Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Metroid on valtaosalle täysin kasvoton käsite. Kylmä avaruus ja täysin haarniskaan verhottu äänetön sankarinna, jonka ainut meriitti tuntuu olevan se että on jollain tasolla nainen. Täysin ymmärrettävissä ja kun tuon yhdistää Nintendon todella surkeaan peeär-osaamiseen kun sitä tarvittaisiin, niin minkäs sille voi.

Tyhmä olisi voinut luulla että murto-osa Wiillä tehdystä voitosta olisi voinut sijoittaa mainoskampanjaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Vegeta sanoi:
Minkä sille mahtaa, jos ihmiset ei ymmärrä hyvän päälle. Vakavasti ottaen Nintendo ryssi MP3:n mainostamisen täysin Jenkeissä. TV mainoksia ei kuulemma paljoa näkynyt ja samaan aikaan Halo 3:n hype oli pahimmillaan. Lisäksi Metroid ei vaan ole niin suosittu sarja (varsinkaan Prime sarja), kuin mitä ihmiset yleensä luulevat. Ei MP tai varsinkaan MP2 myynyt kovinkaan paljon Cuben laitekantaan nähden. Lisäksi Super Metroid on myynyt vain noin 1,4 miljoonaa, ei sekään paljoa SNES:in laitekantaan verrattuna.

Luulisin, että MP3 tulee myymään hieman yli 1,5 miljoonaa elinaikanaan, mikä kyllä on melkoinen pettymys varmasti Nintendolle, syyttäkööt itseään. Peliähän ei ole julkaistu Euroopan lisäksi myöskään Japanissa, jonne se tulee joulumyyntiin SMG:tä vastaan. Eli ei isoja myyntejä siellä tiedossa. Eipä väliä, minulle tuo ilmestyy 26.10.


En usko että on pettymys. Metroid on oikeasti nintendon isommista pelisarjoista se kaikken pienin, jonka he tietää varsin hyvin. Ja jo kuvakulmakin on japanilaisille väärä. Itseasiassa hiukan yllätyin siitä että nintendo antoi kehittäjille lisäaikaa ja vaatimukseksi sen että pelin pitää olla zeldatasoinen laadultaan.

Wiille itselleen on metroid tärkeääkin tärkeämpi: se oli se peli joka näytti että ohjain on konsolipuolella lyömätön FPS-peleissä. Sen lisäksi se asetti grafiikoissa ja yleisessä teknisessä laatutasossa uudet rajapyykit. Mainostamisen he kyllä onnistuivat ryssimään ihan täysin.


Ja se myy kuitenkin enemmän kuin Bioshock. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minulle riittää, että Nintendo olisi sen verran tyytyväinen Metroidiin että jatkavat sarjaa (kyllä varmasti jatkavat), sillä itselleni on Metroid noussut kyllä Nintendon parhaaksi sarjaksi lähinnä originaalin Metroidin (ah niin vaikea) ja MP:n kautta. En ollut tarpeeksi onnekas omistaakseni SNESiä, joten en silloin päässyt kokeilemaan Super Metroidia paitsi kaverilla. No vahinko on nyt otettu Wiillä takaisin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Metroid Prime 3:n kanssa Nintendo tuntuu luottaneen lähinnä MP3 Preview -kanavaan ja peliyhteisöjen puskaradioon, mutta näillä keinoilla pysytään lähinnä uskovaisten tutkalla eikä saada suuren yleisön huomiota. Mutta toisaalta ei MP3:a kyllä voida pitää minään Wii Sportsin veroisena tapauksena, joten väistämättä sen saama kiinnostus on senkin puoleen vähäisempää.

samuel6 sanoi:
Boogie, oikeasti? Tässä mittakaavassa Genji on jumalpeli..jestas sentään.

Pistän mielelläni tuon Boogien SPM:n ja Trauma Centerin viereen, koska pelin arvosteluja ei ymmärrä ainakaan pelaamalla peliä. Lisäksi Boogie vieraili myyntilistoillakin uudesta tuntemattomasta nimestä ja pienestä mainoskampanjasta huolimatta - ja lisättynä vielä maailmanmarkkinoilla normaalia suuremmalla hinnalla mikrofonin vuoksi. Kyse oli hyvistä peleistä eikä jumalpeleistä, löytyihän MP3:kin listalta. Löytyykö ketään, joka tohtii sanoa Genjiä hyväksi peliksi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Löytyykö ketään, joka tohtii sanoa Genjiä hyväksi peliksi?
Count me in. Se oli hyvä peli.
Montas kertaa olet pelannut sitä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Wiille itselleen on metroid tärkeääkin tärkeämpi: se oli se peli joka näytti että ohjain on konsolipuolella lyömätön FPS-peleissä.

Bullshit. Vaikka ohjaus näyttää toimivan ihan jees, ei se todellakaan näytä lyömättömälle, varsinkaan kääntymisnopeuden takia. Saa nähdä tarkemmin kunhan peli ilmestyy.
Jooseppi sanoi:
Sen lisäksi se asetti grafiikoissa ja yleisessä teknisessä laatutasossa uudet rajapyykit.
Ööö. Aijaa?
MP3>Crysis
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Onhan tuo Fit sana aikamoinen loukkaus fitnessiä kohtaan, Wii Board olisi ehkä ollut parempi.

Nintendon E3 pressipuheessa tuosta valkoisesta laudasta puhuttiin monen monta kertaa termillä Wii Balance Board. Wii Fit on luultavasti nuo demotut pikkupelit+lauta yhdessä. Vähän Wii Sportsin hengessä, ohjain+peli. (vai oliko se Wii Play, en jaksa muistaa :/
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Vegeta sanoi:
...Metroid ei vaan ole niin suosittu sarja (varsinkaan Prime sarja), kuin mitä ihmiset yleensä luulevat. Ei MP tai varsinkaan MP2 myynyt kovinkaan paljon Cuben laitekantaan nähden...

...Luulisin, että MP3 tulee myymään hieman yli 1,5 miljoonaa elinaikanaan, mikä kyllä on melkoinen pettymys varmasti Nintendolle, syyttäkööt itseään....
No ensimmäinen Metroid myi vajaa kaksi miljoonaa Amerikassa ja muualla yhteensä miljoonan.. Eli kolme miljoonaa yhteensä..

Siihen suhteutettuna MP3:n odottamsi 1,5 miljoonaa on pettymys. Tosin voittoahan jo tuollakin tehdään...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Wiille itselleen on metroid tärkeääkin tärkeämpi: se oli se peli joka näytti että ohjain on konsolipuolella lyömätön FPS-peleissä.

On se hyvä ja toimiva, mutta paha sitä on lyömättömäksi sanoa.

Ehkä hyväkin, kun kone on muuten huonosti FPS-peleihin soveltuva.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zanis Dust sanoi:
Itse ainakin toteutan itseäni minua ympäröivässä maailmassa ja istun pelien ääreen rentoutuakseni ja matkustaakseni hetkeksi pois tästä maailmasta. En tiedä muista, mutta en mene pelien ääreen elääkseni siellä, vaan pelatakseni.

Tuohan on aika erikoista puhetta.. Pelien pitäisi siis olla niin rajoittuneita, ettei pystyisi vanhingossakaan tekemään mitä haluaa? Jos nyt haluasi esim. täysin käsittämättömästä syystä kaahata kadulla, mitä kukaan ei tietystikään koskaan kuvittele, niin kummassako sen kannattaisi sitten tehdä, oikealla kadulla vai gta:ssa :confused: . On muutenkin tyhmää pitää GTA :ta lasten pelinä, kun se on niin monipuolinen, että niin monet siitä pitävät, mukaan lukien varhaisnuoret. Itsekin aloitin gta:n pelaamisen aika nuorena, mutta kyllähän siitä vanhempana enemmän irti saa. Kyllähän Mario hyvä on, mutta ei kyllä ole pelaaaja eikä mikään jos väheksyy gta:ta ja samalla ylistää mariota.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Noh, tuli taas todistettua. Kirjoitan oman mielipiteeni kahdesta eri pelisarjasta, niin toisen pelisarjan fanaattiset fanit ovat heti tulossa lynkkaamaan ja mitätöimään mielipidettä. Parempi tosiaan, ettei koske marioihin, jos niistä tulee noin ahdasmieliseksi. :confused:
Öö... tein pilaa Marion pukeutumisesta plus vein ajatuksesi suoraan oikeaan elämään. Jos se tekee minusta Mario-fanaatikon, niin huh huh.

Mario-fani kun en sattumoisin edes ole. Tuleva Galaxy kiinnostaa suurinpiirtein yhtä paljon kuin GTA, eli ei oikeastaan yhtään. Huonoa epämielenkiintoista jöötiä molemmat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Bullshit. Vaikka ohjaus näyttää toimivan ihan jees, ei se todellakaan näytä lyömättömälle, varsinkaan kääntymisnopeuden takia. Saa nähdä tarkemmin kunhan peli ilmestyy.
Mitä? Onko se sitten liian nopea sinulle? Oikeilla asetuksilla pitäisi päihittää nopeudessakin padit.

En ole vielä MP3:sta itse pelannut, demoa lukuunottamatta, mutta jaksan edelleenkin uskoa että Wiille on mahdollista kehittää erinomaisia FPS-pelejä, joiden kontrollit ovat omaa luokkaansa. MoH: Heroes 2 vaikuttaa lupaavalta jo ihan kustomisaatiomahdollisuuksien vuoksi.

Pelikehittäjät eivät ole löytäneet yhteistä linjaa miten fps-kontrollit tulisi Wiillä toteuttaa. Ääripäät kun ovat vaivalloisesti kääntyvä valopistooli -kontrolli (suurin osa Wiin fps -rävellyksistä) tai perinteistä analogiohjausta tyylittelevä -kontrolli. Nyt pelintekijät ovat koittaneet ottaa molemmista ne parhaat puolet, miettimättä asiaa ollenkaan puhtaalta pöydältä.

Fiksuinta tällä hetkellä olisi että pelaaja saisi aivan vapaasti määritellä invisible boxien koon, kääntymisnopeudet sekä -herkkyydet.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Koskas se Crysis Wiille ilmestyi? Wiin tasostahan Jooseppi tuossa puhui.
Sitten ymmärsin vaan väärin. Puhui vaan ensin lauseessa, kuinka metroid on tärkeä wiille ja se puunaa muut alustat ohjauksellaan. Jatko tähän, että graffassa ja teknisestikin ollaan kovalla tasolla. Väärin ymmärsin kai.

Ja migge, ei todellakan ainakan videoiden perusteella päihitä yhden ainoata pädipeliä kääntymisnopeudessa. No ehkä rainbow sixin ja grawin, mutta ei muita. Peleissähän on nääs nopeudenkin säätöä tähtäimelle, joten vähemmän räiskintöjä pelanneet ei pakosti tiedäkään kuinka nopeasti peleissä voi oikeasti kääntyä. Eikä se niin kauhean tarkankaan näköistä ole ollut, mutta se voi olla pelaajasta kiinni. Normaalisti kaikissa videoissa kaikki on pelanneet niin, että laittavat tähtäimen johonkin kohtaan ruutua ja strafettavat vastustajaan. Eipä tuosta nyt kauheammin silti voi sanoa, ennen kuin peli ilmestyy.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Juu, videoissa asetukset onkin MP3:ssa varmasti standardilla, tai ainakin useimmissa. Silloin kääntyminen on melko hidasta ja kursorin joutuu viemään aivan ruudun reunaan.

Advacedilla meno on kuitenkin eri luokkaa: There are three sensitivity settings available to you: standard is designed, we think, for stupid people who may not have a full command of their arms and hands; using it, you drag the screen Red Steel style and movement is painfully slow. On the other side of the spectrum is advanced mode, which comes highly recommended because it's very precise and very responsive, two attributes integral to any shooter. -IGN

Nopeutta saisi olla kyllä pelissä vieläkin enemmän, mutta samalla tavalla Wiinkin peleihin voisi laittaa enemmän säätövaraa. Heroes 2:lla on paljon todistettavaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Mitä? Onko se sitten liian nopea sinulle? Oikeilla asetuksilla pitäisi päihittää nopeudessakin padit.

En ole vielä MP3:sta itse pelannut, demoa lukuunottamatta, mutta jaksan edelleenkin uskoa että Wiille on mahdollista kehittää erinomaisia FPS-pelejä, joiden kontrollit ovat omaa luokkaansa. MoH: Heroes 2 vaikuttaa lupaavalta jo ihan kustomisaatiomahdollisuuksien vuoksi.

Pelikehittäjät eivät ole löytäneet yhteistä linjaa miten fps-kontrollit tulisi Wiillä toteuttaa. Ääripäät kun ovat vaivalloisesti kääntyvä valopistooli -kontrolli (suurin osa Wiin fps -rävellyksistä) tai perinteistä analogiohjausta tyylittelevä -kontrolli. Nyt pelintekijät ovat koittaneet ottaa molemmista ne parhaat puolet, miettimättä asiaa ollenkaan puhtaalta pöydältä.

Fiksuinta tällä hetkellä olisi että pelaaja saisi aivan vapaasti määritellä invisible boxien koon, kääntymisnopeudet sekä -herkkyydet.


Kuten MOH:Heroes 2 tekee. Siinä tulee olemaan laajat kustomointimahdollisuudet, ja on puhuttu jopa puolen sekunnin 180 asteen kääntymisestä. Ilmiselväähän on se että noin nopea ohjaus on monelle liian vikkelä, ainakin paatuneille pädijyrille ;) Hienoa siinä on se että nopeuden voi itse säätää.

Odotankin innolla että san metroidin käsiini ja pääsen vertailemaan hyvin toteutettua wiimote FPS-kontrolleja halo 3:n vastaaviin. Ja todellakin uskon että tällä saralla metroid vetää pidemmän korren. Mutta pitää testata ja kommetoida jälkeenpäin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei Metroidin säädöt muistaakseni vaikuta maksimikääntymisnopeuteen, vaan deadzone-boksin kokoon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Ei Metroidin säädöt muistaakseni vaikuta maksimikääntymisnopeuteen, vaan deadzone-boksin kokoon.

Eli myöskin kääntymisnopeuteen. Mitä pienempi boksi, sitä nopeammin alkaa kääntymään, mutta mun pitää päästä testaamaan että voin kommentoida lisää.

Tämähän oli red steelissä ongelmana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

migge sanoi:
Juu, videoissa asetukset onkin MP3:ssa varmasti standardilla, tai ainakin useimmissa. Silloin kääntyminen on melko hidasta ja kursorin joutuu viemään aivan ruudun reunaan.
Juu on ollut myös videoita, missä on ne täpösäädöt, kuten juuri IGn-arvostelu. Myös muistaakseni Gametrailersin arvostelussa mainittiin että nopeat säädöt on paremmat ja sitten vaihdettiin niillä pelaukseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Eli myöskin kääntymisnopeuteen. Mitä pienempi boksi, sitä nopeammin alkaa kääntymään, mutta mun pitää päästä testaamaan että voin kommentoida lisää.
No ei se sitten suoranaisesti vaikuta. Ero on kuitenkin millisekuntiluokkaa.

Täytyy kuitenkin itsekkin kokeilla vaikuttaako tuo sitten ollenkaan nopeuteen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom