Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vanki sanoi:
No ei, totta kyllä. DirectX 8.1 tais olla ensimmäinen, mikä tuki ohjelmoitavia shadereita (silleen oikeasti). Ja Gamecuben Flipperissä tuollaiset oli.

Itse taas olen siinä uskossa että ei ollut, ainakaan lähellekkään samaa luokkaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Itse taas olen siinä uskossa että ei ollut, ainakaan lähellekkään samaa luokkaa.
Aika heikko tietämys tuosta hommasta on, eli tämä menee siis täysin mutu-tuntumalta, eli:
edelleenkään (imho) ati ei ole kehittänyt flipperiä, vaan artX, ja ati tietty osti tämän firman ja sai "näkyvyyttä", no ati lanseerasi radeon sarjansa eli ensimmäisen dx7 luokan piirinsä(R100, tuki T&L) vuonna 2000, ja samana vuonna osti tuon artx:n (jotenkin tuntuu että artx:n tyypit ei kerenneet mitenkään sotkea vielä 2001 vuonna julkaistua R22:sta missä oli mukana sitten dx8 ominaisuudet. vaan nämä tyypit pistettiin työstämään suoraan dx9 luokan piiriä joka oli sitten melko pitkäikäinen R300 eli käytettyyn raato 9700 korteissa ja DX9 sarjalaista. Muutamia pikku ihmeellisyyksiä, mikäli tuo R300 olisi ollut vain viritetty R200, niin miksi sen alkutaipaleella oli sitten niin paljon ajuriongelmia? ei nvidialla ollut samallaisia silloin, kun nvidia käytti 3dfx tyylistä (pidetää tuo vanha lisätään jotain aina lisää). ja kappas nytten kun nvidia joutui muuttamaan uuden 8800 sarjalaisissaan enemmän tavaraa, niin nyt niillä tuntuu olevan ajuriongelmia.

hmm.. kuullostaa ihan salaliittoteorioilta :) jokainen vetääköön omat johtopäätöksensä, en kyl usko että tuota tietoa mitä hollywood pitää sisällään tiedetään missään muualla kun ATI:lla, nintyllä ja esson baarissa. pelintekijätkin tietävät siitä vain sen verran kun on tarvetta esim tuossa on polygoni budjetti, tämmösiä tekstuureita se tukee jne.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Pointti oli, että yhteistä "oikean" Oblivionin kanssa ei olisi kuin nimi. Kyse ei olisi käännöksestä vaan spin-offista. Muuta vaihtoehtoa Wiin raudalla ei olisi.

Grafiikoista tinkimällä saisi paljon aikaan. Tämän hetken yksitoikkoinen ja itseääntoistava pelisuunnittelu johtuu siitä, että kaikki tehot ja resurssit tärvätään grafiikkaan, ja tätä ongelmaa ei mikään määrä tehoja ratkaise.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Japanin pelimyyntejä, mutta ei vielä MediaCreatelta:

Because no MC data yet
does anyone want some Dengeki TOP 50 numbers?
http://www.dengekionline.com/soft/ranking.html
Dengeki Sales numbers 4/23 - 4/29


01. NDS Final Fantasy XII: Revenant Wings [NEW]
02. NDS Momotarou Dentetsu DS: Tokyo & Japan [NEW]
03. Wii Super Paper Mario
04. Wii Wii Sports
05. Wii Wii Play
06. Wii Big Brain Academy: Wii Degree [NEW]
07. NDS Mario vs. Donkey Kong 2: March of the Minis
08. NDS Panel de Pon DS [NEW]
09. Wii One Piece Unlimited Adventure [NEW]
10. NDS Gyakuten Saiban 4

11. NDS Yoshi Island DS
12. NDS Whatever Pachiko game [NEW]
13. PSP Final Fantasy 1
14. NDS More English Training
15. NDS More Brain Training
16. NDS NEW SMB
17. PSP Monster Hunter P2
18. PS2 Fate/stay night [Realta Nua]
19. PS2 Negima [NEW]
20. NDS Mario Kart DS

21. NDS Layton
22. PS2 Persona 3 FES
23. NDS Brain Training
24. NDS Animal Crossing WW
25. PS2 Musou Orochi
26. 360 Rainbow Six Vegas [NEW]
27. PS2 whatever Baseball 4
28. NDS Odame
29. NDS Namco's word puzzle game
30. NDS Common Knowledge Taining

31. NDS English Training
32. NDS DQ Monster Joker
33. PSP Gundam SEED VS
34. NDS whatever word training
35. PSP Elvandia Story [NEW]
36. PSP Pawafuru Baseball Portable 2
37. 360 Test Drive Unlimited [NEW]
38. NDS Pokemon Diamond
39. PS2 Naruto
40. NDS whatever word training

41. PS2 Kingdom Hearts 2 FM+
42. PS2 ?????????? [NEW]
43. NDS Pokemon Pearl
44. NDS Gyakuten Saiban 1 [BEST]
45. NDS Cryon Shin Chan DS
46. NDS Tamagotchi
47. Wii Made in Wario
48. NDS Simcity DS
49. NDS Majo Love and Berry
50. NDS Tetris DS


PS3 jatkaa muikeata voittokulkuaan kotimarkkinoillaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
PS3 jatkaa muikeata voittokulkuaan kotimarkkinoillaan.
Edelleen: Samoin tekee Wii.
Edelleen: Japani on paskoo NDS-kansaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Edelleen: Samoin tekee Wii.
Edelleen: Japani on paskoo NDS-kansaa.

No 5 peliä top-10. Ei nyt hirveen huonosti. Mutta siis voiko pitää paikkaansa ettei yhtään Ps3 peliä top-50?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
No 5 peliä top-10. Ei nyt hirveen huonosti. Mutta siis voiko pitää paikkaansa ettei yhtään Ps3 peliä top-50?

Media Createn lukuja saadaan vähän myöhemmin (eli vasta ne ovat vertailukelpoisia täällä aikaisemmin olleisiin lukuihin), mutta eivät nämäkään luvut ole itse keksittyjä. Joku PS3 -peli löytyy kyllä varmasti sitten sijoilta 50-100 :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Pointti oli, että yhteistä "oikean" Oblivionin kanssa ei olisi kuin nimi. Kyse ei olisi käännöksestä vaan spin-offista. Muuta vaihtoehtoa Wiin raudalla ei olisi.

Haha, ihan varmasti pystyisi oblivionin tekemään wiille täysimääräisenä. Grafiikkoja joutuisi karsimaan mutta kuinka paljon, sitä en tiedä.

Haluan vielä tähdentää että oblivionia on paljon pelattu koneella jossa on samantehoinen prossu kuin wiissä, enemmän muistia (se on hitaampaa, käytetään huonommin[windows] ja emon kaistanopeudet on hitaampia) ja näyttis on ikivanha 9600. Pikkaisen kun iniä muokkas niin pystyi pelaamaan 9000 pro kortilla. Sai pois pixel shader 2.0c systeemin pois.

Jos tuollaisella raadolla pystyy pelaamaan graafisesti karsittua mutta täysimittaista peliä niin kyllä se toimii wiilläkin. Tarviaisi vaan tehdä työtä käännöksessä että siitä tulisi hyvä.

Tuo 9000 pro pystyi jo sellaisiin efekteihin jota morrowindissä käytettiin veden mallintamiseen. . Tämä on kumminkin ihan sika vanha kortti ja markkinoille tullessaankin oli jo "budjetti" hintainen. Vaikee olisi uskoa että hollywood olisi sen huonompi..
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin sen sitten täytyy olla, kun kerran sinä ja Mahewcoro niin sanotte.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Niin sen sitten täytyy olla, kun kerran sinä ja Mahewcoro niin sanotte.

Älä nyt itseesi ota mutta en vaan näe yhtään ominaisuutta mitä pitäisi jättää pois JOS se käännettäisiin :confused:

Eli en näe syytä miksi sitä ei voisi kääntää. ( halun puutteen lisäksi)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Niin sen sitten täytyy olla, kun kerran sinä ja Mahewcoro niin sanotte.

Öhm, jos kerran Morrowind on täysin siedettävä xboxilla, niin miksi paljon yksinkertaisempi ja rajoittuneempi Oblivion ei toimisi Wiillä. Kunhan graffat heilattaisiin vain vähän Morrowindiä kauniimmiksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hohhoijaa.

Eiköhän sitä GTA nelosta kuitenkin rajoita huomattavasti enemmän käytettävissä olevat resurssit kuin DVD-formaatti tai kovalevyttömyys (myönnän kyllä että Core-mallit on ongelmat joka pitäisi saada pois).

Ja nyt hieman muita uutisia: PS4 ensi vuonna?

http://www.smarthouse.com.au/Media_Centres/Industry/R8W6V6L6

Ehkä ei kuitenkaan, uudelta PS3 mallilta tuo huhu enemmänkin näyttää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Count_M sanoi:
Hohhoijaa.

Eiköhän sitä GTA nelosta kuitenkin rajoita huomattavasti enemmän käytettävissä olevat resurssit kuin DVD-formaatti tai kovalevyttömyys
Niinhän sen täytyy olla. Voi noita pelintekijöitä kun ne ei ymmärrä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Niinhän sen täytyy olla. Voi noita pelintekijöitä kun ne ei ymmärrä.

Niin no "pelintekijöiden" kommentti asiaan lienee tähän mennessä ollut vain "Jep".

Jokainen tulkitkoon tietenkin ymmärryksensä mukaan. :p
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Media Createn lukuja saadaan vähän myöhemmin (eli vasta ne ovat vertailukelpoisia täällä aikaisemmin olleisiin lukuihin), mutta eivät nämäkään luvut ole itse keksittyjä. Joku PS3 -peli löytyy kyllä varmasti sitten sijoilta 50-100 :cool:
MADDEN 07 BABY!

Vähissä on Sonyn ilot, jos etsitään lohtua sijoilta 50-100.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Niin no "pelintekijöiden" kommentti asiaan lienee tähän mennessä ollut vain "Jep".
Itse laskisin kyllä Rockstar Gamesin luovan johtajan Dan Houserin pelintekijäksi. On se sitä ainakin enemmän kuin yksikään ihminen täällä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

HesusR sanoi:
Itse laskisin kyllä Rockstar Gamesin luovan johtajan Dan Houserin pelintekijäksi. On se sitä ainakin enemmän kuin yksikään ihminen täällä
Joo-o, onhan se sellainen "pelintekijä". Ja hänen ainoa ulosantinsa aiheen tiimoilta lienee tuo "Jep".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Öhm, jos kerran Morrowind on täysin siedettävä xboxilla, niin miksi paljon yksinkertaisempi ja rajoittuneempi Oblivion ei toimisi Wiillä. Kunhan graffat heilattaisiin vain vähän Morrowindiä kauniimmiksi.

:p

Jokatapauksessa turha väittely koska ne ei ole sitä kääntämässä wiille. Jos ne sen tekisi niin sittenhän me nähtäisiin minkälainen siitä tulisi.

Mutta joo, itse olen tässä odotellut sellaisen kalliin ja ison pelin julkistamista wiille joka ei ole lähtöisin nintendolta. Tyyliin red steel mutta parempi :) Muutamia ihan ookoo 3rd party ekslusiiveja on tulossa mutta ei mitään sellaista must-have peliä. Ai ai lucasArts missä viivyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Joo-o, onhan se sellainen "pelintekijä". Ja hänen ainoa ulosantinsa aiheen tiimoilta lienee tuo "Jep".
Onko tuo pelaaja-lehden uutisointi OPM:n haastattelusta sitten jotenkin virheellinen:
"Rockstar Gamesin luova johtaja Dan Houser on vahvistanut englantilaisen Official PlayStation Magazinen haastattelussa, että Xbox 360:n Core-version kiintolevyn puute aiheuttaa ongelmia Grand Theft Auto IV:n kehittämisessä.
Myös Xbox 360:n käyttämä DVD-levyformaatti asettaa tekijätiimille tiettyjä rajoituksia. "
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom