Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Julkaisuun tähdätyt pelit ovat aika varmaan siinä vaiheessa, että niiden valmiiksi teko nyt suunnitteilla olevaan julkaisuajankohtaan ei ole ongelma. Vuoden odottelulla pelifirmoille ei juuri raha virtaa.
Mutta jos Sony soittaa EA:lle ja sanoo, että siirtäkää projektien milestoneja puoli vuotta eteenpäin, niin EA pistää vapautuvat kodaajat kodaamaan jotain PS2-peliä. Ei siitä talosta projektit lopu, ihan varmasti. Pikkupuljuistahan Sonyn ei tarvitse välittää, ja omien pelien julkaisun kanssahan se voi tehdä mitä vain.

Kuluttajat sanovat Sonylle että "haistakaa paska", jos Sony panttaa ihan vain "huvikseen" mullistavaa konettaan vuoden.
Voivat sanoa, ja todennäköisesti sanovatkin, mutta kuluttajat ovat tyhmiä. Itsekin kiroilen juuri tuota PSP-juttua ja mietin, että millähän Sonylle voisi tehdä pikku kiusaa. Ja syyskuussa jonotan kiltisti PSP:tä pelikaupan oven takana.

Ei sille mahda mitään, me täällä marisijat olemme juuri sitä porukkaa, jolla Sony (tai Microsoft, tai Nintendo) maksattaa kaikki pöljemmätkin tekniset kokeilunsa. Ne, joille pelailu on harrastus siinä missä elokuvien katsominen kuluneilta VHS-kaseteilta, ostavat koneet vasta kun ne ovat kohtuullisen hintaisia eivätkä voisi vähempää välittää vaikka PS3 tulisi kauppoihin vasta 2010. Omassa kaveripiirissä löytyy kourallinen tyyppejä, jotka tietävät odottaa seuraavan sukupolven konsoleita. Muut eivät erota PS2:ta ilmankostuttimesta ulkonäön perusteella.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Täytyy sitten pitää mielessä, että mikään kirjoittamasi ei ole tarkoitettu yleistettäväksi. Se selittää myös kertomiasi hintatietoja. Taitavat olla omia "special pricejasi". ;)

Use the force, young padavan tai lue vaikka näitä viestejä, luuletko että soitin Mr.Xbox360:lle ja tiedustelin hintoja? olisin ihan onnesta soikea jos selviäisin boxin ilmestymispäivästä alle hinta-arvioni tai saisin rahoilleni kunnolla vastinetta, mutta näillänäkymin niin ei tule käymään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nisupulla sanoi:
Milloinkohan astuvat pelimarkkinoille omalla laitteellaan, Samsung meinaan?
Samsunginkin toisen neljänneksen tulos laski 46% viime vuodesta, vaikka olikin edelleen mukavasti voitolla. Vastaavaahan on kuultu jo kaikilta alan firmoilta, kun elektroniikan hintakilpailu on vähentänyt voittomarginaaleja rajusti.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Samsunginkin toisen neljänneksen tulos laski 46% viime vuodesta, vaikka olikin edelleen mukavasti voitolla. Vastaavaahan on kuultu jo kaikilta alan firmoilta, kun elektroniikan hintakilpailu on vähentänyt voittomarginaaleja rajusti.

Tässä on hassua se, että Samsungin myynti kuitenkin kasvoi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Timmi_tommihan on meidän ikioma pikku Rane, jonka viestejä luemme innolla kaihoten. :D


Ja kyllä minä luulen että siihen xboxin pädiin tuleepi akku jonka voi tarvittaessa lyödä laturi piuhan nokkaan ja jatkaa pelaamista.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse en halua osallistua tähän sotaan millään tavalla, valitsen konsolini puhtaasti pelien perusteella.

Se kuitenkin kiinnostaa, että mikä on tallenusmedian vaikutus itse peleihin? PS3:n levyillähän on monta kertaa enemmän(?) tilaa kuin uuden XBoxin DVD-levyillä. Mitä tuo ero käytännössä SAATTAA tarkoittaa? Antaa tulla skenaarioita.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

illu sanoi:
Se kuitenkin kiinnostaa, että mikä on tallenusmedian vaikutus itse peleihin? PS3:n levyillähän on monta kertaa enemmän(?) tilaa kuin uuden XBoxin DVD-levyillä. Mitä tuo ero käytännössä SAATTAA tarkoittaa? Antaa tulla skenaarioita.

Japsit hävittävät peleistään autenttisuuden änkeämällä joka väliin tilaa syöviä, korkearesoisia videoita. Videon näkemisen jälkeen pelaaja jättää seuraavan kentän latautumaan aamua varten.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

illu sanoi:
...Se kuitenkin kiinnostaa, että mikä on tallenusmedian vaikutus itse peleihin? PS3:n levyillähän on monta kertaa enemmän(?) tilaa kuin uuden XBoxin DVD-levyillä. Mitä tuo ero käytännössä SAATTAA tarkoittaa? Antaa tulla skenaarioita.

Mutta eikös tähän uuteen Xboxiin kuitenkin kaavailtu HD-DVD:tä? :confused:
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

gefilus A sanoi:
Mutta eikös tähän uuteen Xboxiin kuitenkin kaavailtu HD-DVD:tä? :confused:

Niin vain lisävarusteeksi joskus. Itse koneen julkaisu on jo niin lähellä ettei siihen enään varmaan voida sitä sisältää. Vaikka ei se nyt vättämättä pitäis olla mahdotontakaan, kyllähän hd-dvd asema lukee myös tavallisia dvd-levyjä, mutta taitaa olla myöhäistä. Microsoftin ehkä pahin virhe oli just tuo hd-dvd:n poisjättäminen pelipuolelta. Tuo ois voinut olla samanlainen piristys hd-dvd formaatille, kuin PS2:n oli dvd:lle. Se olis voinut ratkaista hd-dvd:n ja bluerayn välisen taistelun.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Knight sanoi:
Japsit hävittävät peleistään autenttisuuden änkeämällä joka väliin tilaa syöviä, korkearesoisia videoita. Videon näkemisen jälkeen pelaaja jättää seuraavan kentän latautumaan aamua varten.
Niin juuri, ketä ne japsit oikein luulevat olevansa? Tekevät erillaisia pelejä eri tavalla kun muut... se on oma moka jos tarina on suurempi kuin pelimoottori ja joutuu animaatioita tekemäään. Japsienkin olisi jo aika luopua mahtipontisista roolipeleistä kokonaan ja siirtyä tekemään vaikka jotain ensimmäisen persoonan räiskintöjä tai urheilupelejä.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos DVD:ssä pitäytyminen leikkaa tilaa välianimaatioilta niin se on mielestäni vain melkein hyvä. Minustakin kokonaisuus toimii paremmin, jos ei hypitä peligrafiikan ja CGI:n välillä. Ennen tosin ero oli huomattavasti häiritsevämpi, kun 3D-grafiikat olivat yksinkertaisia ja CGI:t pakkausmössöä.

Kyllä samat asiat voi kertoa grafiikkamoottorin puitteissakin, erityisesti, kun tulevat koneet ovat jo niin tehokkaita. Ja samalla se voisi pistää tekijät miettimään voisiko osan välianinaatioista toteuttaa interaktiivisemmin ilman, että pelaajasta tehdään pelkkä katselija.

Valitettavasti DVD:n kapasiteetti saadaan loppumaan ilman CGI-täyttöäkin. Esim. tulevat GTA:t varmasti vaativat aikamoista tilaa levyltä, kun maailma on nykyistä selvästi yksityiskohtaisempi.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Timmi_Tommi sanoi:
Niin juuri, ketä ne japsit oikein luulevat olevansa? Tekevät erillaisia pelejä eri tavalla kun muut... se on oma moka jos tarina on suurempi kuin pelimoottori ja joutuu animaatioita tekemäään. Japsienkin olisi jo aika luopua mahtipontisista roolipeleistä kokonaan ja siirtyä tekemään vaikka jotain ensimmäisen persoonan räiskintöjä tai urheilupelejä.
Puhuitpa ihtes kätevästi pussiin, sinun mielestä on nyt sellanen asia hyvä että tarina ja pelattavuus mehtään. Ja hienot yksityiskohtia pursuilevat kentät kunniaan. :D
 
Kalliiksi tosiaan tulee uusien konsolien kehitys firmoille.

Sony Computer Entertainment jäi siis tilivuotensa ensimmäisellä neljänneksellä 52 miljoonaa dollaria tappiolle, vaikka pelejä myytiin 938 miljoonan dollarin edestä.
Microsoftin Xboxista vastaava yksikkö otti 179 miljoonaa dollaria persnettoa edellisellä neljänneksellä.
Nintendo jäi ainoana voitolle 33,4 miljoonaa, mutta tulos putosi kuitenkin 80% viime vuodesta.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Nyt kuumaakin kuumempia tiedonjyväsiä Revolutionin ohjaimesta jakelee Molyneux :)

Molyneux has seen Revolution controller, gives kind words

At the Leipzig Games Convention, Molyneux revealed that he has, in fact, seen the Revolution controller, and that he had these kind words for it: “There is a line at the end of the book ‘Game Over’ and it is: ‘Never underestimate Nintendo’. That is all I can say about the controller.”

Lähde
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllähän se Cubekin maksoi lähes saman verran tullessaan markkinoille.
Nykyisen sukupolven konsolien julkaisuhinnat tuntuvat täysin unohtuneen porukalta ja nyt uutta rautaa pitäsi saada samaan hintaan kuin viisi vuotta vanhaa. :rolleyes:

PS. Linkit korjattu
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Kyllähän se Cubekin maksoi lähes saman verran tullessaan markkinoille.
Nykyisen sukupolven konsolien julkaisuhinnat tuntuvat täysin unohtuneen porukalta ja nyt uutta rautaa pitäsi saada samaan hintaan kuin viisi vuotta vanhaa. :rolleyes:

Juu ei ole unohtunut tämän sukupolven ryöstöhinnat julkaisun aikaan ;)

Vertasin vaan tuota sadan euron hintaeroa PS3 ja 360 hintoihin. Nintendon mukaan konsoli tehdään edulliseksi jne.. kuitenkin tuo huhuttu Amazonin hintaero on minun mielestä aika vähäinen. No, pelkkiä huhujahan nämä tietysti vielä on.

Tosin mikäli oletetaan että PS3 ja 360 maksaa 500e ja Revo 299e niin järkyttäviltä nuo hinnat silti minun korvaani kuulostaa... toisaalta en ole koskaan ostanutkaan konsolia julkaisussa, taitaa 1-3 vuotta mennä ennenkuin kannan konsolin kotiin.
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Valitettavasti DVD:n kapasiteetti saadaan loppumaan ilman CGI-täyttöäkin. Esim. tulevat GTA:t varmasti vaativat aikamoista tilaa levyltä, kun maailma on nykyistä selvästi yksityiskohtaisempi.

Varsin osuva sanavalinta: saadaan. Totta, DVD on helppo täyttää pelkällä pelidatallakin. On kuitenkin syytä pitää (edelleen) mielessä (tai sitten pitää palauttaa mieleen), että pelejä voidaan kehittää myös eri tavalla kuin nykyisin. DVD:tä ei tarvitse ahtaa täyteen, eikä pelejä tarvitse sisällön määrän suhteen typistää. Avain DVD:n riittävyyden avaamiseen on Procedural Synthesis. Se tarkoittaa grafiikan tuottamista reaaliajassa minimaalisesti tilaa kuluttavien algoritmien avulla. Esimerkiksi puuhun voidaan rakentaa matematiikan avulla -- ilman valmista grafiikkaa DVD:llä -- uniikkeja oksastoja, rungon muotoja ja tekstuureja.

Xbox 360:n arkkitehtuuri on suunniteltu Procedural Synthesistä ajatellen. Yksi ydin voi lukita osan L2-välimuistista Procedural Synthesis -datan ulostulokanavaksi, josta GPU osaa napata datan suoraan renderöitäväksi ilman RAM-muistissa pyörähtämistä.

Ongelma on se, että Procedural Synthesis vaatii osansa ytimien kesken jaetusta L2-välimuistista, jota on jo muutenkin niukasti kolmen ytimen käyttöön (ei älähdyksiä, PS3:lla on vielä tiukempaa). Jotta Procedural Synthesis toimisi hyvin, pelin koodin pitää olla käytännössä täydellistä ja säikeiden käyttö tarkoin ennalta suunniteltua.

Elävä esimerkki Procedural Synthesiksen tehokkuudesta on .kkrieger. Kyseessä on beta-demo visuaalisesti melko näyttävästä FPS-pelistä PC:lle. Demon koko on ... 96 kt ... kyllä, kilotavua. Linkittämäni kuvan koko on lähes 59 kilotavua. :)
 
Vastaus: PS3, N5, XBOX2 - kuka vetää pisimmän korren?

Tähän asti PS2:lle on tullut tarpeeksi hyviä pelejä niin ei ole tarvinnut "vähäisen tehon" takia kääntyä Xbox-puolelle. Jos sama homma jatkuu niin veikkaan että jää monelta Xbox360 hyllylle, PS2:sen hinnan laskiessa. Aina vain parempi mitä myöhemmin uusi konsoli tulee (PS3) , niin vanhojen sukupolvien konsoleiden elin-ikä kasvaa, ja tällöin peliseuraakin luulis onlinesta löytyvän vielä parinkin vuoden päästä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom