Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
N64:ssä oli ensimmäinen tatti, mutta se oli täysin susi, rikkoutui pelatessa, katkaisi ranteen jne. Dual Shockissa sitä vastoin nähtiin miellyttävä tatti, toimiva, jämäkkä

Täysin susi? HUHHUH! Kaikkea sitä kuulee. Tuo on totta, että tatin löystyminen hieman häiritsi pitkällä aikavälillä pelaamista mutta äkkiäkös sitä uuden tatin vaihtoi tilalle. Eise pelikokemusta todellakaan häirinnyt noin paljon mitä annat ymmärtää.

ja semmoinen mikä ei rikkoudu samantien. Nintendo keksi, Sony teki toimivan.

Jos tosiaan se oli Sony joka siitä toimivan teki (tähän pakollinen hymiö.). Niin tämä sama logiikkahan pätee myös Xbox360 ja PS3 konsoleiden osalla. Sony teki siitä HD-konsolista aidosti toimivan kun Xbox360 menee rikki samantien. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aikalaisekseen N64:n tatti oli hyvä. Tuntuma oli hyvä, mutta kärsi käytössä, kun ohjain kului.

Jos joku on paska, niin se on N64:n ohjainta seurannut Saturnin ohjain. Siinähän ei ole tattia, vaan siinä liikutellaan suoraan sitä pintaa, missä tatit yleensä ovat kiinni. Tuntuma on karmea. Eikä Dreamcastiinkaan kovin hyvää tattia onnistuttu tekemään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

gifu sanoi:
Täysin susi? HUHHUH! Kaikkea sitä kuulee. Tuo on totta, että tatin löystyminen hieman häiritsi pitkällä aikavälillä pelaamista mutta äkkiäkös sitä uuden tatin vaihtoi tilalle. Eise pelikokemusta todellakaan häirinnyt noin paljon mitä annat ymmärtää.
Hieman häiritsi se, että pelatessa tatti rikkoutui ja sitä joutui ostamaan kokonaan uuden ohjaimen tai avaamaan ohjaimen ja vaihtamaan tatin? Dual Shockissa ei vastaavaa tarvinnut tehdä, joten sen tatti oli parempi. Dual Shockissa oli myös kaksi tattia. Ja niitä pystyi painamaan. Niin ja sen muotoilu asetti lopulta standardit peliohjaimen muotoilulle. Evoluutiota!

Kyllä minä arvostan N64:n ohjainta sen tuomista uutuuksista, mutta Sony jokatapauksessa teki sukupolven parhaan ohjaimen jota Nintendokin kopioi Gamecubellaan sitten myöhemmin. Jos jollekin N64:n ohjain sopi hyvin käteen niin eihän siinä mitään, toiset tykkäävät jopa kaalilaatikosta.

Jos tosiaan se oli Sony joka siitä toimivan teki (tähän pakollinen hymiö.). Niin tämä sama logiikkahan pätee myös Xbox360 ja PS3 konsoleiden osalla. Sony teki siitä HD-konsolista aidosti toimivan kun Xbox360 menee rikki samantien. ;)
Heh, tämä oli jo hyvä :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Sony jokatapauksessa teki sukupolven parhaan ohjaimen jota Nintendokin kopioi Gamecubellaan sitten myöhemmin.

kyllä gamecuben ohjain kopioi varsinkin tatin osalta enemmän n64 ohjainta, vaikka mun mielestä olisikin saanut apinoida dual shockia mielummin..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Ehkä seuraavat konsolit käyttävät tälläistä ohjausta:
Wii Johnny Lee Edition

:cool:
Johnny Lee on aika epeli, tuollainen liikkeentunnistus saattaisi sopia jopa minulle :)

FPS-peleihin tuo toisi selvästi lisää siellä olon-tuntua.
Jokohan herra on kohta kehittämässä pelejä/tekniikkaa lisää Wiille? :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Voi jeesus... siis se innovaatio vaikkapa nyt N64:sen tatti ei paina vaakakupissa paljoa kun Sony sitten myöhemmin "paransi" sitä ? Täysin absurdia. Ei tietenkään mikään uusi keksintö ole täydellinen, mutta ilman tätä keksintöä Sonyn kapula olisi jäänyt tähän uskomattomaan muotoonsa.

Wii=paras konsoli? Ei ole!

Mene ja tiedä. Mutta kuten sanoin, sitä parasta on helppo fanittaa.

Innovaatiotakin tärkeämpää on kaikkien osa-alueiden laadukas toteutus.

Onneksi näyttelet vähemmistöä, sillä tuolla ajattelumallilla sitä CoD4:sta pelataan vielä ensi vuosisadalla. Toki hiotumpana :eek:

Pelaajat ovat tietyissä asioissa niin kokemattomia, että ne odottavat edelleen suurta Innovaatiota ja Vallankumousta, joka tulee valkoisella ratsulla ja pistää kaikki osa-alueet kuntoon pelissä kuin pelissä.

Ei kun ne odottavat ajoittain aina jotain oikeasti uutta.

....kakkonen on suoraan sanottuna vähän yliarvostettu eikä juurikaan mullistanut mitään muuta kuin pc-nörttien väittelyargumentit kiistassa siitä kumpi voittaa konsolit vai pc. On se hyvä peli, muttei mullistava. Ei edes sen fysiikat.

Mikäs siinä. Aina se Call of Duty sarjan noin kymmenen-nolla silti pieksee.

En usko, että kolmonen (jota tuskin ihan heti tulee, jos koskaan) muuttaisi yhtään enempää ellei täysin uutta suuntaa oteta.

...netissä näin videon kun joku oli modannut Portal-gunin Halffis 2:een. Oli kieltämättä aika kovan näköistä meininkiä.

Oho?



Bad Company tulee valkoisella ratsulla ja pelastaa koko maailman.

Surullista.

Kunhan nyt vähän kiusasin tuota Zoukkaa

Saat yrittää vähän kovempaa jos meinaat foorumikovista kiusata.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dual shockin vasen tatti on ihan väärässä paikassa, oisivat sixaxikseen tuon "korjata".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Solid Snake sanoi:
Hieman häiritsi se, että pelatessa tatti rikkoutui ja sitä joutui ostamaan kokonaan uuden ohjaimen tai avaamaan ohjaimen ja vaihtamaan tatin? Dual Shockissa ei vastaavaa tarvinnut tehdä, joten sen tatti oli parempi. Dual Shockissa oli myös kaksi tattia. Ja niitä pystyi painamaan. Niin ja sen muotoilu asetti lopulta standardit peliohjaimen muotoilulle. Evoluutiota!

Kyllä minä arvostan N64:n ohjainta sen tuomista uutuuksista, mutta Sony jokatapauksessa teki sukupolven parhaan ohjaimen jota Nintendokin kopioi Gamecubellaan sitten myöhemmin. Jos jollekin N64:n ohjain sopi hyvin käteen niin eihän siinä mitään, toiset tykkäävät jopa kaalilaatikosta.


Heh, tämä oli jo hyvä :D

Ei ne ensimmäiset Dual Schock ohjaimet mitään rikkoutumattomia olleet :rolleyes: . Monella kävi niin että tatti löystyi (harvemmin tosin aivan käyttökelvottomaksi), usein sattui myös niin että tatti jostain syystä päätti vaellella itsekseen ollessaan koskemattomana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Sameli sanoi:
Dual shockin vasen tatti on ihan väärässä paikassa, oisivat sixaxikseen tuon "korjata".
sixaxiksen vasen tatti samalle paikalle kuin boksin ohjaimessa?
no ei kiitos, melkein näen silmissäni sixaxiksen, jossa on vain tatin paikkaa vaihdettu, eikä mitään muuta korjailtu.

boksin ohjain on hyvä, sitä en todellakaan kiellä, mutta samankaltainen toteutus plegelle ei vain toimi.
ehkä jos sony rakentaisi koko ohjaimen uusiksi (vrt. bumerangi), niin sitten tatin paikkaa voisi vaihtaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Nappasin tämän Pelaajalaudalta. Vieläkö tekee mieli hehkuttaa tattien ihanuuksia seuraavaan sukupolveen ?

Sitähän minäkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Aikalaisekseen N64:n tatti oli hyvä. Tuntuma oli hyvä, mutta kärsi käytössä, kun ohjain kului.

Jos joku on paska, niin se on N64:n ohjainta seurannut Saturnin ohjain. Siinähän ei ole tattia, vaan siinä liikutellaan suoraan sitä pintaa, missä tatit yleensä ovat kiinni. Tuntuma on karmea. Eikä Dreamcastiinkaan kovin hyvää tattia onnistuttu tekemään.

Mutta samassa ohjaimessa oli sentään nykyään kaikilta löytyvät liipasimet ja liikkeen tunnistus (ei taidettu koskaan käyttää yhdessäkään Saturn pelissä) Saturnin padeissa oli myös kuusi nappia rivissä, jolloin esim Capcomin tappelupelien pelaaminen on suoranaista herkkua nykyohjaimiin verrattuna.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Nappasin tämän Pelaajalaudalta. Vieläkö tekee mieli hehkuttaa tattien ihanuuksia seuraavaan sukupolveen ?

Sitähän minäkin.
Ei, mutta tekee mieli hehkuttaa sitä miten nykyään ei jakseta lukea edes ~10 viestiä taaksepäin, kun on kiire päästä näpäyttämään

edit. ja sitten N64-ohjaimesta vielä. Toiko Sony Dual Shockiin tärinän ennen kuin Nintendo rumble packin (vai mikä se nyt olikaan) omaan ohjaimeen.

ps. minua ei kiinnosta jos joku valmistaja X vuonna N teki konsolille Y ohjaimen jossa oli tärinä,
jota;
a) ei käytetty
b) ei oikeastaan voida edes kutsua tärinäksi
c) ei voitu kuvata sanoilla "hyvin toteutettu"
d) myytiin vaina Japanissa huhtikuussa 1994 noin 400 kappaleen erä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tibor sanoi:
Ei, mutta tekee mieli hehkuttaa sitä miten nykyään ei jakseta lukea edes ~10 viestiä taaksepäin, kun on kiire päästä näpäyttämään

edit. ja sitten N64-ohjaimesta vielä. Toiko Sony Dual Shockiin tärinän ennen kuin Nintendo rumble packin (vai mikä se nyt olikaan) omaan ohjaimeen.

ps. minua ei kiinnosta jos joku valmistaja X vuonna N teki konsolille Y ohjaimen jossa oli tärinä,
jota;
a) ei käytetty
b) ei oikeastaan voida edes kutsua tärinäksi
c) ei voitu kuvata sanoilla "hyvin toteutettu"
d) myytiin vaina Japanissa huhtikuussa 1994 noin 400 kappaleen erä


b, c ja d toteutuu N64:n rumble pakin kanssa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Niin ja ei Nintendo ole niin tyhmä, että vaikeuttaisi korttipelin pelaamista ihan noin paljoa kuin EoJ. Pisteet yrityksestä, mutta vuoden turhakehan tuo peli on. Varsinkin kun sain kuulla, että korteilla ei voi edes pelata ilman pelilautaa.
Niin, siis vaikeutetaan pelaamista...? Mitä vaikeuttamista siinä on, että laitat korttia pöydälle ja kaikki pelitilanteen laskemiset ja kaikki muu tapahtuma on automaattista...? Itse ei tarvitse keskittyä mihinkään muuhun kuin taktiikan kehittämiseen.

Vuoden turhake? Hemmetin hyvä peli. Itse antaisin arvosanaksi about 8.5.

Se, että sinä et pidä henkilökohtaisesti tuosta pelistä ei tarkoita sitä että se olisi huono. Se on loistava pelimekaanisesti, toteutukseltaan, ym. Enpä usko että mualiman parhaan korttipelitekijän peli, mitä on kehitetty 3 vuotta, olisi yhtään huonompi kuin muutkaan niiden pelit.

Mutta mutta... Mikä PS3:lle tuleva peli ansaitsisikaan sinun mielestäsi arvosanaksi yli 6? Hirveä älämölö aina päällä ja ihan kuka vaan yrittää sanoa sinua vastaan jotain, sinun mielen kääntäminen ei onnistu ikinä vaikka olisi kuinka faktaa pöydällä. Jos sinä väität että sinun pieru tuoksuu hyvälle ja vaikka muut yrjöäisivät ympärillä, se olisi silti fakta että pieru tuoksuu ja muiden pitää olla samaa mieltä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Voi jeesus... siis se innovaatio vaikkapa nyt N64:sen tatti ei paina vaakakupissa paljoa kun Sony sitten myöhemmin "paransi" sitä ? Täysin absurdia. Ei tietenkään mikään uusi keksintö ole täydellinen, mutta ilman tätä keksintöä Sonyn kapula olisi jäänyt tähän uskomattomaan muotoonsa.

Tattia tai ei, N64-ohjain oli kauhea. Kyllä silloin pelasi mieluummin vaikka PSX:n digitaalipadilla. Sony paransi N64-ohjaimen molempia innovaatiota, tatteja ja tärinää, ja kas kummaa, Nintendo kopsasi parannukset Cube-ohjaimeensa. Wiikake onkin sitten Nintendon ensimmäinen oikeasti hyvä ohjain sitten SNES-padin, josta PSX:n padi olikin kopioitu, kas vielä kummempaa. Näin se menee, ees ja taas. Siksi nyt kelpaakin odottaa sitä Sonymotea tai ehkä vaikka MS:n tulkintaa kakesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tattia tai ei, N64-ohjain oli kauhea. Kyllä silloin pelasi mieluummin vaikka PSX:n digitaalipadilla. Sony paransi N64-ohjaimen molempia innovaatiota, tatteja ja tärinää, ja kas kummaa, Nintendo kopsasi parannukset Cube-ohjaimeensa. Wiikake onkin sitten Nintendon ensimmäinen oikeasti hyvä ohjain sitten SNES-padin, josta PSX:n padi olikin kopioitu, kas vielä kummempaa. Näin se menee, ees ja taas. Siksi nyt kelpaakin odottaa sitä Sonymotea tai ehkä vaikka MS:n tulkintaa kakesta.

Miten tää nyt menikään?

Jos N64-ohjain on sinusta kauhea......... niin se on aika vakuuttava argumentti sen puolesta, että ohjain on ihan jees.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Tattia tai ei, N64-ohjain oli kauhea. Kyllä silloin pelasi mieluummin vaikka PSX:n digitaalipadilla. Sony paransi N64-ohjaimen molempia innovaatiota, tatteja ja tärinää, ja kas kummaa, Nintendo kopsasi parannukset Cube-ohjaimeensa. Wiikake onkin sitten Nintendon ensimmäinen oikeasti hyvä ohjain sitten SNES-padin, josta PSX:n padi olikin kopioitu, kas vielä kummempaa. Näin se menee, ees ja taas. Siksi nyt kelpaakin odottaa sitä Sonymotea tai ehkä vaikka MS:n tulkintaa kakesta.

Kauhea on vähän liian jyrkkä sana, sillä ohjaimella kuitenkin pelattiin aktiivisesti aikansa kovimpia FPS-pelejä ja nopeinta ja sairasta tarkkuutta tarvitsevaa ajopeliä. Kolho se oli, mutta koneen parhaissa peleissä pelitti enemmän kuin tarpeeksi hyvin.
Se, että sinä et pidä henkilökohtaisesti tuosta pelistä ei tarkoita sitä että se olisi huono. Se on loistava pelimekaanisesti, toteutukseltaan, ym. Enpä usko että mualiman parhaan korttipelitekijän peli, mitä on kehitetty 3 vuotta, olisi yhtään huonompi kuin muutkaan niiden pelit.

Paitsi, että kun tutustut 5 minuuttia MTG:hen niin huomaat, että puhuit täyttä paschaa. Ja keräilykorttipeli jota pelataan vain sille tarkoitetulla laudalla on tosiaankin turhake. Miksei kortteja toteutettu kokonaan digitaalisesti ? No kun pahvista saa kääriä enemmän tuohta.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom