Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hex sanoi:
Onko sinulla tietoa, että kertomasi äänenlaatuongelmat johtuvat liiallisesta pakkaamisesta?
Ei, luulen vain näin. Voin tietenkin olla väärässä. En vaan ymmärrä mistä muusta juuri noiden kahden pelin samankaltainen äänien sumeus voisi johtua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

bf-man sanoi:
Joo, mutta lieneeköhän tekejöitten vika se että pelissä on paskat äänet, ei formaatin. En oikeasti ole törmännyt YHTEENKÄÄN autopeliin joka kuulostaisi munakkaalle. En yhteenkään. Kun taas metroid primessa ja re4:sessa on loistava äänimaailma(molemmat cuben pelejä). Nämä vain yhtenä esimerkkinä.
Munakas ääni ja äänenlaatu on kaksi eri asiaa. Viime vkloppuna kokeilen perä perää Forzaa ja GT4:ää, ja oli äänenlaaduilla nimittäin aika iso ero. Killzonea testasin toissa vkloppuna, ja siinä oli samalla tavalla sumeat ja huonot äänet kuin Forzassa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Pari Nintendolle positiivistakin asiaa toki tulee mieleen; puheiden mukaan näyttää todennäköiseltä, että Nintendo saa pohjois-Amerikkaankin yli kaksinkertaisen määrän konsoleita julkaisupäiväksi verrattuna Sonyyn ja aikoinaan Microsoftiin (Nintendo miljoona, Sony 400.000kpl, Microsoft 358.000kpl). Lisäksi Wiin myynti on käsittääkseni jo nyt kovaa, kun se rikkoo jotain Play.comin ennakkomyyntiennätyksiä, on CNETin TOP20-listalla sijalla 1 ja pääsi Toys 'r Usin Hot Toys -listalle. Siltikin aika usein saa lukea näiltä aktiivisimmilta Nintendo-sivuilta, GoNintendosta ja Codenamerevolutionista joidenkin pelitalojen tai vastaavien heppujen mietteitä, kun nämä vähitellen alkavat kääntää selkäänsä Wiille.
Jos Wii on jo nyt rikkomassa useampia ennätyksiä, niin miksi pelitalot olisivat kääntämässä sille selkäänsä? Siksi etteivät pääsekään tekemään peliä suuremmilla tuotantokustannuksilla pienemmälle potentiaaliselle ostajakunnalle? Selän kääntöhän tapahtuu siinä vaiheessa, kun huomataan, että konsolia ei tulla myymään kovinkaan paljoa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
""Looks like most people who were all excited about the Wii at E3 are slowly turning away. I can’t blame them as much especially since TGS was just around the corner and PS3, even with the horrible keynote, dominated the show. Heck even Microsoft did a great job especially with the HD-DVD attachment announcement that has the Japanese listening."

Huoh, ihmeen paljon tämäkin satunnainen 1UP toimittajan postaus on saanut huomiota. "Dominated show", no totta kai kun Nintendo oli poissa, ja Microsoft nyt ei ainakaan juhli japanilaisilla pelimessuilta. Ja mitä muilta foorumeilta on saanut kuvan, porukka muutenkin suhtautui sangen nihkeästi koko tämän vuoden TGS:ään. Muutenkin tuo artikkeli josta Salmarin quote on alun perin otettu on oikea retard rodeo, eikä siinä logiikka ei pysy nimittäin millään tasolla yhtenäisenä. Joitakin esimerkkejä;

* Excitetruckin gyro ohjaus on huono.
* Ei ole mitään syytä ostaa Excitetetruckia jos gyro ohjauksen saa Motostormiin (miksi sinä nyt sitten kitiset siitä gyrosta jos se sitten on huono?)

* Wiimoten käyttäminen on epäcoolia ja uhkaavaa, kun taas PS3:n ohjain on helppo ja turvallinen. (Memo: heilutetaan yhdellä kädellä sauvaa, uncool. Heilutetaan kahdella kädellä pädiä, cool. Yksi iso A-näppäin, uhkaava. Neljä geometrisillä symboleilla varustettu pientä painiketta, turvallista.)

* Onko siinä mitään järkeä, että Metroidissa manipuloidaan esineitä kääntämällä ohjainta? Onko tämä käyttäjäystävällistä vaikka uutta onkin?
* Metroid olisi ollut helposti toteutettavissa samanlaisena Cuben ohjaimella (paitsi tuo freelook ja hänen itsensäkin mainitsema objektien käsittely luonnollisella tavalla, jonka hän jopa myönsi uudeksi asiaksi).

* Suurin osa TGS:ssä olleista Wii peleistä oli jonkinlaisia minipelejä
(Tosi hyvä tehdä syväluotaavaa analyysia Wiin peleistä TGS:än perusteella, kun niitä oli paikalla jopa neljä. Näistäkin ainoastaan Monkey Ball oli partypeli. Tosin jäi hieman epävarmaksi tarkoittiko hän NOJ:n esiintymistä kymmenen päivää sitten. Tietenkin se valikoima näytti hieman oudolta, kun japanilaisille ei edes yritetä markkinoida länsimaisia räiskintä- ja toimintapelejä)

* Loppuyhteenveto: Kyllä se Wii on paskalaite ja lelu (tosin hän ei koskaan perustele miksi se on hänen mielestään lelu. Gyroskooppien takia? Eikö se tee myös PS3:n ohjaimesta lelun?)

* Loppuyhteenveto: Aion ostaa Wiin heti julkaisussa ja ennen PS3:a, koska se tarjoaa asioita johon muut konsolit eivät pysty. Lisäksi sitä on helppo esitellä sukulaisille koska se ei ole niin uhkaava (mutta sinähän jo sanoit aikaisemmin että Wii on epäcool ja uhkaava).

Hmh. Eli mitä hän sitten ajaa takaa? :confused:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niin ja ilmeisesti tätä joudutaan tekemään DVD:llä olevissa peleissä, koska monissa peleissä äänenlaatu on aivan karmeata. Parhaimpina esimerkkeinä esim. Killzone ja Forza. Kun muu peli vie paljon tilaa, joudutaan ääniä pakkaamaan liikaa. Jos taas äänet halutaan hyviksi, joudutaan muusta karsimaan.

Kun puhutaan äänien huonoudesta peleistä niin väitän, että kyse on 99.9% jostain aivan muusta kun äänen pakkaamisesta. Pelien musiikin/ääniefektien tekijä eivät ehkä ole ihan ajan tasalla mitä tulee äänen miksaamiseen, efektointiin ja masterointiin. Esim. monen pelin aseiden tulitus olisi huomattavasti tykimpää kuunneltavaa jos ne olisi pelkästään kompressoitu ja limitoitu kunnolla, vedetty vaikka kunnolla överiksi sen sijaan kun jätetty pum-pum tasolle. Sen lisäksi jos esim. mainitsemissasi peleissä on jo alun perin ollut äänittäjä hommistaan pihalla, niin äänet ei ois yhtään sen paremmat vaikka niitä ei ois pakattu ollenkaan. Joissain peleissä myös soundtrack uudelleenmasteroidaan ihan siitä syystä, että äänenvoimakkuuden tasoerot olisivat muuten eri kappaleiden välillä aivan liian suuria, ja yleensä tämä heikentää soundtrackin äänenlaatua - joskus jopa oleellisesti.

Kuuntele vaikka jotain 2000-luvun ylikompressoitua/limitoitua metallia tai rokkia ja vertaat vaikka 1990-luvun alussa julkaistuun vastaavaan kamaan koskematta volumepotikkaan. Kuulostaa paljon tykimmältä ja "isommalta", aivan sama onko pakattu 16bit/128 tai kuuntelisit originelliä ceedeeltä. Pakatussa audiossa yleensä yläpää on se joka kärsii ja sen huomaa lähinnä rumpujen pelleistä. Kompressointi ja limitointi ei välttämättä ole hyvä asia mutta vaikuttaa oleellisesti kuulohavaintoon. Ja musiikin kompressointi ei tässä yhteydessä sitten liity mitenkään pakkaamiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On vaikeeta sanoa (ainakin toistaseksi, vaikkakin moni pelintekijä on hyötyjä luetellut), onko blu-raystä todellista hyötyä, mutta toisaalta on myös naurettavaa sanoa, että siitähän ei aivan varmasti ole yhtään mitään hyötyä ja tuomita koko höskä pelkäksi Sonyn pakottamiseksi ennenkuin nyt next-gen on todella ollut pari vuotta todellisuutta. Pelien tilantarve kasvaa koko ajan. Ja tosiaan, kun monet pelit jo ovat lähellä sitä dual-layerin täyttämistä, niin pitkä matka ei ole siihen, että sitä tilaa tosiaankin tarvitaan lisää. Ja kahden levyn käyttäminen peleissä, joissa joudut juoksemaan edes takaisin maailmassa on vähintäänkin ongemallista?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

IpaX85 sanoi:
"You download a car for 50 - 100 yen (0.34-0.67 + eurooppalisä) and a course for 200 - 500 yen (1.34 - 3.36 + eurooppalisä). Over 750 cars (yht. 255,00-502,50 + eurooppalisät) and 50 tracks (yht. 67,00-168 + eurooppalisät) are available for purchase."

Ei ihan halpaa pelaamista ainakaan omasta mielestäni. Autoja nyt ei tarvi muutenkaan hirvumontaa hankkia mutta nuo radat tulevat aika kalliiksi verrattaen siihen että ostaisi kokonaisen pelin ja lataisi siihen joitain pieniä lisäominaisuuksia. En ainakaan itse olisi valmis pulittamaan yli 30 että pääsen kokeilemaan jonkin pelin demoa.;)


Onko siinä autot niin ettei voi ostaa itse, vai ei ole pelissä ollenkaan autoa edes tietsikan ajamina jos sitä ei ole ostettu rahalla? Paska systeemi. Itse ainakin tykkäisin että jos olisi vaikka 50 autoa. Ratoja vaikka 20. Se riittäisi alkuun. Mutta tuo ratojen lukumäärä voisi olla pienempi koska ne voidaan ajaa eri suuntaan ja eri luokan autot käyttäytyvät samalla radalla ihan eri lailla. Eli ehkä voisi olla niinkin että ratoja hiukka vähempi mutta erilaisia autoja enempi.

Rahastusta yhtäkaikki.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Munakas ääni ja äänenlaatu on kaksi eri asiaa. Viime vkloppuna kokeilen perä perää Forzaa ja GT4:ää, ja oli äänenlaaduilla nimittäin aika iso ero. Killzonea testasin toissa vkloppuna, ja siinä oli samalla tavalla sumeat ja huonot äänet kuin Forzassa.

mutta eikös nuo molemmat pelit käytä vain yksikerroksista levyä?
eli jos olisi käytetty double layer levyä niin olisi ollut äänille vielä se yli 4gigaa tilaa, eipä olisi tarvinnut pakkailla.

on se kumma kun pelintekijät kitisee dvd:n riittämättömyydestä mutta silti eivät käytä double layer aihioita vaan koittavat tunkea sen siihen 4,5 gigaan väkisin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Kyllä sen joku aina kuulee. Jos musiikki on tosiaan hyvin ja laadulla pakattu (yli 192kbps/44KHz) niin menee vaikeammaksi mutta kyllä pakkaamattoman ja pakatun musiikin laadussa on isojakin eroja.

Niin, kuten aina, asiat tietenkin riippuvat monestakin jutusta mutta jos kaiuttimina on markettistereot ja "musiikkina" jotain syntikkasontaa on ihan sama paljonko pakataan. Jos taas alkuperäinen äänite on laadukas ja dynaaminen eikä laitteistossa ole heikkoja lenkkejä niin pakkauksen kuulee vertaillessa melko helpostikin.

Eiköhän se nykyään pakata aikalailla minimissään tuohon 192kbs:ään peliteollisuudessakin eikä pakkaamattoman ja pakatun musiikin laadusta eroja löydy muutakuin tilansyönnin puolelta kunhan vaan musiikki on pakattu tarpeeksi hyvälaatuisena. Esim. cd-levy jossa on pakattua musiikkia voi sisältää 10kertoja enemmän parempi laatuista musiikkia kuin tavallisessa levyssä jossa ääni on pakkaamattomana ja sama asia koskee myös DVD-levyjä.:)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pelle sanoi:
mutta eikös nuo molemmat pelit käytä vain yksikerroksista levyä?
eli jos olisi käytetty double layer levyä niin olisi ollut äänille vielä se yli 4gigaa tilaa, eipä olisi tarvinnut pakkailla.

Jep. Tässä sukupolvessa dual-layereita käyttäviä pelejä on arviolta joku 20-30 kappaletta*. Eikä kumpikaan, GT4 tai Forza, kuulu tähän kastiin. Eikä kuulu muuten myös yksikään GTA. DL:iä ei käytetä juuri lainkaan muuna kuin kopiosuojana sen takia, että pelin painattaminen kahdelle yksikerroksiselle tulee halvemmaksi.

* Ja tämä yhteisluku kattaa sekä Xboxin että PS2:n. Ja jos ihmettelette mistä minä tiedän pelien kokoja niin tarkasti, niin se johtuu siitä, että dumppaan pelini aina HDLoaderille tai Xboxin kiintolevylle latausaikojen minimoinniksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Teppo_Holmqvist sanoi:
Jep. Tässä sukupolvessa dual-layereita käyttäviä pelejä on arviolta joku 20-30 kappaletta*. Eikä kumpikaan, GT4 tai Forza, kuulu tähän kastiin. Eikä kuulu muuten myös yksikään GTA. DL:iä ei käytetä juuri lainkaan muuna kuin kopiosuojana sen takia, että pelin painattaminen kahdelle yksikerroksiselle tulee halvemmaksi.

* Ja tämä yhteisluku kattaa sekä Xboxin että PS2:n. Ja jos ihmettelette mistä minä tiedän pelien kokoja niin tarkasti, niin se johtuu siitä, että dumppaan pelini aina HDLoaderille tai Xboxin kiintolevylle latausaikojen minimoinniksi.

gt4 muuten käyttää dual layeriä.
tosin tuossa olikin kyse killzonen ja forzan äänistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pelle sanoi:
gt4 muuten käyttää dual layeriä.

Pelkkä osa kopiosuojausta. Siellä on pari gigatavua iso piilotiedosto, joka ei tee mitään, ja jonka voi heittää pois. Samoin pelin videoihin on tarkoituksella lisätty sotkua loppuun joka paisuttaa niiden kokoa. Enempää tästä aiheesta en kuitenkaan halua puhua, koska tämä ei ole sovelias foorumi sille.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mieleen pistää muutama asiaa, joita ihmiset eivät tunnu useinkaan muistavan.

Ensimmäiseksikin konsolien hinnoista ulkomailla on turha perustella koneen edullisuutta. Ainut mikä merkitsee on Suomen hinta. Vaikka PS 3:n halvempi malli maksaa Japanissa sen ~335 (?) niin tilatessa siihen tulee päälle Suomen verot ja tullit, jotka tekevät yhteensä noin 27% lisää. Postitkaan eivät ole tänne ilmaiset ja valtio tahtoo niistäkin verottamalla itselleen omansa. Eli tässäkin tapauksessa saa olla tyytyväinen jos halvemman mallin saa Japanista kaikkinensa edes 450 euroon. Puhumattakaan siitä, että suurin osa koneista menee siellä alkuvaiheessa kotimarkkinoille.

Toinen on se, että suurimmalla osalla kansasta ei todellakaan ole 37"+ HD-televisioita. Yleisin myyty taulu-TV koko on pitkään ollut muistaakseni 32" ja vasta viime aikoina on kulutus kääntynyt enemmän 37" puoleen. Lisäksi valitettavasti oman osansa syövät edelleen vanhat putkitelevisiot. Jotta kuvanlaadun erolla DVD:hen on mitään väliä on sen oltava riittävän suuri juuri noissa kokoluokissa 2+ metrin etäisyydeltä, joka on se matka miltä televisiota normaalisti tuijotetaan. Tämä lähinnä tuohon HD-DVD / BR -keskusteluun. Sama pätee soveltaen myöskin paremman luokan audiolaitteisiin.

Mitenkä tämä liittyy mihinkään? Siten, että kun katsotaan mikä konsoli nousee lopulta voittajaksi merkitystä on nimenomaan kansan syvällä äänellä. Suurin osa ihmisistä ei näe HD-kuvan eroa putkitelevisioistaan, tai kuuntele ääniä huippuluokan laitteistoista. Loppujen lopuksi se mikä konsolisodan ratkaisee on hauskuus. Se millä on hauskin _pelata_.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Vähän huvittaa tämä pelin koko keskustelu, saman kuulin silloin kun PS2 tuli, että pelit vaatii koko dvd:n, ja jo silloin alkupuolen saattoivat videoineen, muusiikkeineen viedä jopa kokonaisen cd levyn WOW ihmeellistä.
Ja tuo että HD resoluutio vaatii enemmän tilaa. no kyllähän se pari nollaa näyttötilan asetuksista vaatiikin vaihtua ykkösiksi että se resoluutio kasvaa, toinen homma tietenkin ovat nuo tekstuurit jotka vievät tilaa, ja kappas nytte kun on levyllä tilaa ei tarvi enään sitä nuhapumppu cell prosessiria tai muuta purkavaa piilastua kuormittaa png tai jonkun muun kuvan purkamisessa, vaan voidaan iskeä se esimerkiksi ihan raw kuvaksi sinne, ja näin saatiin vähemmän koodinpätkää itse pelimoottoriin(toisaalta koon myötä latausaika kasvoi mutta onhan se BD asema sentään nopeempi lukemaan kun suihkumoottorilla varustettu dvd asema).

Ja äänistä jooh täähän onkin hienoa, pistetään noden hahmojen äänet 96KHz/24bit muotoon että voidaan kehuskella että hifikorvatkaan ei tulisi huijatuksi pakkauksella(tässä se pointti että yksittäiset sampleefektit tai puhe ei todellakaan vaadi kovin kovaa laadua että eron todellakin huomaa)

pistetään tässä vielä lopuksi tämmöinen kylläkin wanha juttu elikkäs http://www.farb-rausch.de/ ja sieltä tuo "fr-08: .das .produkt" demo, että aika huimalta pitäisi näyttää nuo PS3:n pelit >10GT, verrattuna tuohon 64 kilotavuun. eli noin 156000 kertaa laajemmalta,paremman kuuloselta, jne monimutkaisemmalta.
jep tämä oli yksittäinen kannanotto.. ei kannata välittää

--edit-- enemmän yksityiskohtia tottakai vaatii enemmän työtä ja peli pitää saada pihalle kohtuu ajassa jolloin on helpompi jättää paljon semmoista mukaan mitä ei välttämättä edes pelaaja tule koskaan näkemään.. eikä ole aikaa miettiä:"huomaakohan kukaan jos poistan tuon ja tuon... vie vähän liikaa tilaa" lopputulos:"no olkoon onhan meillä tilaa"
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Kyllä sen joku aina kuulee. Jos musiikki on tosiaan hyvin ja laadulla pakattu (yli 192kbps/44KHz) niin menee vaikeammaksi mutta kyllä pakkaamattoman ja pakatun musiikin laadussa on isojakin eroja.

Niin, kuten aina, asiat tietenkin riippuvat monestakin jutusta mutta jos kaiuttimina on markettistereot ja "musiikkina" jotain syntikkasontaa on ihan sama paljonko pakataan. Jos taas alkuperäinen äänite on laadukas ja dynaaminen eikä laitteistossa ole heikkoja lenkkejä niin pakkauksen kuulee vertaillessa melko helpostikin.

Pistin sen ihan tarkoituksella noin. Nämä realimaailmasta pudonneet joita usein kutsutaan nimellä uberhifistit eivät ole tästä maailmasta ja jäävät otannan ja realiteettien ulkopuolelle syystäkin ;)

Muuttujia hommassa on niin paljon, että "voittajan" selvittäminen eri tilanteissa on ylivoimaisen hankalaa. Todellinen voittaja on siis pakattu materiaali, joka ylsi samaan suoritustasoon viidesosan tilantarpeellaan.

Siis lol ajatteleeko monikin teistä (entä casual gamereista) peliä pelatessaan, että voi helvetti tuo ääni oli pakattu! Olisinpa saanut sen pakkaamattomana :(

Anteeksi, mutta en pysty vakavalla naamalla lukemaan yhtään viestiä pakkaamattoman materiaalin vaatimisesta peleihin.

Tehdä nyt täydellinen(tm) ympäristö ja laitteistosymbioosi ja sitten viitsitään valittaa foorumeilla miksi Resistancen FAMASin luodinääni kuulosti tulevan lännen ja lounaan välistä imurin korkeudelta, koska ääntä oli hitusen pakattu. Oikeastihan se ääni tulikin lounaan ja etelän välistä pc:n keskusyksikön korkeudelta , jonka olisi kuullut jos ääni olisi ollut pakkaamaton. :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Smirre sanoi:
Siis lol ajatteleeko monikin teistä (entä casual gamereista) peliä pelatessaan, että voi helvetti tuo ääni oli pakattu! Olisinpa saanut sen pakkaamattomana :(
No minä olen casual gamer, enkä todellakan mikään hifisti ja kyllä pistää hatuttamaan äänien taso kun pelaa noita edellä mainittuja pelejä. Ajattelin vain, että se saattaa johtua liiallisesta pakkauksesta, mutta jokatapauksessa se vituttaa kuunnella puuromössöääniä, jotka eivät vakuuta millään tavalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Salmari sanoi:
Minusta alkaa tuntua että Nintendo on lähtenyt tässä nyt jyrkähköön alamäkeen. E3-messuilla sillä oli mahtava show ja kaikki olivat aivan innoissaan Wiistä ja sen paljastetuista ominaisuuksista.

Itse näin tuon E3 messujen jälkeisen toimittajien (ja sitä kautta fanien) kritiikin lähes surkuhupaisana, sillä vaikka Nintendolla oli todellakin paras seminaari (tjsp.) näistä kolmesta ainakin esiintymisen puitteissa ja tilaisuus oli "hauskin", niin esiintymistaidot tai onnistuneimman promon mantteli eivät myy itse tuotetta.

Edit: P.S. Siis Wii:n mukana Wii Sports? Nannaa, mutta jostain muistelisin lukeneeni, että kyseessä on pelkkä demo. :( Kuinka väärässä olen? Olen meinaan usein väärässä. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe, kerron tassa valissa etta noiden mainitsemiesi pelien aanten laadulla ja pakkaamisella ei ole mitaan tekemista keskenaan. Niita olisi voitu pakata viela enemman ilman etta niiden laatu muuttuisi niin etta sinun laitteistollasi tuota eroa juuri kuulisi. Jos tahdot etta naen sen vaivan selittaakseni miksi niin kerro, mutta kiinnostaako tuo oikeasti niin paljon?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

PaavoGold sanoi:
Itse näin tuon E3 messujen jälkeisen toimittajien (ja sitä kautta fanien) kritiikin lähes surkuhupaisana, sillä vaikka Nintendolla oli todellakin paras seminaari (tjsp.) näistä kolmesta ainakin esiintymisen puitteissa ja tilaisuus oli "hauskin", niin esiintymistaidot tai onnistuneimman promon mantteli eivät myy itse tuotetta.

Edit: P.S. Siis Wii:n mukana Wii Sports? Nannaa, mutta jostain muistelisin lukeneeni, että kyseessä on pelkkä demo. :( Kuinka väärässä olen? Olen meinaan usein väärässä. :D

Kyllä, Wiin mukana tulee tuo Wii Sports. Ja kyseessä on kyllä ihan kokonainen peli, eikä mikään demo.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
No minä olen casual gamer
sponsored by Pelimies ja Viihdekeskus.
:rolleyes:

Anteeksi.
:D

muok. Joo ja aiheesta. Mitenkäs paljon säästetään tilaa,
kun pakataan äänet niin pieneen, että oikeasti kuulostaa
huonolta? Käsittääkseni ei kovin paljoa?
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom