Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ShotcowS sanoi:
Sanoinko mä et tarviis sen koko tilan käyttää... en. Esim. Resistance käyttää 15GB levystä, eikä minusta siinä oo hirveesti ylimäärästä sontaa. Siinä vaiheessa kun useampi peli ruvetaan tekemään 1080p-tarkkuudella niin sen ei ihan tuhottoman pitkä peli tarvii olla että se vie paljon tilaa, joten hyvä tilamäärä on hyväksi. Se kuitenkin huvittaa et Oblivionin tekijät kun teki pelin XO:lle, niin sanoivat että pakkasivat pelin niin optimaallisesti kuin voi. Et siinäkö se vuoden XO:n julkasun jälkeen on sisällöltään laajin peli... juu. Jos meinas XO:lla pärjätä sen 6-7 vuotta seuraavan boksin julkasuun niin onnee yritykseen... LoL:)
Minusta on hiukan hassua että luullaan pelien koon vain kasvavan kehityksen aikana. Tämähän kun ei pidä paikkansa. Koodaustaidot kehittyvät koko ajan niin kaksinkertaisia koko eroja jatko-osien välillä ei nähdä. Minulla ei ole epäilystäkään etteikö seuraavasta Oblivionista saataisi X360:lle kehitettyä parempaa seuraavaa osaa vaikka jo ensimmäinen olisi vienyt koko levyn tilan viimeistä tavua myöten.

Ja minua hiukan ihmetyttää tämä tilanpuutteen pelko. Pelejä on tehty aina useammallekkin levylle niin miksi ei enään voisi? Otetaan vaikka räiskintäpelit. Niiden jakaminen usealle levylle tuskin on mikään ongelma. Samoin moninpeli näissä. Sille voi laittaa vaikka erillisen levyn jos haluaa. Kustannukset eivät mielettömiä määriä nouse. Jos useamman levyn pelipaketit säästävät konsolin hinnasta semn 100, olen helposti tyytyväinen.

Ja kun se GTA:kin on tulossa X360:lle, niin tämä tarkoittaa että se onnistuu DVD9 formaatillekkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kröhöm, tuntuuko minusta vain, mutta mututuntumani kertoo että konsolipeli joka käyttää reilusti yli DVD:n kapasiteetin tilaa on liian kallis paukku pelintekijöille? Varsinkin kun se tehdään yhdelle alustalle.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tibor sanoi:
kröhöm, tuntuuko minusta vain, mutta mututuntumani kertoo että konsolipeli joka käyttää reilusti yli DVD:n kapasiteetin tilaa on liian kallis paukku pelintekijöille? Varsinkin kun se tehdään yhdelle alustalle.
Tässä vaiheessa on hyvä muistaa että tämän uuden konsolisukupolven elinikä on vähintään se 5 vuotta. Aikoinaan cd oli riittävä formaatti peleille, kukaan ei voi vielä tässä vaiheessa sanoa mikä se on vuosien päästä. Kustannukset on tällä alalla ollut varmasti noususuhdanteessa lähes alusta asti, samoin käyttäjäkunta. Peli-alalla pyörivä raha on täten kasvanut mielettömiin mittoihin, eikö se elokuvateollisuuden jo ohittanutkin? Ja vielä kehitys-työkalujen parantuessa olettaisin kustannusten laskevan mikä mahdollistaisi taas suurempaan sisältöön panostamisen samalla rahalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Psyko: Ei elokuva-arvostelijankaan tarvitse ostaa dvd-lättyä, että saa oikeutuksen arvioida leffaa.
Ei tarvitsekaan; hän saa sen ilmaiseksi. Aika harva elokuva-arvostelija kuitenkaan arvioi leffaa katsomatta sitä loppuun asti ;)
Smirre sanoi:
Varmaan riittää jo aiheesta
Tästä olemme yhtä mieltä :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pelien tilavaatimuksista puhuttaessa tekisi mieli nostaa esiin eräs pitkään kummastuttanut seikka Xbox 360:n ja PS3:n ladattavissa peleissä. Ei ole nimittäin harvinaista nähdä Storessa jonkin "pikku pelin" ylittävän 100 megatavun rajan. Mihin esimerkiksi Lemmings tai Super Rub'a'Dub tilaa käyttävät? Xbox Live Arcadesta saa monenlaisia pelejä paljon pienemmässä paketissa. 50 megatavuun on mahdutettu muun muassa Unreal Engine 3:a käyttävä 3D-toimintapeli Roboblitz ja klassinen Worms.

Olen ruvennut vahvasti epäilemään, etteivät PlayStation 3 -pelit käyttäisi tilaa yhtä tehokkaasti hyödykseen kuin Xbox 360 -pelit. En väitä asian näin olevan, mutta viimeistään Armored Core 4:n demo nostatti kulmakarvoja. Sama demo on näet ladattavissa molemmille konsoleille, mutta PS3-versio vie noin 200 megatavua enemmän tilaa. Se ei ole audiovisuaalisesti tai sisällöllisesti lainkaan veljeään parempi -- päinvastoin. Pleikkarin demo nykii enemmän ja siitä itse asiassa puuttuu parin minuutin HD-introvideo.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Pelien tilavaatimuksista puhuttaessa tekisi mieli nostaa esiin eräs pitkään kummastuttanut seikka Xbox 360:n ja PS3:n ladattavissa peleissä. Ei ole nimittäin harvinaista nähdä Storessa jonkin "pikku pelin" ylittävän 100 megatavun rajan. Mihin esimerkiksi Lemmings tai Super Rub'a'Dub tilaa käyttävät? Xbox Live Arcadesta saa monenlaisia pelejä paljon pienemmässä paketissa. 50 megatavuun on mahdutettu muun muassa Unreal Engine 3:a käyttävä 3D-toimintapeli Roboblitz ja klassinen Worms.

Olen ruvennut vahvasti epäilemään, etteivät PlayStation 3 -pelit käyttäisi tilaa yhtä tehokkaasti hyödykseen kuin Xbox 360 -pelit. En väitä asian näin olevan, mutta viimeistään Armored Core 4:n demo nostatti kulmakarvoja. Sama demo on näet ladattavissa molemmille konsoleille, mutta PS3-versio vie noin 200 megatavua enemmän tilaa. Se ei ole audiovisuaalisesti tai sisällöllisesti lainkaan veljeään parempi -- päinvastoin. Pleikkarin demo nykii enemmän ja siitä itse asiassa puuttuu parin minuutin HD-introvideo.

Ei kukaan lähde enää tekemään megapeliä PS3lle. Jos kyseessä olisi PS2, niin kyllä, mutta PS3 ei houkuta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Ei kukaan lähde enää tekemään megapeliä PS3lle. Jos kyseessä olisi PS2, niin kyllä, mutta PS3 ei houkuta.
No tuo kyllä meni aika reippaasti darra-metsään :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hakkiz sanoi:
Pelien tilavaatimuksista puhuttaessa tekisi mieli nostaa esiin eräs pitkään kummastuttanut seikka Xbox 360:n ja PS3:n ladattavissa peleissä. Ei ole nimittäin harvinaista nähdä Storessa jonkin "pikku pelin" ylittävän 100 megatavun rajan. Mihin esimerkiksi Lemmings tai Super Rub'a'Dub tilaa käyttävät? Xbox Live Arcadesta saa monenlaisia pelejä paljon pienemmässä paketissa. 50 megatavuun on mahdutettu muun muassa Unreal Engine 3:a käyttävä 3D-toimintapeli Roboblitz ja klassinen Worms.

Olen ruvennut vahvasti epäilemään, etteivät PlayStation 3 -pelit käyttäisi tilaa yhtä tehokkaasti hyödykseen kuin Xbox 360 -pelit. En väitä asian näin olevan, mutta viimeistään Armored Core 4:n demo nostatti kulmakarvoja. Sama demo on näet ladattavissa molemmille konsoleille, mutta PS3-versio vie noin 200 megatavua enemmän tilaa. Se ei ole audiovisuaalisesti tai sisällöllisesti lainkaan veljeään parempi -- päinvastoin. Pleikkarin demo nykii enemmän ja siitä itse asiassa puuttuu parin minuutin HD-introvideo.
Tämähän voi olla Sonyn kehitystyökalujen vika. Pakkaus on jätetty toissijaiseksi koska BD formaatti riittää pitkälle. Tosin tämä olisi aika lyhyt katseista Sonylta. Mutta jos näin asia olisi se selittäisi loppujen lopuksi paljon. Kehittäjienkään ei tarvitsisi valehdella sanoessaan että peli vie yli 20GT ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
No tuo kyllä meni aika reippaasti darra-metsään :D

No joo, hyväksytään.Mutta silti, mitä on tulossa? Siis sellaista mistä on saanut 2 vuotta kuunnella.Jotain sellaista mihin muut ei pysty?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Suurpelejä on tulossa pilvin pimein PS3:lle. Listat on tännekin postattu niin usein, että tässä vain linkki omia tutkimuksia varten: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_PlayStation_3_-peleistä
Muoks: listasta puuttuu God of War 3, joka on melko varmasti myös tuloillaan.

Nämä on ehdottomasti vakuuttavimmat tuolla listalla:

Untitled Monolith Project - Monolith
Untitled John McTiernan Game - Ubisoft
Untitled Western Shooter (working title) - Rockstar Games
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Ken Kutaragi:
"Microsoft shoots for the moon. Sony shoots for the sun."

Mulle tulee aina Ikaros mieleen, hehe.
Juu, nähtäväksi jää lopputulokset. Sitten muutaman vuoden päästä voimme hymyssä suin vertailla (epä)päteviä ennustelujamme.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Nämä on ehdottomasti vakuuttavimmat tuolla listalla:

Untitled Monolith Project - Monolith
Untitled John McTiernan Game - Ubisoft
Untitled Western Shooter (working title) - Rockstar Games

Itse olen kyllä niin Rockstarin perään, the Warriors, Bully, jopa Table tennis, kaikki loistavaa viihdettä. Ainoastaan Table tenniksen uskomaton host-etu tekee nettipelistä aivan turhan, saa Gearsin näyttämään että etua ei olisi ollenkaan. Kaksinpelinä samalla telkulla sitten taas erittäin hauskaa :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
No joo, hyväksytään.Mutta silti, mitä on tulossa? Siis sellaista mistä on saanut 2 vuotta kuunnella.Jotain sellaista mihin muut ei pysty?

Boksille ja Sonylle on varmasti tulossa paljon sellaisia pelejä mihin molemmat sanovat että toinen ei pysty. Edelleen viitataan vielä kerran siihen tilaan ja Insomniacin lausuntoon, jos kerran jokainen kenttä/alue vie niin paljon tilaa, se voisi selittää Gearsin lyhyyden. Olisi kiva tietää onko tämä se syy että yksinpelin pieraisee 6 tunnissa läpi ekalla yrityksellä. Lisäpeliarvoa siinä on kyllä enemmän kuin laki sallii. Sitten spekulointia : kun näiden suurpelien kulut ovat niin järkyttävät, ja Epic on pelin tekijä ja MS vain julkaisija, näkeekö kukaan mahdollisen Gearsin jatko-osan tulevan multiplattarina? Näin UTta ajatellen jos Epic on tyytyväinen myös toiseen alustaan, ihmettelen jos jatko-osa pysyy vain boksilla. Ajallinen exclusive tietysti mahdollinen, mutta ei yksikään järkevä firma jätä tuollaista taloudellista mahdollisuutta käyttämättä. Tämä vain ajatuksena, koska uskon että Capcomin/Square enixin sun muiden pelit ilmestyy myös molemmilla konsoleilla tästä eteenpäin, sen verran samantyyliset raudat tehoiltaan molemmilla puolilla on.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
kun näiden suurpelien kulut ovat niin järkyttävät, ja Epic on pelin tekijä ja MS vain julkaisija, näkeekö kukaan mahdollisen Gearsin jatko-osan tulevan multiplattarina?
Miten niin mahdollisen? Microsoft omistaa oikeudet Gearsin seuraavaan osaan, ja Epic on ilmoittanut, että Gearsista tehdään trilogia. Kolmas osa on siis vielä vapailla markkinoilla, mutta uskoisin, että mikäli kakkososa myy yhtä hyvin kuin ensimmäinen, Microsoft ei päästä kultakimpaletta käsistään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuotanoin, miksi pitäisi odottaa muutama vuosi että näkee tulokset kun ne näkee jo nyt.

PS2 oli alusta asti selvä voittaja, aivan kuten Wii on nyt.

Sony yksinkertaisesti pudotti pallon tällä kertaa, ja jotenkin tuntuu että viiden vuoden päästä Sonyn peliosastolla ei ole enään resursseja tai riittävästi ideoita kilpailla niitä tuotteita vastaan mitä Nintendo ja Microsoft vyöryttävät markkinoille silloin, Microsoft jo varmaan aikaisemmin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Miten niin mahdollisen? Microsoft omistaa oikeudet Gearsin seuraavaan osaan, ja Epic on ilmoittanut, että Gearsista tehdään trilogia. Kolmas osa on siis vielä vapailla markkinoilla, mutta uskoisin, että mikäli kakkososa myy yhtä hyvin kuin ensimmäinen, Microsoft ei päästä kultakimpaletta käsistään.

Epic ei ole ilmoittanut mitään. Puhuttu on kyllä paljon, mutta ilmoituksia ei ole tehty. Kaikkihan sen tosin tietää, että jatkoa sieltä on tulossa. Onhan Cliffykin sen pari kertaa sanonut varmaan vahingossa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Novelle sanoi:
Tuotanoin, miksi pitäisi odottaa muutama vuosi että näkee tulokset kun ne näkee jo nyt.

PS2 oli alusta asti selvä voittaja, aivan kuten Wii on nyt.

Sony yksinkertaisesti pudotti pallon tällä kertaa, ja jotenkin tuntuu että viiden vuoden päästä Sonyn peliosastolla ei ole enään resursseja tai riittävästi ideoita kilpailla niitä tuotteita vastaan mitä Nintendo ja Microsoft vyöryttävät markkinoille silloin, Microsoft jo varmaan aikaisemmin.

Hmm..Miten nintendo nosti itsensä sitten suosta? taikatempullako? Vai onko siellä kenties joku mysteerinen businessnero, joka siivitti Nintendon uuteen nousuun? Jos nintendo siihen pystyi, niin
....Ja Sonyhan ei ole vielä lähellekkään samanlaisessa suossa, kuin iso N oli aikoinaan! En viitsi toistaa samoja asioita. Tiukassa paikassa Sony on, mutta en nyt puhuisi vielä tällaisesta tilanteesta. Sony on kuitenkin hallinut kahta aikaisempaa sukupolvea ja tällä hetkellä hallitsee maailmaa suvereenisti edelleen PS2:n muodossa(kun puhutaan konsoleista, ei käsikonsoleista). Nämä faktat eivät ihan äkkiä katoa.

Ja tiedän: Sonylla on muitakin liiketoimia, kuin peliala. Sony sentään yrittää kehittää formaattia eteenpäin(ei tarvitse mainita taas sitä pelaajien pakottamista), toisin kuin Nintendo joka mahtavana markkinajohtajana typeryyksissään valitsi kasetit tallenusformaatiksi. Voidaan puhua samanlaisista merkeistä, mitä oli ilmassa Nintendon romahtaessa, mutta tuskin yhtä vakavista vielä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom