Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aivan ohi aiheen, mutta ohjaimeen liittyen kuitenkin. Onko PS3:sen formulassa vika, vaiko molemmissa sucksasseseissäni, kun auto ohjaa kokoajan lievästi vasemmalle, jos ohjaa ristiohjaimella. Eli vasen tatti on molemmissa ohjaimissa "nojautunut" hieman vasemmalle. Pieni tuuppaus saa hetkellisesti "ratin" vakaantumaan.

Ihan omalta kannalta PS3:n ohjaimesta

Tatti on liian kiikkerä tähtäykseen. Pelaan Blackiä mieluummin PS2:lla ja Dualshockilla kun PS3:lla. Samoin liipasimet L2 ja R2 on pilattu. Eli josa ohjaimen laittaa maahan toinen tai kummatkin liipasimet reagoi liian herkesti. Toiseksi liikeradan takia minulla ja parilla muulla tulee sormet kipeäksi.

Pitää varmaan testata logitechin chill tms ohjainta

Paolo sanoi:
Taitaa kuule olla nyt niin että boxi veti taas pidemmän korren, vaikka inttäisit maailman tappiin.
Eiköhän se kerro jotain kun yksittäinen media palkitsee boxi-version korkeammalla arvosanalla,
ja muistaa vielä mainita että plese-versio tökkii ja grafiikat pugailee?
Olisi kiva tehdä sokkotesti, että kuin moni täällä eiämöivistä kykenisi erottamaan, että kumpi versio on kumpi.

Vanki sanoi:
Tässä sukupolvessa paras ohjain on kyllä Wiillä. Paras pädi kyllä Xbox360:llä. Kyllä tuo tähtäily vetää mitä tahansa pädiä 100-0 turpiin milloin vaan. Varsinkin tämmöiselle pädivammaiselle kuten allekirjoittanut (joka muuten ei osta enää koskaan yhtään FPS tai muuta samantyylistä peliä missä pitää tähtäillä pädityyppisellä ohjaimella)

Komppaan täysin. Se on sillä tavalla että seuraavassa sukupolvessa pädiohjaus on toisarvoisessa asemassa, ihan kuten wiillä nyt.Eli wiikake on ensisijainen tapa pelata jonka rinnalla roikkuu normipädi tietyissä genreissä/vanhemmissa peleissä.

Jooseppi sanoi:
Komppaan täysin. Se on sillä tavalla että seuraavassa sukupolvessa pädiohjaus on toisarvoisessa asemassa, ihan kuten wiillä nyt.Eli wiikake on ensisijainen tapa pelata jonka rinnalla roikkuu normipädi tietyissä genreissä/vanhemmissa peleissä.

Jos olisi XOMote tai PSMote, niin ostaisitko jomman kumman noista konsoleista (oletetaan että sinulla ei olisi Wiitä koska aiemmin sanoit että yksi konsoli per sukupolvi piisaa)?

Scatterbrain XO sanoi:
Jos olisi XOMote tai PSMote, niin ostaisitko jomman kumman noista konsoleista (oletetaan että sinulla ei olisi Wiitä koska aiemmin sanoit että yksi konsoli per sukupolvi piisaa)?

Mikäänhän ei ole ikinä varmaa mutta jos boxissa olisi X0Mote niin todennäköisesti se tulisi taloon. Tai ainakaan wiitä en olisi ostanut jo näin aikaisessa vaiheessa. Kyllähän tuo wii muutenkin miellyttää mutta tasaista olisi. Ehkä X0, sillä on fortza2.
(On oikeasti kaikenlainen räiskintä niin paljon miellyttävämpää ja jännenpää motella kuin pädillä. Ei muuta huonoa boksissa oikeastaan olekkaan, kuin se pädi.)

Edittiä: X0:n pädi on kyllä tähän mennessä toiseksi paras tapa pelata autopelejä ratin jälkeen. Mutta sukkaa edelleen räiskinnöissä, IMO.

Jooseppi sanoi:
Mikäänhän ei ole ikinä varmaa...

Oishan se toisaalta mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi jos sony ja ms kopioisivat tuon ohjaimen sellaisenaan jo nyt, eikä sitten joskus (jos ollenkaan).

Jooseppi sanoi:
Kyllähän minä tiesin että wii ei ole yhtä tehokas kuin x0 tahi ps3 mutta tässä menee graffat niin matalalta aidan ali kuin olla ja pääsee :D
http://www.cubed3.com/news/7931

Nohnoh, laitetaas tähän PS2 graffaa vertailun vuoksi (okei, dreamcastilla tuo peli taisi ensin nähdä päivänvalon):

http://www.armchairempire.com/images/Reviews/Playstation2/rez/rez-2.jpg

Samaan aikaan toisaalla:

"Square Enix ... has no plans to develop titles for the PS3 until sales improve enough to make the steep development costs financially worthwhile."

Lähde: http://www.joystiq.com/2007/06/27/japanese-game-pubs-jumping-from-sony-to-nintendo/

En ole varma onko tuosta aiemmin jo täälä ollut juttua, mutta nyt vasta huomasin tuon uutisen (=jaksoin lukea sen).

Scatterbrain XO sanoi:
Oishan se toisaalta mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuisi jos sony ja ms kopioisivat tuon ohjaimen sellaisenaan jo nyt, eikä sitten joskus (jos ollenkaan).

Niin, no tuskin se ainakaan hidastaisi myyntiä. X0:n myynti ei ole tällä hetkellä kovinkaan kummoinen, on hidastunut aika paljon. Sitä tietysti kompensoi se että X0:n ostajat ostavat paljon pelejä. No aika näyttää, mutta kaikesta huolimatta hyvää työtä on mikkisofta tehnyt konsolinsa kanssa :eek:

Scatterbrain XO sanoi:

In the year 2000...

Eiköhän seuraavan sukupolven koneilla nähdä kaikilla jonkin sortin liiketunnistus ohjaimessa. En kylläkään usko että se aivan Wiin tasolle menee, mutta jonkin sortin yhdistelmä pädistä ja wiimotesta (toivottavasti saataisiin vihdoinkin päivitystä tuohon Sonyn ohjaimeen samalla, olettaen tietysti että Sony on mukana konsolikisassa vielä sillon).

Uskallan myös ennustaa, että seuraavan sukupolven koneilta löytyvät myös jonkin sortin GS/Achievement-systeemi sekä uudistunut tallennusmuoto (joku suuremman kapasiteetin levyistä tai verkkolataaminen). HD-resoja on turha mainita tässä, koska seuraavan sukupolven tullessa (3-5 vuotta) on HD-televisioiden määrä kasvanut riittävän suureksi, että jopa iso N lähtee mukaan leikkiin.

Paolo sanoi:
No, perustelunsa kullakin. Minä arvostan sitä että saan laitteen jossa on pelejä. pelit pyörii ja
näyttää hyvältä
, ja kaikki tämä järkevään hintaan. Jos hajoaa niin se on voi voi, valmistajalta
saa uuden.
Ihan hyvin ne pelit ovat pyörineet PS3:lla ja ei grafiikassakaan mitään vikaa ole.
Ja jos jotakuta oikeasti n. 200 hintaero haittaa, niin on joko alaikäinen, tai on hyvin huonosti palkattu.
Itse olen ravintola-alalla ( melko huono palkka ), ja silti maksoin ihan kernaasti sen 650, kun katsoo mitä kaikkea tuolla rahalla saa, niin itse ainakin pidän hintaa alhaisena.
Mutta jos haluaa maksaa 400 siitä, että saa oikeastaan vain pelata pelejä, niin siitä vaan.

Jooseppi sanoi:
Kyllähän minä tiesin että wii ei ole yhtä tehokas kuin x0 tahi ps3 mutta tässä menee graffat niin matalalta aidan ali kuin olla ja pääsee :D
http://www.cubed3.com/news/7931

Ja jos asiaa puhutaan niin pelien tekeminen wiille helpottuu uusien toolssien myötä. Toivottavasti näkyy tulevaisuudessa peleissäkin se.
http://www.cubed3.com/news/7930

Rupeaa oikeasti tuntumaan siltä, että toi Wii on teknisesti aivan tussu vehje. Laitteenhan pitäisi (kai) pystyä vähän Xboxia parempaan grafiikkaan. Noh, vielä se ei ole yltänyt edes Xboxin julkaisupelien tasolle, which is funny :D

Snigge sanoi:
Ihan hyvin ne pelit ovat pyörineet PS3:lla ja ei grafiikassakaan mitään vikaa ole.
Ja jos jotakuta oikeasti n. 200 hintaero haittaa, niin on joko alaikäinen, tai on hyvin huonosti palkattu.

Ei saatana, idioottimaisin lausunto ikinä. Laittaisin siguuni jos saisin. Eli selität sitä että ne jotka ovat hommanneet boxin ovat köyhiä/alaikäisiä?

Rupeaa oikeasti tuntumaan siltä, että toi Wii on teknisesti aivan tussu vehje. Laitteenhan pitäisi (kai) pystyä vähän Xboxia parempaan grafiikkaan. Noh, vielä se ei ole yltänyt edes Xboxin julkaisupelien tasolle, which is funny

No ei minkään konsolin silmäkarkkipelit ole ensimmäisten joukossa tulleet. Ootappa vuan, metroid kolme ja syyskuu ;)

*mumisee itsekseen: Driverkin näyttää jo aika hyvälle*

Snigge sanoi:
Mutta jos haluaa maksaa 400 siitä, että saa oikeastaan vain pelata pelejä, niin siitä vaan.

Yleensä pelikonsoli hankitaan pelaamista varten.

Ps. Gamelifessa Xbox360 hintaan 359 ja PS3 hintaan 659. Minun matikallani saadaan kyllä 300 hintaeroa.

Edit: Ja toi köyhä/alaikäinen oli aika rimanalitus.

Snigge sanoi:
Itse olen ravintola-alalla ( melko huono palkka ), ja silti maksoin ihan kernaasti sen 650, kun katsoo mitä kaikkea tuolla rahalla saa, niin itse ainakin pidän hintaa alhaisena.

Tämä oli ehkä typerin postaus mitä olen ikinä missään lukenut ja sigussani on melko typerä heitto. Toivottavasti häpeät itseäsi. Ilkut sillä, että ne jotka ostavat boxin, saavat pelata vain pelejä? Tiedätkö poikanen mikä pelikonsoli on tai mikä on ylipäänsä niiden idea? Nyt "GTFO my internets."

Snigge sanoi:
Tarkoittanet siis, että vanhemmat ovat huonosti palkattuja, tai alaikäisiä, jos ei ole varaa maksaa sitä 200 enemmän ja vastineeksi saisi jopa pelejäkin pelattavaksi :D Jne... huono provo...

Tuo sivulta kuvattu räiskintä Joosepin postissa on jo aikoja sitten ollut PC:llä pelattavissa. (En sitten tiedä vaikka olisi uudelleenlämmitys jostain muusta pelistä). Tämän linkin takaa löytyy: Tumiki Fighters. Mielestäni erittäin hyvin toteutettu ja melkoisen haastava peli. Lentämällä päin hajonneita vastustajia saat liitettyä niiden aseita omaan koneeseesi. Koneen koko kasvaa ja väistely käy lopulta mahdottomaksi, jolloin kone hajoaa pikkuhiljaa taas pienemmäksi. Kovin paljoa en siitä kyllä lähtisi maksamaan, kun kerran ilmainen versiokin löytyy. Mahtaneeko sitten tulla WiiWaren puolelle...

Scatterbrain XO sanoi:

Minä ainakin ostaisin. Olen jo aikaisemmin sanonut että olisin ottanut Wiin mieluummin Sonylta kuin Nintendolta, mutta nyt kävi näin. Olihan Sonylla lupaavia kokeiluja jo Ps2-ajalla esim. Eyetoyn kanssa, mutta Sony meni sitten lyömään kuokkansa kiveen. Eye ei ole myöskään vielä kypsynyt lähellekään samalle tasolle kuin liiketunnistinteknologia. Xbox 360:nkin hankinnassa merkittävimpiä esteitä on vanhantyylinen padi.

Mahewcoro sanoi:
Minä ainakin ostaisin. Olen jo aikaisemmin sanonut että olisin ottanut Wiin mieluummin Sonylta kuin Nintendolta, mutta nyt kävi näin. Olihan Sonylla lupaavia kokeiluja jo Ps2-ajalla esim. Eyetoyn kanssa, mutta Sony meni sitten lyömään kuokkansa kiveen. Eye ei ole myöskään vielä kypsynyt lähellekään samalle tasolle kuin liiketunnistinteknologia. Xbox 360:nkin hankinnassa merkittävimpiä esteitä on vanhantyylinen padi.

Wau... En ole vähään aikaa törmännyt yhtä hienosti muotoiltuun 'haistatan paskat peleille ja ostan konsolini toissijaisen asian vuoksi' -viestiin.

Voih! Täällä keskusteltiin jo vähän aikaa ihan järkevään sävyyn, mutta nyt taas haukutaan ihmisiä päin pläsiä. Harmi. :(

Sitten vielä aiheeseen...

Olen tässä pohdiskellut PS3:sta ja minua pännii siinä pari asiaa todella paljon!
Se, että laitetta mainostetaan ja myydään multimediakeskuksena on ok. Kone ei vain täytä lupauksiaan. Hardware-puolessa eniten harmittaa se, ettei koneessa ole ulkoista näyttöä, jos haluan kuunnella musiikkia, ei minua kiinnosta laittaa telkkaria päälle vain sen takia, että näen monesko kappale on menossa, tai että saan XMB:n oikeaan kohtaan ja voin painaa play. Olisiko se nyt kuitenkin ollut ihan fiksua laittaa, se pieni lcd-näyttö tuohon ulkopuolelle, jos kerran konetta pitäisi voida käyttää CD-soittimenakin?
PS3 ei myöskään toista medioita tarpeeksi monipuolisesti. Koneelta streamaaminen on hieno lisäys, mutta miksei tuota vekotinta voi päivittää myös siihen, että se tuki eri formaateille olisi edes vähän kattavampi? Ei näy videot koneelta ei!
Muuten olen kyllä koneesta tykännyt.

Täytyy elää toivossa ja odottaa, että nuo harmit korjataan päivityksellä. Hatun nosto muuten Sonylle siitä, että firmispäivityksiä tulee kiitettävään tahtiin.

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom