Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Eiköhän olisi aika lopettaa tämä paskanjauhanta jos väitetään että zelda on oblivion karsituilla ominaisuuksilla.... :rolleyes:

Loppukaneettina, oblivionin fysiikkamallinnus ja tekoäly EI ole mitään himoraskaita. Kokonaisuutena se on pirun hyvin koodattu peli. Uskoisin että wii pystyy näitä asioita käsittelemään suht tehokkaan prossunsa voimin.

Eiköhän olisi aika lopettaa tämä paskanjauhanta jos väitetään Wiin 729Mhz powerPC-prosessoria tehokkaaksi. Ja että oblivionin voisi mitenkään kääntää Wiille. Siis oikeasti järki käteen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Eiköhän olisi aika lopettaa tämä paskanjauhanta jos väitetään Wiin 729Mhz powerPC-prosessoria tehokkaaksi. Ja että oblivionin voisi mitenkään kääntää Wiille. Siis oikeasti järki käteen.

Onhan se tehokkain single core kotikonsoli joka on ikinä tehty.


:D ;)

Mun puolesta vois jättää tän väittelyn ja keksiä vaikka ihan uuden.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Ja että oblivionin voisi mitenkään kääntää Wiille. Siis oikeasti järki käteen.

Oikeasti on todella rankka väite, että Oblivionia ei voisi mitenkään kääntää Wiille. Jos se sinusta on niin järjetöntä niin perustele miksei se onnistuisi. Minä ainakin olen perustellut miksi ja miten se onnistuisi.

Edit: Tuntuu kuin porukka vain tuijottaisi grafiikkoita, eikä huomaa itse peliä sen alta. Ei se oikeasti niin kummoinen ole. Eikä kovin next gen. Jos grafiikat unohtaa niin edellisen sukupolven Morrowind tekee melkein samat jutut. Ja ne mitä se ei tee on lähinnä vain pelintekijöiden taitamattomuutta/ajattelemattomuutta aikanaan. Se ei tarkoita etteikö niitä olisi voitu tehdä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Oikeasti on todella rankka väite, että Oblivionia ei voisi mitenkään kääntää Wiille. Jos se sinusta on niin järjetöntä niin perustele miksei se onnistuisi. Minä ainakin olen perustellut miksi ja miten se onnistuisi.

Sinulla taitaa olla vähän termit haussa. Pelin kääntäminen ja sen tekeminen täysin uudelleen alusta asti muuttaen myös koko peliengine ja suurin osa sisällöstä ovat täysin eri asiat. Voidaan wiille toki tehdä jokin peli ja kutsua sitä oblivioniksi, mutta käännöksestä on turha puhua.

edit: Selitä esimerkiksi miten Oblivionin AI voidaan laskea Wiin PowerPCn liukulaskentakyvyllä varsinkin kun kuplan sisällä on useampi olio, muuttamatta koko AI-järjestelmää täysin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Oikeasti on todella rankka väite, että Oblivionia ei voisi mitenkään kääntää Wiille. Jos se sinusta on niin järjetöntä niin perustele miksei se onnistuisi. Minä ainakin olen perustellut miksi ja miten se onnistuisi.

Tässä nyt lienee perustavanlaatuisin kysymys se, että kuinka paljon pelistä saa riisua pois/muuttaa
jotta sitä edelleen voi kutsua Oblivioniksi? Varmasti Wiille voi tehdä pelin jossa seikkaillaan
metsässä ja listitään ölliäisiä, mutta meidän tuntemaamme Oblivioniin verrattuna suurella
todennäköisyydellä maailma olisi pienempi, NPC:itä olisi vähemmän ja ne eivät keskustelisi
äänellä, aseita/varusteita/esineitä olisi vähemmän, grafiikka olisi pelkistettyä, fysiikkaa ei olisi
tuossa muodossaan jne.

Mutta Oblivion -nimeä kantavan pelin saisi varmasti tehtyä Wiillekkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Tässä nyt lienee perustavanlaatuisin kysymys se, että kuinka paljon pelistä saa riisua pois/muuttaa
jotta sitä edelleen voi kutsua Oblivioniksi? Varmasti Wiille voi tehdä pelin jossa seikkaillaan
metsässä ja listitään ölliäisiä, mutta meidän tuntemaamme Oblivioniin verrattuna suurella
todennäköisyydellä maailma olisi pienempi, NPC:itä olisi vähemmän ja ne eivät keskustelisi
äänellä, aseita/varusteita/esineitä olisi vähemmän, grafiikka olisi pelkistettyä, fysiikkaa ei olisi
tuossa muodossaan jne.

Mutta Oblivion -nimeä kantavan pelin saisi varmasti tehtyä Wiillekkin.

Väitös onkin nimenomaan se, että Wiille pystyisi tekemään ihan täysipainoisen Oblivionin karsimalla grafiikoista ja ehkä jostain muusta "turhemmasta" itse pelin kannalta. Ei pelkästään samankaltaisen samaa nimeä kantavan pelin. Peli olisi siis ihan Oblivion, mutta karsittu, eikä siis yhtä hyvä, mutta kuitenkin.

Siis ei Oblivionin NPC:t tai niiden keskustelut tai aseiden ja esineiden määrä ole sellaisia mitä ei olisi voinut tehdä jo edellisellä sukupolvellakin. Grafiikoista tinkimällä nämä saataisiin varmasti tehtyä. Ainoastaan fysiikat grafiikan lisäksi saattavat olla sellainen tekijä mihin Wii ei taivu. Ainakaan sellaisenaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Sinulla taitaa olla vähän termit haussa. Pelin kääntäminen ja sen tekeminen täysin uudelleen alusta asti muuttaen myös koko peliengine ja suurin osa sisällöstä ovat täysin eri asiat. Voidaan wiille toki tehdä jokin peli ja kutsua sitä oblivioniksi, mutta käännöksestä on turha puhua.

edit: Selitä esimerkiksi miten Oblivionin AI voidaan laskea Wiin PowerPCn liukulaskentakyvyllä varsinkin kun kuplan sisällä on useampi olio, muuttamatta koko AI-järjestelmää täysin.


Äh, hitto. Ajattelin jo että en tähän palaisi enää.

Mutta: Miten sinä selität sen että oblivionin AI pystytään laskemaan rupu peeceen prossulla. Otetaan vaikka esimerkiksi xb pentium 4 tehoiltaan 1700 megahertzinen. Peli toimii tuolla ilman mitään muokkailua ja siinä on vielä rasitteena windows päällä. Miksi ei siis suunnilleen vastaavalla wiin prossulla?

En näe syytä miksi se ei wiilläkin toimisi. Mutta tämä on vaan tälläista lässytystä kaikilta osapuolilta :eek:

Muokkaus: Ja ei tuo fysiikkakaan liian raskas ole tuolle prossulle.

Muokkaus: Ja ihan sama oikeestaan koska se ei ole tulossa wiille. Yksi syy on varmasti se että eivät ole katsoneet sen olevan taloudellisesti järkevää koska se on ilmestynyt niin monelle alustalle jo. Epäilen että ps3 versiokaan ei ole mikään kultakaivos.. Wii versiossa vielä olisivat joutuneet tekemään kontollit täysin uusiksi..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saattaapi vain Wiillä käydä muisti vähiin.

edit:

Jooseppi sanoi:
Mutta: Miten sinä selität sen että oblivionin AI pystytään laskemaan rupu peeceen prossulla. Otetaan vaikka esimerkiksi xb pentium 4 tehoiltaan 1700 megahertzinen. Peli toimii tuolla ilman mitään muokkailua ja siinä on vielä rasitteena windows päällä. Miksi ei siis suunnilleen vastaavalla wiin prossulla?

Konsoleiden prossut ovat ihan törkeästi aneemisempia verrattuna "oikeisiin" puucee -prossuihin. Tuossa 1.7 gigaisessa PC-prossussa riittää kenkää todella paljon enemmän kuin jossain riisutussa powerPuucee-suorittimessa
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Äh, hitto. Ajattelin jo että en tähän palaisi enää.

Mutta: Miten sinä selität sen että oblivionin AI pystytään laskemaan rupu peeceen prossulla. Otetaan vaikka esimerkiksi xb pentium 4 tehoiltaan 1700 megahertzinen. Peli toimii tuolla ilman mitään muokkailua ja siinä on vielä rasitteena windows päällä. Miksi ei siis suunnilleen vastaavalla wiin prossulla?

En näe syytä miksi se ei wiilläkin toimisi. Mutta tämä on vaan tälläista lässytystä kaikilta osapuolilta :eek:

Tuliko yhtään mieleen kuinka tuo P4 1700Mhz kepittää tuon Wiin prosessorin ihan reippaasti? Tai että kuinka paljon tehokkaampi tuon kyseisen vehkeen näyttis todennäköisesti on tai kuinka paljon enemmän PC:ssä on muistia, puhumattakaan swappifilestä kaupan päälle. Mistä tuo suunnilleen vastaava wiin prossu -vitsi on lähtöisin?

edit: tuolla 1,7Ghz P4 -kokoonpanolla Oblivionin pelaaminen muuten on sitten sellaista 1fps-tuskaa. Morrowindikin kuitenkin yski tuon tasoisella koneella
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Tuliko yhtään mieleen kuinka tuo P4 1700Mhz kepittää tuon Wiin prosessorin ihan reippaasti? Tai että kuinka paljon tehokkaampi tuon kyseisen vehkeen näyttis todennäköisesti on tai kuinka paljon enemmän PC:ssä on muistia, puhumattakaan swappifilestä kaupan päälle. Mistä tuo suunnilleen vastaava wiin prossu -vitsi on lähtöisin?


Netistä niinkuin kaikki muukin paska :D

Vai oletko kenties törmännyt lähdetietoon joka kumoaa tuon minun väitteeni?

Ja sitäpaitti näyttispä ei hirveesti pelin AI:hin tai fysiikkaan vaikuta. Ja niistähän minä olen horissut.
Muistista en osaa sanoa mitään. Niin naurettavia lukuja on wiissä ilmoitettu olevan. Cubessa oli vielä paljon vähemmän. Siltikkin RE4 tuli ulos ja on vieläkin komea peli. Joo.

Muokkaus: Yksi linkki on tuolla edellisellä sivulla. Siinä yritellään todistella kuinka tehokas se wii on. Mutta niinkuin siinäkin kirjoitin, varauksella kannattaa suhtautua. Parempaakaan vaan ei ole :(
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

keiu sanoi:
Tuliko yhtään mieleen kuinka tuo P4 1700Mhz kepittää tuon Wiin prosessorin ihan reippaasti? Tai että kuinka paljon tehokkaampi tuon kyseisen vehkeen näyttis todennäköisesti on tai kuinka paljon enemmän PC:ssä on muistia, puhumattakaan swappifilestä kaupan päälle. Mistä tuo suunnilleen vastaava wiin prossu -vitsi on lähtöisin?

edit: tuolla 1,7Ghz P4 -kokoonpanolla Oblivionin pelaaminen muuten on sitten sellaista 1fps-tuskaa. Morrowindikin kuitenkin yski tuon tasoisella koneella

Jep, morrowindkin pykii tuollaisella silloin tällöin, en tiedä miksi. Mutta pääasiassa pysyi ruudunpäivitys oikein hyvänä. Oblivion tahmaa tietysti enemmän, mutta ihan siedettävällä tasolla yleensä liikutaan. Ja nyt puhutaan koneesta joka on jo tosi vanha. Ei ois 90-luvulla voinut kuvitellakkaan että yli 5 vuotta vanhalla koneella pelataan uusia pelejä. Ja täytyy muistaa että tuossa on xp rasitteena alla. Ehkä 2000:sen kanssa olisi toiminut paremmin, en tiedä.

Konsoleissahan mokomaa lisärasitusta ei ole ja muutenkin pelit voidaan optimoida tietylle raudalkle, joka on kieltämättä iso etu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

1.7 gigaista P4:ää vastaa noin 1.3-1.4 gigainen täysverinen PowerPC -prossu.
Wiin suoritin rullaa puolet pienemmällä kellotaajuudella.

Ja Oblivionin tyyppinen peli, jossa on valtava maailma täynnä dynaamisia asioita, on muistin tarpeen kannalta ihan eri planeetalta kuin RE:n tyyppinen peli, jossa on kiinteä "kulissimainen"
kenttiin jaettu maailma.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Netistä niinkuin kaikki muukin paska :D

Vai oletko kenties törmännyt lähdetietoon joka kumoaa tuon minun väitteeni?
Sori, luulin että tuo urbaani legenda ppc:n ylivertaisuudesta x86iin olisi jo hävinnyt. Vaikka se onkin toki kello kellolta tehokkaampi kuin x86-suorittimet niin tuossapa esimerkiksi testi linuxilla. Perustuen siihen arvioisin että tuo 730Mhz PowerPC vastaa parhaassa tapauksessa 1Ghz P3:sta. Tähän tietenkin lisättynä pieni fanboi-bonus ppc:lle koska huhujen mukaan tuo wiin on pikkaisen parempi kuin nuo takavuosien piiskat. Meikäläinen käyttää itseasiassa ppc:tä, 1,25Ghz tuossa on tietokoneessa. Hidas paska.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Siis kuinka paljon tätä pitää vääntää että menee jakeluun. Olen kokoajan puhunut siitä, että pelin pääsisältö pysyisi samana. Ja parhaimmassa tapauksessa eroa olisi vain grafiikoissa ja muissa asioissa, jotka eivät vaikuta pääsisältöön. Sinä laitat vastaukseksi siihen kuvan 2d-pelistä. Eihän pelin muuttaminen 2d:ksi voi mitenkään pitää pelin sisältöä samana.

Eikä tuo tekstini mikään paradoksi ole. Sinä vain yrität siitä väkisin sellaisen tehdä. Ei kai se täysin sama peli tietenkään ole jos sitä karsitaan. Mutta sama peli karsittuna elementeillä, jotka eivät paljoa vaikuta pelin pääasialliseen sisältöön. Kyllä se olisi Oblivion. Vain karsittu sellainen. Ja parhaimmassa tapauksessa vain grafiikoiltaan.

Kyllä sinä nyt oikeasti kaiken tämän tajusit. Eikö vain?
Se tekstisi on edelleen paradoksi, saat silti vääntää siitä ihan mitä haluat. Kyllä sinä sen oikeasti tajusit? Eikö vain?

Jooseppi sanoi:
Eiköhän olisi aika lopettaa tämä paskanjauhanta jos väitetään että zelda on oblivion karsituilla ominaisuuksilla.... :rolleyes:

Jos on tällaisia varaa kirjoitella, niin mitä, jos herra näyttäisi ensin itse mallia, että kuinka se paskanjauhanta lopetetaan?
Enkä ole edelleenkään väittänyt, että Oblivion olisi välttämättä sama asia, kuin Zelda. Sanoin vain, että se voisi olla sitä; kunhan alkuperäistä vain "karsittaisiin" tarpeeksi.
Ja anteeksi muuten, että olen pilkannut pyhää lehmää nimeltä "Wii ja kaikki siihen liittyvä".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3157080

Pete Hines sanoi:
Bethesda: Oblivion Wouldn't Work on Wii
Doesn't mean the studio wouldn't like to see it there.

"It's not really going to run on a Wii for example, but if it could we would put it there. Our philosophy is to make a game and make it available to as many people as possible. We're not looking to limit who can play a game. We want to make something that's fun and we want as many people as possible to play it."
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom