Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?


Juu anteeksi vaan, jos olin jollain lailla epäkohtelias. TArkoitukseni oli kyllä esittää ihan rehti kysymys, kun en aina tunnu ymmärtävän näitä "sääntöjä". Muta yhtä kaikki, en aio enää osallistua tähän keskusteluun, koska tämä ketju on laadultaan mennyt niin heikoksi. Kiitos ja näkemiin!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Juu anteeksi vaan, jos olin jollain lailla epäkohtelias. TArkoitukseni oli kyllä esittää ihan rehti kysymys, kun en aina tunnu ymmärtävän näitä "sääntöjä". Muta yhtä kaikki, en aio enää osallistua tähän keskusteluun, koska tämä ketju on laadultaan mennyt niin heikoksi. Kiitos ja näkemiin!



Konsolin haukkumisella ja Sonyn pr-mokien linkittämisellä on eronsa. Ja tottakai jotain asiaa saa ja pitää liekittää jos siihen on syy. Ei me asuta missään hali-maassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

V2 sotii yhtäpuolisesti kaikkia nykyisen sukupolven konsoleja vastaan: Miksi mikään ei toimi?

Heh, johan oli äijä. Eihän ne päivitykset eivät kiusaisi noin paljon jos sitä PS3a aina silloin tällöin käyttäisi päälle eikä vain päivitysten välissä. Päivityksiä tulee kuitenkin aika harvakseltaan. Tai sitten voisi sen johdon repiä takaa irti, niin ei paljon pakoteta päivittelemään ja pääsisi pelaamaan samantien. Onhan tuo PS Store hiukan hidas, muttei sielläkään ole koskaan 5min pitempään joutunut olemaan että on saanut kaiken halutun lataumaan koneelle.

"Päinvastoin kuin PS3:lla, jonka sinällään hyvää rautaa haittaa kömpelö käytettävyys,"
Wut? Wat? Mielipiteitä saa toki olla, mutta tämä on selvästi väärä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"Päinvastoin kuin PS3:lla, jonka sinällään hyvää rautaa haittaa kömpelö käytettävyys,"
Wut? Wat? Mielipiteitä saa toki olla, mutta tämä on selvästi väärä.

Kyllä PS3:sen käytettävyys on kömpelöä verrattuna Xbox 360:seen. Sitä ei auta sekavat valikot ja puuttuva kokoajan päällä oleva käyttöjärjestelmä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä PS3:sen käytettävyys on kömpelöä verrattuna Xbox 360:seen. Sitä ei auta sekavat valikot ja puuttuva kokoajan päällä oleva käyttöjärjestelmä

Mistä ihmeestä oikein puhut? Puuttuva koko ajan päällä oleva käyttöjärjestelmä?! Käyttöjärjestelmä on aina päällä kaikissa vehkeissä, joissa sellainen on.

XMB on käytettävyydeltään ja selkeydeltään todella erinomainen, eikä sekavuudesta ole tietoakaan. Oletko koskaan sitä käyttänyt?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mistä ihmeestä oikein puhut? Puuttuva koko ajan päällä oleva käyttöjärjestelmä?! Käyttöjärjestelmä on aina päällä kaikissa vehkeissä, joissa sellainen on.

Et ymmärtänyt Kazin lausetta oikein. PS3:ssa ei pääse käyttisvalikoihin * kesken pelin *, kuten X360:lla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Et ymmärtänyt Kazin lausetta oikein. PS3:ssa ei pääse käyttisvalikoihin * kesken pelin *, kuten X360:lla.

Juu, en ymmärtänyt. Osassa peleistä pääsee osaan valikoista nyttenkin, ja hevosmiesten tietotoimiston mukaan kesäkuussa tulevassa 2.4 firmis versiossa "in-game XMB" on mukana viimeinkin.

Sen sijaan "sekavat valikot" on täyttä puppua. Makuasioita, ehkäpä. Itse taas en voi sietää vertikaalista boksin dashboardin kansio/tab rakennetta.

XMB+PSN mielestäni hyödyntävät paremmin käytettävässä olevan ruututilan. Tosin uusin PSN inkarnaatio meni tässä hieman takapakkia, kun tyylittelyn takia ruudulla on paljon hyödyntämätöntä tilaa verrattuna aiempaan PSN versioon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Heh, johan oli äijä. Eihän ne päivitykset eivät kiusaisi noin paljon jos sitä PS3a aina silloin tällöin käyttäisi päälle eikä vain päivitysten välissä. Päivityksiä tulee kuitenkin aika harvakseltaan. Tai sitten voisi sen johdon repiä takaa irti, niin ei paljon pakoteta päivittelemään ja pääsisi pelaamaan samantien. Onhan tuo PS Store hiukan hidas, muttei sielläkään ole koskaan 5min pitempään joutunut olemaan että on saanut kaiken halutun lataumaan koneelle.
Ei siinä pleikkarin käytettävyydessä kaikki ole kunnossa. Oikeasti vituttaa käyttää koneen päivittelyyn ja niiden asenteluun tuntia illasta, kun aikaa ei välttämättä siihen olisi. Ja tuo koko_käyttöjärjestelmän asennus on niin perseestä kuin olla ja voi. Vielä kun 10 megan yhteys tuntuu olevan yhtä nopea kuin vanhan ajan puhelinmodeemi, niin lollero vaan sille, joka väittää Sonyn olevan ihan oikeilla jäljillä tämän filosofian kanssa. Onneksi on vielä PS2, mutta nykyisistä/tulevista konsoleista ei enää päivitysvapaita saada mitenkään. Toivottavasti seuraavassa sukupolvessa päivitys hoidetaan hiukan järkevämmin.

Kaikilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta edes käynnistää konetta päivittäin. Kerran, kaksi viikossa on realismia ja sitä aikaa on ikävä käyttää "tiimalasien" ihmettelyyn. Mielummin valitsen jopa leffan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei siinä pleikkarin käytettävyydessä kaikki ole kunnossa. Oikeasti vituttaa käyttää koneen päivittelyyn ja niiden asenteluun tuntia illasta

Ei käyttiksen päivitys liity käytettävyydeen sinällään, varsinkin, kun se tapahtuu niin harvoin. Ja tuo latauksen kesto on suoraan verrannollinen käyttämääsi yhteydentarjoajaan. Itselläni nuo menee Elisan 2MB/s putkella 15-20 minuuttiin mukaan lukien asennus.

Se, että Sony päivittää firmwarea ja on tuonut koko ajan uusia hienoja ominaisuuksia, on mielestäni pelkästään loistavaa, ja sen takia "kärsin" mielelläni tuon lyhyen ajan keskimäärin parin kuukauden välein.

Pelien osaltakin päivitykset on ok, mutta toisaalta sillä tunnutaan vain kiertävän hieman laadunvarmistuksta ja tuodaan viallista peliä markkinoille, joka sitten heti kohta korjataan korjaussarjoilla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Suurimmat nöyristelyni ja pahoitteluni jo etukäteen:

Minä olen ollut epäileväinen XO:n suhteen alusta saakka. Johtuen varmaan siitä, että vanhana nipamiehenä Microsoft on ollut minulle kuin saatana jo ensimmäisestä boksistaan alkaen. No Sonyn pihdatessa omaa konsoliaan ja Wiin ollessa täysin ulkona minun pelimaustani (aivan, olen mieleltäni rajoittunut), aloin harkita XO:n hankkimista ja aikani ihmeteltyä 2006 syksyllä päädyin tähän lopputulokseen. Se mitä XO tarjosi, oli mielestäni harmaita hiuksia ja pahimmat höyryt päästin ulos linkitetyn viestin muodossa. Sotahan siitä tuli :D, mutta en hankkinut, vaikka pelit sinäänsä olivat hyvinkin kiinnostavia. Sittemmin PS3:n tultua maailmaan, ei minulle jäänyt mitään tekosyytä enää harkitakaan toista konsolia taloon. Rajattua aika pelien maailmassa ja sisustukselliset (=kodin hallitus) seikat rajoittivat minun "näkökantani" yhteen moniliittiin and that's it.

Mielenkiinnolla olen kuitenkin seurannut XO:n "kehittymistä". "Uusia" malleja on tullut kuin sieniä sateella. On Eliteä, on Falconia ja aina ei ole pysynyt perässä, että millä termillä tarkoitetaan itse laitetta ja millä takoitetaan laitteen sisuskaluja. No se on sitten omaa tyhmyyttäni. Ja sitten porukka kitisee Sonyn erilaisia PS3-malleja. Joka tapauksessa yritän päivittää ajatusmaailmaani XO:n suhteen. Olenko ymmärtänyt oikein, että kaikki kaupassa olevat XO:t ovat falcon malleja? Oli se sitten Elite, Premium, Pro tai Arcade. Ja toimivuuden pitäisi olla taattua. Vai pitääkö niskakarvojen nousta pystyyn jos joku yrittää myydä Pro:ta?

Ainakin joku huhu väitti, että Falconin myötä RROD-ongelma olisi selätetty. Sitä varten piti perustaa uusi ketjukin, jotta hurja 40% laukeamisprosentti saatiin näyttämään inhimillisemmältä. Joku pleikkari-fanboy voisi huutaa xbotin perään ongelman kieltämisessä/lakaisemissa maton alle, mutta kyllähän uuden ketjun myötä prosentit ovat paaljon inhmillisemmän näköisiä. Tosin laukeaminen ja matka Saksaan ovat tässäkin yhä edelleen arkipäivää, joten, harmaita hiuksia peläten, seuraavaa mallia yhä odotellessa. Tosin oma plösönikään ei ole se sama, jonka julkaisupäivänä kotiin kannoin, joten ilkkumiset sikseen.

Mikä on Valhalla? 45nm? Yhdistetty grafiikka ja prosessoripiiri? Slim-malli? Olenko ihan ulkona? Tämän huhun seurauksena: olen nyt kahden vaiheilla. Pistänkö 1000 euroa kiinni uuteen tietokoneeseen seuraavaksi viideksi vuodeksi, hankin siitä itselleni pelikoneen ja väännän Halo3:sta lukuunottamatta XO:n helmet läpi t, vai kituutanko nykyisellä P4:lla hamaan tulevaisuuteen ja hankinkin XO:n huutamaan sirkkelinä hiljaiseen huoneistoon.

Tuo DVD-sirkkeli on yhä edelleen SE suurin yksittäinen ongelma XO:ssa. Entä sitten jos tuulettimet on saatu pienemmiksi. Johan tuolle DVD:n pyöritysnopeudelle nauravat Messilän hevosetkin. Tulisiko huhuttuun Valhalla malliin hiljainen DVD-asema? Olisiko se teknisesti edes mahdollista?

Olisin voinut laittaa tämän XO:n omaankin ketjuun, mutta oma statukseni on varmaankin niiiin PS3-värinen, että sotahan tästä olisi tullut alle kahden sekunnin. Tästä syystä jatketaan suosiolla sodan puolella, vaikka lopputuloshan on jo selvä: wii vetää pisimmän korren. Tämä muu keskustelu on vain enää rähinöintiä tavan vuoksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pro = Premium. En edes tiedä mistä tuo Pro nimitys tulee. Virallisesti tällä hetkellä on myynnissä Elite, Premium ja Arcade, Core on Arcaden entinen nimi. Kaikissa uusissa pitäisi olla HDMI-liitäntä ja Falcon-piiri. Falcon on tietääkseni vähentänyt RROD:tia, muttei kokonaan poistanu sitä. Falconissa vain CPU on 65nm tekniikalla toteutettu, GPU on edelleen se 90(?). GPU on joidenkin artikkeleiden mielestä syypää RROD:iin, yliikuumentuessaan se irtoaa emolevystä. Kesällä pitäisi olla tulossa uusi emoratkaisu, Jasper, jossa myös GPU olisi toteutettu 65nm tekniikalla. Sen tuleminen jää vain arvailujen ja innokkaiden konsoliavaajien varaan, sllä MS:n tapoihin ei kuulu tiedottaa hardwaremuutoksista. Valhallasta alettiin huhuilemaan ihan viime aikoina, siihen en ole sen kummemmin perehtynyt.

Tietääkseni DVD-aseman ääntä saisi hiljennettyä käyttämällä jotain äänieristettyjä DVD-asemia. Tämäkin fakta perustuu jonkun foorumistin avautumiseen XO:n julkaisussa. Olen kuitenkin elänyt siinä uskossa, että niiden käyttäminen vain nostaisi hintaa. Olisivat sitten edes Eliteen laittaneet sellaisen. DVD-aseman äänissä on paljon yksilöllisiä eroja, jopa julkaisuerän boxeissa. Omani huutaa kuin mikäkin, kun taas serkun jouluksi 2005 ostettu boxi on paljon hiljaisempi. Sen hurinan myös "unohtaa" nopeammin, sillä se on niin tasainen. Oman boxini asemasta kuulee kaikki lukupään liikahdukset yms. Ei mulla ole kuitenkaan koskaan ollut kyrpä otsassa XO:n metelin takia, edes PS3:n tultua taloon. Mutta ymmärrän silti ihmisten vinetykset siitä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

"Uusia" malleja on tullut kuin sieniä sateella. On Eliteä, on Falconia ja aina ei ole pysynyt perässä, että millä termillä tarkoitetaan itse laitetta ja millä takoitetaan laitteen sisuskaluja.
Zephyr, Falcon, Jasper ja Valhalla ovat koodinimiä sisuskaluille. Näitä termejä ei ole varsinaisesti tarkoitettu kuluttajien korville.

Minä odottaisin tällä hetkellä heinäkuulle, ja tsekkaisin että tuleeko huhuttu Jasper. (Pienempi virrankulutus/lämmöntuotto)

Mikä on Valhalla? 45nm? Yhdistetty grafiikka ja prosessoripiiri? Slim-malli?

Valhalla on CPU & GPU 45nm, povattu tulevaksi 2009. Saattaa olla "Slim", mutta vain huhuissa.


Pistänkö 1000 euroa kiinni uuteen tietokoneeseen seuraavaksi viideksi vuodeksi, hankin siitä itselleni pelikoneen ja väännän Halo3:sta lukuunottamatta XO:n helmet läpi t, vai kituutanko nykyisellä P4:lla hamaan tulevaisuuteen ja hankinkin XO:n huutamaan sirkkelinä hiljaiseen huoneistoon.

Osta tietokone 800 + sirkkeli 200, saat kaiken. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XMB on käytettävyydeltään ja selkeydeltään todella erinomainen, eikä sekavuudesta ole tietoakaan. Oletko koskaan sitä käyttänyt?

Olen käyttänyt. Ei XMB:kään huono ole, mutta se on vain mielestäni kömpelömpi kuin boxin käyttis. Lähinnä tartuin karibun kommenttiin, että Heinosen mielipide olisi ollut "selvästi väärä" - mikä se ei ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zephyr, Falcon, Jasper ja Valhalla ovat koodinimiä sisuskaluille. Näitä termejä ei ole varsinaisesti tarkoitettu kuluttajien korville.

Minä odottaisin tällä hetkellä heinäkuulle, ja tsekkaisin että tuleeko huhuttu Jasper. (Pienempi virrankulutus/lämmöntuotto)

Valhalla on CPU & GPU 45nm, povattu tulevaksi 2009. Saattaa olla "Slim", mutta vain huhuissa.

Osta tietokone 800 + sirkkeli 200, saat kaiken. ;)
Kiitos :D

Tsekataan heinäkuun ulosanti (E3?) ja ollaan sitten viisaampia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta vaan tuntuu, että MS ja Sony ahnehtivat liikaa eikä nyt sitten keskinäisen kilpailun takia keskity olennaisiin asioihin.

Kenellekkään ei tule varmaan yllätyksenä Hazen non-HD resoluutio?
1024x576 joka skaalataan 720p:n. Tosin tämä on järkevät teko kun pistetään pelin sulavuus resoluution edelle. Aivan kuten olisi pitänyt olla XO:n GTA4:senkin tapauksessa.

JA XO:n prossukehitys vaan tulee liian myöhään. Minusta sen emon voisi suunnitella uudelleen koska siinä ne suurimmat ongelmat ovat yhä. Väliaikaiset ratkaisut eivät auta vaan ongelmia on niin pitkään kun se käyttävät tuota yhä samanlaista ratkaisua.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom