Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Wind Waker on hienompi kuin Call of Duty 4.
Väiski Vemmelsääri on kaikkein hienoin.

Oikeasti ajattelematon kommentti. Grafiikan kauneutta ei voi verrata, sillä kyseessä on täysin puhdas mielipide asia. Joillekin iskee Wind Wakerin tyyli, toisiin Splinter Cellin varjot ja joihinkin Crysiksen viidakko. Jos Wind Waker on mielestäsi hienompi kuin COD4 se kertoo vain siitä, että sinä pidät sen tyylisestä grafiikasta, mutta älä nyt faktana esitä mielipidettäsi. Paljon on opittavaa näköjään...

Grafiikoista puheen ollen, minua on kyllä häirinnyt Wiin pelien rumuus. En ole mikään grafiikka-horo, vaikka minusta semmoista löytyykin vähän, mutta ne grafiikat ovat vain niin vanhat ettei aina silmät kestä. Tietenkin jos omistaisin Wiin niin en paremmasta tietäisi, mutta kun pelaa ensin XO:ta tuntikausia niin silmät menevät pilalle.

Ei sillä etteikö Wiillä saisi upeaa jälkeä aikaan. Sen tehot ovat vanhentuneet pahasti, mutta useissa peleissä se ei haittaa. Silti en kuvittelisi että edes ohjaimella saadaan aikaan kilpailevien konsolien tasoisia räiskintöjä puhtaasti tehon puutteen takia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Ovatko ne tatit ja napit samalla tavalla käytettäviä, kuin boksin ja pleikan padeissa!? Onko Wiissä kahta tattia, joiden saumaton käyttö on joissain peleissä tärkeää?EI ainakaan viimeksi, kun wiin ohjainta hypistelin.

Se, että joku alkaa mutisemaan minulle, että pystyt varmasti pelaaman Pessiä yhtä hallitusti kakella, kuin padilla, on melkein sama kuin joku alkaisi teikäläiselle kakea tuputtamaan Tekkeniä varten.

Annapa padi jollekin maallikolle, niin huomaat, että analogitattien ym. käyttäminen on yllättävän hankalaa. Monet ovat pelanneet padilla käytännössä koko ikänsä eivätkä huomaa, että sen hallintaan tarvitaan paljon harjaantumista. Kyllähän FPS-pelejä voi pelata pädillä hyvinkin, mutta tämä on jo melkoinen taiteenlaji peukalon koordinaatiossa.

Minusta Wiimote saa täällä turhaan kritiikkiä vain sen vuoksi, että se ei ole perinteinen padiohjain. Wii:llä on uudenlainen ohjaustapa, joka on monella tapaa intuitiivinen. Ainakin itselläni on tullut väänneltyä padiohjainta tiukassa paikassa, vaikka sillä ei ole mitään vaikutusta. Nyt ohjaimen kääntely todellakin vaikuttaa peliin. Yksi hankaluus Wiimotessa on se, että koordinaatio siirtyy peukaloilta ranteille ja kyynärvarsille. Tämä voi olla yllättävän hankala harppaus sellaiselle pelaajalle, joka on tottunut perinteiseen padiin. (Näkyy mm. Wiin SSX Blur arvosteluissa.)

Kuten täällä on moneen kertaan mainittu, niin pelinkehittäjät ovat vasta alkutaipaleella Wiin:n ohjauksen hyödyntämisessä. Myös pelaajat ovat alkutaipaleella ohjaimen käytössä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
Ei leffojen digitaalinen jakelu tule yleistymään vuosiin, jos koskaan.
Siitä pitävät huolen muutamat seikat.
Kuluttajilla ei ole tarpeeksi nopeita liittymiä isokokoisten HD leffojen latailua varten
kohtuullisesssa ajassa. Vaikka se musa bisneksessä toimiikin, ovat tiedostot huomattavasti pienempiä. Loppujen lopuksi hinta ei tule eroamaan paljoakaan kaupasta ostettavasta levystä,
ja moni mieluummin haluaa sen leffan koteloineen. Digitaalisessa jakelussa ei olisi enää HD leffan jälkeen mieltä latailla kaikkia lisämateriaaleja tai erikielisiä dubbauksia.
Täytyy vielä todeta, vaikka netistä niitä leffoja saa ihan laittomastikin ladattua,
niin eipä tuo paljon levy myynnissä näy.

Jaa, veikkaan kyllä itse että varmasti tulee.

Mitä nopeuksiin tulee, niin olet kyllä oikeassa mitä Suomeen tulee, ainakin vielä. Tämän suhteen Suomi on länsimaissa lähinnä kehitysmaan tasolla, jos vertaa vaikka millaisilla nopeuksilla porukka Ruotsissa latailee. Onneksi täälläkin teleoperaattorit ovat järkevämmällä hinnoittelulla ja investoinneilla parantaneet nopeiden yhteyksien kiinnostavuutta, mutta vielä ollaan kaukana maailman kärjestä. Valtio voisi tukea tätä kehitystä meilläkin kunnon panoksilla.

Hinnoittelu onkin mielenkiintoisempi kysymys. Mp3:set sekä levyinä että yksittäin ovat törkeän kalliita verrattuina fyysisiin levyihin. Mutta tässäkin on järkeviä vaihtoehtoja tarjolla pienemmillä toimijoilla, sekä esim kaavailut "lataa 30 eurolla niin paljon kuussa kun haluat" on järkeviä paketteja suurkuluttajille. Muutkaan vaihdoehdot ei ole näissä poissuljettuja. On olemassa monia eri laskelmia ja malleja siitä, kuinka jakaminen voisi olla vaikka lähellä tai jopa täysin ilmaista, jos se perustuisi vaikka mainostuloihin tai muihin keinoihin hankkia rahaa. Hinnoittelu on muutenkin mielenkiintoinen kysymys; on olemassa esim. akateemisia tutkimuksia, joiden mukaan lähes "ilmaiseksi myyminen" ei vaikuta yhtään sen edistävämmin levynmyyntiin kuin kalliimmalla myyminen. Joten kait sillä laadullakin on väliä. Päinvastaisiakin tuloksia löytyy, jos ammattilaiset ei osaa sanoa juuta tai jaata, niin tuskin mekään. Eikä kenelläkään ole viisastenkiveä siihen, kuinka hitti tehdään tai miksi jostain asiasta tulee hitti - hyvä esimerkki on Blair Witch -leffa, joka maksoi muutaman markan ja tuotti satoja miljoonia eri muodoissa mm. pelilisenssien jne. kautta.

Lisämateriaalien merkitys on kyseenalainen; DVD-myynneissä kyse on ainakin lähinnä siitä psykologisesta edusta, koet ostavasi samaan hintaan enemmän kun saat 2-levyn spesiaalipainoksen. Mulla on aika kasa DVD:itä, mutta todella harvasta niitä spessuja on tullut katottua - ainoastaan niistä mitä on oikeasti fanittanut. Veikkaan, että kovin moni taviskaan niitä ei jaksa katsoa, etenkin kun ne ei läheskään aina ole suomitekstein varustettuja.

Onhan tässä omat ongelmansa, mutta kehitys kehittyy, eipä sille mitään voi. Digitaalinen jakelu on muutenkin aivan luonnollinen polku, kun internet muutenkin jo syö tavanomaisen median osuutta (TV, radio, elokuvateatterit, sanomalehdet) vuosi vuodelta enemmän. Vuorokauden tunteja kun meille ei kuitenkaan koskaan tule lisää, mediayhtiöt menevät sinne missä on jengi ja potentiaali tehdä rahat. Ja entäs sitten kun "netti" tai vastaava tuodaan osaksi jokaisen olohuoneen töllöä? Maksat siitä mitä katsot, voit valita minkä sarjan jakson katsot ja mihin aikaan, tai minkä leffan katsot jne. Ei nykypäivää vielä, mutta ei kovin kaukana tulevaisuudessa tämmöinenkään visio.

Ja huom. näin sanon minä joka olen kuitenkin aika äärimmäinen fyysisen roinan keräilijäfriikki - en siksi että tuota kehitystä varta vasten toivoisin, vaan siksi kun se vain näyttää niin ilmiselvältä. 20 vuotta minua nuorempi pikkusiskoni on esim. ihan eri planeetalla mitä tulee esim. fyysiseen omistamiseen jonkin tuotteen kohdalla. Ei ole tärkeää onko sulla se levy tai leffa, kunhan pääset käsiksi sisältöön. Kun olin itse skidi, niin tärkeämpää oli melkein, että sen MC Nikke T:n kasetin sai alkuperäisenä näyttää koulun pihalla kavereille ja luukuttaa jossain tiiliskiven kokoisessa "kannettavassa" dekissä. Nyt siellä koulun pihalla pyöritetään youtubea ja leffaa 400+ euron kännyköillä, musaa mp3-soittimissa ja niin edelleen. Arvot ja tottumukset muuttuu, veikkaan - tai on jo varmaan muuttuneet. Ja jos ajattelen itseäni, oli omakin sukupolveni ihan eri maata kun vanhempani, puhumattakaan heidän vanhemmista. Nykyään kovin moni ei oikeasti taitaisi enää vähän iäkkäämmistäkin ihmisistä tulla toimeen ilman nettiä, kun vielä kymmenkunta vuotta sitten vastustus "minähän en sitä nettiä ota" oli kovinkin yleistä. Sama homma oli asenteissa kännyköitä kohtaan, ennen kuin ne alkoivat yleistyä ja hinta oli jokaisen kukkarolle sopiva. Ja niin edelleen.

Joten olen toisin sanoen hyvinkin eri mieltä kanssasi tästä asiasta :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös siinä Wii ohjauksessakin käytetä analogitattia ? Eli, korjatkaa toki jos olen väärässä, pelaaminen on muuten samanlaista tatin pyörittelyä puolelta toiselle, mutta toinen tatti on muuttunut muotoon 'pointteri' ja tietyt X-, Y-napit ovat muotoa 'heilauta', 'pyöräytä', ja 'ravista'.

Toki tietenkin Partyt, Wario Waret, tennis, keilaus, golf ovat asia erikseen, mutta oma mielipiteeni on padilla pelattuna Mario Galaxy tai Metroid Prime 3 olisivat olleet aivan yhtä hienoja pelejä. Nyt vaan huomion 'varastaa' intuitiivinen ohjaus.

Tai sama toisin päin: kuinka hieno peli Super Mario Sunshine olisi ollut Wiimotella pelattuna ? Olisiko se ollut ratkaisevasti parempi. Tai Luigi's Mansion ?

Jyrki_H sanoi:
Annapa padi jollekin maallikolle, niin huomaat, että analogitattien ym. käyttäminen on yllättävän hankalaa.
Höpö höpö... Oma poikani 4v tarvitsi Dog's Lifen kanssa 2 minuuttia tattien oppimiseen. Rogue Squadron II menikin sitten sujuvasti sen jälkeen (tutoriaali).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Höpö höpö... Oma poikani 4v tarvitsi Dog's Lifen kanssa 2 minuuttia tattien oppimiseen. Rogue Squadron II menikin sitten sujuvasti sen jälkeen (tutoriaali).

Tässä kun käytetään lapsia vertailussa, niin olen havainnut poikieni kanssa pelatessani sen, että tateilla tähtäily sujuu 6v pojalla kohtuullisesti mutta hitaasti, 3 vuotiaan tattien käyttö tähtäilyssä on aikatavalla heikkoa vielä (tekee liian isoja liikkeitä jatkuvasti). Ohjaimena Wiin classic controller, Gamecube ohjain sekä joku PC-pädi.
Vertailukohtana jos käytetään Wiikaken pointteriohjausta, molemmat sisäistivät kaken osoittelun 5 minuutissa ja se luonnistuu 6-vuotiaalta ensiluokkaisesti, ja 3-vuotiaskin osaa osoitella jo todella hyvin, mutta hitaammin kuin vanhempi veljensä.

Ohjailuun pädin tatti ei ole niinkään huono, jos liikkeiden ei tarvitse olla tarkkoja. Mario juoksee molemmilla pojilla ihan hyvin Nunchuckin tatilla.

Tuosta voin päätellä viimeisenä totuutena 2 henkilön otannalla että Wiikake on absoluuttisesti helpompi oppia ja käyttää kun pädin tattiohjain :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Näkyyköhän se leffayhtiöiden tuloissa vai jääkö raha virtuaalivuokraamon pyörittäjälle ? Siinä taas puolestaan olisi Sonyn vastaiskun paikka Microsoftille. Leffayhtiöt samalle viivalle eikä Sony Pictursille erikoiskohtelua.

Jotenkin on vain sellainen mielikuva, että Sony Picturesin tuotteet eivät saa mitään erityiskohtelua Sonylta, kun oma palvelu on vieläkin odotusvaiheessa. En tiedä... Tuntuu vaan uskomattomalta, että maailman suurimpiin kuuluva sisällöntuottaja on niin peukalo keskellä kämmentä virtuaalikaupassa... Onhan se nyt Japaniin tulossa vuoden vaihteen jälkeen, mutta aika hitaasti kiiruhtavat...

Sony ei ole ainoa, se homma on vain pirun hankalaa ja byrokraattista jos on oma lehmä ojassa. Ei nämä muutkaan suuret ole onnistuneet leffa tai musapuolella. Parhaat palvelut on tulleet niiltä, jotka sisältöä ei tee. Tähän varmaan on vaikuttanut ja edesauttanut juuri se, että ei ole byrokratiaa tai säätämistä - ulkopuolinen voi keskittyä tekemään palvelua jonka käyttäjä haluaa.

Katteista en osaa sanoa, mutta tässäkin veikkaisin musapuoleen peilattuna, että ei ne katteet sisällöntuottajalle ole ainakaan jostain syystä niin mieluista. Ainakin mitä on katsonut näiden Warnerin, Sonyn ja muiden kiistoja iTunesin kanssa hinnoittelusta. Tavallaan katteet voisi olla digipuolella heillekin paremmat, koska ei tule jakelu- (no kaista maksaa mutta erittäin vähän) ja logistiikka-, varastointi, rahti, valmistus (eli fyysisen tuotteen paino, kannet, kotelot ja levyt) yms kuluja. Musapuolella esim. yksi suurimmista toimijoista (jakelijoista) veloittaa sopimuksessaan digijakelusta noin neljänneksen itselleen räätälöimättömässä sopparissa - ainakin vielä jokin aika sitten. Tiedän myös erään pienemmän lafkan, joka veloittaa yli puolet, tosin he toimivat samalla myös sisällön myyjinä, jolloin sisällön tuottajalle voi kilahtaa suhteessa enemmänkin. Luulen, näiden parin tapauksen perusteella, että vaihtelee aika paljon käytännöt vielä digipuolen willissä lännessä. Vaikea sanoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Grafiikan kauneutta ei voi verrata, sillä kyseessä on täysin puhdas mielipide asia.
Nimenomaan. Voiko joku sanoa, onko Gears of Warissa hienommat grafiikat kuin Heavenly Swordissa tai uusimmassa Ratchetissa? Kaikki nuo ovat teknisesti sillä grafiikan tasolla, että pikkuseikoista väitteleminen ei ole enää järkevää. Muutenkin nykypelit alkavat olla niin hyvän näköisiä, että poikkeuksia siihen hienompaan suuntaan ei oikeastaan ole. Ihan peruspelit (vaikka MoH:Airborne tai Harry Potter tai Crackdown) ovat niin näyttäviä, että tuollaisten kohdalla grafiikasta mainitseminen arvosteluissa on jotenkin turhaa. "Grafiikat on ihan kivat".

Enemmänkin nykyään iskee silmään poikkeuksellisen kökkö grafiikka (Spider-man 3!). Harvan pelin ulkonäkö enää saa silmät vuotamaan verta, tasainen ruudunpäivitysnopeus on nykyisin huomattavasti olennaisempi tekijä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Olisihan tuo loogista, mikäli peli julkaistaisiin samaan aikaan joka alueella. Esim. PAL-alueille peliä ei kuitenkaan saada ennen ensi vuotta.
Jo julkaisueroa on kuukausi tai pari, en usko että se vaikuttaa aluejakoihin mitenkään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyke sanoi:
Jo julkaisueroa on kuukausi tai pari, en usko että se vaikuttaa aluejakoihin mitenkään.
Siinä kuukaudessa tai kahdessa ehtii tekemään paljon pelejä ja ohjaimia, etenkin, kun tuohon ajanjaksoon sattuu osumaan vuoden vilkkain kaupankäyntiperiodi. Aika typerää olisi Nintendolta varata WiiFittejä Euroopan jakeluun joulusesongin alla, enkä oikein tuohon jaksa uskoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kirjoitanpa vielä yleisen kommentin pelikonsoleista.

Kun uutta konsolia aletaan suunnittelemaan on kaiken takana bisnes. Valmistajan lähtökohtana on saada voittoa konsolinsa (tai pelilisenssien) avulla. Jokainen ominaisuus, mikä laitteeseen lisätään kasvattaa sen hintaa. Valmistajat pyrkivät siis tasapainottelemaan valmistuskustannuksien ja ominaisuuksien välillä. Suunnittelun päämääränä on luoda kokonaispaketti, joka houkuttelee ostajia sekä ominaisuuksiltaan että hinnaltaan.

Mielestäni Microsoft otti opikseen edellisestä sukupolvesta ja loi paketin, joka on tehoiltaan riittävä, johon on helppo kehittää pelejä ja joka on hinnaltaan kilpailukykyinen. HD-levyformaatin poisjättäminen on mielestäni onnistunut kompromissi. Se missä mentiin metsään oli laatuongelmat, sekä se, että ei osattu uusiutua. Tarjotaan "sitä samaa" kauniimmassa paketissa.

Nintendo iski kultasuoneen. Kehitettiin edelleen GameCube-alustaa, mikä laski kehityskustannuksia merkittävästi. Tehtiin trendikäs iPod-huumaan sopiva ulkonäkö. Laajennettiin kohdeyleisöä tekemällä konsolista helpommin lähestyttävän. Kompromisseja tehtiin kovopuolella paljon, mutta muuttamalla tapaa pelata saatiin laite kiinnostavaksi. Perinteisen HC-pelaajan mielestä ei ehkä paras pelikone, mutta toivottavasti vaikuttaa pelialan kehitykseen merkittävästi tulevaisuudessa.

Sony ei mielestäni lukenut markkinoita oikein. He pyrkivät kopioimaan PS2:n menestysreseptin, vaikka markkinatilanne oli toinen. Kuten MS, tehtiin "sitä samaa" kauniimmassa paketissa, mutta kokonaispaketin luomisessa otettiin liian suuria teknisiä harppauksia ja osin väärissä paikoissa. Seurauksena se, että PS3 ei _merkittävästi_ eroa Xbox306:sta, mutta maksaa huomattavasti enemmän.

Nykyajan trendejä ovat moniaistiset käyttöliittymät, joita alkaa tulla myös kännyköihin ym. laitteisiin. Lisäksi virtuaalielämä-tyyppiset verkkopelit ovat yleistyneet merkittävästi. Voidaankin olettaa, että pelimaailma siirtyy tähän suuntaan ja pikkuhiljaa pois välivideoita käyttävistä elokuvaa jäljittelevistä peleistä. Lisäksi uusien tehokonsolien pelien vaatima kehitysaika syö rahaa, joten paineet pelin menestymiselle ovat kovat. Tämä ajaa pelitaloja uusiin bisnesmalleihin. Verkkopeleihin on helppo ujuttaa myytävää lisäsisältöä. Lisäksi yhteisöllisissä peleissä ulkoasu ei ole enää niin merkittävässä asemassa, joten pelit voivat muuttua jopa rumemmiksi. Lisäksi yhteisölliset pelit eivät välttämättä edes ole pelejä perinteisessä mielessä, jolloin elokuvamaisiin seikkailu- ja toimintapeleihin tottuneet pelaajat voivat pitää niitä jopa "epäpeleinä". Toinen mahdollisuus liiketoimintaan on tehdä pieniä pelejä, joita myydään verkossa ohi perinteisten jakelukanavien ja halvemmilla hinnoilla (Esim. LIVE ja Virtual Console).

Tästä threadista on osittain tullut perinteisten HC-konsolipelaajien kollektiivinen tuskanhuuto, kun peliala on muuttumassa ja siirtymässä pois perinteisestä ja tutuksi tulleesta mallista. Tuskasta huutaa varmasti myös Sony, joka ei nähnyt orastavaa muutosta, vaan kopioi liiketoimintamallinsa PS2:sta. Microsoft on paremmin valmistautunut muutokseen toimivan Live-palvelun ja keskihintaisen konsolinsa avulla. Toisaalta MS:n pelitarjonta on etupäässä sitä "samaa vanhaa". Nintendo ei mielestäni ole täysin valmistautunut muutokseen, koska verkkopuolella olisi parannettavaa. Uudentyyppiset pelit ovat kuitenkin saaneet alustansa Wii:stä ja se on nähty myös myynneissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
plaa plaa plaa

Uudentyyppiset pelit ovat kuitenkin saaneet alustansa Wii:stä ja se on nähty myös myynneissä.
Olipa vuodatus :rolleyes:

Laitapa Wiin tilalle DS, niin oikeassa olet. Wiin uudentyyppiset pelit ovat Sports... Ja ? Se että perinteistä konsolipeliä pelataan Wiimotella ei tee siitä uudentyyppistä peliä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Olipa vuodatus :rolleyes:

Laitapa Wiin tilalle DS, niin oikeassa olet. Wiin uudentyyppiset pelit ovat Sports... Ja ? Se että perinteistä konsolipeliä pelataan Wiimotella ei tee siitä uudentyyppistä peliä.

Paljon kertyy kuonaa vuodatettavaksi, kun olen passiivisesti seurannut Konsolisotaa jo pitkän aikaa. ;)

Osittain totta tuo DS-vertaus, mutta samankaltaisia pelejä on myös Wii:lle. Wii on yhtä lailla mukana siirtymäkaudessa ja olisi Nintendolle taloudellisesti järjetöntä olla tekemättä pelejä sen vanhoille asiakkaille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Toki tietenkin Partyt, Wario Waret, tennis, keilaus, golf ovat asia erikseen, mutta oma mielipiteeni on padilla pelattuna Mario Galaxy tai Metroid Prime 3 olisivat olleet aivan yhtä hienoja pelejä. Nyt vaan huomion 'varastaa' intuitiivinen ohjaus.

Yksi Mario Galaxyn hyvistä keksinnöistä ovat vetotähdet, joilla Marion saa leijumaan avaruudessa. Miten vastaavat olisi mitenkään voitu toteuttaa padilla samalla tarkkuudella ja nopeudella? Yleisesti ottaen Galaxy käyttää turhan vähän Wii-ominaisuuksia, mutta sekin hyötyy niistä ohjaimen muista ominaisuuksista: kaksiosaisuudesta ja ergonomiasta.

Metroid Prime 3:ssa osoitintoiminto ei vain "vastaa" toista analogitattia, vaan ylittää sen aivan kokonaan, ja esim. tartuntasäteen käytössä ohjauksen ja seurauksen yhteys on erittäin vahva. Juuri eilen taas huomasin, miten siirtyminen Wiikakeen oli saanut Retro Studiosin parantamaan ohjausta kokonaisvaltaisesti, esim. sellainenkin osa-alue kuin hyppiminen on parantunut selvästi vaikka siihen ei mitenkään suoranaisesti ole puututtu, yksinkertaisesti paljon paremman yleisohjattavuuden vuoksi.

On täysin selvää, että padilla nämä pelit olisivat olleet huonompia. Etenkin Gamecube-padilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mariossa Wiimotea hyödynnetään täydellisesti. Liikkeentunnistus ei ole päätarkoitus, vaan loistava lisä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
Annapa padi jollekin maallikolle, niin huomaat, että analogitattien ym. käyttäminen on yllättävän hankalaa
miten tämä selittää sen, että henkilö joka pelasi ensimmäistä kertaa elämässään sitten 8-bittisen nintendon,
osasi ajaa huikeita tuloksia GT5 Prologuen demossa, ohjata Ratchettia ja hakata Bohanin sotilaita Heavenly Swordissa?

kyseinen henkilö halusi vain suullisesti kuulla mitä tapahtuu mistäkin ja hyvin näytti "oppi" perille menevän. :)

Wii Remote on hyvä vaihtoehto, mutta pääasialliseksi ohjaustavaksi sitä en kuitenkaan ottaisi.
omaan käteen liikkeentunnistus ei sovi, vaikka hiiri ja television kaukosäädin kädessä pysyykin.
joka taas aiheuttaa sen, että menetän paljon loistaviakin pelikokemuksia. :(

edit: Pibe tuossa sanoikin asiani tiiviimmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mutta sitä ei voi kukaan kieltää, että Dave Mirra BMX Challengen kaltaisia mestariteoksia ei tule kuin Wiille. ;) IGN arvostelu-linqi

Minusta nuo arvostelut ovat jostain syystä hauskempaa luettavaa kuin hittipelien hyperunot.

Jos joku kysyy minulta 15v päästä, mistä muistat Wiin, niin vastaan kaukosäätimen heiluttelusta, 2000-luvun kovimmasta Mario-pelistä ja PS2:ta suuremmasta määrästä ryönää. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Mutta sitä ei voi kukaan kieltää, että Dave Mirra BMX Challengen kaltaisia mestariteoksia ei tule kuin Wiille. ;) IGN arvostelu-linqi

Minusta nuo arvostelut ovat jostain syystä hauskempaa luettavaa kuin hittipelien hyperunot.

Kyllä! Se että X0:lle ja PS3:lle pelien kehittäminen on kalliimpaa on jossain määrin selvästi etukin. Saisivat suosiolla siirtyä vaikka arcade - ja wiiware pelien kehittäjiksi tuollaiset puljut kun ei "oikeiden" pelien julkaisuun rahkeet riitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Siinä kuukaudessa tai kahdessa ehtii tekemään paljon pelejä ja ohjaimia, etenkin, kun tuohon ajanjaksoon sattuu osumaan vuoden vilkkain kaupankäyntiperiodi. Aika typerää olisi Nintendolta varata WiiFittejä Euroopan jakeluun joulusesongin alla, enkä oikein tuohon jaksa uskoa.
Miksi siis Nintendo on tehnyt liian vähän WiiFittejä, kun loppuivat jo nyt kesken? Ei ole kiva myydä eikä ostaa ei-oota.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Mariossa Wiimotea hyödynnetään täydellisesti. Liikkeentunnistus ei ole päätarkoitus, vaan loistava lisä.

Loistava kommentti joka pitää paikkansa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom