Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:

Tässä lainaus varsinaisesta haastattelusta, jotta ei jäisi epäselväksi:

In the interview Houser was asked:
"On PS3 you've got a guarantee that every machine is going to have a hard-drive and, with Blu-ray, you've got plenty of storage, whereas on Xbox 360 there's no guarantee of a hard-drive and you're working with the DVD format. Does that create limitations?" To which he replied, "Yep."

He continued, "To be honest with you we haven't solved all those riddles yet." The difficulties aren't limited to working on Microsoft's box, as Houser explains that "both have enormous challenges" and that "both have their own particular pleasures and pains".

Ja CVG jatkaa:
Rockstar hasn't said anything about a target SKU between the two consoles, but they're currently demoing the game to press running on an Xbox 360 - so we wouldn't worry too much if you've only got Microsoft's console. Look for more on GTA IV in the next few weeks.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Onko tuo pelaaja-lehden uutisointi OPM:n haastattelusta sitten jotenkin virheellinen:
"Rockstar Gamesin luova johtaja Dan Houser on vahvistanut englantilaisen Official PlayStation Magazinen haastattelussa, että Xbox 360:n Core-version kiintolevyn puute aiheuttaa ongelmia Grand Theft Auto IV:n kehittämisessä.
Myös Xbox 360:n käyttämä DVD-levyformaatti asettaa tekijätiimille tiettyjä rajoituksia. "

Laitoin jo aiemmin eilen linkin vastaavaan CVG:n uutiseen, mutta pasteen sen vielä tähän:

Paolo ehti eka, enpä laitakkaan!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Onko tuo pelaaja-lehden uutisointi OPM:n haastattelusta sitten jotenkin virheellinen:
"Rockstar Gamesin luova johtaja Dan Houser on vahvistanut englantilaisen Official PlayStation Magazinen haastattelussa, että Xbox 360:n Core-version kiintolevyn puute aiheuttaa ongelmia Grand Theft Auto IV:n kehittämisessä.
Myös Xbox 360:n käyttämä DVD-levyformaatti asettaa tekijätiimille tiettyjä rajoituksia. "
Se on hieman sovellettu tulkinta.

"During an interview with our partners in crime at Official PlayStation Magazine, Rockstar's creative vice president Dan Houser was asked: "On PS3 you've got a guarantee that every machine is going to have a hard-drive and, with Blu-ray, you've got plenty of storage, whereas on Xbox 360 there's no guarantee of a hard-drive and you're working with the DVD format. Does that create limitations?" To which he replied, "Yep."

He continued, "To be honest with you we haven't solved all those riddles yet." The difficulties aren't limited to working on Microsoft's box, as Houser explains that "both have enormous challenges" and that "both have their own particular pleasures and pains".

Rockstar hasn't said anything about a target SKU between the two consoles, but they're currently demoing the game to press running on an Xbox 360 - so we wouldn't worry too much if you've only got Microsoft's console. Look for more on GTA IV in the next few weeks."

Eli ei se ihan niin yksiselitteistä ole.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Ok, nyt ymmärrän pointtisi. Tottahan se on.
Mutta ei tuota kauheasti kuitenkaan voi tulkita, suoraan kysymykseen suora vastaus;
Tuoko kovalevyttömyys ja dvdn kapasiteetti rajoituksia?. -Jep
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

XShava sanoi:
PlayStation 3 tappoi Xbox 360:n

Voi raukkaa...

Minusta se raukka rukka näyttää selvästi olevan ps3...

Mahtavat pelit (foorumipuheiden mukaan) ja silti ei olla edes myynnin top-50 joukossa, jonkunlaista ristiriitaa havaittavissa :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Minusta se raukka rukka näyttää selvästi olevan ps3...

Mahtavat pelit (foorumipuheiden mukaan) ja silti ei olla edes myynnin top-50 joukossa, jonkunlaista ristiriitaa havaittavissa :p
Tuo ei taas liity mitenkään siihen että PS3 kirjaimellisesti tappoi 360:n :D
Mutta jospa muksu painoikin sitä tahallisesti, silloinhan se on murha !

Missäs Thompsoni on kun häntä tarvitaan ? :eek:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Haha, ihan varmasti pystyisi oblivionin tekemään wiille täysimääräisenä. Grafiikkoja joutuisi karsimaan mutta kuinka paljon, sitä en tiedä.

Varmaankin niin paljon että peli muistuttaisi ulkoisesti enemmän Daggerfallia. ;) Vitsit sikseen, olisi jo aika nähdä Wiilläkin sellainen miekkailupeli mitä jotkut täällä haikailevat, siis ohjainta käytettäisiin kuin miekkaa konsanaan. Se se vasta olisi jotakin...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Varmaankin niin paljon että peli muistuttaisi ulkoisesti enemmän Daggerfallia. ;) Vitsit sikseen, olisi jo aika nähdä Wiilläkin sellainen miekkailupeli mitä jotkut täällä haikailevat, siis ohjainta käytettäisiin kuin miekkaa konsanaan. Se se vasta olisi jotakin...

Ei vaan pysty tekemään 1:1 miekkailupeliä. Jonkinlaisia hyviä sovelluksia tulee varmasti. Ensimmäisenä yrittää DQ:Swords.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:
Varmaankin niin paljon että peli muistuttaisi ulkoisesti enemmän Daggerfallia. ;)

Olisikin mukava nähdä nykykoneilla noin tajuttoman laaja peli. Daggerfallin koko on jotain aivan tajutonta. Peli ei kyllä muuten ole kovin hyvä.

Mutta siis onhan se jo selvää, että Oblivion saataisiin Wiille vähintään Morrowind tason grafiikoilla kevyestikin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Olisikin mukava nähdä nykykoneilla noin tajuttoman laaja peli. Daggerfallin koko on jotain aivan tajutonta. Peli ei kyllä muuten ole kovin hyvä.

Juu tässä muuten mukavia faktoja Elders Scrolls 2:sesta:

Daggerfall is the largest Elder Scrolls game, featuring a game world estimated as being 161,600 Kilometres roughly twice the size of Great Britain with over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, Elder Scrolls programmer, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind is 0.01% the size of Daggerfall. Vvardenfell, the explorable part of the province of Morrowind in the third game has 6 square miles. The Elder Scrolls IV: Oblivion has approximately 16 square miles to explore. In Daggerfall, there are 750,000+ non-player characters (NPCs) for the player to interact with, compared to the count of around 1000 NPCs found in Morrowind and Oblivion. It should be pointed out that the geography and the characters in these later games are much more detailed.

Ja luinpa vielä Elders Scrollsin sivuilta lisäfaktaa Daggerfallista:

When moving from the one edge to the other in the game world takes about 2 weeks. (We have actually tested this!)

Elikkäs pelialueen päästä päähän kulkeminen vie reaaliajassa 2 viikkoa. Maailmassa on kuulemma vain muutamia pelaajia jotka ovat pelanneet Daggerfallin läpi kokonaan. Menihän tämä vähän off topiciksi mutta oli pakko mainita ja siten mukava muidenkin verrata nykypäivän "muka laajoihin" peleihin. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Aleksi sanoi:

Maailma on vaan kovin tyhjä tässä pelissä. Mutta tosiaan on siinä ollut pojilla tekemistä siinä maailmassa.

Ja zoukka, kyllä niitä hyviä pelejä wiillekkin tulevaisuudessa tulee. Ihme olisi jos ei tule, se olisikin ensimmäinen kerta kun parhaiten myyvälle konsolille ei tehdä pelejä.

Tosin en tiedämistä peleistä sä tykkäät mutta luulisi loppuvuoden peleistä pelattavaa löytyvän sinullekkin :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Mutta siis onhan se jo selvää, että Oblivion saataisiin Wiille vähintään Morrowind tason grafiikoilla kevyestikin.

Missä rinnakkaistodellisuudessa elät? Morrowind pyöri Xboxilla. Wii ei ole päässyt grafiikoissa vielä lähellekään vanhan boksin pelejä. Huomattavasti monimutkaisemman Oblivionin pitäisi siis toimia pelkästään grafiikoista tinkimällä ja vielä kevyesti? Herää nyt pahvi. Laajan ja vapaan pelimaailman pyörittämisessä menee tehoja muuhunkin kuin ruohon piirtämiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Missä rinnakkaistodellisuudessa elät? Morrowind pyöri Xboxilla. Wii ei ole päässyt grafiikoissa vielä lähellekään vanhan boksin pelejä. Huomattavasti monimutkaisemman Oblivionin pitäisi siis toimia pelkästään grafiikoista tinkimällä ja vielä kevyesti? Herää nyt pahvi. Laajan ja vapaan pelimaailman pyörittämisessä menee tehoja muuhunkin kuin ruohon piirtämiseen.

Jos Wii on prossuteholtaan noin reilut 2 x Xbox, ja grafiikkatehoiltaan 1.3 kertainen, niin miksi ei pyörisi? Muistiakin on enemmän kuin Xboxissa.

Edit. Korjasin tuon grafiikkatehokertoimen
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Jos Wii on prossuteholtaan noin reilut 2 x Xbox, ja grafiikkatehoiltaan 1.5 kertainen, niin miksi ei pyörisi? Muistiakin on enemmän kuin Xboxissa.

Aivan joo. Kun vaan osataan ohjelmoida, niin tädistä tulee setä. Sitähän foorumin kolme Wii-musketööriä jaksaa toitottaa joka tilanteessa, 24/7. Homma on samaa tasoa kuin viime kierroksen vinkuminen, että hyvällä ohjelmoinnilla PS2 muuttuu tehokkaammaksi kuin Xbox.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
Jos Wii on prossuteholtaan noin reilut 2 x Xbox, ja grafiikkatehoiltaan 1.5 kertainen, niin miksi ei pyörisi? Muistiakin on enemmän kuin Xboxissa.
Ja mitä varten pelinkehittäjät eivät ole vielä osanneet hyödyntää lainkaan näitä tehoja, vaan puskeneet pelejään ulos Dreamcast-tason ulkoasuilla?

EDIT: Hex ehtikin jo ojentaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Aivan joo. Kun vaan osataan ohjelmoida, niin tädistä tulee setä. Sitähän foorumin kolme Wii-musketööriä jaksaa toitottaa joka tilanteessa, 24/7. Homma on samaa tasoa kuin viime kierroksen vinkuminen, että hyvällä ohjelmoinnilla PS2 muuttuu tehokkaammaksi kuin Xbox.

PS2:han on tehokkaampi kun Xbox :confused:

Noh, vakavasti, eikait ne hirveän kaukana toisistaan tehoiltaan olleet? Mitä speksejä vertaa ja pelejä katselee niin ei niissä (PS2, Xbox, Gamecube) hirveitä eroja näyttäis olevan.

Kun Wii on noin 1.7 kertaa Gamecube tehoinen niin siitähän se tulee ero Xboxiinkin (1.5 on kerroin jos raakasti vertaa vain megahertsejä, mutta kun alustaa on lievästi uudistettu niin tehonlisäys on hieman isompi). Gamecubehan oli prosessoriltaan hieman edellä Xboxia, mutta grafiikkatehoiltaan jäljessä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Olisikin mukava nähdä nykykoneilla noin tajuttoman laaja peli. Daggerfallin koko on jotain aivan tajutonta. Peli ei kyllä muuten ole kovin hyvä.

Mutta siis onhan se jo selvää, että Oblivion saataisiin Wiille vähintään Morrowind tason grafiikoilla kevyestikin.

Ei sen kyllä ihan kevyesti pitäisi onnistua. Jos ei puhuta edes grafiikoista, pelkkä avoimen Oblivion-maailman ja luonnon fysiikkalaskenta Wii:llä( toteutettuna 1:1:een muiden versioiden kanssa) olisi onnistuessaan hyvä suoritus. Tähän päälle kun lyötäisiin itse peli ja Morrowind tasoiset grafiikat järkevällä piirtoetäisyydellä, niin saakin jo olla aika fakiiri koodin kanssa, vaikka 720p tasoa ei tarvikaan hakea. Voihan tilanne muuttua joskus, jos keksivät jotain mitä ei vielä tiedetä.
XO:n Oblivion ei pysty itse asiassa käyttämään prosessorilta kuin yhtä ydintä kolmesta rinnakkaisesta. En muista mikä oli perimmäinen syy tähän, mutta tarvittavia tietoja ja taitoja ei kuitenkaan ollut kun koodaus aloitettiin ja ne päätti mennä varman päälle yhdellä ytimellä.
Koodia rukkaamalla ja uusimalla päästään aika pitkälle, mutta yhdelläkin ytimellä pyörittävä 3.2GHZ PowerPC prossa on kuitenkin eri sfääreissä kuin Wii:n vastaava 730MHZ(?)broadway. Ja Oblivion repii noin koodattuna XO:n Xenonilta käytännössä kaiken mitä liikenee ja jää vielä pyytämään lisää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Missä rinnakkaistodellisuudessa elät?

Jaha. Oli sen verran "mielenkiintoista" tekstiä, että tuota kannattaisi ennemminkin kysyä sinulta.


jwp sanoi:
Ei sen kyllä ihan kevyesti pitäisi onnistua. Jos ei puhuta edes grafiikoista, pelkkä avoimen Oblivion-maailman ja luonnon fysiikkalaskenta Wii:llä( toteutettuna 1:1:een muiden versioiden kanssa) olisi onnistuessaan hyvä suoritus. Tähän päälle kun lyötäisiin itse peli ja Morrowind tasoiset grafiikat järkevällä piirtoetäisyydellä, niin saakin jo olla aika fakiiri koodin kanssa, vaikka 720p tasoa ei tarvikaan hakea. Voihan tilanne muuttua joskus, jos keksivät jotain mitä ei vielä tiedetä.

En uskoisi sen olevan mitenkään vaikeaa. Melko vastaava avoin pelimaailmahan oli jo Morrowindissa. Pelissä joka pyöri hyvin Xboxilla. Fysiikanlaskenta onkin sitten eri juttu, mutta kaipa sekin onnistuu. On noita fysiikoita tehty pienemmillä tehoillakin toimivaksi. Oikeasti Oblivionin kääntäminen Wiille ei ole kiinni kuin siitä paljonko grafiikoita karsitaan. Ja jos se nyt fysiikoista jää vähän kiinni niin kaipa niitäkin voi karsia tarvittavan verran. Joka tapauksessa Oblivionin kääntäminen Wiille melko samalla sisällöllä ei olisi mikään ongelma.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Joka tapauksessa Oblivionin kääntäminen Wiille melko samalla sisällöllä ei olisi mikään ongelma.

Aina yhtä hauskaa kun porukka oikeasti luulee tietävänsä jotain pelinkehityksestä..

Itse en siitä mitään tiedä, eikä minun tarvitse tietää. Pelaan pelejä ihan vain huvikseni, ja hyvin olen pärjännyt vaikken tiedä, koitin keksiä jotain hauskaa tähän, mutten keksinyt :D
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom