Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Nappasin tämän Pelaajalaudalta. Vieläkö tekee mieli hehkuttaa tattien ihanuuksia seuraavaan sukupolveen ?

Sitähän minäkin.
Johan tuota oli täällä käsitelty aamupäivällä. ;)
Tuo on ensimmäinen esimerkki siitä, että wiimotella voitaisiin tuoda jotain oikeasti uutta peliin, eikä vain sitä samaa vanhaa uudella ohjauksella, joka oltaisiin voitu toteuttaa toisinkin.
Toivottavasti joku nyt tuohon tarttuu ja tekee idean pohjalta jotain.

BTW, sota auki enää seitsemän tuntia ennen neljän vuorokauden taukoa. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
BTW, sota auki enää seitsemän tuntia ennen neljän vuorokauden taukoa. :)

Rähinä päälle ja verta pakkiin?

Ketäänhän ei banskutkaan haittaa, jos sotakin on kiinni.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
sixaxiksen vasen tatti samalle paikalle kuin boksin ohjaimessa?
no ei kiitos, melkein näen silmissäni sixaxiksen, jossa on vain tatin paikkaa vaihdettu, eikä mitään muuta korjailtu.

boksin ohjain on hyvä, sitä en todellakaan kiellä, mutta samankaltainen toteutus plegelle ei vain toimi.
ehkä jos sony rakentaisi koko ohjaimen uusiksi (vrt. bumerangi), niin sitten tatin paikkaa voisi vaihtaa.
Itselleni se tattipaikan vaihtaminen olisi ohjaimen pilaamista. XO:ssa tatti tuntuu huonolta siinä lähellä peukaloa. Ja nyt puhuu isokätinen.
Kehottaisin nyt kuitenkin ohjaimista jauhavia siirtymään noin tuhat viestiä taaksepäin ja lukemaan tämän saman nurinan ohjaimien paremmuudesta (noidankehäkö?:eek: )

Weldomite sanoi:
Ehkä seuraavat konsolit käyttävät tälläistä ohjausta:
Wii Johnny Lee Edition

:cool:
JES! Ensimmäistä kertaa pointteriohjaus kiinnostaa! Toki tuota ei äkkiseltään nähdä. :(
Tuo lisää wiimoteen, tarkkuus kohdilleen ja muotoilu sellaiseksi, että nappeihin ylettyy ja ohjain on mukava kädessä, niin voidaan jo puhua kiehtovasta ohjaimesta! :D
Loistava idea!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Tuo lisää wiimoteen, tarkkuus kohdilleen ja muotoilu sellaiseksi, että nappeihin ylettyy ja ohjain on mukava kädessä, niin voidaan jo puhua kiehtovasta ohjaimesta! :D
Loistava idea!
Ja HD päälle niin sitten voi puhua jo kiehtovasta konsolistakin :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Miksei kortteja toteutettu kokonaan digitaalisesti ? No kun pahvista saa kääriä enemmän tuohta.
tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa... ;)

meinaatko että digitaalisesti toteutetut kortit olisivat olleet jotenkin parempia?
käsi viuhtoo ilmassa ja televisioruudulla käteen ilmestyy satunnainen kortti?

yleisesti:
peliseuraa ei MTG:n pelaamiseen välttämättä pienemmiltä paikkakunnilta löydy,
johon taas tarjotaan vaihtoehdoksi EoJ-peliä, helpomman peliseuran saannin kera.
miten se tekee pelistä paskan?

mutta koska EoJ on pleikkarille, se ei voi olla hyvä.
toinen ääni olisi varmasti kellossa jos peli olisi julkaistu vaikkapa wiille,
kylläpä olisi taas niin innovatiivista, niin innovatiivista.
alkaa sieppaamaan kun on niin kapeakatseista porukkaa tälläkin boardilla.

enkä nyt väheksy wiitä mitenkään, hyvä konsoli on,
mutta ne pelaajat moten äärellä..
ei sentään onneksi kaikki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vinnie sanoi:
tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa... ;)

meinaatko että digitaalisesti toteutetut kortit olisivat olleet jotenkin parempia?
käsi viuhtoo ilmassa ja televisioruudulla käteen ilmestyy satunnainen kortti?

yleisesti:
peliseuraa ei MTG:n pelaamiseen välttämättä pienemmiltä paikkakunnilta löydy,
johon taas tarjotaan vaihtoehdoksi EoJ-peliä, helpomman peliseuran saannin kera.
miten se tekee pelistä paskan?

mutta koska EoJ on pleikkarille, se ei voi olla hyvä.
toinen ääni olisi varmasti kellossa jos peli olisi julkaistu vaikkapa wiille,
kylläpä olisi taas niin innovatiivista, niin innovatiivista.
alkaa sieppaamaan kun on niin kapeakatseista porukkaa tälläkin boardilla.

enkä nyt väheksy wiitä mitenkään, hyvä konsoli on,
mutta ne pelaajat moten äärellä..
ei sentään onneksi kaikki.

Totta. Wiillä se oiski ollu parempi ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyke sanoi:
Ja HD päälle niin sitten voi puhua jo kiehtovasta konsolistakin :p
No HD on nyt jo selviö. Ei tuo ohjaus wiitä pelastaisi omissa silmissä, kun on tuohon tarkempaan antiin tottunut. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
No HD on nyt jo selviö. Ei tuo ohjaus wiitä pelastaisi omissa silmissä, kun on tuohon tarkempaan antiin tottunut. :)

Ei silmissä. Mutta tunteessa. Dual Shokkikaan ei ole ikinä ravistanu rannetta niin kovin kuin wiimote pelatessa. Sitä joutuu sentään itse heiluttelemaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Henkilökohtaiset virinät konsoliohjaimista ja tateista:

N64-ohjain:
Oli omaan makuun lajinsa ensimmäinen pelikapula, joka päivitti peruspeliohjaimet lopullisesti nykyaikaan. Ergonomisesti suoraan käteen sopiva ja etusormelle ohjaimen alle näppärästi suunniteltu liipaisinnamiska yhdessä sutjakan analogitatin kanssa olivat kimppakombona kuin luotu ammuskelupeleihin (Turokit, 007 Goldeneye jne), ja 3D-tasoloikissakin oltiin hyvin menossa mukana. Istuvuus ja ohjaustuntuma lisäsivät monessa pelissä itsellä immersion tuntua. Vaan niinkin hyvältä kuin kapula pelatessa toimikin, niin luvattoman heikosti laatutestattu analogitatti vei löysentyessään paljon luottoa pois ohjaimen kokonaislaadukkuudelta. Kovempikouraisia pelikavereita piti jopa huomauttaa, että jos vähän iisimmin revit tattia suuntaansa, niin voidaan pelata vielä kuukausienkin päästä samalla ohjaimella uudestaan. Myöhemmin tuli ostettua kavereille ihan omat ohjaimet, jolloin tiesivät ettei tattia kannata runnoa ennenaikojaan, kun samalla joutuu pelaamaan hamaan loppuun saakka. Periaate toimi aikansa, kunnes ohjaimia oli pakko ostaa lisää varalle entisten tikkujen vedellessä viimeisiään. Peliohjaimissa debytoiva Rumble Pak -tärinälisuke toi peleihin ensi kertaa kirjaimellisen kouriintuntuvaa lisäulottuvuutta, joskin tästä dimensionaalisesta efektijiposta sai laitetta panostella säännöllisin patterisirkuksin.

DreamCast-ohjain:
Segan viimeisin konsolikapula toimitti kelvollisesti asiansa, joskaan näppäinsijoittelullaan tai ergonomisesti ohjain ei omalla kohdalla koskaan istunut käteen erityisen sujuvasti. Muun muassa Soul Calibur, Crazy Taxi, Power Stone ja Ready 2 Rumble käskyttyivät analogitatilla suht napakasti ja tuplaliipaisimetkin pelittivät hyvin lukuunottamatta halvantuntuisia jäykkyysjousia, jotka säännöllisesti nitisten ilmoittivat toiminnastaan. Peruskuokka, joka ei aikanaan tunteita herättänyt edukseen, eikä sitä tee vieläkään.

Playstation / Playstation Dualshock / Playstation 3 -ohjaimet:

Sonyn kapulat ovat aina toimineet itsellä luotettavasti ja sirokokoisina istuneet käteen vähintäänkin tyydyttävästi. Dualshock-ohjain oli iso askel eteenpäin alkuperäisestä tärinämoottoreiden ja analogitattien ansiosta, joskin itsellä oli (ja on edelleen) vaikeuksia saada liikeradaltaan pieniin, joskin kohtuujämäkkiin tatteihin tuntumaa. Sen sijaan Playstation 3:n kapula on omaan makuun suurin pettymys ohjainrintamalla sitten Nintendon lelumaisen Gamecube-väkerryksen. Kaikki on muuten tutulla laatujanalla, mutta muotoilupuolella voitaisiin hiljalleen siirtyä 2000-luvun käsipäivää-ergonomiaan ja uskoisin analogitattienkin hyötyvän pienestä lisäkehityksestä nykyiseen versioonsa. Lisäksi hätäisesti uudelleensijoitetut L2/R2-nysäliipaisimet sekä vakiotärinöiden puuttuminen PS3-ohjaimesta sopimusteknisten ongelmien takia eivät mahdu pienen ihmisen ymmärrykseen, mutta onneksi asia korjaantuu Dualshock 3:n ilmestyessä pian pelaajien saataville kukkaroa vastaan.

Xbox / Xbox 360 -ohjaimet:
Microsoftin ohjainavaus oli puolijakoinen. Tukevannoloinen ohjain, erinomaisen jämäkät ja liikeradaltaan mainiot analogitatit ja liipaisimet antoivat odottaa kokonaisuudelta paljon, mutta kohtuuttoman suuri koko, pelituntumaltaan kehno ristiohjain sekä soikeat, tiheään sijoitetut toimintanapit eivät lopputulosta tyydyttävän yläpuolelle omassa käytössä nostaneet. Kokoon tottui kyllä, mutta toimintanappien käyttö oli etenkin taistelupeleissä turhan jäykkää. Pienempi S-ohjain räjäyttikin sitten pankkia kaikilla rintamilla. Erinomaisesti käteen sopiva ohjain säilytti isoveljensä kaikki parhaat ominaisuudet ja korjasi ristiohjaimen sekä toimintanappien käytön kokonaan uudella toteutuksella ja sijoittelulla. Lopputulos oli konsoliohjainsukupolvensa onnistunein. X360-ohjain ei ole lähtenyt juuri muovaamaan toimivaa konseptia. Käytettävyys, tuntuma ja tärinäefektit ovat edelleen kirkkaasti nykyaikaisten peliohjainten kärkeä, mutta ristiohjaimen rakenteen laadusta on kuulunut soraääniä ja myös itsellä molemmissa XO-kapuloissa ristiohjain ei toimi kunnolla yhteen suuntaan. Ikävä lapsus MS:lta muuten mainiossa peliohjaimessa.

------------
Muita N64:sta uudempia ohjaimia en lähtenyt ruotimaan käyttökokemuksien vähyyden puutteessa, mutta tuossahan nuo perusohjaimista tärkeimmät taitavat kaikki mukana ollakin. Melkein kaikista löytyi tasaisesti hyviä ja huonoja puolia, joten suoraa yhden kapulan fanittajaa ei tästä jantterista irti saa. Tämän hetkistä suosikkia haettaessa XO-ohjain on kuitenkin tällä hetkellä ylitse muiden kokonaisjämerän toimivuutensa ansiosta.

Tällä ohjainhöpinällä on aika vähän tekemistä konsoliwinneröintien kanssa, mutta joulu availee hassuja hanoja oraalisellakin osastolla, joten mänköhön nyt sitten. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
N64:n ohjain oli surkea ja tatit menivät pilalle todella nopeasti.

Määritelkää minulle tämä N64-tatin kuluminen 'todella nopeasti'. Kaikki tätä toistaa ja kun ei omalle kohdalle ole vielä sattunut niin kiinnostaa.

Osasyy tatin tuhoutumiseen liittyy varmasti myös pelityyli, jos aina runnoo tatin kaakkoon niin en ihmettele jos on ohjain vähän heikossa hapessa :p

Minun N64-ohjain toimii vieläkin ilman moitteita, niin olisi kiva tietää milloin se menee pilalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Corca sanoi:
mutta ristiohjaimen rakenteen laadusta on kuulunut soraääniä ja myös itsellä molemmissa XO-kapuloissa ristiohjain ei toimi kunnolla yhteen suuntaan. Ikävä lapsus MS:lta muuten mainiossa peliohjaimessa.

No perkele, minä kun luulin että juuri minun kohdalle sattui universumin surkein tuuri ja sain maanantaikappaleen ohjaimesta. En jaksanut silloin säätää ja mennä valittamaan. Toisen ohjaimen ristiohjain ei ota kunnolla alaspäin, onneksi toinen ohjain on moitteeton. No selvishän tuokin asia sitten. Vähän myöhään, mutta ihan jees että selvisi heh.

Ostin Xboxin S-ohjaimilla, siihen aikaan ei möhkäleohjaimia enää helpolla löytynytkään. Ässä on oikein napakka ohjain. Myöhemmin tuli kokeiltua möhkäleohjainta ja sehän tuntui ihan karmealta, onkohan japsien kädet yltänyt edes kaikille napeille... toinen ohjaa ristiohjain ja toinen painaa nappeja.. :/

Dreamcastin ohjain on vähän kolhon tuntuinen, mutta minusta tatti on hyvä. Ykkösohjaimen napit kului aika nopsaan käytössä eikä kaikki napit aina ota kunnolla. Eikä DC kerennyt olla ykköskonsolina edes kovin kauan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Määritelkää minulle tämä N64-tatin kuluminen 'todella nopeasti'. Kaikki tätä toistaa ja kun ei omalle kohdalle ole vielä sattunut niin kiinnostaa.

Osasyy tatin tuhoutumiseen liittyy varmasti myös pelityyli, jos aina runnoo tatin kaakkoon niin en ihmettele jos on ohjain vähän heikossa hapessa :p

Minun N64-ohjain toimii vieläkin ilman moitteita, niin olisi kiva tietää milloin se menee pilalle.
Nimenomaan tuo pelityyli vaikuttaa tattien kestävyyteen. Itse kuuluin ja taidan edelleenkin kuulua tattiklaaniin nimeltä "hellät tuuppaajat", eli oma ohjain vaihtui noin 2½ - 3 vuoden N64-käytön aikana vain kerran ja tuolloinkin tatti oli vielä ihan kelpokunnossa, mutta kavereille uusia hankkiessa laitoin omanikin vaihtoon.

PS. Suurin tatintappaja oli nelikymppinen seinänaapuri ja elämää suurempi Liverpool/Englanti-fani, jonka kanssa vedettiin eräskin kertaa tunteella ISS 64:sta ja ISS 98:ia kustomoiduin joukkuein. Saa kuvitella loput, miten lämmöllä sitä tikkua on taiteltu. "Mitäs p**kelettä se nyt tuonne...torppaa se sika...ootahan kun saan sut kiinni...".

Mikäli vain osasi kontrolloida ja hallita voimankäyttöä, niin tattienkin elinikä nousi heti pykälän ylöspäin. Tukevasti tehdyissä nykyisissä analogitateissa voimaa saa käyttää todella reilusti ennenkuin saa ohjaimen rakenteen ja tikun toimintakyvyn hajalla. Siitä kaikille nykysukupolven ohjaimille iso plussa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Voi jeesus... siis se innovaatio vaikkapa nyt N64:sen tatti ei paina vaakakupissa paljoa kun Sony sitten myöhemmin "paransi" sitä ? Täysin absurdia. Ei tietenkään mikään uusi keksintö ole täydellinen, mutta ilman tätä keksintöä Sonyn kapula olisi jäänyt tähän uskomattomaan muotoonsa.
Hihii, hyvin vedetty. Oikeesti, tää oli jo vähän huono argumentti. Kuka sanoi, ettei innovaatio paina vaakakupissa? Kyse oli siitä, ettei innovaatio ole kaiken pelastaja, vaan vasta yksi askel. Oikeasti se on evoluutio joka tekee siitä täydellistä. Innovaatio on välttämätön tässä kaavassa, mutta yksinään siitä ei kuitenkaan ole vielä paljoonkaan.

Mene ja tiedä. Mutta kuten sanoin, sitä parasta on helppo fanittaa.
Xbox 360 rulez! Metacritic sen kertoi.

Onneksi näyttelet vähemmistöä, sillä tuolla ajattelumallilla sitä CoD4:sta pelataan vielä ensi vuosisadalla. Toki hiotumpana :eek:
Ehei. Innovaatio on tärkeää vain silloin kun sille todella on tarvetta, mutta ei muuten. En tässä sitä vähätellyt mitenkään, vaan sanoin että kehityksen myötä innovoiva, mutta ehkä vähän viimeistelemätön keksintö muodostuu parhaaksi.

Ei kun ne odottavat ajoittain aina jotain oikeasti uutta.
Etkö huomannut miten helppoon lankesit? :D

Mikäs siinä. Aina se Call of Duty sarjan noin kymmenen-nolla silti pieksee.
Huono argumentti. Oikeasti.

Kun HalfLife 2 toi näennäisesti "hyvät" fysiikat peleihin, kuitenkaan niitä juurikaan hyödyntämättä, siitä muodostui maailman paras peli, mutta kun Bad Company tulee ja antaa pelaajille mahdollisuuden (todennäköisesti ainakin) rikkoa jokaisen paksunkin seinän, pistää mitä tahansa ympäristöstä paskaksi ja tekee todellakin fysiikoista osan peliä niin se on surullista.

Pelaajat ovat typeriä!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Ehkä seuraavat konsolit käyttävät tälläistä ohjausta:
Wii Johnny Lee Edition

:cool:

Ei vitsi. Tuon nähtyään kaikki nykyiset konsolit alkoivat tuntumaan lamelta. Tuo sai minut jo nyt, ehkä vähän etuajassa, odottamaan hitosti seuraavaa konsolisukupolvea. En oikeastaan kaipaisi tota nyt mihinkään nykykonsoliin (=Wiille) lisävarusteena vaan 5 vuoden päästä tappiinsa hiottuna ja kunnolla toimivana jokaiseen uuteen konsoliin vakio-ominaisuudeksi. Siihen vielä päälle Wiimote+nuncha -ohjaus paranneltuna ja tehoja jonkun verran XO:sta/PS3-sta paremmaksi (jotta hinta olisi tämänhetkisen Wiin luokkaa) niin avot! Tämä on parasta pelaajana!

...niin ja ne pelit : )
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jee, joulurauha ohi !!!

New York Times lyttää Marion ja Halon

Näitä "mieleisiä totuuksia" aina löytää kunhan muistaa pitää silmänsä auki: Eli Marioissa pelastetaan yhä edelleen prinsessoja ja kerätään tähtiä ja Halossa ammutaan avaruusolioita. Se mikä ihmetyttää on Ratchetin kehuminen, vaikka sehän on jo viides samanlainen peli. Ainakin jos foorumin kovinta jätkää Zoukkaa on uskominen (joka on kokeillut demoa kaverillaan).

Kiitosta ansaitusti saavatkin Mass Effect ja Bioshock, joten ei tuon artikkelin kirjoittaja voi kovin syvältä olla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanin pelimyynnit jouluviikolta:

01. [NDS] Mario Party DS (Nintendo) - 330,000 / 1,156,000
02. [NDS] Final Fantasy IV (Square-Enix) - 288,000 / NEW
03. [WII] Wii Fit (Nintendo) - 214,000 / 749,000
04. [WII] Super Mario Galaxy (Nintendo) - 114,000 / 664,000
05. [PS2] Naruto: Shippuuden N-Ultimate Accelerator 2 - 109,000 / NEW
06. [WII] Mario and Sonic at the Olympic Games (Nintendo) - 105,000 / 317,000
07. [NDS] Dragon Quest IV (Square-Enix) - 94,000 / 963,000
08. [NDS] Doraemon Baseball: Dramatic Stadium - 85,000 / NEW
09. [WII] Wii Sports (Nintendo) - 84,000 / 2,425,000
10. [NDS] Prof. Layton and Pandora's Box (Level 5) - 83,000 / 527,000

11. [WII] Wii Play (Nintendo)
12. [WII] Mario Party 8 (Nintendo)
13. [NDS] Taiko Drum Master DS (Bandai-Namco)
14. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Time Expedition Party (Pokémon)
15. [NDS] Fast Card Battle: Card Hero
16. [NDS] Mario Kart DS (Nintendo)
17. [NDS] Pokémon Mysterious Dungeon: Shadow Expedition Party (Pokémon)
18. [NDS] Powerful Pro-kun Pocket 10 (Konami)
19. [PS2] Jikkyou Powerful Pro Baseball 14
20. [NDS] Tamagotchi no Puchi-Puchi Omisecchi: Thanks Everybody! (Bandai-Namco)
21. [NDS] New Super Mario Bros. (Nintendo)
22. [NDS] Kirarin Revolution: Make and Show at the Kime-Kira Stage (Konami)
23. [PS2] World Soccer Winning Eleven 2008 (Konami)
24. [PS2] Higurashi Matsuri
25. [NDS] Animal Crossing Wild World (Nintendo)
26. [NDS] Dinosaur King: The Seven Fragments (Sega)
27. [WII] Wario Ware Smooth Moves
28. [PS3] Gran Turismo 5 Prologue (Sony)
29. [NDS] Mega Man Star Force 2: Berserk × Dinosaur
30. [NDS] Mega Man Star Force 2: Berserk × Shinobi
31./40. [NDS] Won!tertainment: Music Channel (Capcom)
32./23. [NDS] Tales of Innocence (Bandai-Namco)
33./39. [PSP] Monster Hunter Portable 2nd (Capcom)
34./00. [PS3] Time Crisis 4 (Bandai-Namco)
35./41. [NDS] Yu-Gi-Oh! Duel Monsters World Championship 2008 (Konami)
36./34. [NDS] MySims (EA)
37./49. [NDS] Yes! Precure 5 (Bandai-Namco)
38./29. [NDS] Nep League DS (Jaleco)
39./42. [WII] Resident Evil: Umbrella Chronicles (Capcom)
40./32. [NDS] My Housekeeping Diary (Nintendo)
41./00. [NDS] Survival Kids 3 (Konami)
42./37. [NDS] Flash Focus: Vision Training in Minutes a Day (Nintendo)
43./36. [NDS] Kanji Brain Test 2.5M (IE Institute)
44./00. [NDS] Mamegoma: Heartwarming Diary (TDK Core)
45./25. [PS3] World Soccer Winning Eleven 2008 (Konami)
46./00. [PSP] Patapon (Sony)
47./00. [NDS] Tea-Dog's Big Adventure (MTO)
48./30. [NDS] Prof. Layton and the Curious Village (Level 5)
49./00. [WII] Powerful Pro Baseball 14, Definitive Edition (Konami)
50./00. [NDS] Pokémon Diamond (Pokémon)

NDS - 32
WII - 9
PS2 - 4
PS3 - 3
PSP - 2

Hardware - This Week | Last Week | YTD | LTD
1. NDS - 279,563 | 222,144 | 6,948,478 | 20,954,157
2. WII - 232,907 | 170,558 | 3,544,308 | 4,463,951
3. PSP - 171,804 | 184,610 | 2,908,095 | 7,440,224
4. PS3 - 58,167 | 63,720 | 1,131,412 | 1,588,970
5. PS2 - 20,391 | 18,025 | 746,609 | 20,901,468
6. 360 - 7,908 | 8,561 | 234,335 | 499,037
7. GBA - 100 | 140 | 50,634 | 15,348,713
8. NGC - 31 | 32 | 10,526 | 4,179,994

Päivitetty kaikki luvut Media Createlta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vieläkin kummastuttaa PSP:n hurjat myynnit, jotka ei kyllä korreloi mitenkään pelimyynteihin. PS3 (ja jopa X360) saa joitakin pelejään Top-listoille, mutta PSP:n moninkertaiset myynnit ei.

Ostaako japsit sitten UMD-leffoja? Vai onko PSP:n käyttö jo tuomittu GP2X tyyppiseksi emulaattoripelailuksi ja warettajan työkalupakiksi?

Aika pettymys tuo PS3 joulurynnistys (Famitsun myyntien mukaan)... vuoden paras myyntisesonki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Aika pettymys tuo PS3 joulurynnistys (Famitsun myyntien mukaan)... vuoden paras myyntisesonki.

Tosin mahtaako Japanissa olla edes joulu vuoden paras myyntisesonki? Eikös niillä ollut kesällä ennen lomaa joku hirmuinen konsolimyyntipiikki?

EDIT: Golden Week? vai oliko se joku ihan eri juttu?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Ostaako japsit sitten UMD-leffoja? Vai onko PSP:n käyttö jo tuomittu GP2X tyyppiseksi emulaattoripelailuksi ja warettajan työkalupakiksi?
Eiköhän se PSP ole monella media- ja/tai warekäytössä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Paitsi, että kun tutustut 5 minuuttia MTG:hen niin huomaat, että puhuit täyttä paschaa. Ja keräilykorttipeli jota pelataan vain sille tarkoitetulla laudalla on tosiaankin turhake. Miksei kortteja toteutettu kokonaan digitaalisesti ? No kun pahvista saa kääriä enemmän tuohta.

Paljonkos olet pelannut EoJ:ta kun voit noin haukkua sen? Kuinka paljon olet perehtynyt sen mekaniikkaan? Mihin peli perustuu? Kuuntelisin mielelläni, kun kerran sinä tiedät siitä noin paljon enemmän.

Ja jatkolle... Eikös korttipelien kerättävät kortit ole yleensä kortteja?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom