Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Innovaatio ja innovatiivinen pitäisi saada foorumilta filtteröitävien sanojen joukkoon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
Olen varma, että seuraavassa sukupolvessa liikkeentunnistus on tullut osaksi pelaamista. Kiinnostavaa vain nähdä, että mihin suuntaan idea jalostuu. Nykyinen valitus "huitomisesta" on mielestäni lähinnä muustosvastarintaa.

Ja valitus "huitomisesta" valittamisesta on mielestäni lähinnä padipelaajien mielipiteiden aliarvoimista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
Mielestäni Sonyn SixAxis ei ole kovin innovatiivinen siinä mielessä, että he vain odottivat mitä Nintendolla on tulossa ja hätäisesti implementoivat liiketunnistuksen omaan ohjaimeensa. Liiketunnistus on ikään kuin lisättynä samaan vanhaan ohjaimeen, eikä koko konseptia ole mietitty uudelleen. Innovaatio ehkä, mutta ei kovin innovatiivinen.
Tiesitkö sen, että PSP:lle suunniteltiin alkujaan liiketunnistusta Locorocoa silmällä pitäen... Okei, turha itkeä tässä vaiheessa, mutta innovatiivisuutta löytyy muiltakin kuin pelkästään ah niin rakkaalta Nipalta. Nintendolle hatunnosto kuitenkin rohkeudesta rakentaa koko laite liiketunnistuksen ympärille. Mutta paskapuhetta on se, että Nintendo on ainoa, joka yrittää kehitää pelaamista eteen päin. Itselleni Nintendo ei tarjoa tällä hetkellä yhtään mitään. Mutta se onkin minun oma henkilökohtainen häviöni.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
Jo nyt sisältöä on ostettavissa verkosta kaikilla uusimman sukupolven konsoleilla. Jatkossa mennään aina vain pidemmälle ja fyysinen media saattaa jäädä jopa kokonaan pois, kuten musiikinjakelussakin CD-levyt ovat jäämässä paitsioon.
Sana paitsio tai edes paitsioon jääminen on kyllä vahvaa liioittelua. Ainakin vielä. 85% Briteissä myytävästä musiikista ja yli 90% Jenkeissä on CD-levyjä.

Kappalemääräisesti laskua toki tapahtuu, mutta ongelma on keskittynyt enemmän mainstream-kuraan. Esim. Nuclear Blast on ilmoittanut myynnin kasvaneen. Levykauppapuolella riippumattomat erikoisliikkeet ovat kasvattaneet Suomessa myyntiä, mikä ei vaan näy ÄKT:n tilastoissa, kun he tuovat itse levynsä eurooppalaisista tukuista.

Vähän off-topiccia juu, mutta tarpeellinen huomautus silti. Konsolipuolella verkkokauppa tuo lisäarvoa eikä niinkään ole fyysisestä myynnistä pois. Ainakaan vielä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Videogamecritic sanoi:
The French company Ebivision has a checkered past when it comes to producing new video games for the 2600. Their titles tend to be either highly innovative...

Joku kehtaa väittää että jo Atari 2600 -peleissä oli innovaatiota! :D


Baron sanoi:
Tiesitkö sen, että PSP:lle suunniteltiin alkujaan liiketunnistusta Locorocoa silmällä pitäen... Okei, turha itkeä tässä vaiheessa, mutta innovatiivisuutta löytyy muiltakin kuin pelkästään ah niin rakkaalta Nipalta.

Nintendo ei pelkästään suunnitellut vaan myös toteutti liiketunnistavia käsikonsolipelejä 90-luvulta alkaen. Ja sitten kun LocoRoco julkaistiin, jotkut jopa ihmettelivät miksi peliä ohjattiin L/R-napeilla eikä kallistelemalla. Eli eikös Sonyn tapauksessa kyseessä ole anti-innovaatio? :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Nintendo ei pelkästään suunnitellut vaan myös toteutti liiketunnistavia käsikonsolipelejä 90-luvulta alkaen.

Niinkö? Tuoa en tiennytkään.. eikai Gameboyssä mitään liikkeentunnistusta ole koskaan ollut?

Microsoft taas teki liiketunnistukseen perustuvan Sidewinder peliohjaimen 90-luvulla. US-Robotics/3Com taas teki PalmPiloteihin kosketusnäytön, jonka avulla myös pelattiin 90-luvun alussa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jyrki_H sanoi:
LIVE on mielestäni innovaatio ja sillä tulee olemaan suuri merkitys sille, minkälaiseksi koko peliteollisuus muotoutuu. Jo nyt sisältöä on ostettavissa verkosta kaikilla uusimman sukupolven konsoleilla. Jatkossa mennään aina vain pidemmälle ja fyysinen media saattaa jäädä jopa kokonaan pois, kuten musiikinjakelussakin CD-levyt ovat jäämässä paitsioon.

Fyysinen jakelu tulee pysymään. Ei XBOX360 ole suunniteltu verkko(LIve) Jakeluun isoille peleille. Mikkisoftahan itse kielsi asentamasta pelejä kiintolevyille. Poikkeuksena verkkopelit. Otetaan huomioon vielä kiintolevyn 20 GB koko ja verrataan DVD-levyn kokoon. Ei sinne montaa Optisen formaatin peliä mahdu (Pois lukien CD). Offtopiccina puhutaan samalla elokuvista esm. transformes törmäsi JO HD DVD;n kokorajoitukseen ja ohjaaja joka suosi BD:tä oli hurjana.

Edit ja Livehän on Steam konsoleille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
Niinkö? Tuoa en tiennytkään.. eikai Gameboyssä mitään liikkeentunnistusta ole koskaan ollut?

Microsoft taas teki liiketunnistukseen perustuvan Sidewinder peliohjaimen 90-luvulla. US-Robotics/3Com taas teki PalmPiloteihin kosketusnäytön, jonka avulla myös pelattiin 90-luvun alussa.
Sen muistan noista MS:n ohjaimesta, että niitä kaupattiin Motocross Madnessin kylkiäisenä.
http://www.pelipaketti.net/hardware/freestyle.shtml
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

hartzu sanoi:
US-Robotics/3Com taas teki PalmPiloteihin kosketusnäytön, jonka avulla myös pelattiin 90-luvun alussa.

Ja Vectrexissä oli kynäohjaus jo kultaisella 80-luvulla. :D

Edit: Jos Livessä julkaistut demot alkavat jo lähestyä kahta gigaa, niin kyllä tuohon kokoon saa mahtumaan jo melkoisen pelin.

Ei se Microsoft ole varsinaisesti "kieltänyt" asentamasta pelejä kovolle, niistä täytyy vain tehdä sopimukset pelikohtaisesti.
Nätisti ne pelit ovat 360:lla pyörineet ilman asennuksiakin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
Fyysinen jakelu tulee pysymään. Ei XBOX360 ole suunniteltu verkko(LIve) Jakeluun isoille peleille. Mikkisoftahan itse kielsi asentamasta pelejä kiintolevyille. Poikkeuksena verkkopelit. Otetaan huomioon vielä kiintolevyn 20 GB koko ja verrataan DVD-levyn kokoon. Ei sinne montaa Optisen formaatin peliä mahdu (Pois lukien CD). Offtopiccina puhutaan samalla elokuvista esm. transformes törmäsi JO HD DVD;n kokorajoitukseen ja ohjaaja joka suosi BD:tä oli hurjana.
Edit ja Livehän on Steam konsoleille.

Mitenkäs meinaat BD-pelejä saada mahtumaan 40gb:n PS3:n kovolle? Ai niin sehän on eri asia.

Onko pistää linkkiä tuohon HD-DVD:n riittämättömyyteen Transformersin kohdalla?

Live ei ole Steam konsoleille.

Pelien asentuminen kielletään niin kauan kunnes jokainen XO:n omistaja käyttää vain Premium/Elite-konsoleita. Ja pelien tekeminen ei kovolliseen käyttöön ja kovottomaan on niin vaikeaa, koska kovon käyttö tuo huikean parannuksen. Suoraan sanottuna kyseessä ei olisi sama peli, aivan.

Fyysinen jakelu ei tule pysymään. Steam alkaa pikkuhiljaa tarjoamaan lähes kaikkea. MS on aika selvästi sanonut mitä mieltä se on asiasta ja kehittää niin Liveä kuin omia palveluitaan verkkolatauksien puolelle. Tietenkin ainoa todellinen uhka on Sonyn nostattama BD ja sen suuren kokoluokan pelit. 25-50gb alkaa olla jo aika liikaa ladattavaksi normaalilla käyttäjällä. Lisäksi vaatii aika paljon resursseja pitää yllä tuollaista systeemiä. Systeemiä jota Sony on tuomassa Homen kanssa.

Fyysinen peli on aina parempi, mutta kun ne DVD:t voivat hajota, tila loppua kämpästä niin jos pelin pystyy uninstalloimaan ja asentamaan myöhemmin uudestaan niin onhan se järkevämpää ladata peli netistä. Tietenkin latauksissa kestää ja yleensä päivityksien kanssa saa pelleillä yhtä pitkään. Mutta se on vaihtoehto. Tietenkin pelien hintojen pitäisi olla hieman halvempia ja saatavilla esiladattaviksi paria päivää ennen.

Tässä konsolisukupolvessa saatetaan nähdä ladattavan sisällön ensimmäinen aalto tai sen kuoleminen käsiin. Home näyttää ainakin kuinka Sony on onnistunut elokuva/musiikki jakelussaan ja massiivisen yhteisön järjestämisessä. Live taas kehittyy aivan kuten aina, enemmän ja enemmän ladattavan sisällön ja etenkin maksullisten asiakkaiden suosimiseen. Mutta miten pitkään Sony jaksaa pitää PSN:n ilmaisena ja miten pitkään MS jaksaa katsella sitä maksujensa kanssa?

EDIT: Kirjoitusvirheitä ihan saatanasti. Pahoittelen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:

Jaa tämä?

The Power Glove (1989) is a controller accessory for the Nintendo Entertainment System designed by the team of Grant Goddard and Sam Davis for Abrams/Gentile Entertainment, made by Mattel in the United States and PAX in Japan. Though it was an officially licensed product, Nintendo was not involved in the design or release of this accessory.

Innovaatiopalkinto menikin muille :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Mitenkäs meinaat BD-pelejä saada mahtumaan 40gb:n PS3:n kovolle? Ai niin sehän on eri asia.

Onko pistää linkkiä tuohon HD-DVD:n riittämättömyyteen Transformersin kohdalla?

Live ei ole Steam konsoleille.

http://hddvd.highdefdigest.com/transformers.html
http://www.audioholics.com/reviews/software/hd-dvd-and-blu-ray-disc-reviews/transformers-hd-dvd

Nimenomaan en aio saada BD pelejä mahtumaan PS3:n 60 GB(Vaihdettu 120 GB) kiintoelvylle, koska nimenomaan sitä en halua. Ongelma on juuri se että ladattava pelit tulisi olemaan ISOJA. Vaikka omat PS3 pelit olisivat vain DVD pelejä, ne eivät silti mahtuisi PS3:n 60 GB:n levylle. Koitin juuri sanoa että kiintolevyn koko rajoittaa lataamista verkosta. Samoin palaa hermo jos joutuu odottamaan paljon aikaa että saa pelin kiintolevylle. Sen jälkeen kun on pelattu se pitäisi taasen poistaa ja asentaa toinen. Kun taas haluaisi pelata sitä peliä, imutetaan se iso Giga määrä uudestaan (Odotetaan puoli päivää).

Täytyypä kaivaa tuo sivu (Lehva palsta oli kyseessä josta löysin linkin). Eli HD ääniä oli jouduttu leikkaamaan (tai jättämään pois) jotta saatiin mahtumaan. Onhan jo esim. disneyllä leikattu Euro-versioissa BluRaylla ääniä jotta saadan ne halvatun mölinät kielitaidottomille Eteläeurooppalaisille. Koitan välillä ostaa niitä Jenkki julkasuita (Pirun maakoodaus BD:ssä).

PS yhtään DVD:tä ei ole hajonnut käsiin (Pelkästään musiikki DVD:tä yli kolmesataa )
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

manmangler sanoi:
http://hddvd.highdefdigest.com/transformers.html
http://www.audioholics.com/reviews/software/hd-dvd-and-blu-ray-disc-reviews/transformers-hd-dvd

Nimenomaan en aio saada BD pelejä mahtumaan PS3:n 60 GB(Vaihdettu 120 GB) kiintoelvylle, koska nimenomaan sitä en halua. Ongelma on juuri se että ladattava pelit tulisi olemaan ISOJA. Vaikka omat PS3 pelit olisivat vain DVD pelejä, ne eivät silti mahtuisi PS3:n 60 GB:n levylle. Koitin juuri sanoa että kiintolevyn koko rajoittaa lataamista verkosta. Samoin palaa hermo jos joutuu odottamaan paljon aikaa että saa pelin kiintolevylle. Sen jälkeen kun on pelattu se pitäisi taasen poistaa ja asentaa toinen. Kun taas haluaisi pelata sitä peliä, imutetaan se iso Giga määrä uudestaan (Odotetaan puoli päivää).

Täytyypä kaivaa tuo sivu (Lehva palsta oli kyseessä josta löysin linkin). Eli HD ääniä oli jouduttu leikkaamaan (tai jättämään pois) jotta saatiin mahtumaan. Onhan jo esim. disneyllä leikattu Euro-versioissa BluRaylla ääniä jotta saadan ne halvatun mölinät kielitaidottomille Eteläeurooppalaisille. Koitan välillä ostaa niitä Jenkki julkasuita (Pirun maakoodaus BD:ssä).

PS yhtään DVD:tä ei ole hajonnut käsiin (Pelkästään musiikki DVD:tä yli kolmesataa )

Jos PS3 pelit voitaisiin asentaa kovalevylle, ne olisivat huomattavasti pienempiä. Esim Resistancessa kaikki grafiikat ja mallit on talletettu erikseen joka kenttää varten, koska aseman hitauden takia latausajat karkaisivat vieläkin kohtuuttomimmiksi. Tätä harrastetaan myös käytännössä kaikissa multiplattereissa, joissa PS3-versiot ovat kooltaan moninkertaisia X0-versioon nähden.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Tätä harrastetaan myös käytännössä kaikissa multiplattereissa, joissa PS3-versiot ovat kooltaan moninkertaisia X0-versioon nähden.
Ainakin Oblivionissa on pariin kolmeen kertaan samat asiat levyllä, juuri tuosta syystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
Tiesitkö sen, että PSP:lle suunniteltiin alkujaan liiketunnistusta Locorocoa silmällä pitäen... Okei, turha itkeä tässä vaiheessa, mutta innovatiivisuutta löytyy muiltakin kuin pelkästään ah niin rakkaalta Nipalta.

ei se pelkkä idea ole innovaatiota, vaan sen hyvän idean hyvä toteutus.
onhan mullakin hyvä idea että voisin pelata nyrkkeily pelejä ilman ohjainta niin että peli menee 1:1 ilman viivettä nyrkkien liikkeiden kanssa. toteutus sen sijaan... on hieman vielä kesken ...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:

It's so bad!

Mutta niitä varsinaisia Nintendon liiketunnistuspelejä olivat mm. Kirby's Tilt 'n Tumble, jokin Pokemon-peli ja vähän lyhyemmän aikaa sitten Warioware Twisted ja Yoshi's Universal Gravitation.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Janus sanoi:

Kaikkien rakastamalla nörtillä oli tuostakin sanansa sanottavana... Wanha niille jotka tietävät mistä puhun ;) Huvittavaa että se kyhäelmä piti kasata siihen telkkarin päälle, repesin täysin. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kamalinta glovessa oli oikeastaan haju. Ostin joku sitten gloven jenkkilästä. Kumin käry oli ihan kauhea. Vein vehkeen vuodeksi kellariin. Sen jälkeen ei enää haissut. Täysi paskahan se on muutenkin. En saanut hommaa ikinä kunnolla toimimaan ja sensorien asettelun kanssa sai olla helisemässä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom