Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
No en nyt sanoisi, itselläni oli se Xbox 360 hetken aikaa ja olihan se ihan siisti laite, mutta kyllä Wii Sports vie hauskuudessa kaikkia boksin pelejä.

Eipäs vie (typerää väitellä tämmöisellä asialla mikä on puhtaasti mielipideasia)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
Wii Sports vie hauskuudessa kaikkia boksin pelejä.

Riippuu mitä pitää hauskana. Jotkut pitää pädi kädessä istumista hauskana toiset Wiillä huitomisesta. Sen olen kyllä huomannut, että tunti putkeen pädillä pelaten puuduttaa ja passivoi taas kuin tunti putkeen wiimotella saa aikaan suht. energisen olon, johtuen liikkeestä ja nauramisesta. Tosin tuleehan tuota naurettua pädikin kädessä, mutta se johtuu enemmän pelien hulluista tapahtumista ja hahmoista kuin onnistumisen riemusta tai vahingonilosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Meidän taloudesta löytyy Xbox 360 sekä Wii. Boxilla pelaillaan erityylisiä pelejä, kuin Wiillä eikä ainakaan meillä säröä ole siitä, kumpi konsoleista on se "parempi". Näillä näkymin PS3 jää meillä konsolisodan häviäjäksi johtuen kovasta hinnasta ja siitä, että taloudessamme blu-ray -soitin on turha kapine näyttölaitteen ollessa 32" tuumainen laajakuva-tv.

Nintendo markkinoi konettaan yhteisöllisellä pelaamisella, "we" kuvastaa hyvin sitä, miten meillä konsoli on käytössä. Moninpelejä (Zeldaa ei vielä ole) pelaillaan joko vaimon kanssa, tai sitten kutsutaan ystäviä kylään ja heilutaan isommalla porukalla. Hauskaa on ollut enkä usko, että se tuosta huonommaksi muuttuu. Nintendo on mielestäni onnistunut siinä, mikä tavoitteena on ollut, eli muuttanut pelaamista yhteisöllisemmäksi toki yksinpelejä unohtamatta.

Itse ennustan, että Wii ja Xbox 360 nousevat tämän konsolisukupolven voittajina, kun savu laskeutuu. Sonyn ongelmat ja yksinoikeuspelien menettäminen on tuonut konsolille ehkä tarpeettomasti huonoa mainetta, ja konsolin kova hinta saa varmasti "normipelaajan" valitsemaan jomman kumman halvemmista konsolivaihtoehdoista, tai kenties jopa PS2:n, jonka myynti on edelleen hurjaa.

Ei se konsoli, vaan ne pelit... :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

kodor sanoi:
Riippuu mitä pitää hauskana. Jotkut pitää pädi kädessä istumista hauskana toiset Wiillä huitomisesta. Sen olen kyllä huomannut, että tunti putkeen pädillä pelaten puuduttaa ja passivoi taas kuin tunti putkeen wiimotella saa aikaan suht. energisen olon, johtuen liikkeestä ja nauramisesta. Tosin tuleehan tuota naurettua pädikin kädessä, mutta se johtuu enemmän pelien hulluista tapahtumista ja hahmoista kuin onnistumisen riemusta tai vahingonilosta.

Hauskuutta ainakin minulle lisää myös peliseura, mikä Wiilä pelatessa on ollut toista kuin perinteisiä pelejä pelatessa. On hauskaa pelata perheeni kanssa ja non-gamer koulukavereideni kanssa jne. Oli erittäin mukavaa huomata että viime kotibileissä videopelit oli illan hitti, mitä ei ole aikaisemmin tapahtunut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

xevious sanoi:
Makuasioitahan nämä ovat toki, mutta pakko nyt mainita kuitenkin että tässä tapauksessa vika ei ole ollut pelissä vaan pelaajassa. Super Mario 64 on yleisesti määritelty yhdeksi pelihistorian merkkiteoksista ja yhdeksi kaikkien aikojen parhaimmaksi peliksi. Metacritic score : 94%
Metroid Prime on toinen peli mikä on saanut suurta kunniaa ja mainetta tasokkuutensa takia. Metascore 97%...
Jos et peleistä pitänyt niin se on voi voi, mutta mistään Nintendon laatustandardien heikkenemisestähän näissä tapauksissa ei todellakaan voida puhua.

Kyllä ehdottomasti voidaan. Ei noita Mario 64:n pisteitä tajua sitten millään pelaamalla itse peliä, kyllä niihin on selvästi latautunut aivan hillitön pelitoimittajien Mario-nostalgia niiltä ajoilta kun Mario-pelit olivat vielä hyviä. Itselläni jäi Nintendo 64 aikanaan ostamatta, koska sen edustuspeli oli kaiken hypen vastaisesti erittäin kömpelö, ja muuta laitteella sitten ei ollutkaan. Silloin Pleikkari ja omalla kohdalla myös Sega Saturn tarjosivat paljon parempaa valikoimaa, ja pelitoimittajien ylistykset Mario 64:stä tai Ocarinasta lähinnä huvittivat - eipä luonut "uusi" Zeldakaan silloin halua marssia kauppaan ostamaan N64. Nintendo DS:llä Mario 64 arvosteltiinkin sitten rehellisemmin, ikään kuin ottaen vaivihkaa takaisin vanhoja överiksi menneitä suitsutuksia "heikentyneen" ohjauksen varjolla. Mukana oli varmasti myös antipatioita totutusta kaavasta poikkeavaa DS:ää kohtaan, siinä missä N64-aikaan Mario 64:ään latautui vielä sokeita toiveita Nintendon uudesta menestyskonsolista.

Metroid Prime taas on sinänsä suhteellisen uskollinen pelisarjan käännös 3D-räiskinnäksi osa seikkailuelementeistä säilyttäen, mutta eipä tuokaan pelisarja napannut FPS-muodossa yhtään niin hyvin kuin suurten klassikoiden Super Metroid, Metroid Fusion ja Metroid Zero Mission tavalla. Monet pitävät, mutta eivät suinkaan kaikki, ja tätä näkökulmaa vasten tuollainen 97 % tuntuu taas vanhalta Nintendo-nostalgian konseksukselta. Se on Metroid, joten sille annetaan hyvät pisteet jo ihan sen vuoksi.

Tietenkin tämä pätee myös Zeldaan, räikeimpänä tapauksena Wind Waker. Moni pettyi peliin pelillisten ominaisuuksien, ei grafiikan vuoksi, mutta silti peliä arvosteltiin totutun Zelda-kaavan mukaan. Sama pätee Twilight Princessiinkin, jonka kehut on vedetty överiksi. Peli on onneksi parempi kuin Ocarina of Time, mutta silti Gamespotin pahamaineinen 8.8-arvostelu tuntuu rehellisimmältä pelin saamista arvioista.

90-luvun loppupuolella Nintendo oli todella pahassa kunnossa. Ikääntyvä ja otteensa menettävä Hiroshi Yamauchi rampautti yhtiötänsä uskoen yhä sokeasti brändin voimaan. Nintendo 64 pärjäsi vain niiden uskollisimpien Nintendo-fanien varassa, mitätön pikkupäivitys Game Boy Color myi hittituotteenaan 4 vuotta vanhat Pokemon-pelit eikä sitten käytännössä mitään uutta, ja luisun alaspäin oli aloittanut pahaenteisesti flopannut Virtual Boy. Vasta 2000-luvun puolella uusi toimitusjohtaja Satoru Iwata alkoi hitaasti kääntää yhtiön suuntaa, ja Nintendon uuden suuntauksen hedelmät alkavat näkyä nyt. Silti siinä kesti aikaa, ja Gamecube-aikana yhtiön henki oli selvästikin lopussa, ja se välittyi peleihin kuten Wind Waker ja Mario Sunshine, sekä myös itse konsoliin, joka oli pelkkä PlayStation 2 -kopio. Pelitoimittajilla on kuitenkin ollut varaa harrastaa Nintendo-nostalgiointia aina sen harvaan tulevan Nintendon "huippupelin" kohdalla, kun taas heidän arvionsa Nintendon todellisista innovaatioista kuten DS:stä ja Wiistä ovat menneet pahasti pieleen, ja pelaajakansaa merkittävästi hauskuuttaneiden pelien kuten Wii Sportsin arvoa ei osata tuoda esille arvostelupisteissä, kuten Merrikin toi esille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
No en nyt sanoisi, itselläni oli se Xbox 360 hetken aikaa ja olihan se ihan siisti laite, mutta kyllä Wii Sports vie hauskuudessa kaikkia boksin pelejä.
Ihanko kaikki :D No onneksi Nintendolla ei ole yksioikeutta "hauskoihin" peleihin tai porukassa pelattaviin peleihin... mutta niitä pelkästään näyttää olevan tulossa Wiille, mikä vaikuttaa kyllä aika tylsältä valikoimalta. Tietysti söpöt pastellinväriset isopäät ovat hauskoja pienissä annoksissa, mutta kyllä jotain muutakin kaipaisin peleiltä. Tosin taitaa Wiille olla tulossa/tullut jotain fps-pelejä, mutta nämä kärsivät aika paljon grafiikasta ja onnettomasta moninpelisysteemistä. Muutama vakavasti otettava kauhu/väkivalta/simulaattori tietysti muuttaisi tätä mielipidettä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Wiissä ei minun mielestäni ole muuta, kuin se kapula. Jos ihmiset jaksavat siitä innostua ja sitä hehkuttaa, niin sen kuin.
Nintendon omat tuotokset ovat laskeneet tässä vuosien saatossa, kuin lehmän häntä. New Super Mario Bros.sia voidaan pitää poikkeuksena, mutta sekin on hyvä vain sen takia, että suunnittelussa otettiin askelia taakse päin ja tehtiin "oikea" SuperMario.
Uskon kyllä, että kapulan heiluttelu on hauskaa, mutta omalla kohdallani se ei riitä. Moni täällä hokee, että pelit ne ovat, jotka ratkaisevat. Nintendolla on todella tylsä setti. Ei kiinnosta Wii sports tai Play. Kivoja pikkupelejä, joissa voi yrittää parannella omia tuloksiaan. Porukassa hauskaa, totta kai, mutta niin on moni muukin peli.
NESsin aikoihin rakastin SuperMarioita, rakastin. SuperNintendonkin Mariot oli vielä ihan jees. Mario64 jo täyttä kuraa, Sunshinestä puhumattakaan. taso on laskenut monissa muissakin peleissä. Metroid Prime oli komea näköinen ja taustatarinaa oli jaksettu tehdä, mutta ohjaus oli kankea ja peli oli loppujen lopuksi todella tylsää, edes takaisin juoksentelua paremman aseen toivossa.
Nintendo ei enää ole sama laadun synonyymi (pelillisesti), kuin mitä se on ollut joskus ennen. Ehkäpä uusi Zelda on hyvä (edellinen oli huono), mutta Wiin peleissä ne hehkutetut, takuuhitit, ovat lähinnä jotain Nintendon omia tekeleitä. Ja niihin on meikäläiselle mennyt luotto aivan täysin. Aika näyttää, tuleeko Wiille sitten semmoisia pelejä, että ostamista voisi harkita. Tällä hetkellä se on liian kallis.
Omasta mielestäni X360:n ja PS3:n pelivalikoimat (nykyiset, kuin ilmoitetut tulevatkin) ovat paljon parempia ja kiinnostavampia, kuin mitä Wii pystyy tarjoamaan.



xevious sanoi:
No tuotanoin....:) Tuohon nyt olisi ollut hyvä lisätä vaikkapa että IMO. Makuasioitahan nämä ovat toki, mutta pakko nyt mainita kuitenkin että tässä tapauksessa vika ei ole ollut pelissä vaan pelaajassa. Super Mario 64 on yleisesti määritelty yhdeksi pelihistorian merkkiteoksista ja yhdeksi kaikkien aikojen parhaimmaksi peliksi. Metacritic score : 94%
Metroid Prime on toinen peli mikä on saanut suurta kunniaa ja mainetta tasokkuutensa takia. Metascore 97%...
Jos et peleistä pitänyt niin se on voi voi, mutta mistään Nintendon laatustandardien heikkenemisestähän näissä tapauksissa ei todellakaan voida puhua.
Rikos ja rangaistus ei mielestäni ollut kovin kummoinen kirja, mutta tiedän sen silti olevan kirjallisuuden merkkiteos. Vika ei ole kirjassa, vaan minun maussani.

No tuotanoin... Ensinnäkin tuo lyhenne IMO on omasta mielestäni helvetin typerä suomenkielisessä keskustelussa (IMO= In My Opinion), siksi en sitä pyri käyttämään vaan yritän saada tekstini avulla muuten sen kuvan, että kyse on mielipiteestäni. Voit tuosta ylempää nyt uudestaan lukea koko tekstin. Käsittääkseni kirjoitin, että "minun mielestäni". Mielestäni se tarkoittaa samaa, kuin se IMO ja on osuvampi suomalaisella foorumilla. En tuomitse niitä, jotka haluavat näitä yleistettyjä lyhenteitä käyttää, mutta odotan, että kirjoitettua pystytään sisäistämään, vaikka joku niitä ei tekstissään viljelisikään.
Eli oli todellakin vain omia mietteitä, enkä niitä pyrkinyt mitenkään yleistämään.

Ja kyllä, olen todellakin samaa mieltä Mawechoron kanssa tuosta Marion (Nintendon), Metroidin ja Zeldan jeesustelusta. Ne ovat menneet kaikki paskempaan suuntaan. :( Ja olen siitä pahoillani. Samaa olen havainnut muissakin sarjoissa. Esim Final Fantasyt ovat olleet PS2:lla yhtä tuskaa. FFVIII (Huom. Ei FFVII) on ollut omasta mielestäni paras. Joitakin ekoja on jäänyt väliin.
En sano, että Nintendo tuottaisi pelkkää kuraa, mutta toiminta on tuntunut jo pidemmän päälle samalta kuin EA:n. Laitetaan vain uusi vuosiluku/järjetysnumero pelin perään, keksitään uusi kikka ohjailuun tai pelaamiseen ja ruukataan vähän ulkonäköä. Sitten vain myyntiin ja ihmettelemään, kun kansa ostaa uusinta NHL:ää tai Pokemonia.
Samaa toki ovat harrastaneet muutkin lafkat. Nintedo tuntuu kuitenkin ratsastavan aika pirun paljon vanhoilla brändeillään. Kiva, että sen verran uskottiin uuteen ohjaimeen, että koneen mukana tuli Wiisports, eikä SuperMariosports.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
No tuotanoin... Ensinnäkin tuo lyhenne IMO on omasta mielestäni helvetin typerä suomenkielisessä keskustelussa (IMO= In My Opinion)..........
Jos vaikka sovittaisiin että pidetään täällä kaikkia mielipiteitä kirjoittaijien omina jos ei toisin mainita. esim. kaikki meidän hiekkalaatikolla tai mä ja naapurin tommi :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Eipäs vie (typerää väitellä tämmöisellä asialla mikä on puhtaasti mielipideasia)
Eikös se nyt ole lähes itsestään selvyys, että kaikki tälläiset väitökset on mielipideasioita...

Mutta mulla nyt on ollu paljoa hauskempaa Wii Sportsin kanssa, enhän tietenkään voi tietää mikä sun mielestä on hauskaa jotta olis aika typerää esittää tuo faktana.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mahewcoro sanoi:
Kyllä ehdottomasti voidaan. Ei noita Mario 64:n pisteitä tajua sitten millään pelaamalla itse peliä, kyllä niihin on selvästi latautunut aivan hillitön pelitoimittajien Mario-nostalgia niiltä ajoilta kun Mario-pelit olivat vielä hyviä. Itselläni jäi Nintendo 64 aikanaan ostamatta, koska sen edustuspeli oli kaiken hypen vastaisesti erittäin kömpelö, ja muuta laitteella sitten ei ollutkaan. Silloin Pleikkari ja omalla kohdalla myös Sega Saturn tarjosivat paljon parempaa valikoimaa, ja pelitoimittajien ylistykset Mario 64:stä tai Ocarinasta lähinnä huvittivat - eipä luonut "uusi" Zeldakaan silloin halua marssia kauppaan ostamaan N64. Nintendo DS:llä Mario 64 arvosteltiinkin sitten rehellisemmin, ikään kuin ottaen vaivihkaa takaisin vanhoja överiksi menneitä suitsutuksia "heikentyneen" ohjauksen varjolla. Mukana oli varmasti myös antipatioita totutusta kaavasta poikkeavaa DS:ää kohtaan, siinä missä N64-aikaan Mario 64:ään latautui vielä sokeita toiveita Nintendon uudesta menestyskonsolista.

Metroid Prime taas on sinänsä suhteellisen uskollinen pelisarjan käännös 3D-räiskinnäksi osa seikkailuelementeistä säilyttäen, mutta eipä tuokaan pelisarja napannut FPS-muodossa yhtään niin hyvin kuin suurten klassikoiden Super Metroid, Metroid Fusion ja Metroid Zero Mission tavalla. Monet pitävät, mutta eivät suinkaan kaikki, ja tätä näkökulmaa vasten tuollainen 97 % tuntuu taas vanhalta Nintendo-nostalgian konseksukselta. Se on Metroid, joten sille annetaan hyvät pisteet jo ihan sen vuoksi.

Tietenkin tämä pätee myös Zeldaan, räikeimpänä tapauksena Wind Waker. Moni pettyi peliin pelillisten ominaisuuksien, ei grafiikan vuoksi, mutta silti peliä arvosteltiin totutun Zelda-kaavan mukaan. Sama pätee Twilight Princessiinkin, jonka kehut on vedetty överiksi. Peli on onneksi parempi kuin Ocarina of Time, mutta silti Gamespotin pahamaineinen 8.8-arvostelu tuntuu rehellisimmältä pelin saamista arvioista.

90-luvun loppupuolella Nintendo oli todella pahassa kunnossa. Ikääntyvä ja otteensa menettävä Hiroshi Yamauchi rampautti yhtiötänsä uskoen yhä sokeasti brändin voimaan. Nintendo 64 pärjäsi vain niiden uskollisimpien Nintendo-fanien varassa, mitätön pikkupäivitys Game Boy Color myi hittituotteenaan 4 vuotta vanhat Pokemon-pelit eikä sitten käytännössä mitään uutta, ja luisun alaspäin oli aloittanut pahaenteisesti flopannut Virtual Boy. Vasta 2000-luvun puolella uusi toimitusjohtaja Satoru Iwata alkoi hitaasti kääntää yhtiön suuntaa, ja Nintendon uuden suuntauksen hedelmät alkavat näkyä nyt. Silti siinä kesti aikaa, ja Gamecube-aikana yhtiön henki oli selvästikin lopussa, ja se välittyi peleihin kuten Wind Waker ja Mario Sunshine, sekä myös itse konsoliin, joka oli pelkkä PlayStation 2 -kopio. Pelitoimittajilla on kuitenkin ollut varaa harrastaa Nintendo-nostalgiointia aina sen harvaan tulevan Nintendon "huippupelin" kohdalla, kun taas heidän arvionsa Nintendon todellisista innovaatioista kuten DS:stä ja Wiistä ovat menneet pahasti pieleen, ja pelaajakansaa merkittävästi hauskuuttaneiden pelien kuten Wii Sportsin arvoa ei osata tuoda esille arvostelupisteissä, kuten Merrikin toi esille.


Zelda: OoT:tä ja Mario 64:ää pidetään yleisesti pelihistorian merkkiteoksina ja monessa mediassa kaikkien aikojen parhaimpina peleinä. En usko että tätä voi pelkästään Nintendo-nostalgian piikkiin pistää. Mario 64 asetti standardit 3D.lle ja onnistui kääntämään klassisen mario meiningin täydellisesti 3D:ksi. Peli on vanhentunut erittäin kunniakkaasti ja on vielä tänäkin päivänä erittäin toimiva ja pelattava paketti, aivan kuten Mariot ennen sitä.

Nintendon laatustandardien heikkenemisen Gamecuben ja Yamauchin aikana allekirjoitan. Zelda: WW ei ollut edeltäjiensä veroinen, Mario Kart: DD on sarjan kenties huonoin osa ja Mario Sunshine oli nintendon laatustandardeissa suht heikko viritys.
Tämä ei silti johtunut siitä että Nintendo olisi hävittänyt tuntumansa, -kuten sarjojen uusimmat osat todistaa ( tosin Marion kohdalla jää nähtäväksi )- vaan siitä että yrityksen ollessa melko tiukilla GC:n ja sen heikon menestyksen kanssa, ja third party tuen ollessa sitä mitä se oli, Nintendon oli pakko kehittää omat hittipelinsä lyhyemmässä ajassa kun mitä pelien kehittämiseen olisi vaadittu. Mario 64 ja Zelda: OoT olivat lähes täydellisiä pelejä. Täydellisestä on vaikeaa parantaa. Se ei ole mahdotonta mutta se ei myöskään tapahdu ihan kädenkäänteessä. WW:n viat ( kuten tuo pelin lopun teennäinen pidennys ) selvästikkin johtuivat tiukasta julkaisu aikataulusta. Miyamoto taisi itsekkin jossain vaiheessa mainita että peli jouduttiin julkaisemaan keskeneräisenä. Zelda: TP on kehitetty rauhassa ajan kanssa ja se onnistui pistämään OoT:tä paremmaksi, vaikka pelistä negatiivistäkin sanottavaa löytyy.
Mario Kart: DD:ssäkin oli selvästikkin tehty harkitsemattomia pikaisia ratkaisuja ja ajan kanssa oltaisiin kenties päädytty muihin, parempiin ratkaisuihin. Mario Kart: DS tehtiin kenties harkitummin, ja se näkyy lopputuloksessa. Mario kart DS on kenties sarjan paras osa.
Metroid Prime oli ainoa klassinen Nintendo nimike mikä ei tästä ollut karsinyt vaan klassinen Metroid meininki oltiin pystytty kääntämään muuttumattomana 3D:ksi ja on hyvä ehdokas sarjan parhaaksi osaksi ja yksi edellisen konsoligeneraation parhaista peleistä. Tuo 97% ei todellakaan ollut yhtään yliammuttu.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Ja kyllä, olen todellakin samaa mieltä Mawechoron kanssa tuosta Marion (Nintendon), Metroidin ja Zeldan jeesustelusta. Ne ovat menneet kaikki paskempaan suuntaan. Ja olen siitä pahoillani. Samaa olen havainnut muissakin sarjoissa. Esim Final Fantasyt ovat olleet PS2:lla yhtä tuskaa. FFVIII (Huom. Ei FFVII) on ollut omasta mielestäni paras. Joitakin ekoja on jäänyt väliin.
En sano, että Nintendo tuottaisi pelkkää kuraa, mutta toiminta on tuntunut jo pidemmän päälle samalta kuin EA:n. Laitetaan vain uusi vuosiluku/järjetysnumero pelin perään, keksitään uusi kikka ohjailuun tai pelaamiseen ja ruukataan vähän ulkonäköä. Sitten vain myyntiin ja ihmettelemään, kun kansa ostaa uusinta NHL:ää tai Pokemonia.
Samaa toki ovat harrastaneet muutkin lafkat. Nintedo tuntuu kuitenkin ratsastavan aika pirun paljon vanhoilla brändeillään. Kiva, että sen verran uskottiin uuteen ohjaimeen, että koneen mukana tuli Wiisports, eikä SuperMariosports.
Nintendo on julkaissut nyt kymmenen vuoden sisään kotikonsoleille kaksi Mariota (puhun siis tasoloikista), neljä Zeldaa ja kaksi Metroidia, niin miten ihmeessä tämä on rinnastettavissa EA:n meininkiin. Ainoastaan Zeldan kohdalla alkaa olla toistoa, mutta eiköhän Nintendo lunasta lupauksensa seuraavan Zeldan ollessa jotain ihan muuta, joten vanhaa kaavaa ei kierrätetä enää neljää osaa enempää. Mario Partyt ym. ovat sitten täyttä kierrätystä ja Pokemonit samoin, mutta näiden pääsarjojen kohdalla kierrätykseen ja pelkkään pikkupäivittelemiseen ei onneksi ole sorruttu.

Mutta todellakin toivon, että Nintendo uskaltaisi luoda uusia pelisarjoja eikä luottaisi vain siihen, että Mario myy ja länttää sitten joka genren peliin Mario-hahmot mukaan. Disaster, WiiGames, Hammer ja Excite Truck lupailevat jo Nintendon aloittavan uusien sarjojen luomisen. Odotan kuitenkin milloin näemme sen uuden pelisarjan, joka on laadullisesti Metroidin, Marion ja Zeldan tasolla, sillä Excite Truck ei ainakaan jenkkilästä kantautuneiden juttujen perusteella siihen millään tasolla pysty.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

FindRb sanoi:
Eikös se nyt ole lähes itsestään selvyys, että kaikki tälläiset väitökset on mielipideasioita...

Mutta mulla nyt on ollu paljoa hauskempaa Wii Sportsin kanssa, enhän tietenkään voi tietää mikä sun mielestä on hauskaa jotta olis aika typerää esittää tuo faktana.

Mikset voi tietää, vaikka olen jo kirjoittanut asian kahdesti ja molempiin viesteihin olet vastannut?

Vielä kerran: Mulla on xbox 360:n kanssa paljon hauskempaa kuin Wii:n kanssa ;)

Nyt tiedät!
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

groove sanoi:
Mikset voi tietää, vaikka olen jo kirjoittanut asian kahdesti ja molempiin viesteihin olet vastannut?

Vielä kerran: Mulla on xbox 360:n kanssa paljon hauskempaa kuin Wii:n kanssa ;)

Nyt tiedät!

Voi Jeesus sentään että menee väsyneeksi tämä meininki taas...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä Mario 64 ja Ocarina of Time olivat ajalleen melko upeita pelejä. Wind Waker oli myös kaikin puolin hyvä peli, joskin ei pitänyt otteessaan loppuun asti. Twilight Princess sen sijaan ei tarjonnut juuri mitään uutta, ja tässä osut naulan kantaan. Gamespotin antama arvosana on juuri kohdallaan. Kun vertaa eism. PC:lle löytyvien RPGeiden kanssa - Oblivion, Neverwinter Nights 2 muutamia suht tuoreita tapauksia - niin Twilight Princess ei kyllä edukseen erotu.

Ei kyseessä huono peli ole, mutta mitään sen kummempaa innovaatiota ei pelistä löydy ja luolatkin olivat suorastaan tylsiä. Tuli moneen otteeseen lopetettua pelaaminen luolaston suulle, koska ei kiinnostanut jauhaa taas yhtä tylsähköä dungeonia läpi. Eihän nämä ole vanhoihin Zeldoihin verrattuna välttämättä hirveän paljon erilaisia, mutta pelien standardit ovat ainakin omissa silmissäni nousseet. Sisältöä pitää olla enemmän tämänlaiselle seikkailupelille. Ei pelin välttämättä tarvitsisi hirveästi pidempi olla, mutta sitä 'jotakin' pitäisi löytyä lisää; se jokin minkä takia peliä muistelisi kaiholla vuosien päästä.

Niin, ja Metroid. Samaa mieltä - vanhat olivat laadultaan parempia. Prime oli pakkojauhantaa itselleni alusta siihen pisteeseen, kun lopetin pelaamisen. Super Mario Sunshinesta tai suurimmasta pettymyksestä, Mario Kart: DD:stä en halua edes puhua. Sontaa.

Noseblunt sanoi, "Odotan kuitenkin milloin näemme sen uuden pelisarjan, joka on laadullisesti Metroidin, Marion ja Zeldan tasolla" - Mielestäni Pokemon on ehkä vielä näitäkin parempi konseptina. Jos Nintendo vain olisi jättänyt hirveän rahastuksen väliin ja tehnyt joitain todellisia uudistuksia ja kehitystä sarjalle, niin olisin tyytyväinen. Hyvät rahathan ne tuosta käärivät, mutta halutessaan Nintendo olisi voinut luoda Gamecubelle todellisen Pokemon-seikkailun, josta puhuttaisiin pitkään. Tietoisesti ovat jättäneet tekemättä, jotta heikommat versiot jatkaisivat myyntiään.

No, ehkä Wiille tulee 3rd party pelejä ja Nintendon uudistuksen myötä omia huikeita teoksia enemmän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minusta on mielenkiintoista että Mario Kart: DD:tä haukutaan täällä näinkin paljon, kun se on ollut yksi parhaita pelejä mitä olen Cubella pelannut. Varsinkin jos ottaa huomioon paljonko se on peliaikaa kerännyt.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Noseblunt sanoi:
Mutta todellakin toivon, että Nintendo uskaltaisi luoda uusia pelisarjoja eikä luottaisi vain siihen, että Mario myy ja länttää sitten joka genren peliin Mario-hahmot mukaan. Disaster, WiiGames, Hammer ja Excite Truck lupailevat jo Nintendon aloittavan uusien sarjojen luomisen. Odotan kuitenkin milloin näemme sen uuden pelisarjan, joka on laadullisesti Metroidin, Marion ja Zeldan tasolla, sillä Excite Truck ei ainakaan jenkkilästä kantautuneiden juttujen perusteella siihen millään tasolla pysty.

Mariota on ängetty ihan tarpeeksi kaikkeen turhaan räpellykseen, samoin Samusta. Se on harmi ja vääryys.
On todella vaikeata tuoda konsepti (Mario), joka on aikoinaan ollut pelaamisen huippua, monta kertaa tehokkaammalle alustalle siten, että laatu pysyy samana. Odotukset ja nostalgia (nostalgia nähtävästi riittää pelastamaan monet pelit) ovat luoneet brändistä niin kovan, ettei sitä enää voida saavuttaa, kun siirrytään tehokkaampaan rautaan. Monta kertaa olisi ollut parempi luoda uusi pelisarja, kuin jatkaa sitä vanhaa ja kehitellä siihen lisää (nimet toki myyvät, tiedetään:().
Esimerkiksi SuperMario Sunshine ei ole mikään aivan kehno peli ollenkaan, mutta Mariona se on mielestäni kamala. Ei tunnu hetkeäkään siltä, että pelaisin Mariolla tai Marion maailmassa. Mikäli tämän saman pelin maailma olisi muutettu toiseksi, henkilöhahmoja myöten ja sankariksi olisi laitettu italialaisen putkimiehen sijasta venäläinen klovni, olisi peliin ollut ihan eri aspekti, kuin mitä se on nyt. Tällaisenaan SMSS on harmillisen kehno. Samat ideat, toisessa ympäristössä olisivat voineet toimia.

Tuosta Excite Truckista vielä, että ei sekään mikään ihan omansa ole. Excitebike on nähty jo...:rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Tuosta Excite Truckista vielä, että ei sekään mikään ihan omansa ole. Excitebike on nähty jo...:rolleyes:
Kyllä minä Excite Biken tiedän, mutta sarjan edellisestä osasta on kuitenkin yli 20 vuotta eikä Nintendolta autopelejä liiemmin tule. Sanoin typerästi tuohon tuon uusien sarjojen luomisen ja parempi ilmaus olisi ollut, että nämä kuvastavat Nintendon uutta suuntaa. Eli enää ei pysytä pelkässä Mariossa, vaan kokeillaan rohkeammin jotain uutta.

Ja et voi todellakaan väittä, että Samusta olisi tungettu kaikkeen turhaan räpellykseen.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom