Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No sitähän tekee myös DVD:tä kalliimmat BD-rojaltimaksut.

Niinpä, tosin ei tuo näytä kovin merkittävä olevan: "AACS / Sony, charges a 6 cent per disc royalty [for AACS]." , kun DVD levykohtainen royalty on 4 senttiä.

Suurempi kuluero median suhteen lienee monistuskulut, jotka lienevät Blurayn kohdalla edelleen suuremmat kuin DVD:llä jos levymäärät ovat identtiset. Missähän menee kipuraja, jossa tietyn DVD levymäärän teko on kalliimpaa kuin yhden Blurayn? Pelien kohdalla yhtälöön vaikuttaa tietysti konsolivalmistajien lisäämät mahdolliset omat royaltit, joista ainakaan minulla ei ole hajuakaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, mitä se kolmas DVD sitten rajoittaa?


Lähtökohtaisesti tuskin kukaan pakollisia kovalevyasennuksia mielellään laittaa, mutta kun on hidas asema niin on hidas asema.

Siis eihän se mitään rajotakaan,mutta kuka niin on väittänytkään? DVD rajallisen kapasiteetin takia se kolmas levy tarvitaan. Ilman ko teknistä rajoitusta(lue jos käytössä olisi isompi media) koko kolmen levyn ongelmaa ei olisi.

Mistä sinä nuo kovalevyasennukset tähän vetäsit? Ja kyllä, jos bluray aseman hitaus on se syy asennuksiin, niin totta munassa sekin on tekninen rajoitus.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siis eihän se mitään rajotakaan,mutta kuka niin on väittänytkään?

No sinä itse.

DVD rajallisen kapasiteetin takia se kolmas levy tarvitaan. Ilman ko teknistä rajoitusta(lue jos käytössä olisi isompi media) koko kolmen levyn ongelmaa ei olisi.

Miten sinä ymmärrät sanan 'tekninen rajoite'...?
Minun mielestäni 'tekninen rajoite' rajaa pois ominaisuuksia tekniikan vuoksi.
Tässä tapauksessahan mitään ominaisuutta ei rajata pois, ainakaan teknisistä syistä.

Ja varmuuden vuoksi lainaan vielä itseäni, tästä lähti käyntiin tämä vääntö:
Paolo sanoi:
Nyt ei siis puhuta teknisistä rajoituksista, vain bisneksen kannattavuudesta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No sinä itse.



Miten sinä ymmärrät sanan 'tekninen rajoite'...?
Minun mielestäni 'tekninen rajoite' rajaa pois ominaisuuksia tekniikan vuoksi.
Tässä tapauksessahan mitään ominaisuutta ei rajata pois, ainakaan teknisistä syistä.

Ja varmuuden vuoksi lainaan vielä itseäni, tästä lähti käyntiin tämä vääntö:

Jos luet tuon pätkän jota lainasit, niin sanon selkeästi,että teknisen rajoituksen vuoksi tarvitaan kolmas dvd. Missään en väitä, etteikö lopputulos voisi olla ihan yhtä hyvä kunhan on kolme levyä käytössä.
Tekninen rajoite ei mielestäni tarkoita sitä,että jotain täytyisi _rajata_ pois rajoituksen takia vaan esim sitä,että rajoitteesta johtuen asia tulee toteuttaa hiukan erilailla,eli niin,että toteutuksessa rajoite huomioidaan ja sille toteutetaan jokin workaround. Lopputulos voi olla täysin identtinen kuin tapauksessa jossa rajoitetta ei ole, vain toteutustapa eroaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tekninen rajoite ei mielestäni tarkoita sitä,että jotain täytyisi _rajata_ pois rajoituksen takia vaan esim sitä,että rajoitteesta johtuen asia tulee toteuttaa hiukan erilailla,eli niin,että toteutuksessa rajoite huomioidaan ja sille toteutetaan jokin workaround. Lopputulos voi olla täysin identtinen kuin tapauksessa jossa rajoitetta ei ole, vain toteutustapa eroaa.
No minä käsitän termin erilailla, ymmärrän kyllä mitä ajat takaa.

Mutta varmasti sinäkin ymmärrät mitä minä ajoin takaa:
Jos kävisi niin ikävästi että 360-versiosta jouduttaisiin karsimaan tekstuureja,
se ei johtuisi siitä että "Boksi on paska lussu, ps3 RuLez", vaan kyseessä olisi
finanssiriippuvainen päätös.

Hardis ei taaskaan rajoita mitään, kyse on nyt iD:n ja MS:n välisestä bisneksenhieronnasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hardis ei taaskaan rajoita mitään, kyse on nyt iD:n ja MS:n välisestä bisneksenhieronnasta.

Onpa tämä hankala asia :) Pakko on työntää omakin lusikka tähän soppaan ja todeta, että kyllähän hardis tässä nimenomaan on se mikä rajoittaa. Eihän ilman tätä hardis-rajoitetta tarvittaisi koko "bisneksenhierontaa"...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onpa tämä hankala asia :) Pakko on työntää omakin lusikka tähän soppaan ja todeta, että kyllähän hardis tässä nimenomaan on se mikä rajoittaa. Eihän ilman tätä hardis-rajoitetta tarvittaisi koko "bisneksenhierontaa"...

Kauheata nysväämistä, mutta taas: rajoittaa mitä? Mitä on rajattu pois?
Olisiko vaikka "hardis aiheuttaa mahdollisesti lisäkustannuksia" parempi?

Mutta sitten taas voih, pleikkakolmoselle devaaminen on jokatapauksessa kalliimpaa.


Edit: Tässä on itseasiassa vastakkain kaksi eri asiaa:
"asia x rajoittaa MITÄ voi tehdä", ja "asia y rajoittaa MITEN voi tehdä"

Rauta ei nyt rajoita MITÄ voi tehdä (mitä = skarpit tekstuurit), korkeintaan MITEN voi tehdä (miten = kaikki yhdelle lätylle).

Kohta loppuu rautalanka. :O
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kauheata nysväämistä, mutta taas: rajoittaa mitä? Mitä on rajattu pois?

Olisiko vaikka "hardis aiheuttaa mahdollisesti lisäkustannuksia" parempi?

Mutta sitten taas voih, pleikkakolmoselle devaaminen on jokatapauksessa kalliimpaa.

Siis rajoittaa sen, että ei sellaisenaan mahdu kahdelle levylle...

edit:
Tätähän Paolo ensin tuossa kysyitkin ja vastasit sitten näköjään jo itse siihen. Kysymykseesi "Rajoittaa mitä?" vastasit nohevasti "rajoittaa MITEN voi tehdä"

Siinä lisää rautalankaa :) eiköhän tämä ole nyt loppuunkäsitelty
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Onpa tämä hankala asia :) Pakko on työntää omakin lusikka tähän soppaan ja todeta, että kyllähän hardis tässä nimenomaan on se mikä rajoittaa. Eihän ilman tätä hardis-rajoitetta tarvittaisi koko "bisneksenhierontaa"...

Kolmessa levyssä ei olisi mitään ongelmaa ilman Microsoftin outoa toimintamallia levyjen rojalttien vuoksi, joten sen vuoksi asia on liiketoiminnallinen kysymys. Ei peli PC:lläkään ilmesty yksittäisellä DVD.llä ja sen kanssa yhtenevää mallia ID haluaisi noudattaa myös Xbox 360:lla, mutta siihen se ei pysty Microsoftin asettamien typerien säännösten vuoksi.

Toki asiaa voidaan halutessaan väkisin tarkastella myös rautarajoittuvuutena, mutta silloin rautarajoittuvuudeksi on laskettava myös pakolliset kovoasennukset. Sille tielle ei siis kannata lähteä kun Carmackin sanoma on selvä viesti Microsoftille ja sen rojalttipolitiikalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Enempien väärinkäsitysten välttämiseksi muotoilen alkuperäisen lauseeni uudelleen:

Paolo sanoi:
Nyt ei siis puhuta teknisistä rajoituksista, vain bisneksen kannattavuudesta.

Nyt ei siis puhuta siitä, että Carmackille olisi tekninen ongelma jakaa peli kolmelle DVD:lle, vaan kyse on finanssiasioista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Enempien väärinkäsitysten välttämiseksi muotoilen alkuperäisen lauseeni uudelleen:



Nyt ei siis puhuta siitä, että Carmackille olisi tekninen ongelma jakaa peli kolmelle DVD:lle, vaan kyse on finanssiasioista.

No nyt puhutaan samaa kieltä:) Ja olen ihan samaa mieltä, että ainoa syy Carmackilla sanoa tuo julkisesti, on MS:n painostaminen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Siitä on varmaan unohtunut lauseen loppu pois:

...for developers who have always worked in the PC world and are too lazy to learn anything new.
Minua ohjelmoijana tälläiset kommentit saa näkemään punaista. Tälläiset jampat pitäisi laittaa pariksi kuukaudeksi tekemään oikeasti ohjelmointitöitä. Vaihdetaan töitä vaikka vähäks aikaa. :D
Vertauskuvallisesti, ennen sai tehdä työt kaivinkoneella, nyt annetaankin ojan kaivuuseen lapio. Kyllä se oja toki silläkin syntyy, mutta ojan tekijä on todennäköisesti vi**uuntunut tyystin moiseen leikkimiseen, kun tehokkaampiakin vaihtoehtoja on tarjolla lopputuloksen saamiseen. Toki sillä lapiolla voi esim saada paremman näköisen ojan loppujenlopuksi...
Tälläinen fiilis oli vahva, kun töitä joutuikin tekemään Borlandin leikkikaluilla Microsoftin työkalujen jälkeen. Ja kyllä, laiskuus ja mukavuudenhalu iskee, kun samaa työtä on tehnyt useita vuosia. Ei nuo pelien koodaajat ole varmaan mitään nyyppiä, jotka jorma pystyssä ovat innoissaan, kun saavat käsiinsä taaksepäin mennyttä teknologiaa. Harva enää tekee ohjelmointia isossa skaalassa ihan sen ohjelmoimisen ilosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minua ohjelmoijana tälläiset kommentit saa näkemään punaista.
Jep.

Työkalut eivät pelkästään tee työstä mukavampaa, vaan esimerkiksi kunnon
profiloija ja debuggeri ovat ainoa tapa kaivaa nykyaikaisesta koodista optimoitavaa.

Nyt kun peliohjelmoinnissakin on siirrytty epäsynkroniseen moniajoon, näiden
työkalujen tärkeys korostuu entisestään. Ennen oli helppo mitata yksittäisen
koodiblokin viemää suoritusaikaa, mutta nyt pitää synkata dataa ja pitää huolta
ettei yksittäisen threadin pullonkaula pilaa suorituskykyä muilta, tai jopa aiheuta
todella monimutkaisia bugitilanteita.

Lisäksi kääntäjällä on tietysti huikea merkitys sille, kuinka nopeaa koodi lopulta on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minua ohjelmoijana tälläiset kommentit saa näkemään punaista. Tälläiset jampat pitäisi laittaa pariksi kuukaudeksi tekemään oikeasti ohjelmointitöitä. Vaihdetaan töitä vaikka vähäks aikaa. :D

Paha juttu.. joutuisit juuri niihin hommiin :rolleyes:

Vertauskuvallisesti, ennen sai tehdä työt kaivinkoneella, nyt annetaankin ojan kaivuuseen lapio. Kyllä se oja toki silläkin syntyy, mutta ojan tekijä on todennäköisesti vi**uuntunut tyystin

Höpsis, kyse on enemmänkin siitä, että kaivinkone on tällä kertaa eri merkkinen, vipstaakit on eri paikassa, ja kauhakin hieman erilainen.

Sama itku monella kodarilla on aina, kun pitäisi käyttää jotain muuta työkalua, kieltä, arkkitehtuuria tms. kuin mihin on sitä ennen tottunut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Höpsis, kyse on enemmänkin siitä, että kaivinkone on tällä kertaa eri merkkinen, vipstaakit on eri paikassa, ja kauhakin hieman erilainen.

Mitä nyt sonyn kaivinkoneella kauhaa liikutetaan käsin, ja se on tehty kumista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä nyt sonyn kaivinkoneella kauhaa liikutetaan käsin, ja se on tehty kumista.

Tai, siinä on 1 iso kauha ja 6 pienempää sekä vielä puskukauha, jotka voivat kaivella samaan aikaan eri paikoista samaa ojaa :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tai, siinä on 1 iso kauha ja 6 pienempää sekä vielä puskukauha, jotka voivat kaivella samaan aikaan eri paikoista samaa ojaa :D

No jos jatketaan samaa analogiaa, niin helpompi kaivaa ojaa koneella jossa on kolme hyvin isoa kauhaa ja todella iso puskukauha. :eek:

Lisäksi kontrollit ovat käteensopivat. ;)


Taitaa olla taas perjantai...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitä nyt sonyn kaivinkoneella kauhaa liikutetaan käsin, ja se on tehty kumista.

Miltä kuulostaisi kumikauha, jota liikutettaisiinkiin liikkeentunnistusohjaimella. Siinä olisikin innovaatio! :D

...ja kyllä, on jopa perjantai-jutuiksi aika väsynyttä ;)
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom