Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karibu sanoi:
En, vaan innovaatiolla on yhtä vähän merkitystä kuin pelin muilla osa-alueilla.

Innovaatio ei ole mikään selkeä osa-alue, vaan innovaatioita nimenomaan voi toteuttaa kaikilla pelin osa-alueilla ja saada ne merkityksellisemmiksi. En sanoisi, että sen merkitys ihan pienoinen on.

karibu sanoi:
Muutenhan jokainen Wiin peli olisi parempi kuin millekään muulle alustalle ilmestynyt.

Mitä hait tuolla takaa? Kun läheskään jokainen Wiin peli ei sisällä eikä niiden väitetä sisältävän juurikaan innovaatioita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Tätä harrastetaan myös käytännössä kaikissa multiplattereissa, joissa PS3-versiot ovat kooltaan moninkertaisia X0-versioon nähden.

Imageiden koot näyttävät olevan muutaman gigan sisällä multiplattareissa. DVD-luokkaa myös PS3:lla. Oblivion poikkeuksena.

manmangler sanoi:
Fyysinen jakelu tulee pysymään. Ei XBOX360 ole suunniteltu verkko(LIve) Jakeluun isoille peleille.

Xbox Original palvelussa on jo yli 5 gigan pelejä jakelussa.

Live voitaisiin varmasti tulevaisuudessa ottaa myös 360-pelien jakelukanavaksi kauppojen ohella. Hinnoittelu ei luultavasti olisi kuitenkaan kuluttajan kannalta yhtään perinteisiä kauppoja parempi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On helpointa fanittaa sitä konsolia mikä näyttää kulloinkin voittajalta. PlayStationin leirissä oli helppo hymyillä pari sukupolvea ja nyt Nintendon kyytiin kannattaa siirtyä.

Tai sitten vain ostaa ne kaikki konsolit :D


(Pakko vielä haastaa turhaa riitaa ennen kuin joululoma alkaa tässä ketjussa)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
On helpointa fanittaa sitä konsolia mikä näyttää kulloinkin voittajalta. PlayStationin leirissä oli helppo hymyillä pari sukupolvea ja nyt Nintendon kyytiin kannattaa siirtyä.

Tai sitten vain ostaa ne kaikki konsolit :D


(Pakko vielä haastaa turhaa riitaa ennen kuin joululoma alkaa tässä ketjussa)

Tässä ketjussa ei lomaa ole koskaan :)

Nooh, ei jouluna jaksa riidellä, meikäläinen pelaa nyt sitä pleikkaria kuitenkin nämä pyhät, sillä on sitä pelattavaa sen verran paljon että muita ei ehdi... ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Japanin MediaCreate konsolimyynnit:

Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
1. NDS - 222,144 | 168,267 | 6,668,915 | 20,674,594

...

DS ylitti 20 miljoonaa, PS2'n elinikäiset myynnit ylittyvät tulevalla viikolla :eek:

Uskomatonta - pitäisikö threadin otsikko olla hieman toisin :) ? . Tulihan tuo DS itsellekin ostettua tuossa jokin aika sitten. Veikkaan, että melko moni next-gen-konsolin omistaja ostaa myös DS:n. Ja onhan DS:n mekaniikka pelimaailmassa jotain todella uutta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
On helpointa fanittaa sitä konsolia mikä näyttää kulloinkin voittajalta.

Eikun on helpointa fanittaa sitä parasta konetta.

Mutta

En, vaan innovaatiolla on yhtä vähän merkitystä kuin pelin muilla osa-alueilla.

Sanoisinko, että vaikka kyseinen sana on todellakin raiskattu aika pahasti niin se on silti tärkein juttu melkeinpä missä tahansa pelissä.

Viimeksi pelaamistani peleistä Portal näytti kyllä innovoinnin voimat. Se on sellainen peli, jota haluaa näyttää kaikille ei-pelaaville kavereille sillä itsekin tuli välillä pelatessa sellainen olo, että ei vittu mihin peleissä ollaan päästy.

Halffis kolmosta sitä on kai odotettava, että jaksaa räiskintään taas tarttua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Eikun on helpointa fanittaa sitä parasta konetta.
Wii=paras konsoli? Ei ole!

Wiissä on paras liikkeentunnistin/pointteri -ohjain. Jos tykkää pelata perusohjaimella, XO/PS3 on paras valinta. Wii on konsolina surkein. Vähiten vääntöä, ei kunnollista kovalevyä jne. Hintansa puolesta se on kuitenkin par.... XO:n veroinen.

Pelivalikoima on tällä hetkellä Xbox 360:llä parempi kuin millään muulla konsolilla.

Puhutaanko seuraavaksi jo potentiaalista?

Sanoisinko, että vaikka kyseinen sana on todellakin raiskattu aika pahasti niin se on silti tärkein juttu melkeinpä missä tahansa pelissä.
Ei ole! Innovaatiotakin tärkeämpää on kaikkien osa-alueiden laadukas toteutus. Esimerkiksi Call of Duty 4 on siksi niin hyvä, että se kerää kaikki hyvät puolet kaikista tähän asti julkaistuista toimintapeleistä ja heittää ne yhteen pakettiin toimivasti. Ei siinä juurikaan mitään uutta ja innovatiivista ole, mutta silti se on kevyesti vuoden parhaita pelejä.

Innovaatio on väärä sana, evoluutio on oikea. Pelaajat ovat tietyissä asioissa niin kokemattomia, että ne odottavat edelleen suurta Innovaatiota ja Vallankumousta, joka tulee valkoisella ratsulla ja pistää kaikki osa-alueet kuntoon pelissä kuin pelissä. Todellisuudessa asia ei ole ollenkaan niin. Esimerkiksi Wiimote voi olla askel oikeaan suuntaan, mutta se on vasta ensimmäinen askel, joka kehittyy ajanmyötä paremmaksi ja toimivammaksi ohjaimeksi. Eikä todellakaan pelkän Nintendon toimesta.

Kehitys tapahtuu siis siten, että joku esittelee idean ja muiden parantelulla se muuttuu täydelliseksi. Wiimote on hyvä idea ja hyvä kaava, mutta kaukana täydellisestä. Hyvin kaukana! Sama koski NESin ohjainta silloin 80-luvulla :D

Halffis kolmosta sitä on kai odotettava, että jaksaa räiskintään taas tarttua.
Ensimmäinen HalfLife oli kova, mutta kakkonen on suoraan sanottuna vähän yliarvostettu eikä juurikaan mullistanut mitään muuta kuin pc-nörttien väittelyargumentit kiistassa siitä kumpi voittaa konsolit vai pc. On se hyvä peli, muttei mullistava. Ei edes sen fysiikat.

En usko, että kolmonen (jota tuskin ihan heti tulee, jos koskaan) muuttaisi yhtään enempää ellei täysin uutta suuntaa oteta. Ehkäpä Valven, IW:n tai Bungien pitää tehdä täysin uusi räiskintäpeli, jotta jotain uuttakin uskaltavat miettiä joskus. Nyt kuitenkin vanhat fanit ovat niin äänekästä porukkaa, ettei sitä jengiä uskalleta olla miellyttämättä ja tehdään siksi varman päälle samaa vanhaa. Uusissa nimikkeissä on se hyvä puoli, ettei niiltä ole periaatteessa lupa odottaa yhtään mitään. Esimerkkeinä ensimmäinen Halffis ja Halo, joilla ei ollut vielä fanipohjaa, jotka odottivat pelien olevan tietynlaisia.


Bad Company tulee valkoisella ratsulla ja pelastaa koko maailman.


Edit: netissä näin videon kun joku oli modannut Portal-gunin Halffis 2:een. Oli kieltämättä aika kovan näköistä meininkiä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Esimerkiksi Wiimote voi olla askel oikeaan suuntaan, mutta se on vasta ensimmäinen askel, joka kehittyy ajanmyötä paremmaksi ja toimivammaksi ohjaimeksi. Eikä todellakaan pelkän Nintendon toimesta.

Kehitys tapahtuu siis siten, että joku esittelee idean ja muiden parantelulla se muuttuu täydelliseksi. Wiimote on hyvä idea ja hyvä kaava, mutta kaukana täydellisestä. Hyvin kaukana! Sama koski NESin ohjainta silloin 80-luvulla :D

Miksei todellakaan pelkän nintendon toimesta? Tämä kyseinen nintendo kehitteli tatinkin ohjaimiin eikä sitä viety eteenpäin muiden toimesta. Mihin muita tarvittaisiin muka wiimoten kanssa?

Tuo sinun tekstisi kuulostaa muutenkin suorastaan ajojahdilta jossa pääpahiksen roolia näyttelee nintendo.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Miksei todellakaan pelkän nintendon toimesta? Tämä kyseinen nintendo kehitteli tatinkin ohjaimiin eikä sitä viety eteenpäin muiden toimesta. Mihin muita tarvittaisiin muka wiimoten kanssa?
Siis Wiin kaltaisen ohjaimen kehitys pitkällä aikavälillä ei tapahdu ainoastaan Nintendon toimesta, vaan muut firmat tekevät siitä omat versionsa, jotka parantelevat nykyisen Wiimoten puutteita. Aivan kuten tatinkin tapauksessa. N64:ssä oli ensimmäinen tatti, mutta se oli täysin susi, rikkoutui pelatessa, katkaisi ranteen jne. Dual Shockissa sitä vastoin nähtiin miellyttävä tatti, toimiva, jämäkkä ja semmoinen mikä ei rikkoudu samantien. Nintendo keksi, Sony teki toimivan.

Maailma makaa näin.

Tuo sinun tekstisi kuulostaa muutenkin suorastaan ajojahdilta jossa pääpahiksen roolia näyttelee nintendo.
Kunhan nyt vähän kiusasin tuota Zoukkaa :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Siis Wiin kaltaisen ohjaimen kehitys pitkällä aikavälillä ei tapahdu ainoastaan Nintendon toimesta, vaan muut firmat tekevät siitä omat versionsa, jotka parantelevat nykyisen Wiimoten puutteita. Aivan kuten tatinkin tapauksessa. N64:ssä oli ensimmäinen tatti, mutta se oli täysin susi, rikkoutui pelatessa, katkaisi ranteen jne. Dual Shockissa sitä vastoin nähtiin miellyttävä tatti, toimiva, jämäkkä ja semmoinen mikä ei rikkoudu samantien. Nintendo keksi, Sony teki toimivan.

Maailma makaa näin.


Kunhan nyt vähän kiusasin tuota Zoukkaa :)

Sega Saturnilla oli sekä liikkeen tunnistus, että analoginen jo kauan ennen dual shockeja ja N64:sia. Dual Shock oli ihan ok ohjain n. 10 vuotta sitten, nyt siitä on jättänyt aika armottomasti jälkeen. Isokätiselle painajaismaisen huono ohjain.

N64 ohjain oli hyvä, joskin tatit menivät pilalle todella nopeasti.

Ihan niin kuin viime vuonna ennustettiin, tämä joulu on ollut odotettua juhlaa PS3:lle, Uncharted kipusi parhaiten menestyvänä PS3 pelinä sijalle 28. ja Singstarkin nousi lähes top-40:n. Ja jotkut kehtasivat viime jouluna epäillä, että tänääkään vuonna ei muka menisi PS3:sta kaupaksi. Sonyllä ollaan syystäkin tyytyväisiä uskomattomasta saavutuksesta:

http://www.ukresistance.co.uk/pics5/mcv-evil-propaganda.jpg
http://www.ukresistance.co.uk/pics5/drakes-fortune-chart-disaster.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Sega Saturnilla oli sekä liikkeen tunnistus, että analoginen jo kauan ennen dual shockeja ja N64:sia. Dual Shock oli ihan ok ohjain n. 10 vuotta sitten, nyt siitä on jättänyt aika armottomasti jälkeen. Isokätiselle painajaismaisen huono ohjain.

N64 ohjain oli hyvä, joskin tatit menivät pilalle todella nopeasti.

Ihan niin kuin viime vuonna ennustettiin, tämä joulu on ollut odotettua juhlaa PS3:lle, Uncharted kipusi parhaiten menestyvänä PS3 pelinä sijalle 28. ja Singstarkin nousi lähes top-40:n. Ja jotkut kehtasivat viime jouluna epäillä, että tänääkään vuonna ei muka menisi PS3:sta kaupaksi. Sonyllä ollaan syystäkin tyytyväisiä uskomattomasta saavutuksesta:

http://www.ukresistance.co.uk/pics5/mcv-evil-propaganda.jpg
http://www.ukresistance.co.uk/pics5/drakes-fortune-chart-disaster.jpg

JA Xbugsin forumilla paikannut (ikävä kyllä, viihdytysarvo meni sadasta nollaan) kirjoitustaidoton propagandaministeri tuo joulurauhaa...muistuttaa legendaarista Iraqi information ministeriä. Siinä oli kova mies, usko ei horjunut missään vaiheessa : " My feelings-as usual-we will slaughter them all".

http://www.welovetheiraqiinformationminister.com/

Hauskoja quotteja täynnä jos joku tahtoopi lukea. Takasin pelaamaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Your Sweet 666 sanoi:
Sega Saturnilla oli sekä liikkeen tunnistus, että analoginen jo kauan ennen dual shockeja ja N64:sia. Dual Shock oli ihan ok ohjain n. 10 vuotta sitten, nyt siitä on jättänyt aika armottomasti jälkeen. Isokätiselle painajaismaisen huono ohjain.
Ei ollut. Saturnin tattiohjain julkaistiin NIGHTSin yhteydessä. N64 ilmestyi ennen NIGHTSia. Prove me wrong!

N64 ohjain oli hyvä, joskin tatit menivät pilalle todella nopeasti.
N64:n ohjain oli surkea ja tatit menivät pilalle todella nopeasti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Ei ollut. Saturnin tattiohjain julkaistiin NIGHTSin yhteydessä. N64 ilmestyi ennen NIGHTSia. Prove me wrong!

Oho, näköjään Japanissa tosiaan julkaistiin N64 kuukausi ennen NiGHTSia, USAssa ja euroopassa taas NiGHTS ennen N64:sta, eli oikeassa olet. Itse muistan ostaneeni kesätyörahoilla Saturnin ja NiGHTSin jo reippaasti ennen kuin N64:n oli eurooppaan rantautunut, mutta Jaappanian ihmemaassa näköjään oli toisin...

(Konsoli maksoi muistaakseni 2799,- ja NiGHTS ohjaimen kanssa 699,- :D Pelaaminen oli törkeän kallista tuolloin. Muistan myös ostaneeni käytetyn Tomb Raiderin hintaan 350,- ja uuden Virtual Onin 450,-)

Solid Snake sanoi:
N64:n ohjain oli surkea ja tatit menivät pilalle todella nopeasti.

Ohjain oli mielestäni varsinkin aikalaisiinsa verrattuna ihan hyvä, ja ilman lyöstyviä tatteja se olisi ollut mahdollisesti jopa loistava.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä se N64:n tatti oli ja on uutena edelleen parasta mitä löytyy analogisten ohjainten puolelta, tai sitten vaan aika kultaa muistot:) . Kuluminen siitä tosiaan teki onnettoman.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Halffis kolmosta sitä on kai odotettava, että jaksaa räiskintään taas tarttua.

Kipin kapin kauppaan, kaksi kolmasosaa on jo julkaistu!

Solid Snake sanoi:
Dual Shockissa sitä vastoin nähtiin miellyttävä tatti, toimiva, jämäkkä
Olemmekohan pelanneet samalla ohjaimella, vai onko XO-padi vain pilannut DS-kokemukseni? Mielestäni Sonyn padien analogitatit ovat ennemminkin löysiä kuin jämäköitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Asiasta kolmanteen, näkeeköhän mistään sivulta sekä PS3:n että XO:n vuoden 2007 yksinoikeuspelejä?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
http://www.gamesradar.com/gb/ps3/ga...7122116016612075&releaseId=200609151285614010

Onnettomalla kuvanlaadulla varustettu vertailu DMC4:sta boksilla ja pleikalla.

Gamesradarin mielipide: "The PS3 version seems to sport slightly darker blacks and slightly crisper textures, but otherwise it's indistinguishable from its 360 rival"

Kiitokset Capcom!Tästä kun EA ottaisi mallia joku päivä:rolleyes:

Nooh, eiköhän karkkisilmät taas löydä tuostakin vaikka mitä eroja puoleen ja toiseen. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Olemmekohan pelanneet samalla ohjaimella, vai onko XO-padi vain pilannut DS-kokemukseni? Mielestäni Sonyn padien analogitatit ovat ennemminkin löysiä kuin jämäköitä.
Tosiaan nythän ne tuntuvat suhteellisen huonoilta jo kun Xboxin ohjaimet ovat nousseet tattien kuninkaiksi.

Mutta pelaappa tunti N64:ää ja sitten tunti pleikkaria. On vähän eri meininki tateissa. Sony kehitti tattitekniikasta toimivan, vaikkei sitä keksinytkään.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom