Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rauru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
En voi sietää animea, se sanottakoon tässä heti kärkeen. Kuitenkin, minulle WW oli askel kohti aikojen alkua; jotenkin minusta Wind Wakerin maailmaan oli helppo astua. Se oli kuin Link to the Past tai jopa 8-bittisen eka Zelda (siis se kaikkein ensimmäinen) mutta kolmiulotteinen! Ruoho oli yhtä väriä, satunnaiset eriväriset tupsut siellä täällä, muutenkin näennäisesti värejä oli säästelty mutta kuitenkin tarkimmin katsoen vedetty huikeaksi kokonaisuudeksi. Sen lisäksi minusta tuollaiseen seikkailu/tutkimis/hutkimispeliin, jonka genren parasta laatua Zeldojen on totuttu olevan, sopii yksinkertainen lähestyminen. Grafiikan ei tarvitse olla valokuvan näköistä.

Mutta kauneus on tosiaan katsojan silmässä.


Juu, Juuri tuo paluu A Link to the Past tyyliin oli nerokas veto, ja muutenkin tuon tyylinen grafiikka oli huomattavasti tunnelmallisempaa. Jos muistelee vaikka pientä metsä plänttiä mikä löytyi Linkin kotisaarelta, niin se oli huomattavasti eloisampi ja tunnelmallisempi tuulessa liikkuvine ruohoineen ja puineen mitä OoT:n vastaava. Hahmojen kasvoanimaatiot olivat myös paljon ilmeikkäämpiä. Tuo piirretty tyyli sopi paljon paremmin Zeldan viattomaan, satukirjamaiseen tunnelmaan ja realismin ja liian dramaattisuuden haku vain pilaa sarjaa. WW-grafiikat sopivat myös huomattavasti paremmin noille laitetehoille, mitä "realistinen" meininki. Zelda on satu, ei sen tarvitse näyttää siltä niinkuin se tapahtuisi oikeasti.

Ja ah, ne savu-efektit <3
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ihmeen paljon tykätään TWW:n ulkoasusta. Minäkin pidän sitä loistavana, mutta eihän se tunnelma ole yhtikäs mitään kuin vertaa TP:hen. Se TWW:n ylisöpöys toimii, mutta sitä dramaattisuutta ei saatu niihin kohtauksiin mihin olisi tarvittu ja kyllähän Zeldoissa nyt aina jonkinlaista synkkyyttä pitää olla. TWW:n meriseikkailua ei olisi voitu toteuttaa TP-grafiikoin, mutta perinteisempään "maa-Zeldaan" TWW:n piirrosgrafiikat olisivat aivan hirveät. Linkin ilmeet oli kuitenkin sellainen asia, mitä TP:ssä ei saatu toteutettua yhtä hyvin mitä TWW:ssä.

Ja tuleehan sitä vielä sitten PH, joten vielä nähdään cell-shadingia. DS:llä mielummin katson vähän karsittua TWW:tä kuin vähän paranneltua OOT:tä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paolo sanoi:
Kiinnostava artikkeli resoista ja skaalauksesta, Xbox360 vs PS3. Linkki
Eikös tuossa vähän "vihjailla", että PS3:n ei osaa skaalata ja 360 osaa.
Eikös tuo ylöspäin skaalaus pitänyt olla PS3:n valttikortteja?
Ei mene hyvin Sonylla, Ensin skaalaus ongelmat ja vihdoin kaikille selviää ettei FF:ää rateille.
GT5 tulee olemaan todellinen simulaatio.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Ei mene hyvin Sonylla, Ensin skaalaus ongelmat ja vihdoin kaikille selviää ettei FF:ää rateille.
Jenkkien skaalaus-ongelmat eivät meitä täällä Suomessa juurikaan tule koskettamaan, ja se tod.näk. hoidetaan softapäivityksellä muutenkin, mutta rumblen ja FF:n puuttuminen ovat kyllä aika harmittava juttu. No, kaikkea ei voi aina saada, rahallakaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Psyko sanoi:
Jenkkien skaalaus-ongelmat eivät meitä täällä Suomessa juurikaan tule koskettamaan, ja se tod.näk. hoidetaan softapäivityksellä muutenkin, mutta rumblen ja FF:n puuttuminen ovat kyllä aika harmittava juttu. No, kaikkea ei voi aina saada, rahallakaan.
No tuo skaalauksen puuttuminen vaikuttaa täälläkin kuvanlaatuun (joutuu käyttämään television'
sisäisiä skaalaimia). Ja softaan ympättävä skaalain veisi rutkasti prosessoritehoa, siksipä sitä
ei noin vain patcheillä lisätä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Eikös PS3:n luvattu skaalata PS1 ja PS2 pelit sekä DVD elokuvat, mutta nyt ei onnistu edes 720p pelin skaalaaminen 1080p:n.
Kuitenkin konsolia lykättiin aika pitkälle ja sanottiin, että BR sen syynä, taisi olla koko konsolin suunnittelu ihan kesken. Viime hetken muutoksia kai olivat softalla toimivat skaalaus ja muiden ominaisuuden jättäminen firmwire päivityksiin.
MS:ää haukutaan kun se ei saa konsoleita pysymään kasassa, Nintendon tuotekehitys tiimiltä oli jäänyt rannenauhat varmistamatta ja Sonylla ei konsoli olekkaan valmis vielä.
Tämä konsoli-gen on aika hätäisesti rakennettua.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldomite sanoi:
Eikös PS3:n luvattu skaalata PS1 ja PS2 pelit sekä DVD elokuvat, mutta nyt ei onnistu edes 720p pelin skaalaaminen 1080p:n.
Ainakin DVD-leffojen ylöspäin skaalausta on luvattu myöhempiin päivityksiin: http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=36188

Paolo sanoi:
Tai PS2 pelien näyttäminen millään resolla... :rolleyes:
Tuostakaan ei ole oikein tunnuttu pääsevän yhteisymmärrykseen, että mistä tuo johtuu; ekan sarjan koneista, peleistä, kaapeleista vai tapahtuuko tuota muuten vain joskus. Monilla on auttanut, kun on ottanut PS2-pelejä pelatessa käyttöön vanhan PS2:n näyttöjohdon.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ohjaimen rumblen puuttuminen oli iso miinus, mutta, että Force puuttuu ?! Saatana se on maailmanloppu ja tarkoittaa sitä, että autopelejä ei pahemmin plesellä pelailtu.

Barrikadeille ihmiset.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Phil Harrisonilla näyttää olevan erilainen näkymys kuin SCEA:n PR:llä..

http://threespeech.com/blog/?p=134

If, further down the line, there was a way of marrying the two technologies, would Sony consider it?

No, because we are making a standard controller. With the PS2 we made 160 million controllers. Once you have defined the format, you stick to it. Now, that doesn't prevent third party steering wheels having force feedback and obviously [Gran Turismo creator] Kazunori is going to be keen to have that. There will continue to be vertically integrated controllers like that, which a specific to an individual game.

SCEA sanoi:
All PS3 games are programmed for the SIXAXIS which doesn't have force feedback, therefore the force feedback in the wheels won't be recognized.

Ratin Force Feedback tuskin toimii aivan samalla koodilla kuin padin tärinä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

siis sony itsekin nimittää tärinää force feedbackiksi:D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hauskinta tässä FF:n puuttumisessa on se tosiasia, ettei PS3:n kautta SAA siirtää minkäänlaista signaalia FF: ratille. Eli vaikka FF olisi pelissä se ei välttämättä kuitenkaan tarkoita, että se toimii ratin kanssa. Jos PS3:n läpi pääsee kyseinen signaali taitaa Sonyn lakiosastolla olla tekemistä. Immersion sai silloin ihan lakipäätöksen, ettei Sonyn tuotteissa saa olla rumblea tai FF:ään viittavaa ja se, että FF ratti toimisi PS3:n kanssa on juuri rajamailla olevaa sääntöjen kiertämistä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luckyman sanoi:
Phil Harrisonilla näyttää olevan erilainen näkymys kuin SCEA:n PR:llä..

http://threespeech.com/blog/?p=134

Ratin Force Feedback tuskin toimii aivan samalla koodilla kuin padin tärinä.


ehkä noin mutta F1, Motorstorm, GT5 jne. ovat kaikki Sonyn omia pelejä ja he eivät oikein voi lisätä tuota tukea peleihinsä. (tai näin olen ainakin käsittänyt) Tuskin kukaan rattia ostaa NFS:ien takia.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Maailmanloppu siis...

En edes halua alkaa ymmärtää miten joku voi kusta asiat noin pahasti. Toivottavasti Sony älyää mennä nuolemaan Immersionin pebaa ajoissa.

Kylmä hiki valuu...
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Zoukka sanoi:
En edes halua alkaa ymmärtää miten joku voi kusta asiat noin pahasti
Mietin tässä kans just sitä, että voiko tosiaan olla, että Sony on sählännyt oikein urakalla ja hoitanut liian monta asiaa päin persettä vai mikä nyt on oikein kupletin juoni?

Force feedback, ei rautaskaalainta, ongelmat vanhojen pelien kanssa, hinta, julkaisun myöhästyminen... mitä ihmettä tapahtuu? Sony osasi ennen hoitaa hommat ja PR:n puhtaasti, nyt menee ihan reisille?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

achiim sanoi:
Sony osasi ennen hoitaa hommat ja PR:n puhtaasti, nyt menee ihan reisille?
Eipä se PS2:nkaan alkutaival mitenkään ruusuinen ollut. Laitepulaa, taaksepäin yhteensopimattomuutta, DVD-toisto-ongelmia, valmistusvikoja jne. Kuudessa vuodessa tuollaiset vaan tuppaa unohtumaan, kuten esim. konsolin hinta uutena.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Oliver sanoi:
Eipä se PS2:nkaan alkutaival mitenkään ruusuinen ollut. Laitepulaa, taaksepäin yhteensopimattomuutta, DVD-toisto-ongelmia, valmistusvikoja jne. Kuudessa vuodessa tuollaiset vaan tuppaa unohtumaan, kuten esim. konsolin hinta uutena.

Mikäs se pleikka 2 hinta sitten oli uutena?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

nothing sanoi:
Mikäs se pleikka 2 hinta sitten oli uutena?
Vajaa 3000 markkaa eli about 500 euroa. Sama hinta oli muuten myös ekalla Pleikkarilla.
Onko 50-150 korotus liikaa, jää nähtäväksi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom