Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Kuka oikeasti ostaisi Wii Sportsin? Kyseessä lienee lähinnä ohjaimen demotuspeli. Suurin osa todennäköisesti ostaisi Wiin mieluummin ilman Sportsia, jos hinta tipahtaisi esimerkiksi 219 euroon.

Minä ainakin (en kylläkään täyden pelin hintaan). Vaikuttaa niin pirun addiktiiviselta huvilta - kuudenteen potenssiin korotettuna kun pelataan moninpelinä - että pois alta PC:n koukuttavimmatkaan Flash-viritykset tai pikkupelit. Ja ohjaimen demopeliähän ihmiset nimenomaan kaipaavat, kun se ohjain tässä nyt se uusi juttu on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Kuka oikeasti ostaisi Wii Sportsin? Kyseessä lienee lähinnä ohjaimen demotuspeli. Suurin osa todennäköisesti ostaisi Wiin mieluummin ilman Sportsia, jos hinta tipahtaisi esimerkiksi 219 euroon.
No, ainakin omasta mielestäni Wii Sports on mukava lisä pakkaukseen, sillä itse ainakin tahdon kokeilla ohjaimen toimivuutta esim. tenniksen parissa. Olisinko itse ostanut pelin, riippuu paljon siitä miten hyvin minipelit ovat toteutettu, vai ovatko ne laatua Eyetoy. Itselleni ainakin hyvin tehty tennispeli maistuisi Wiin ohjaimella, mutta saas nähdä. Toisaalta, eihän valinnan vara ole ikinä huono asia, mutta itse olisin maksanut Wiistä tuon 249 Wii Sportsin kanssa, vaikka sen olisi saanut jättää poiskin. Ihan testimielessä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Kuka oikeasti ostaisi Wii Sportsin? Kyseessä lienee lähinnä ohjaimen demotuspeli. Suurin osa todennäköisesti ostaisi Wiin mieluummin ilman Sportsia, jos hinta tipahtaisi esimerkiksi 219 euroon.

Minä!

Itseasiassa nyt jää varaa ostaa jokin muu peli, kun tuo sports tulee jo mukana :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
tse olen ihmetellyt, miten monet tuntuvat ajattelevan, ettei Wiille voi tulla muita kuin huitomispelejä. Mielestäni tuo Classic-ohjain tarjoaa hyvän vaihtoehdon esim. multiplattareiden ohjaamiseen. Saman verranhan siinä on nappeja kuin esim. Cuben ohjaimessa. Toisaalta Cubenkin ohjain voi olla turhan vähänappinen esim. PES-sarjaa varten. Saa nähdä mitä pelitalot tekevät. Olen kuitenkin pettynyt, mikäli kaikista peleistä tulee väkisin väännetyn oloisia vain sen takia, että yritetään änkeä Wiimote-muottiin pelejä, jotka soveltuisivat paljon paremmin Classic-ohjaimelle.

Tuollaista ei kyllä voi millään muotoa hyväksyä. Kritiikki olisi sen jälkeen niin ankaraa että tuskin Nintendo edes moisille julkaisuille lupaa antaisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Gamelife ilmoittaa hinnaksi 269.90.

Konsolinet taas myy wiitä hintaan 249.00 euroa. Eli toivo ainakin vielä elää ton hinnan säilymisestä myös suomessa, ainakin joissain putiikeissa. Voihan se tosiaan olla niinkin, että se suomilisä vielä tulee ton hinnan päälle, mutta toivottavasti ei. 250 alkaa kuitenkin olemaan jo aika kipurajoilla ton hinnan suhteen. Onkohan pelikaupoilla muuten vielä edes tiedossa lopullista sisäänostohintaa, josta sitten määrittelisivät myyntihinnan?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Leo Stenbuck sanoi:
Eiköhän tuota liiketunnistusta ole aika pakko tukea hamaan loppuun asti, kun se kerran on ohjaimeen integroitu. Sillä en näe oikein muuta vaihtoehtoa. En usko että kukaan pelintekijä tekisi Wiille nykystandardien mukaista peliä, jossa ensisijaisena ohjaimena käytettäisiin Wii-kapulaa, ilman että sen liiketunnistinta hyödynnettäisiin lainkaan (mikä kuulostaa aivan mielipuoliselta :P) tai vaihtoehtoisesti retropeleille tarkoitettua klassista padia. Eihän Wiissä ole muuta nykypeleille järkevää tapaa ohjata, kuin Wiimote (+ nunchaku), vai? :p

Näin kai se on.. Cube ohjainta kun ei tule paketin mukana ja analoginen ohjain saattaa tuntua monesta välttämättömyydeltä. Jouluna pääsee karistamaan viimeiset epäilykset pois, kun käy demo standilla huitomassa master swordilla.

Edit: Rinnastin tuossa aiemmin vaan NDS tilanteeseen, jolle ei ole julkaistu kauheasti pelejä, joita varsinaisesti ohjattaisiin kosketusnäytöllä.. Tai en ole näihin pahemmin törmäillyt. Jossain mielessä ehkä hieman pettynyt olen, vaikka DS on laitteena ja pelivalikoimaltaan erinomainen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Tuollaista ei kyllä voi millään muotoa hyväksyä. Kritiikki olisi sen jälkeen niin ankaraa että tuskin Nintendo edes moisille julkaisuille lupaa antaisi.

Siis kyllähän varmaan Nintendo sallisi pelkän Classic Controllerin käytön, mutta karvas totuus on se, että lähes mikään lisälaite ei voi saavuttaa koko kansan tukea jollei sitä bundlata itse pelin mukana (poikkeuksena ehkä tanssipelit). Eikä kukaan pelitalo ole niin hullu että rajoittaisi potentiaalisten ostajien määrää. Tästä on vain ikävän paljon todisteita vuosien varrella; Segan 32x, PSOne tatit, Namcon valopyssyt, N64:n rumble pak, jne.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Kuka oikeasti ostaisi Wii Sportsin? Kyseessä lienee lähinnä ohjaimen demotuspeli. Suurin osa todennäköisesti ostaisi Wiin mieluummin ilman Sportsia, jos hinta tipahtaisi esimerkiksi 219 euroon.
Suurin osa - mutta keistä? Heitän veikkauksen, ettet ainakaan puhu niistä pelaajista, jotka eivät vielä ole pelaajia. Näiden mielipiteestä kun on vaikea sanoa mitään, kun ei ole ollenkaan tiedossa millaista sakkia nämä lopulta tulevat olemaan.

Ja niin, minullakin oli Wii Sports ennakkotilauksessa, nyt se luonnollisesti jää pois ja sitä myöden paketin hinta laskee minun vinkkelistäni katsottuna. Wii Sports on hyvä sisäänheittopeli. Minulla lähtee Wii-homma käyntiin aatoksin "ensin kokeillaan ja harjoitellaan, sitten katsotaan tarjontaa".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Naaahu sanoi:
Jouluna pääsee karistamaan viimeiset epäilykset pois, kun käy demo standilla huitomassa master swordilla.

Demokioskissa lienee pelattavana Wii Sports, ainakaan kuvassa ei nunchukiakaan näy missään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Näinpä tietysti.. No varsinaisista peliliikkeistä saattaa löytyä Zeldaa, tai joku demo, jossa vaikka mitä jännää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Suurin osa - mutta keistä? Heitän veikkauksen, ettet ainakaan puhu niistä pelaajista, jotka eivät vielä ole pelaajia. Näiden mielipiteestä kun on vaikea sanoa mitään, kun ei ole ollenkaan tiedossa millaista sakkia nämä lopulta tulevat olemaan.
Konsolifiniläisiä lähinnä tarkoitin. Yllättävän positiivista suhtautumista näyttää kuitenkin olevan. Itse tutustuisin ohjaimeen mieluummin pienellä ilmaisella konsolin mukana tulevalla ohjelmalelulla. Tai itse asiassa - ohjaamisenhan pitäisi olla helppoa ja intuitiivista, joten miksi mitään tutustuttamista edes tarvitsee?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tuhnu sanoi:
Tai itse asiassa - ohjaamisenhan pitäisi olla helppoa ja intuitiivista, joten miksi mitään tutustuttamista edes tarvitsee?

Siihen että näkee kuinka helppoa ja intuitiivista se on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Gamelife ilmoittaa hinnaksi xxx.xx€.

Gamelifen hintataso on noin yleensä ottaen törkeän ja huijauksen rajamaastossa.

Ostaako kukaan edes tästä liikkeestä mitään?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minä ostin sieltä joskus jotain kun siellä ei ollut postikuluja. Nyt näyttäisi taas olevan postikulut voimissaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse olen ostanut viimeaikoina Gamelifestä lähes kaiken peleihin liittyvän. DS-pelitkin ovat euron halvempia kun kadun toisella puolella sijaitsevassa Tilt-pelikaupassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Siis kyllähän varmaan Nintendo sallisi pelkän Classic Controllerin käytön, mutta karvas totuus on se, että lähes mikään lisälaite ei voi saavuttaa koko kansan tukea jollei sitä bundlata itse pelin mukana (poikkeuksena ehkä tanssipelit). Eikä kukaan pelitalo ole niin hullu että rajoittaisi potentiaalisten ostajien määrää. Tästä on vain ikävän paljon todisteita vuosien varrella; Segan 32x, PSOne tatit, Namcon valopyssyt, N64:n rumble pak, jne.

Itseäni eniten harmittaa Wiissä se, että joudun ostamaan seuraavat asiat sille itse konsolin ja pelien lisäksi:
3x Wiimote
3x Nunchaku
4x Classic Controller <-- kai nämä ovat langattomia? jos ei, tarvitsen jatkojohtoja näihinkin
1x sensor bar jatkojohto (ainakin uskoisin ettei sensor barin johto ole riittävän pitkä (4m+) )
1x Wii component out (ellei tule mukana)

Sitten mahdollisesti myöhemmin:
1-4x gun add-on wiimoteen (riippuen peleistä)


Tulee niin perkeleen kalliiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkitys sanoi:
Itseäni eniten harmittaa Wiissä se, että joudun ostamaan seuraavat asiat sille itse konsolin ja pelien lisäksi:
3x Wiimote
3x Nunchaku
4x Classic Controller <-- kai nämä ovat langattomia? jos ei, tarvitsen jatkojohtoja näihinkin
1x sensor bar jatkojohto (ainakin uskoisin ettei sensor barin johto ole riittävän pitkä (4m+) )
1x Wii component out (ellei tule mukana)

Sitten mahdollisesti myöhemmin:
1-4x gun add-on wiimoteen (riippuen peleistä)


Tulee niin perkeleen kalliiksi.
Kolme lisänunchakua kuulostaa aika overkilliltä ainakin toistaiseksi. Sensor barin johto on ainakin Matt Casamassinan mukaan pitkä, uskoisin jopa yli neljän metrin johdon olevan mahdollisuus. Classic controllerin kuvittelen edelleen liittyvän wiimoteen, vai onko jollain varmempaa tietoa?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei olisi ensimmäinen Nintendo omalla kohdalla, joka suuresta alkuhypestä ja lupauksista huolimatta ei vain kolahda peliensä kautta. Hyviä pelejä tulee, mutta harvoin ja vähän. Kyse on tietysti omasta pelimausta, mutta siihen taas pystyy pelivalikoimallaan vastaamaan pleikkari ja xbox ihan eri volyymilla. Siksi 300 sijoitus Nintendoon vaatii jo enemmän tietoa ja todisteluja kuin 700 sijoitus Playstation 3:n. Vielä Wii ei vakuuta, mutta annetaan sille kuitenkin mahdollisuus :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Kolme lisänunchakua kuulostaa aika overkilliltä ainakin toistaiseksi. Sensor barin johto on ainakin Matt Casamassinan mukaan pitkä, uskoisin jopa yli neljän metrin johdon olevan mahdollisuus. Classic controllerin kuvittelen edelleen liittyvän wiimoteen, vai onko jollain varmempaa tietoa?

Kiitos, jotain positiivisia uutisia. Voi sentään vähentää 3x nunchakua alkuun.
Toivotaan kanssa että sensor barin johto on riittävän pitkä - yleensä valmistajat tuppaa vain alimitoittamaan nuo aina todellista tarvetta pienemmäksi, ellei konsoli satu olemaan TV:n alla.
En tiennytkään, että classic controller liitetään wiimoteen. Ihan kätsy systeemi sitten - eipä tuo wiimote paljoa sylissä varmaan haittaa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom