Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

...PSP:n rasistimainosten ajattelemattomuus.
Jos mustaan ja valkoiseen koko vartalokortsuun pukeminen ja mainoskuvien otto saman väristen PSP-konsoleiden otto on ihmisten mielestä rasistisuutta, niin miten MAD:in Spy vs. Spy-sarja voi enää jatkaa olemassa oloaan.

Kohtahan me olemme yhtä ahdasmielisiä kuin muslimit, jotka vetävät herneen nenään jokaisesta pilapiiroksesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi ei? Shokeeraava, ärsyttävä= mieleenpainuva. Näin ollen tällainen strategia on paras mahdollinen kuluttajien saamiseksi. Muistatte varmaan parikin mainosta jotka on herättäneet kohua, sellainen kun on mitä mainioin keino saada ihmiset puhumaan ja jopa ostamaan tuotetta loppupeleissä. :)

No siis mun mielestä mainoksen pitäisi antaa hyvä kuvaus tuotteesta, eikä olla hämmentävä. Ei tollanen mainos mielestäni sovi minnekkään julkisellepaikalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mainitsetko minulle jonkin esimerkin, vielä mieluummin linkkien kera, mainoiksesta, joka on ikuisesti tuhrinut jonkin brändin?

Eikös tuo ole melko henkilökohtaista?

Minä en astu ainakaan vuoteen Bilteemaan heikäläisten V*TTUMAISEN rasittavien radiomainosten vuoksi.

Munakarvamainos löi kyllä oman leimansa kyseiseen brändiin, enpä olisi ikinä uskonut että jonakin kauniina päivänä assosioisin Playstationin homouteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos mustaan ja valkoiseen koko vartalokortsuun pukeminen ja mainoskuvien otto saman väristen PSP-konsoleiden otto on ihmisten mielestä rasistisuutta, niin miten MAD:in Spy vs. Spy-sarja voi enää jatkaa olemassa oloaan.

Kohtahan me olemme yhtä ahdasmielisiä kuin muslimit, jotka vetävät herneen nenään jokaisesta pilapiiroksesta.

Eh Sonyn mainoksessa oli afro-amerikkalainen ja valko-ihoinen ihminen vastakkain. Ei kaksi identtisen näköistä tikka-ihmistä. Ja vaikken itse mainosta rasistisena pitänytkään niin avain sana olikin ajattelemattomuus. Aivan varmasti moni veti siitä herneen nenäänsä ja palon perässä. Outoa jos ei sitä hoksaa?

Minä en astu ainakaan vuoteen Bilteemaan heikäläisten V*TTUMAISEN rasittavien radiomainosten vuoksi.

Jep itse en ikinä tule ostamaan ainakaan Activia jogurtteja, Macin kanahampurilaisia enkä Saarioisen tuotteita.


Kohtahan me olemme yhtä ahdasmielisiä kuin muslimit...

Ehkä kuukauden naurettavin postaus. Ja monen monituisessa mielessä.

P.S. Se homous on katsojan silmissä.

Tämä alkaa olla jo aika köyhää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös tuo ole melko henkilökohtaista?

Minä en astu ainakaan vuoteen Bilteemaan heikäläisten V*TTUMAISEN rasittavien radiomainosten vuoksi.

Munakarvamainos löi kyllä oman leimansa kyseiseen brändiin, enpä olisi ikinä uskonut että jonakin kauniina päivänä assosioisin Playstationin homouteen.

Ei.
Lue viestit taaksepäin. Zoukka ei puhunut asiasta henk.koht tasolla, ainakaan tekstistä ei sellaista kuvaa saa.
Jokainen saa minun puolestani tehdä omat ostopäätöksensä mitenkä haluavat. Itse puhuin yleisellä tasolla mainoksista.
Ja nyt loppuu aiheen kommentointi omalta osaltani. Alkaa taas mennä typeräksi vääntelyksi.

P.S. Se homous on katsojan silmissä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos mustaan ja valkoiseen koko vartalokortsuun pukeminen ja mainoskuvien otto saman väristen PSP-konsoleiden otto

Kysehän ei ollut mistään koko var talo kor ton geista vaan siitä kun uutta valkoista PSP:tä mainostettiin näin:

Sony, seriously, this is getting out of hand. Every time we want to rethink what you're doing and try to back you guys up, you go and pull some stunt like this latest ad campaign in Holland, which, as one can see above, depicts a "white PSP" avatar/model violently holding the mouth of a "black PSP" avatar/model -- in commemoration of the launch of the ceramic white PSP, of course. The billboard pictured here is one of supposedly somewhere near 100 evocative images created for the campaign with the same theme, which found viewers of the ads -- and game lovers alike -- crying foul at Sony's latest foible cum PR fiasco (and believe us, we're sure to catch some fire for calling it just that). When it comes down to it we honestly don't think Sony is stupid enough to mean any ill will -- or smart enough to capitalize on a PR firestorm -- with such an ad campaign. But instead of confronting the issue and addressing peoples' concerns, they meagerly defended themselves to GamesIndustry.biz with the following: "The marketing campaign for the launch of the White PSP in the Benelux focuses on the contrast between the Black PSP model and the new Ceramic white PSP model," and "A variety of different treatments have been created as a campaign to either highlight the whiteness of the new model or contrast the black and the white models. Central to this campaign has been the creation of some stunningly photographed imagery..." Oh, make no mistake Sony, the animosity and drama of the imagery, the visceral emotional implication of powerful racial overtones, this is a huge blunder. And once again we find ourselves urging -- nay, demanding -- Tokyo reevaluate what the hell it is they're doing these days. Because mistake or not, this biz doesn't fly, Sony, and you're not helping the perception that you're an incredibly callous megacorp with little real direction.

http://www.engadget.com/2006/07/06/sony-under-fire-for-racist-advertising/

Plegemainontahan on ollut toistuvasti ongelmissa - milloin mainoksia on jouduttu vetämään pois koska niiden katsottiin yllyttävän itsemurhiin, milloin oman pelin mainokseen on pöllitty kuvitus kilpailijan paremman näköisestä pelistä, milloin väärennetään "joujou matö, osta mulle PSP"-blogi, milloin vandalisoidaan julkisia paikkoja mainosgraffiteilla.

Toisaalta pientähän tämä on siihen verrattuna, että manataan firman päälle peräti kirkonkirousta tai levitetään asiakkaiden tietokoneisiin haittaohjelmia...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei.
Lue viestit taaksepäin. Zoukka ei puhunut asiasta henk.koht tasolla, ainakaan tekstistä ei sellaista kuvaa saa.

Ainahan mielikuvamarkkinoinnilla yritetään vedota henkilökohtaisella tasolla.

Emme me ole mikään kollektiivinen mieli, joka kokee yhdessä jonkin mainoksien positiiviseksi, ja saa toisen mainoksen aloittamaan yhteisen boikotin.

Tuolla pippelimainoksella oli jokin kohderyhmä mielessä, minä en ainakaan kuulu siihen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Elämme mielenkiintoisia aikoja, tämän sukupolven konsolisota saattaa kulminoitua näihin kuukausiin. Mitä jos MGS4:kään ei myy konsoleita?

Tuon GTA4 efektin(olematon vaikutus konsolimyyntiin) perusteella en odottaisi MGS4:sen juurikaan kiihdyttävän konsolimyyntiä sen enempää, tosin on siinä toki se ero, että kyse ei ole multiplattarista. Toisaalta, MGS ei omaa samanlaista massatunnettuutta kuin GTA.

Kyllä minulle ainakin oli yllätys, että sekä MS että Sony hyötyivät noin vähän GTA4 julkaisusta konemyynneissä. Tietenkään emme tiedä, paljonko koneita olisi huhtikuussa mennyt ilman GTA:ta....

Ilmeisesti perus HC pelaajat ovat koneensa jo ostaneet ja massat odottavat massoille sopivaa hintaa ennenkun koneen hankkivat, riippumatta siitä mitä hittipelejä markkinoille puskee.

Toisaalta kyllähän boksia saa jo Wiitä halvemmalla ja silti Wii menee kaupaksi ihan eri malliin, mutta sekä Boksista että PS3:lta taitaakin puuttua juuri se "juttu" joka massoihin vetoaa. Otappa näistä nyt sitten selvää. Jokainen päivä on uusi mahdollisuus hämmästyä :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mainitsetko minulle jonkin esimerkin, vielä mieluummin linkkien kera, mainoiksesta, joka on ikuisesti tuhrinut jonkin brändin?

Olisiko All I want for Christmas is a PSP mitään? ;)

Vaikea sitä brändiä on yhdellä mainoksella tai edes kampanjalla tahria, mutta kyllä epäonnistunut kampanja heikentää imagoa samoin kuten onnistunut parantaa sitä. Usein se osuu yhteen yhtiön muiden vaikeuksien kanssa, vertaa Sampo ja "Muutoksella on suunta. Parempaan."

Ei tuo Sonyn peukkumainos minusta ole mitenkään ihmeellinen, mutta ei siellä puolella ihan pallo ole ollut hallussa viime aikoina. Mitä tapahtui third placelle, PlayStation 9:lle ja vanhalle kunnon Society Against PlayStationille?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saa nähdä onko MGS4 ensimmäinen peli, jonka yksinpelikampanjassa on oikeasti niin paljon mielekästä pelattavaa sisältöä, ettei sellaista ole nähty Xbox 360:lla tai tulla näkemään.

Pelattavan sisällön määrään ei kyllä paljoa paina se kuinka paljon levytilaa on käytettävissä jos tekijä osaa asiansa. Esimerkiksi, Ultima IV:llä C64:ssa oli peliaikaa varmasti pitkälti yli 50 tuntia (itse käytin siihen ainakin 2-3 kertaisen määrän). Ja mediana oli 4 levykettä.

Nykyaikaisemmin Wiin Twilight Princessin pelin läpäisin ensikertaa 54 tunnissa. Jonkun aikaa sitten PC:n Dungeon Siege kulutti myös aikaani lähes 50 pelitunnin verran. Neverwinter Nights on vienyt satoja tunteja aikaa.

Mikään noista peleistä ei ole vienyt yhtä DVD-levyllistä enempää. Eli, sisällön mielekkyys ja kampanjan mielekäs kesto ei mitenkään ole siitä kiinni kuinka paljon levytilaa on käytössä. Enempi levytila käytetään sitten parempiin ääniin, parempiin grafiikoihin, ja muuhun "lisäsisältöön" joka kyllä nostaa pelikokemusta monesti kovasti, mutta ei sinällänsä mitenkään lisää seikkailun kestoa tai mielekkyyttä millään tavalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Cnetin Don Reisinger heittää ilmoille rohkean ajatuksen: Segan pitäisi tehdä uusi konsoli!!! :eek:

Artikkelia lukiessa alkaa miettiä, että se voisi olla jopa erinomainen idea. Wii hallitsee tällä hetkellä markkinoita, ja se ei ole välttämättä vain hyvä juttu. Peliala tarvitsee kilpailua, ja myös Wii tarvitsee kilpailua. Kilpailu kehittäisi Wiin tarjontaa ja toisaalta Wiin suunnittelufilosofiaa seuraava konsoli voisi parantaa Wiin konsepteja, esim. tarjota vaihtoehtoja Wiin liiketunnistuspeleille. Valitettavasti Microsoft ja Sony istuvat nyt sormi suussa eikä niillä näytä olevan mitään kunnollista strategiaa Nintendoa vastaan kamppailemiseksi. MS ja Sony eivät yksinkertaisesti tarjoa Wiille (tarpeeksi) kilpailua. Oikeaan saumaan tuleva Segan konsoli voisi muuttaa sen. Segan uusi konsoli voisi olla uuden sukupolven Megadrive Wiin NESiä vastaan. Sega jos kuka voisi kilpailla Nintendoa vastaan uudessa muuttuneessa tilanteessa.

Täällä ainakin Segan paluu konsolimarkkinoille otettaisiin vastaan juhlimalla. :D

(Ainahan sitä saa haaveilla...)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Julkaisupelinä Shenmue 3.

Mutta tuskinpa tulee toteutumaan kun kaikki Segan pelisarjatkin ovat jo jokaisella alustalla. Aikamoinen operaatio olisi tyhjästä nyhjästä hyvät yksinoikeus sarjat koneen mukaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei mitään hemmetin konsolirallia vaan pidetään kilpailu siellä missä sen pitää olla, eli peleissä. Yksi jeesuskonsoli markkinoille ja sille sitten pelejä miettimään kun leikkikenttä on kaikille sama.

En usko että Sega kauaa porskuttaa edes vastahankitun Platinum Gamesin avulla. Pelit ovat niin marginaaliyleisölle kuin olla ja voi. Taloudellisessa ahdingossa ollaan enkä usko että mikään pankki lainaisi rahaa kehitellä minkäänlaista konsolia ellei halua vetää itseään samasta viemäristä. Nostalgia riittää vain tiettyyn pisteeseen saakka.

En usko että pelien taso olisi yhtään erilainen vaikka markkinoilla olisi nykyisen kolmen laitevalmistajan sijasta kymmenen. Jokaisella laitteella olisi omat jeesuspelinsä jotka lainaisivat vuorotellen toistensa innovaatioita ja ideoita pitääkseen pelikansan omalla laitteellaan. Stalemate, ja kuluttajat tyhmenee väitellessään siitä kuka saa eniten samaa omalla konsolillaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mulla on loistava originaali idea Segalle. Nythän Nintendo on aiheuttanut sen että käytännössä jopa kuka tahansa voi olla pelaaja, niin täytyy viedä asiat vielä suuremmille markkinoille. Siispä Segan pitää tehdä pelikonsoli lemmikeille. Taattu hitti. Rahat sitten mulle, kiitos!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Xbox 360 suurin ongelma on kyllä tuo dvd. Se ei vaan yksinkertaisesti riitä enää. Pelit kasvavat koko ajan.

Jos yksi levy ei riitä, mikä estää toisen levyn käytön? Ketä haittasi Cuben Resident Evil pelien 2 levyä?

Ei tainnut tulla yhtään soraääniä kun FF7 työnnettiin markkinoille kolmella cd-levyllä. Hallelujaa huudot raikui edelleen kun FF8 tulikin neljällä(!) levyllä, siinähän on pakosti enemmän pelattavaa!!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös tuo ole melko henkilökohtaista?

Minä en astu ainakaan vuoteen Bilteemaan heikäläisten V*TTUMAISEN rasittavien radiomainosten vuoksi.

Munakarvamainos löi kyllä oman leimansa kyseiseen brändiin, enpä olisi ikinä uskonut että jonakin kauniina päivänä assosioisin Playstationin homouteen.

Siis voisiko joku jo kertoa mitä homoa tuossa kuvassa on? Moni sitä toitottaa muttei kerro syitä. Muuten täytyy uskoa, että kaikki paikat missä naku mies vilahtaa, on jotain tekemistä homouden kanssa.

Segan viimeinn virhe olisi kyllä uutta konsolia lähteä tekemään. Sen verran kovaa tappiota tekevät muutenkin. Tarvitsisivat Wiimäistä säkää, jos konsolin meinaavat tehdä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siis mun mielestä mainoksen pitäisi antaa hyvä kuvaus tuotteesta, eikä olla hämmentävä. Ei tollanen mainos mielestäni sovi minnekkään julkisellepaikalle.

Helvetin tylsä mainos tulee jos pelkästään painotetaan informaatioon. Tuollainen sekoiluhan juuri herättää mielenkiinnon ja tarpeen mainostaa eteenpäin eli kritisoida, on se sitten positiivista tai negatiivista. :) Sano mitä sanot, näin se vain menee. :D

Edit: Kyse ei siis nyt ole siitä VETOAAKO se, vaan siitä että herättääkö se keskustelua! :D Lidl-kampanjat alkuun oli sellaisia juuri, ei mainostettu ollenkaan ja ihmiset kiinnostui. Sitten siitä jopa UUTISOITIIN MTV3:lla! Se jos jokin on tehokasta markkinointia. :D Eli strategia oli onnistunut. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis voisiko joku jo kertoa mitä homoa tuossa kuvassa on? Moni sitä toitottaa muttei kerro syitä. Muuten täytyy uskoa, että kaikki paikat missä naku mies vilahtaa, on jotain tekemistä homouden kanssa.

No kyllä jos ihan perus hetero suomalainen pitää tollasta mainosta hyvänä ja mielenkiintosena ni se ei kyllä ihan normaalia ole
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No kyllä jos ihan perus hetero suomalainen pitää tollasta mainosta hyvänä ja mielenkiintosena ni se ei kyllä ihan normaalia ole

Ehkä keskiverto suomalaismies ei ole maailman suvaitsevaisin henkilö. Homofobiaa on edelleen liikkeellä yllättävän paljon. Vähemmistöjen oikeuksien lisääntyminen ei ole valitettavasti tarkoittanut yleisen suhtautumisen muuttumista.

Itse aiheeseen: Japanissa käydään tiukkaa taistelua kakkospaikasta
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No kyllä jos ihan perus hetero suomalainen pitää tollasta mainosta hyvänä ja mielenkiintosena ni se ei kyllä ihan normaalia ole

Vielä kerran, mikä tekee tuosta mainoksesta homohtavan? Esität vain oletuksen muiden suuntautumisesta. Luulen että jos tuota pitää homohtavana mainoksena, niin silloin on itsesssä jotain 'vikaa'. Sen verran itsevarma olen omasta suuntautumiesta etten pelkää jokaisen alastoman miehen vehkeen lipsahtavan takapuoleeni.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom