Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Snigge sanoi:
Aina yhtä hauskaa kun porukka oikeasti luulee tietävänsä jotain pelinkehityksestä..

Minä tiedän pelinkehityksestä varmasti vähintään sen saman mitä hekin, jotka väittävät ettei tuo kääntäminen onnistuisi. En tietenkään ole mikään expertti enkä ole väittänytkään olevani, mutta tietyllä perustietämyksellä ja "maalaisjärjellä" pystyy kyllä melko hyvin päättelemään tällaisiakin asioita.

Mitä sinä oikein tuolla kommentilla haet takaa? Missä vaiheessa olen väittänyt että tietäisin pelinkehityksestä jotenkin erityisen paljon?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Jaha. Oli sen verran "mielenkiintoista" tekstiä, että tuota kannattaisi ennemminkin kysyä sinulta.




En uskoisi sen olevan mitenkään vaikeaa. Melko vastaava avoin pelimaailmahan oli jo Morrowindissa. Pelissä joka pyöri hyvin Xboxilla. Fysiikanlaskenta onkin sitten eri juttu, mutta kaipa sekin onnistuu. On noita fysiikoita tehty pienemmillä tehoillakin toimivaksi. Oikeasti Oblivionin kääntäminen Wiille ei ole kiinni kuin siitä paljonko grafiikoita karsitaan. Ja jos se nyt fysiikoista jää vähän kiinni niin kaipa niitäkin voi karsia tarvittavan verran. Joka tapauksessa Oblivionin kääntäminen Wiille melko samalla sisällöllä ei olisi mikään ongelma.

Kyllä mä nyt oon vähän eri mieltä sun kanssa. Sitä karsintaa olisi Wii versiossa suoritettava niin paljon, että puhuttaisiin jo eri pelistä aivan eri tunnelmalla.Käytännössä ne joutuisi tekemään koko pelin uusiksi. Eihän noita rautapuolen faktoja voi noin ohittaa. Tai voi, mutta mitä siitä jää käteen ja mikä on homman viisaus.
Tulee aiheesta kysymys mieleen, että miksi Wii on kolmesta uudesta konsolista ainoa jolle Oblivion ei ole näillä näkymin tulossa koskaan. Jos kyseessä olisi pelkällä juttujen karsinnalla toteutettava projekti, Oblivion olisi jo Wii:llä. Ei kai ne Nintendolla niin tyhmiä ole, että tätä ei hyödynnettäisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niinpä niin. Jotkut ei tajua ettei wiillä pyöritetä muuta kuin yksinkertaisia apinapallopelejä. Pääasia että kaikilla on hauskaa mario partyjen kanssa happy happy joy joy ja kustaan hunajaa kun huidotaan kapulalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jwp sanoi:
Kyllä mä nyt oon vähän eri mieltä sun kanssa. Sitä karsintaa olisi Wii versiossa suoritettava niin paljon, että puhuttaisiin jo eri pelistä aivan eri tunnelmalla.Käytännössä ne joutuisi tekemään koko pelin uusiksi. Eihän noita rautapuolen faktoja voi noin ohittaa. Tai voi, mutta mitä siitä jää käteen ja mikä on homman viisaus.
Tulee aiheesta kysymys mieleen, että miksi Wii on kolmesta uudesta konsolista ainoa jolle Oblivion ei ole näillä näkymin tulossa koskaan. Jos kyseessä olisi pelkällä juttujen karsinnalla toteutettava projekti, Oblivion olisi jo Wii:llä. Ei kai ne Nintendolla niin tyhmiä ole, että tätä ei hyödynnettäisi.

Miksi Wii yleensäkään on kone, jolle länsimaiset roolipelit tai yleensäkään third party pelit eivät tule helpolla? Siitä syystä, että odotukset koneen menestyksestä eivät olleet kovin suuret Nintendon taustan takia ja vasta E3:n jälkeen ja viimeistään Wiin myydessä huikeasti pelintekijät heräsivät laitteen menestykseen. Tästä syystä Oblivionia ei ole tehty Wiille. Ja tästä samasta syystä Wii kärsii vielä tällä hetkellä hyvien pelien puutteesta.

Nyt Oblivion periaatteessa saattaisi tullakin. Vaikka en usko. Wii ei ole vielä todistanut olevansa myyvä alusta tällaisille peleille. Varmana grafiikoita ei tarvisisi karsia Morrowind tasoa kauemmaksi. Ehkä ei niinkään paljoa. Sen lisäksi jos tarvetta on niin karsitaan muualta. Vaikka fysiikoita. Joka tapauksessa peli varmasti voitaisiin tehdä Wiille sisällöltään muuten hyvin samankaltaisena versiona. Siitä on todisteena jo tuo Xboxin Morrowind. Laaja maailma siinäkin on ja Oblivionissa ei ole oikeastaan paljoa muuta uutta siihen nähden kuin grafiikat ja fysiikat. Sitä en olekaan kommentoinut olisiko peli niin hyvä tai tunnelmataan sama kuin ennen. Vain sitä, että pelin voisi tehdä. Suoraan sanottuna hyvin outoa, että tällaiseen edes kukaan viitsii väittää vastaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Wiillä onnistuu myös vetten päällä kävely.

Kunhan vain grafiikoista vähän tingitään.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Wiillä onnistuu myös vetten päällä kävely.

Kunhan vain grafiikoista vähän tingitään.

Aivan mieletön.:D :D


Btw. Madden 07 myi Japanissa kai 500 kappaletta PS3:lla.:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oblivion Morrowind grafiikoilla ja fysiikoilla olisi aikalailla Morrowind Oblun ympäristöillä ja tapahtumilla. Miksi tämä ei esimerkiksi pyörisi xboxilla ja Wiillä ? Ei Oblivion oikeasti ole yhtään monipuolisempi tai laajempi kuin Morrowind. Itseasiassa juuri toisinpäin.

Mutta eihän se tietenkään sama Oblivion olisi. Se olisi Wiin Oblivion.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nakkihuuli sanoi:
Ja mitä varten pelinkehittäjät eivät ole vielä osanneet hyödyntää lainkaan näitä tehoja, vaan puskeneet pelejään ulos Dreamcast-tason ulkoasuilla?
Pikaporttauksilla on helppo rahastaa. nimim. Ubisoft
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Oblivion Morrowind grafiikoilla ja fysiikoilla olisi aikalailla Morrowind Oblun ympäristöillä ja tapahtumilla. Miksi tämä ei esimerkiksi pyörisi xboxilla ja Wiillä ? Ei Oblivion oikeasti ole yhtään monipuolisempi tai laajempi kuin Morrowind. Itseasiassa juuri toisinpäin.

Mutta eihän se tietenkään sama Oblivion olisi. Se olisi Wiin Oblivion.
Millä konsoleistasi olet pelannut Oblivionia?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Oblivion... Wii ei ole vielä todistanut olevansa myyvä alusta tällaisille peleille.
Legendaläpät vain paranevat. Väitätkö tuota ihan tosissasi?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Saatte vapaasti karsia Oblivionin grafiikan vaikka 8-bittisen nintarin tasolle, mutta se ei poista sitä faktaa että kaikki alkaen siitä kun jengi Oblivionin maailmassa aamulla herää töihin, pitäisi suunnitella algoritmitasolla aivan uusiksi koska WIi:n prossulla sitä miten Oblivioni nyt toimii, ei oikein voi toteuttaa. Oblivion ainakin PC-puolella todistetusti kärsii erittäin herkästi prossusta pullonkaulana, eikä minulla ole mitään syytä epäillä, etteikö konsoleiden kohdalla olisi samoin.

Oishan se toisaalta hauskaa jos WIi:lle tulisi röpö-oblari, niin pääsis vittuilemaan kaverille, että miten se kehtaa pelata pyhäinhäväistyä versiota loistavasta pelistä. Ei nimittäin jäänyt mitään hyvää kerrottavaa jälkikasvulle kun onnistuin erään sivuston ohjeiden avulla saamaan Oblivionin vanhalla PC:lläni 9600:lla näyttiksellä *käyntiin*...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Oishan se toisaalta hauskaa jos WIi:lle tulisi röpö-oblari, niin pääsis vittuilemaan kaverille, että miten se kehtaa pelata pyhäinhäväistyä versiota loistavasta pelistä.

Kaikillepa grafiikka ei ole kaikki kaikessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Danzig sanoi:
Kaikillepa grafiikka ei ole kaikki kaikessa.

Minä pelaan edelleen, yli 15 vuoden jälkeenkin MUDeja. (Suosittelen sivustoa www.mudconnector.com sullekin, sieltä löydät pelejä jonka kaltaisia maailmoja ja pelejä ei ole vieläkään kaupallisesti toteuttetu - ja lähes kaikki ilmaista)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Minä pelaan edelleen, yli 15 vuoden jälkeenkin MUDeja. (Suosittelen sivustoa www.mudconnector.com sullekin, sieltä löydät pelejä jonka kaltaisia maailmoja ja pelejä ei ole vieläkään kaupallisesti toteuttetu - ja lähes kaikki ilmaista)

Miten NE hyötyisivätkään Wiimote-ohjauksesta!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Suurin osa online pelaamisestani tapahtuu MUXeissa. Tällä hetkellä rakennan omaani. Mietin, että vois olla aika vinha juttu ajaa MUXia PS3lla. :D

Olen kyllä sitä mieltä, että mikään ei pysty RPG puolella korvaamaan kunnollista MUXia. Jokainen alue on pelaajien tekemä, koskaan ei tiedä mitä muut hahmot tekevät, koska ovat ihmisiä. Yksikään MMORPG ei pääse MUXien tasolle.. Ja kaikki ilmaista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Miksi Wii yleensäkään on kone, jolle länsimaiset roolipelit tai yleensäkään third party pelit eivät tule helpolla? Siitä syystä, että odotukset koneen menestyksestä eivät olleet kovin suuret Nintendon taustan takia ja vasta E3:n jälkeen ja viimeistään Wiin myydessä huikeasti pelintekijät heräsivät laitteen menestykseen. Tästä syystä Oblivionia ei ole tehty Wiille. Ja tästä samasta syystä Wii kärsii vielä tällä hetkellä hyvien pelien puutteesta.

Nyt Oblivion periaatteessa saattaisi tullakin. Vaikka en usko. Wii ei ole vielä todistanut olevansa myyvä alusta tällaisille peleille. Varmana grafiikoita ei tarvisisi karsia Morrowind tasoa kauemmaksi. Ehkä ei niinkään paljoa. Sen lisäksi jos tarvetta on niin karsitaan muualta. Vaikka fysiikoita. Joka tapauksessa peli varmasti voitaisiin tehdä Wiille sisällöltään muuten hyvin samankaltaisena versiona. Siitä on todisteena jo tuo Xboxin Morrowind. Laaja maailma siinäkin on ja Oblivionissa ei ole oikeastaan paljoa muuta uutta siihen nähden kuin grafiikat ja fysiikat. Sitä en olekaan kommentoinut olisiko peli niin hyvä tai tunnelmataan sama kuin ennen. Vain sitä, että pelin voisi tehdä. Suoraan sanottuna hyvin outoa, että tällaiseen edes kukaan viitsii väittää vastaan.

No jos otetaan kriteeriksi se, että pelin tunnelma saa muuttua siirrossa, niin en väitä vastaan. Löytyyhän Splinter Cell Pandora Tomorrow sekä XO:että mobiiliversiona, mutta itse tarkoitin lähinnä porttaustyyppistä ratkaisua jossa mennään alkup.pelin tunnelman ehdoilla.
Mun mielestä Oblivionin idea rakentuu pitkälti sen maailman varaan mikä siihen on tehty. Eihän tuollaista osa-aluetta voi muuttaa tuosta vain ja todeta että kyllä homma toimii.
Jos tarkkailee hieman Oblivionin ja Morrowindin luontoa, voi huomata valtavan eron joka puolella. Sen voi varmaan todeta ihan screenshoteista. Siinä missä Oblivionin valaistus,niityt, metsät ja vuoret näyttävät välillä suorastaan mielettömän upeilta ja eläviltä, on Morrowindin vastaavat verrannollisesti staattisia ja kuolleen näköisiä.
Jos sitten lähdetään ajatuksesta että heitettäisiin koko Oblivionin luonto takaisin last-gen tasolle,kyllähän se Oblivionin tapauksessa pilaisi koko sen tunnelman jonka pelintekijä halusi peliin luoda.

Ja melkein väittäisin että Nintendo ei ole tarttunut, tai saanut tarttua Oblivioniin juuri siksi, kun peliä ei voida säilyttää millään riittävän uskollisena alkuperäiselle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Oblivionissa ei ole oikeastaan paljoa muuta uutta siihen nähden kuin grafiikat ja fysiikat.

wikipediasta:

"Vvardenfell, the explorable part of the province of Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore"

Minun mielestä 10 neliökilometriä on aika paljon enemmän :) muut pointit ovatkin kohdallaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuomas sanoi:
wikipediasta:

"Vvardenfell, the explorable part of the province of Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore"

Minun mielestä 10 neliökilometriä on aika paljon enemmän :) muut pointit ovatkin kohdallaan.
Itse asiassa lähes 26 neliökilometriä.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom