oma Wii ja omat kalibroinnit sisällä niin pakko on sanoa että onhan tuo fps-peleissä ihan hemmetisti mukavampi ja nopeampi kuin padiohjaus. Vaikka COD3ssa on sellainen fiilis että olisi kännissä ampumassa niin MP3 kyllä näyttää kaapin paikan. En tosin ole padifpsiä sitten Halo2n pelannut että ties vaikka niissä olisi menty eteenpäin.

on muuten mielestäni turha haukkua hiiri-näppisyhdistelmää epärealistisen tarkaksi, pelithän ne realistisuuden määrittelevät eikä ohjaus. Jos pelissä panostetaan realismiin niin silloin tähtääminenkin on hankalampaa. Oli ohjaus mikä hyvänsä.

Pibe sanoi:

Miksei voisi? Jos ei siihen "huiskintaohjaimeen" usko, niin mikään ei estä toteuttaa kontrolleja esmes classic controllerille, joka on nähdäkseni ihan tavallinen padi. Toki se on lisävaruste, mutta onpa tavallinen padi jos se nyt sitten on se ainoa oikea toimiva FPS-kontrolleri.

Vieläkö täällä yhdistetään ohjaustavan tarkkuus ja nopeus siihen mikä on paras vaihtoehto. Itse ainakin katson asiaa puhtaasti viihtymisen kannalta. Onkin enemmän tai vähemmän mielipide kysymys mistä kukin pitää. Itse pidän tällä hetkellä eniten Wii Remotella pelaamisesta. On vain uskomattoman hauskaa kun saa ihan konkreettisesti tähdätä jotain peliruudulla. :)

Z-Dogg sanoi:
Tuohan on aika erikoista puhetta.. Pelien pitäisi siis olla niin rajoittuneita, ettei pystyisi vanhingossakaan tekemään mitä haluaa? Jos nyt haluasi esim. täysin käsittämättömästä syystä kaahata kadulla, mitä kukaan ei tietystikään koskaan kuvittele, niin kummassako sen kannattaisi sitten tehdä, oikealla kadulla vai gta:ssa :confused: . On muutenkin tyhmää pitää GTA :ta lasten pelinä, kun se on niin monipuolinen, että niin monet siitä pitävät, mukaan lukien varhaisnuoret. Itsekin aloitin gta:n pelaamisen aika nuorena, mutta kyllähän siitä vanhempana enemmän irti saa. Kyllähän Mario hyvä on, mutta ei kyllä ole pelaaaja eikä mikään jos väheksyy gta:ta ja samalla ylistää mariota.
Kyllä, noin minä juuri sanoin, sanasta sanaan. *huokaus* Samalla kun samassa viestissä ylistin Marion maasta taivaaseen.

Scatterbrain XO sanoi:
Toki olet oikeassa siinä, että hyvin monet pelit sisältävät sitä väkivaltaa. Ehkä lapsellisen sijasta oikea termi tietynlaisia pelejä kohtaan olisi voinut olla typerä. Sanotaan sitten siis näin, että pelit joiden pääasiallinen tekeminen koostuu väkivallasta ja demonivoimilla riehumisesta ovat minusta typeriä. Aivan samalla tavalla kuin minusta Tuhkomotarina on typerä sarja, mutta en silti pidä sitä katsovia ihmisiä typerinä. Minä varmasti pidän monista asioista, jotka muiden mielestä ovat typeriä. En siis millään muotoa halunnut hyökätä henkilökohtaisesti sinua tai ketään muutakaan vastaan, vaikka siltä ehkä vaikutti.
Toisaalta en tunne henkilökohtaisesti kovinkaan montaa ikäistäni pelaamista harrastavaa henkilöä, joka erityisemmin pitää esim. GTA:sta tai Darknessista jne. vaan yleensä noita pelejä pelaavat tuntemani ihmiset ovat olleet teini-ikäisiä tai nuorempia, eli tuttavieni lapsia.
Ehkäpä tämä nyt sitten riittää aiheesta tällä kertaa. No hard feelings?

Edit: Antaa olla..

Viimeksi muokannut moderaattori:
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom