Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Enpä usko sitäkään että moni olisi väittänyt "kunnon pelien" mahdottomuutta uudella ohjaustavalla. :)
Eiköhän minipelipelko johdu lähinnä tämän hetkisestä pelitarjonnasta ja myös julkaisua odottavien pelien lajityypistä. Poikkeuksiakin listoilla tietysti näkyy, mutta aika "DualScreenmäinen" tuo pelitarjonta on atm... :D

Muutenkin mielestäni Wiin ohjaimessakin on silti yksi ongelma, joka olisi ollut todella helposti korjattavissa - nappuloiden vähäinen määrä. Pelatessa helposti käytettävien suoranaisten nappuloiden määrä on 4+tikku. (mikäli nyt oikein muistan; A, B ja vasemmalla kädellä päätynappulat) Kyllähän ohjaimen vispaus toimii myös nappulana, mutta se ei pakosti kaikkiin pelityyppeihin sovi, kuten FPS-peleihin. Nappuloihin tarvitsisi sijoittaa hyppy, kyykky, aseiden vaihto, scopen päällelaittaminen (joissain peleissä jopa zoomaus lähemmäs kohdetta sekä takaisin, eikä vain scope päälle/pois samasta nappulasta), ampuminen, mahdollinen suojautuminen (kuten vaikka GeoWissa ja RS: Vegasissa), thermal/nightvision lasien käyttäminen, tiimikaverien käskyttäminen, ym.
Ainahan näihin tietysti löytyy komrpomisseja, kuten samaan nappulaan monen toiminnon sijoittaminen tai ominaisuuksien karsiminen, mutta eipä kumpikaan hirveän toimivalta kuulosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Sääliksi käy padin nimeen vannovia kun ensi sukupolvessa kaikilla valmistajilla lienee uudenlainen
Tarkoitat kai että MS:kin ehkä jo on?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Periaatteessahan nappeja on jopa 1 enemmän kuin Cube-ohjaimessa, mutta tosiaan kesken toiminnan vain neljä on helposti käsillä. Scopet ja ehkä jopa visorit ja muut kyllä voi puolestani hoitaa "kaukaisemmankin" napin kautta, eihän niitä tosielämässäkään voi ihan kesken tulitaistelun sekunnissa ottaa käyttöön.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Muutenkin mielestäni Wiin ohjaimessakin on silti yksi ongelma, joka olisi ollut todella helposti korjattavissa - nappuloiden vähäinen määrä.
Sehän oli juuri yksi niistä Nintendon myyntivalteista uusia pelaajia ajatellessa, että ohjaimessa ei olisi niin hirveästi painikkeita. Jotkut ihan oikeasti välttelevät pelejä padin monimutkaisuuden ja hirveän nappulamäärän takia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Tarkoitat kai että MS:kin ehkä jo on?

PS3:n ohjainta ei mielestäni voi sanoa uudenlaiseksi, vaan se on edelleen padi, tosin uudella ominaisuudella (ja yksi ominaisuus on myös tiputettu pois). Ennustan että juuri padimallista tullaan vaihtamaan johonkin muuhun ensi sukupolvessa muidenkin kuin Nintendon osalta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eipä sillä ratkaisulla silti meitä pelaajia hirveästi ajateltu, jos siinä nyt edes on tuollaisia asioita mietitty mitö mainitsit :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nakkihuuli sanoi:
Jotkut ihan oikeasti välttelevät pelejä padin monimutkaisuuden ja hirveän nappulamäärän takia.
Jotkut PC pelaaja ystävät mullekin joskus tuommoista väittäneet....itse todennut ettei yhden käden nakit riitä näppiksen hoitoon :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nakkihuuli sanoi:
Sehän oli juuri yksi niistä Nintendon myyntivalteista uusia pelaajia ajatellessa, että ohjaimessa ei olisi niin hirveästi painikkeita. Jotkut ihan oikeasti välttelevät pelejä padin monimutkaisuuden ja hirveän nappulamäärän takia.
Tuo on kyllä kaksipiippuinen juttu; on ihan totta että suuri määrä nappuloita nostaa kynnystä
kokeilla peliä, mutta toisaalta kynnyksen jälkeen kontrollit sisäistää nopeasti. (Paitsi jos ovat
totaalisen epäonnistuneet)

Ja oikeasti monenlaiset pelit hyötyvät monipuolisista/monimutkaisista kontrolleista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
jwp sanoi:
True-HD/QUOTE]

True-HD VF5 vain PS3:lla? Confirmed.

Tämä taitaa olla ainoa tällä hetkellä, totta. Mutta jos ollaan rehellisiä, olisihan se Sonylle täysi h-vetti jos kaiken puheen jälkeen tämän lajityypin pelejäkään ei saataisi pyörimään luvatussa tilassa.Ei nimittäin ole niin graafisesti tehoja vaativa pelityyppi.
Kyllä tämä kaikankaikkiaan on hieman nolo tilanne.Itse rehellisesti sanottuna odotin PS3:n launchiin 1080p pelilöitä roppakaupalla.Olisin halunnut nähdä. Lähinnä suututtaa se että Sony ei tunne alustaansa, tai sitten he valehtelivat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
PS3:n ohjainta ei mielestäni voi sanoa uudenlaiseksi, vaan se on edelleen padi, tosin uudella ominaisuudella (ja yksi ominaisuus on myös tiputettu pois). Ennustan että juuri padimallista tullaan vaihtamaan johonkin muuhun ensi sukupolvessa muidenkin kuin Nintendon osalta.
Niin, tässä voitaisiinkin vedota yhteen paljon PS3:een kohdistuvaan argumenttiin;
"Muut ottavat vastaavanlaiset ominaisuudet käyttöön silloin, kun tekniikka ja tavat ovat kehittyneet tarpeeksi toimiviksi ja ihmiset ovat valmiita vastaanottamaan uudet asiat" :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Jotkut PC pelaaja ystävät mullekin joskus tuommoista väittäneet....itse todennut ettei yhden käden nakit riitä näppiksen hoitoon :rolleyes:
Enpä usko että PC-pelaajat ovat Wiin pääkohderyhmä..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
"Muut ottavat vastaavanlaiset ominaisuudet käyttöön silloin, kun tekniikka ja tavat ovat kehittyneet tarpeeksi toimiviksi ja ihmiset ovat valmiita vastaanottamaan uudet asiat" :D
Ja nyt tulevat Bröör Eerikki Wälleeniysmaiset tapani esille :D
Vähintäänkin tummennettu osuus taitaa olla jo totta tässä tapauksessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Eli kokeiltu on?

On. Mutta ei pointti ollut mikään tuntuma (joka ei kyllä sekään ole juuri DS:sta muuttunut), vaan se, että se on yhä padi. Ei rullahiiri esmerkiksi ole kovin uudenlainen ohjain perushiireen verrattuna, vaan se on vain paranneltu hiiri. Tämä huomio ei siis kerro mitään ohjaimen laadusta, tai toimivuudesta. Tämä todettakoon ennenkuin saan niskaani jotain "padinvihaaja" tai "anti-nextgen"-syytöksiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pako sanoi:
Eli kokeiltu on?
Mä olen kokeillut. Munkaan mielestä se ei ole uudenlainen. Pari muutosta siihen on tullut mutta muoto on sama ja nappulat sijaitsevat samoissa paikoissa. Onks se sun mielestä uudenlainen? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä se ainakin siinä mielessä on uudenlainen, että esim. WipeOuttiin voidaan saada aika paljon lisää siellä olemisen tunnetta. Ei itseasiassa edes malta odottaa PS3 Wipeouttia kun ajattelee sen mahdollisuuksia. :)
EDIT: Lisättäköön; en ole kokeillut sixaxisia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Mario 64 tuli ja loi yhdellä kertaa kaikki nykyäänkin käytetyt standardit jokaiselle modernille seikkailulle. Sinulla on pelihahmo kolmiulotteisessa maailmassa. Sinulla on mahtava liike-arsenaali joka tukee muutenkin loistavasti suunniteltua ja isoa maailmaa. Sinulla on kattava valikoima mielikuvituksellisia vihollisia ja erikoiskykyjä. Kentissä on valtavasti vaihtelua. Korkeuseroja. Linnoja, liukuja, puzzleja ja kaikenmaailman kikkailua. Ja kaikki toimii ja kaikki on kolmiulotteista. Ensimmäistä kertaa samassa paketissa. Sinulla on myös mahtava valikoima unohtumattomia pomoja ja maailma täpösen täynnä salaisuuksia.

Sori, Sony teki tämän kaiken ensin, ja paljon paremmin. Jumping Flash, 1995. Mario 64, 1996. Jumping Flash! ei vain noussut samanlaiseksi menestykseksi, koska se oli ihan uusi sarja, laitteella jonka menestystä monet eivät olleet silloin vielä tajunneet. PSX myi Japanissa silloin heikommin kuin Saturn, ja suuri osa vielä luuli, että Nintendo 64:stä olisi viivästyksistä ja kyseenalaisista, rikotuista lupauksista huolimatta konsolikilvan voittajaksi. Sitten tuli Mario, ja se oli Mario. Se että peli oli jotenkin väännetty 3D:ksi ei tehnyt siitä hyvää, mutta siihen aikaan uusi Mario hyväksyttiin messiaan uutena saapumisena, ja huonokin peli muuttui hyväksi. Lisäksi niillä Nintendo-uskollisilla ei oikein ollut muuta pelattavaa, joten pakkohan sen pelin oli olla hyvä. Jotkut vain olivat hiljaa eivätkä viitsineet ruveta väittelemään asiasta (etenkin kun internettiä ei tässä laajuudessa ollut käytössä), ja siirtyivät rauhassa PlayStationin pariin.

Henkilökohtaisesti handlaan (myös) N64:n ohjaimen varsin hyvin ja eiväthän Mario 64:n liikkeet sinänsä vaikeita ole, mutta pelaaminen on hidasta ja tylsää ja siinä mielessä kömpelöä. Ne "valtavan mielikuvitukselliset" maailmat ovat perin geneeristä perushöttöä - talvimaata, tulimaata, aavikkoa, merta. Missä on aikaisempien Marioiden sienimaailmat ja mielikuvituksellinen psykedelia, kuten Yoshi's Islandin pomomättö jossa lennetään pyörivään minikuuhun hakkaamaan korppia tapilla persaukseen? Musiikitkin loppuivat kesken, joko tilan tai motivaation vuoksi jopa bonuskenttäteema otettiin uusiokäyttöön. Mario 64 on se tekninen demo, joka tarvitsi tehdä, jotta Nintendolla olisi edes jotain katetta "Project Realityn" lupauksille, mutta teknisenä demona siitä puuttuu oikean pelin henki ja hauskuus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei kun se on edelleen paras 3D-tasoloikka. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Okei... Homma selvä :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom