Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Nintendo on julkaissut nyt kymmenen vuoden sisään kotikonsoleille kaksi Mariota (puhun siis tasoloikista), neljä Zeldaa ja kaksi Metroidia, niin miten ihmeessä tämä on rinnastettavissa EA:n meininkiin.
Niinpä... Laskeppa tuohon kaikki muut (varsinkin mariopelit) mukaan. ;)
Noseblunt sanoi:
Ainoastaan Zeldan kohdalla alkaa olla toistoa, mutta eiköhän Nintendo lunasta lupauksensa seuraavan Zeldan ollessa jotain ihan muuta, joten vanhaa kaavaa ei kierrätetä enää neljää osaa enempää.
Zeldan toisto ei ainakaan WW:n kohdalla minua vielä haitannut, saa nähdä mikä on tilanne TP:n kanssa. Ja kuinka niin marion kohdalla ei ala olemaan toistoa...? Mm. Mario Sunshineä odotin kuin kuuta nousevaa enkä sitten loppujen lopuksi jaksanut pelata sitä edes läpi kun samaa huttua se oli kuin vanhatkin, vaan uuden vesiruiskun kera. :rolleyes:
NewSMB oli kyllä todella hyvä peli, mutta eipä siinä voi kanssa uusista tuulista syytellä. Enkä tajua miten "Vuoden Peli"-listoilla melkein joka paikassa NewSMB on paremmalla sijalla kuin esim. FFXII. (!!!) Kertoo jotain DS-pelien yliarvostuksesta ja minua hieman sapettaa se.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Innovaatiot ovat:

Achievementit (joka omasta mielestäni on innovatiiviosaralla ehkä uuden sukupolven kovin juttu)
Aluksi minusta nuo tuntui ihan turhalta, mutta onko se ihmisen keräilyvimma, mikä näissä nostaa päätään. Mä olen ihan koukussa. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tsinivuo sanoi:
Aluksi minusta nuo tuntui ihan turhalta, mutta onko se ihmisen keräilyvimma, mikä näissä nostaa päätään. Mä olen ihan koukussa. :D
Kieltämättä achievementit on ihan hyvä juttu. Vaikken huoraa niitä (minulla on vasta noin 3800 gamerscorea), vaikuttaa se hieman pelin läpipeluuseen. Paljon mieluummin pelaa pelin läpi kun siitä saa hieman pongojakin samalla.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tuore analyysi konsolisodan voittajasta:

Research and Markets has released a new report titled "The Transforming Global Video Games Market: The Emergence of Next Generation Gaming", in which the research company anticipates the winner of the console war.

The Sony PlayStation 3 is expected to win the console war in the long term with an install base of around 75 million globally by 2010. The console is not expected to dominate as much as its predecessor, the PS2, due to late launch issues in the PAL region and the early lead of Microsofts Xbox 360.

Lähde: TeamXbox

Tosin tutkimuksen uskottavuutta kalvaa hieman nuo luvut.. niin millä ilveellä moiseen 75 miljoonan koneen kantaan voitaisiin päästä vuoteen 2010 mennessä?! Jos aikaa olisi 4:kin vuotta, niin PS3:n pitäisi myydä reilusti nopeammin ja enemmän kun minkään muun konsolin koskaan.

Edit: jep, achievementit on todella koukuttavia jos on yhtään keräilyyn taipuvainen..

Edit 2: Gamasutrassa sama juttu hieman paremmin. Tutkimus ei sitten ilmeisesti ennustanut myyntimääriä XO:lle ja Wii:lle ollenkaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Kyllä minä Excite Biken tiedän, mutta sarjan edellisestä osasta on kuitenkin yli 20 vuotta eikä Nintendolta autopelejä liiemmin tule.
En ota itse aiheeseen kantaa, mutta taisit unohtaa Excitebike 64:n.

PAL-version tolkuton viivästymisen takia loistopeli jäi aikalailla huomiotta. Se pitäisi saada pian Virtual Consoleen ja mieluiten alkuperäistä sulavammalla ruudunpäivityksellä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Linkitys sanoi:
Kyllä Mario 64 ja Ocarina of Time olivat ajalleen melko upeita pelejä. Wind Waker oli myös kaikin puolin hyvä peli, joskin ei pitänyt otteessaan loppuun asti. Twilight Princess sen sijaan ei tarjonnut juuri mitään uutta, ja tässä osut naulan kantaan. Gamespotin antama arvosana on juuri kohdallaan. Kun vertaa eism. PC:lle löytyvien RPGeiden kanssa - Oblivion, Neverwinter Nights 2 muutamia suht tuoreita tapauksia - niin Twilight Princess ei kyllä edukseen erotu.

Zelda: TP on ainakin minun käsitykseni mukaan syntynyt "yleisön pyynnöstä". Nähtyään tuon monen vuoden takaisen, ennen WW:tä julkaistun E3 demon missä Ganondorf matsaa Linkkiä vastaan jengi ei yksinkertaisesti lopettanut ruikuttamasta siitä kuinka he haluavat nähdä uuden OoT:n tapaisen Zeldan. WW julkaistiin, ja se onnistui olemaan suht erilainen aiempiin zeldoihin nähden, mutta ihmiset eivät lakanneet haikailemasta OoT2:en perään. WW:n graffoista ja merisestä teemasta ruikutettiin suureen ääneen. OoT:n tyylistä grafiikkaa ja "maanpäällistä" toimintaa kaivattiin kovasti. Nyt Nintendo loi tuon kauan kaivatun OoT2:n -ja erittäin tyylillä sen tekikin- ja nyt alkaa ruikutus siitä miten se ei tuonut mitään uutta ja innovatiivista mukanaan. Joillekkin ihmisille mitä ikinä Nintendo sattuisikaan tekemään tarjoaa vaan aina uuden tilaisuuden ryhtyä dissaamaan ja valittamaan.
Ja tosiaankin täytyy muistuttaa että tuo pahamaineninen Gamespotin 8.8 annettiin Wiin Zeldalle ja lähinnä vaan sen takia kun gamespotin arvostelija ei tykännyt Wii version kontrolleista, eikä kovaäänisestä ohjaimen kaiuttimesta ( kertoo jo aika paljon arvostelijan "ammattilaismaisuudesta" jos hän ei tajunnut että ohjaimen kaiuttimen voi laittaa hiljemmalle, tai ihan kokonaan pois päältä ). Gamecube-versio sai paljon ylistystä ja hyvän arvosanan ihan Gamespotiltakin.

Tosiaankin PC RPG:hin vertailu on turhaa sillä Zelda ei ole RPG. On kyse kahdesta eri kategoriaa edustavasta pelistä, ja ilmeisesti sinä olet sitten enemmän PC RPG-miehiä kuin konsoli seikkailupeli-miehiä.

Linkitys sanoi:
Ei kyseessä huono peli ole, mutta mitään sen kummempaa innovaatiota ei pelistä löydy ja luolatkin olivat suorastaan tylsiä. Tuli moneen otteeseen lopetettua pelaaminen luolaston suulle, koska ei kiinnostanut jauhaa taas yhtä tylsähköä dungeonia läpi. Eihän nämä ole vanhoihin Zeldoihin verrattuna välttämättä hirveän paljon erilaisia, mutta pelien standardit ovat ainakin omissa silmissäni nousseet. Sisältöä pitää olla enemmän tämänlaiselle seikkailupelille. Ei pelin välttämättä tarvitsisi hirveästi pidempi olla, mutta sitä 'jotakin' pitäisi löytyä lisää; se jokin minkä takia peliä muistelisi kaiholla vuosien päästä.

Yhtä vaikuttavaa kokemusta Zelda:TP:stä on turha odottaa mitä OoT oli aikanaan. OoT:n aikoihin moista meininkiä ei oltu vielä nähty. OoT:n ja TP:n välissä on tapahtunut yhtä ja toista....

Ja mitä tulee noihin dungeoneihin, niin en näe että miten ne olisivat muka jotenkin niin paljon tylsemmin ja mielikuvituksettomammin toteutettu mitä aiempien zeldojen dungeonit, päin vastoin paremminkin. Ne ovat paljon ovelampia ja haastavampia mitä WW:n dungeonit.

Ja vaikka Oblivioniin vertailu on turhaa, sillä onhan kyse kahdesta eri tyyppisestä pelistä ( Zelda ei ole RPG )mutta kun tuossa aiemmin vertailit kuitenkin, niin sen pelinkö dungeonit sitten eivät ole tylsiä? Kaikki dungeonit ovat samoista "osista" toteutettu, samoilla tekstuureilla ja samoilla vihollisilla. Tapa pari lepakkoa ja rottaa, lopussa pari örkkiä, väistä muutama myrkkynuoli ja kenties romauta tukkipino örkkien niskaan. Dungeoneissa ei ole juuri mitään puzzle elementtejä, vaan riittää että selviät hengissä dungeonin loppuun ja avaat sen arkun missä sitten on joku "enchanted" ase tai rahaa. Peliä ei tarvitse pelata kun kymmenen tuntia niin tajuaa että vaikka maailma on äärimmäisen laaja, ja dungeoneita on paljon, niin ne ovat kaikki lähes identtisiä,eikä minkään näköistä houkutusta kehity lähteä niitä koluamaan. Zeldassa sentään jokaisessa dungeonissa on oma teemansa, kuten vesi tai tuli, ja sitä joutuu hyödyntämään dungeonin ratkaisemisessa. Zeldan maailma on muutenkin pullolaan pientä yksityiskohtaa ja haastetta joita pystyt ratkaisemaan sitä mukaa kun saat tarvittavia varusteita tai sen mukaan että oletko susi vai link, kun taas Oblivionissa joko tapat maantierosvoja tai örkkejä, ratkaiset joko Oblivion portin tai perus dungeonin, tai keräät kukkia ja sieniä. Mikä tässä nyt niin jännittävää on?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Täällä on nyt tietyillä meuhkaajilla "objektiivisuuden" käsite pahasti hukassa. Minä en edes yritä aikaansaada sellaista paradoksia, että nostaisin itseni jalustalle ja toteaisin, mitkä pelit ovat parhaita maailmassa kaikille ihmisille. Jotkut ilmeisesti päättävät elokuvienkin "objektiivisen laadun" tuotantobudjetin tai pituuden perusteella.

Tämän väittelyn mielekkyys on vähintään kyseenalaista, kun vastakommentit ovat tasoa...



...etenkin, kun nämä viestit uskoisin huolellisesti lukeneeni, ja niissäkään ei näitä kysyttyjä ja kaivattuja pelejä ole pahemmin mainittu.


Niin kuten joku jo yrittikin selventää oli kinan pointti se kun joku alkoi määkimään, että Wiin pelivalikoima olisi XO:ta kovempi. Mutta sinähän toki "tutkit" replyt huolella...


Mutta asiaan. En tiedä yrittääkö Mahe keräillä jotain rispektiä dissaamalla N64:sen helmiä, mutta taitaa epäonnistua yrityksissään. Ei kukaan. Ei siis oikeasti kukaan voi dissata jotain Mario 64:ää, joka onnistui mahdottomassa ja säilytti vielä Mario taian samalla. Ohjaus oli vallankumouksellinen, pelimaailma hervoton ja pelinkulku loistavaa. Pomoista ja salareista nyt
puhumattakaan. Ocarina of Timestä en edes ala wineemään... pelasin sen pari kuukautta sitten Nipalla läpi ja yksi parhaita seikkailupelejä vielä tänään. Ime sitä.

Ettei nyt vaan olisi kyseessä taas mies jolle ainoat pelit ovat "wanhaa kunnon" kaksdeetä ja kaikki muu on caccaa.




Ja mitä TP:hen tulee niin jos sen luolia dissaa ja kehuu Oblivionin klooni-käytäviä on päässä jotain vikaa. Oblivionin yksi suurimmista synneistä oli loputtomat ja loputtoman tylsät luolastot.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
Ja mitä TP:hen tulee niin jos sen luolia dissaa ja kehuu Oblivionin klooni-käytäviä on päässä jotain vikaa. Oblivionin yksi suurimmista synneistä oli loputtomat ja loputtoman tylsät luolastot.

Oblivionin suurin synti oli se, että se ei tehnyt juuri mitään modattua Morrowindiä paremmin paitsi grafiikat. Ja kyllä, ne luolat ovat pääsääntöisesti umpitysiä. Itseäni ärsytti enemmän kuitenkin sellaiset lukemattomat pikkuasiat, kuten hehkutettu AI (menempä lukittuun taloon heittelemään kamat lattialle ja isäntä tollottaa zombiena vieressä)..

Mutta ehkä tässä ketjussa voisi taas vaihteeksi tapella konsolien paremmuudesta, eikä siitä missä pelissä on parhaat luolastot (ne kun on Dungeon Masterissa :)).
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Niinpä... Laskeppa tuohon kaikki muut (varsinkin mariopelit) mukaan. ;)
Puhuin pääsarjan peleistä, joten mitään Mario Smash Footballeja tai Metroid Pinballeja tuohon ei pidä lisätä.

Pibe sanoi:
Ja kuinka niin marion kohdalla ei ala olemaan toistoa...? Mm. Mario Sunshineä odotin kuin kuuta nousevaa enkä sitten loppujen lopuksi jaksanut pelata sitä edes läpi kun samaa huttua se oli kuin vanhatkin, vaan uuden vesiruiskun kera. :rolleyes:
Jos kymmenessä vuodessa on julkaistu vain kaksi 3D-Mariota (tasoloikkia) ja kun nämä ovat koko sarjan ainoat 3D-osat, niin miten hemmetissä tässä voi olla liikaa toistoa? Sunshinen vesiruisku ja aurinkosaari tekivät siitä niin erilaisen SM64:n verrattuna, ettei missään nimessä voi toistosta valittaa.

Pibe sanoi:
NewSMB oli kyllä todella hyvä peli, mutta eipä siinä voi kanssa uusista tuulista syytellä.
No eikö koko pelin tarkoituksena kuitenkin ollut tuoda sitä vanhaa kunnon kaksdeetä sitä kaipaaville ilman mitään uutta ja mullistavaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Puhuin pääsarjan peleistä, joten mitään Mario Smash Footballeja tai Metroid Pinballeja tuohon ei pidä lisätä.
No jos lähdetään sanomaan ettei yritys ole kuin EA ja näytetään vain kakun kermat, niin kait se on ihan ok. Ei sillä väliä vaikka kerman alla olisi lehmän paskaa. Kuitenkin kysyit:
Noseblunt sanoi:
miten ihmeessä tämä on rinnastettavissa EA:n meininkiin.

Nintendon meininki on rinnastettavissa EA:n meininkiin miljoonalla jatko-osalla joissa on pari uudistusta ja sivupeleillä jotka väsätään nopeasti ja kerätään miljoonamyynnit. Mukana on tietysti legendatuotoksia kuten juuri Mario 64 ja Zelda: WW ja EA:lla Fight Night ja SSX.

Ja tuosta Mario Sunshinestä... Mitä uutta se toi 64:n jälkeen? 64 oli niin helvetin hyvä että odotin sunshineltä vaikka mitä ja se olikin vain itseään toistava ja tylsä peli. Kyllä se silti varmaan helvetisti möi (visiin hieman alle 6 miljoonaa), onhan se kuitenkin Mario.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pibe sanoi:
Nintendon meininki on rinnastettavissa EA:n meininkiin miljoonalla jatko-osalla joissa on pari uudistusta ja sivupeleillä jotka väsätään nopeasti ja kerätään miljoonamyynnit.

Taitaa Sonyn leirissä olla sama meininki MGS pelin kanssa. Löytyyhän sillekkin noita crash bandikootteja ja jakkeja sekä dakstereita.

Mario on siitä jees, että sen tunnistaa ihmiset vauvasta vaariin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Minusta on mielenkiintoista että Mario Kart: DD:tä haukutaan täällä näinkin paljon, kun se on ollut yksi parhaita pelejä mitä olen Cubella pelannut. Varsinkin jos ottaa huomioon paljonko se on peliaikaa kerännyt.

Itselläkin tullut pelitunteja aivan älyttömän paljon tämän pelin äärellä, vaikka onhan peli lähes samanlainen kuin sen vanhemmat osat.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Taitaa Sonyn leirissä olla sama meininki MGS pelin kanssa. Löytyyhän sillekkin noita crash bandikootteja ja jakkeja sekä dakstereita.

Mario on siitä jees, että sen tunnistaa ihmiset vauvasta vaariin.
Eipä ollut Crashit Sonyn, onhan se Xboxillakin, samoin MGS :D


Kyllähän Sonyllä on joitakin vakkari pelisarjoja, kuten GT. Silti ne tuo uusia pelejä/pelisarjoja jokaisella sukupolvella aika paljon. Ja oikeasti uudenlaisia eikä vain tyyliin "no ensin oli jak ja sitten tehtiin dak, joka on pimeä versio jakista". (Mario/Wario :D)
Muutamana esimerkkinä vaikka Killzone, God of War, Jak II, Naughty dogin tuleva peli, ICO, Shadow of the colossus, LocoRoco ja Motor Storm, jotka ovat kaikki todella omantyylisiä pelejä... Nintendo luottaa hieman liikaa vanhoihin peleihinsä, tai ainakin siltä minusta tuntuu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Merri sanoi:
Minusta on mielenkiintoista että Mario Kart: DD:tä haukutaan täällä näinkin paljon, kun se on ollut yksi parhaita pelejä mitä olen Cubella pelannut. Varsinkin jos ottaa huomioon paljonko se on peliaikaa kerännyt.

No siis Mario Kart DD oli heikohko viritys Nintendon laatustandardeissa, mikä ei vielä tarkoita sitä että se olisi ollut huono peli. Aivan kuten Zelda: WW ja Mario Sunshine.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
No siis Mario Kart DD oli heikohko viritys Nintendon laatustandardeissa, mikä ei vielä tarkoita sitä että se olisi ollut huono peli. Aivan kuten Zelda: WW ja Mario Sunshine.
En nyt heti lähtisi tuota allekirjoittamaan. Kuitenkin kaikki nuo luettelemasi pelit kuuluvat omalla listallani Cuben top 5 julkaisuihin. En tiedä, mikä ihmeen epäjumala Nintendosta on tullut, kun loistopelitkin lasketaan heikohkoihin virityksiin. Minusta on hölmöä arvostella pelejä vertaamalla niitä aikaisempiin peleihin. Ihan kuin joskus 84 julkaistu peli olisi de facto, jonka mukaan kaikkia muita verrataan - olivat pelit sitten etäisesti samanlaisia kuin joku aikaisempi versio (esim. Mario Sunshine vrt Mario 64).

Pelit ovat kuitenkin osiensa summa, minusta Mario 64 on ruma ja paskamainen ohjata -kiitos N64:n tattiohjaimen ja kameraohjauksen digitaalisilla napeilla. Sunshine oli minusta ihan kelpo peli ja vielä paljon parempi tekniseltä toteutukseltaan - nättikin vielä. Sama juttu Zeldassa, vaikkakin OoT on hyvä, nautin enemmän Wind Wakerin pelaamisesta. Tykkäämiseeni ei vaikuttanut edes se että WW sai siellä täällä heikompia arvosanoja ja jotkut eivät siitä tykänneet. En ole ihan varma, olisiko TP ollut vielä parempi jos oltaisiin pysytty cel-shadingissa, ehkä olisi.

Eli, yhteenvetona: makuasioita.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
En nyt heti lähtisi tuota allekirjoittamaan. Kuitenkin kaikki nuo luettelemasi pelit kuuluvat omalla listallani Cuben top 5 julkaisuihin. En tiedä, mikä ihmeen epäjumala Nintendosta on tullut, kun loistopelitkin lasketaan heikohkoihin virityksiin. Minusta on hölmöä arvostella pelejä vertaamalla niitä aikaisempiin peleihin. Ihan kuin joskus 84 julkaistu peli olisi de facto, jonka mukaan kaikkia muita verrataan - olivat pelit sitten etäisesti samanlaisia kuin joku aikaisempi versio (esim. Mario Sunshine vrt Mario 64).

Pelit ovat kuitenkin osiensa summa, minusta Mario 64 on ruma ja paskamainen ohjata -kiitos N64:n tattiohjaimen ja kameraohjauksen digitaalisilla napeilla. Sunshine oli minusta ihan kelpo peli ja vielä paljon parempi tekniseltä toteutukseltaan - nättikin vielä. Sama juttu Zeldassa, vaikkakin OoT on hyvä, nautin enemmän Wind Wakerin pelaamisesta. Tykkäämiseeni ei vaikuttanut edes se että WW sai siellä täällä heikompia arvosanoja ja jotkut eivät siitä tykänneet. En ole ihan varma, olisiko TP ollut vielä parempi jos oltaisiin pysytty cel-shadingissa, ehkä olisi.

Eli, yhteenvetona: makuasioita.

Mario Kart DD on erinomainen peli, vaikkei aiempien osien tai DS:än version veroinen silti. Mario Kart DS:stä ei pysty kovin helpolla paljoa negatiivista keksimään, kun taas DD:ssä sitä oli suht paljonkin. Kuten esim. DD:ssä oltiin karattu liian kauas siitä mikä teki Mario Karteista legendaarisen. Mario Karteissa pääpaino on ollut itse ajamisessa, kun taas DD:ssä se tuntui olevan tavaroilla kikkailussa. Krääsää oli paikoittain tiellä niin paljon että ajaminen on tuskaista. Radat oli myös suunniteltu moninpeli mielessä minkä takia peli oli yksinpelinä suht tylsä. Vikoineenkin peli tarjosi silti tuntitolkulla moninpeli huvia ja oli ehdottomasti kyseisen konsoligeneraation parhaita ajelumoninpelejä.
Mario Sunshinekin oli kokonaisuutena toimiva paketti ja jälleen kerran putosi tuon konsoligeneraation tasohyppelyiden kärkipäähän. Se mikä pelistä teki edellisiä osia heikomman oli erilaisten maailmojen puute. Kaikki sijoittui trooppiselle saarelle, eikä kenttien tyylissä ja tunnelmassa ollut skaalaa. Marioiden vahvuus -kuten mario 64:n- on ollut erilaisissa maailmoissa kautta linjain. Tuo vesiruisku-juttu ja sen vaikutus erilaisiin orgaanisen oloisiin ympäristöihin, mikä eittämättä oli pelin tärkein uudistus, ei tuonut peliin tarpeeks tuoreutta. Kenties ideaa ei sovellettu riittävästi. Toki kuten sanottu, sellaisenaankin peli oli nautittava kokemus, ei vain edeltäjiensä veroinen.
Zelda:WW:stä täällä onkin jo jauhettu paljon, mutta kuten sanottu, niin pelin tasokkuutta heikenti seikat kuten tuon pelin lopun "teennäinen" pidentäminen pitkällä ja puuduttavalla eri osien ( en nyt muista enää tarkalleen että mitä siinä lopussa keräiltiin :D ) keräilyllä, fakta että peli oli aivan pöyristyttävän helppo, sekä suuremman saaren puute. Toisaalta taas peli onnistui parantamaan sarjaa seikoissa kuten sub-questien ja yleisen tekemisen määrässä, peli alueen laajuudessa, grafiikoissa ja tunnelmassa. Peli myöskin esitteli täysin uuden maailman ja tematiikan pelisarjaan. Eli vikoja pelistä löytyi -mikä on harvinaista zeldoille- mutta sellaisenaankin se oli yksi aikansa parhaita seikkailupelejä ja erittäin nautinnollinen pelikokemus.
Tätä tarkoitan kun sillä että Nintendon laatustandardeissa heikko peli voi edelleenkin olla erinomainen ja viihdyttävä pelikokemus.

Ja tuosta Cel-shading jutusta olen kyllä samaa mieltä...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Ja tuosta Cel-shading jutusta olen kyllä samaa mieltä...

Ai että olisi ollut parempi? Näyttää tosiaankin olevan täysin katsojan silmässä tämä homma. En pystyis katsomaan semmosta paskaa sitä about 50h:ta, mitä mulla läpipelaamiseen menee. Tulee mieleen lähinnä japanilaiset piirretyt... (=oksetusta) Kaikenkaikkiaan en todellakaan halua nähdä piirretyn näköistä zeldaa, enkä VARSINKAAN söpöilevää zeldaa. (siis että viholliset tuntuu vaan siltä, että oltais leikkimässä hiekkalaatikolla jotain rosvoa ja poliisia.)

Sitten taas tämä doom-fear-gears meininki, jossa kaikki näyttää maalatulta metallilta tai muovilta pistää kanssa vihaksi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

sinappipipo sanoi:
Ai että olisi ollut parempi? Näyttää tosiaankin olevan täysin katsojan silmässä tämä homma. En pystyis katsomaan semmosta paskaa sitä about 50h:ta, mitä mulla läpipelaamiseen menee. Tulee mieleen lähinnä japanilaiset piirretyt... (=oksetusta)
En voi sietää animea, se sanottakoon tässä heti kärkeen. Kuitenkin, minulle WW oli askel kohti aikojen alkua; jotenkin minusta Wind Wakerin maailmaan oli helppo astua. Se oli kuin Link to the Past tai jopa 8-bittisen eka Zelda (siis se kaikkein ensimmäinen) mutta kolmiulotteinen! Ruoho oli yhtä väriä, satunnaiset eriväriset tupsut siellä täällä, muutenkin näennäisesti värejä oli säästelty mutta kuitenkin tarkimmin katsoen vedetty huikeaksi kokonaisuudeksi. Sen lisäksi minusta tuollaiseen seikkailu/tutkimis/hutkimispeliin, jonka genren parasta laatua Zeldojen on totuttu olevan, sopii yksinkertainen lähestyminen. Grafiikan ei tarvitse olla valokuvan näköistä.

Mutta kauneus on tosiaan katsojan silmässä.

sinappipipo sanoi:
Sitten taas tämä doom-fear-gears meininki, jossa kaikki näyttää maalatulta metallilta tai muovilta pistää kanssa vihaksi.
Sama. Ei kiva.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

WW:n visuaalinen ilme on yksi parhaista kautta aikojen... Okami taisi mennä yli kyllä nyt silti ainakin :p
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom