Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Kummisetä-Joosepille.

:D



Mutta edelleen alleviivaan sitä että nyt jo on pelejä jotka ovat parempia wiillä kuin muille alustoille tehtyinä.Pelejähän lukumäärältään on jo nyt ihan mukavasti mutta osa on kuraa. Ei kehittäjillä ole varaa enää tulevaisuudessa julkaista pelkkää paskaa wiille joten odotan että hyvien pelien määrä nousee paljon. Nyt pelejä on kumminkin tulossa paljon, ehkä jopa enemmän kuin muille konsoleille? Ohjaintakin varmasti opitaan käyttämään entistä paremmin ja mielikuvituksellisemmin. Esim. Guitar heroe voi olla tällainen peli.

Niin, kait se sony on itse itsensä siihen tilanteeseen ajanut että 3/4 osaa lehdistöstä vittuilee sille... :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Pelien keskiarvosanat = fakta.
Ohajus toimii odotusten mukaisesti vain muutamassa pelissä = fakta.
Grafiikassa hävitään muille = fakta.

Peleistä tuossa oli kysymys, ja viesti nyt muutenkin oli heitto Kummisetä-Joosepille. Wiin rauta on mitä on, mutta kyllä sillekin voidaan tehdä tyylikkäitä pelejä. Esim Mario Galaxy näyttää oikein hyvältä trailereissa, ei pelkästään graafisesti. Ohjaus on silti saatava kuntoon ja pelejä jollaisia ei voida nähdä muilla koneilla.

PS3:n dissaamisesta tuli keltaisen lehdiston kaltainen trendi medioissa ja foorumeilla, jota Sony itse kieltämättä lahjakkaasti edesauttoi/auttaa vieläkin - itsekin siihen sorruin. Mitä enemmän olen nähnyt ja ottanut selvää peleistä, sitä enemmän on mieli muuttunut. Kyllä sen vehkeen pelitarjonnasta voi jo nyt sanoa, että jos on pelaamiseen valmis massia sijoittamaan niin aika vähän on todellisia argumentteja PS3:sta dissata. Onko se sitten suuri suomalainen kateus myös, kun ei ole varaa siihen luksukseen niin se on paska. Kun lehdissäkin niin lukee.

XO:kin on jo oman pelitarjontansa ja tulevan tarjonnan avulla todistanut olevansa oikeasti sillä tasolla, että se kilpailee parhaan pelialustan tittelistä nyt ja tulevaisuudessa. Paska konehan se on luotettavuuden osalta, mutta sitä varten on takuu. Pelit ja saavutukset silti rokkaa.

Wii-peleillä on eniten painetta. Toisaalta mulle saattaisi henk.kohtaisesti piisata jopa yksi hyvin toteutettu Star Wars-peli, jossa saisi valosapelia heilutella miten haluaa. SITÄ kun ei tällä hetkellä voisi tehdä muilla koneilla..

Paras postaus tässä ketjussa miesmuistiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
:D



Mutta edelleen alleviivaan sitä että nyt jo on pelejä jotka ovat parempia wiillä kuin muille alustoille tehtyinä.Pelejähän lukumäärältään on jo nyt ihan mukavasti mutta osa on kuraa. Ei kehittäjillä ole varaa enää tulevaisuudessa julkaista pelkkää paskaa wiille joten odotan että hyvien pelien määrä nousee paljon. Nyt pelejä on kumminkin tulossa paljon, ehkä jopa enemmän kuin muille konsoleille? Ohjaintakin varmasti opitaan käyttämään entistä paremmin ja mielikuvituksellisemmin. Esim. Guitar heroe voi olla tällainen peli.

Niin, kait se sony on itse itsensä siihen tilanteeseen ajanut että 3/4 osaa lehdistöstä vittuilee sille... :cool:

Montako niitä pelejä on jotka on parempia Wiille..Godfather? Ja Wii ikävä kyllä ottaa turpaan aika pahasti tuolla ulkonäköosastolla Oblivionin/Gearsin/Lairin(näin pelkän nähdyn perusteella) tyylisten pelien takia vaikka mitä tekisi, sillä kuitenkin on jonkinasteinen merkitys pelaajalle kuin pelaajalle, että miltä se peli näyttää. Siinä saa ohjaus olla aika paikallaan että sama peli kääntyy Wiille parempana tulevaisuudessa, ja muiden konsolien parhaat pelit, ne ei edes taivu vaikka kone myisi kuinka paljon. Siihen ei vaan tehot riitä. Mutta näillähän ei voi mitään merkitystä olla myyntiin tulevaisuudessa, eihän.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Paras postaus tässä ketjussa miesmuistiin.
Tähän on yhdyttävä. Samoilla linjoilla olen Scatterbrainin kanssa.


Puhetta ollu aikaisemminkin tästä: Wiille voi tehdä pelejä, jotka ovat sillä parempia, kuin PS3:lla tai XO:lla. Mutta homma toimii myös toisinpäin!On pelejä, jotka eivät koskaan tule olemaan Wiilllä parempia. Eli, jos haluat pelata omasta mielestäsi parhaita pelejä, joudut hommaamaan todennäköisesti kaikki kolme konsolia;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Montako niitä pelejä on jotka on parempia Wiille..Godfather?
No ei edes se (ainakin jos maailman arvosteluja uskominen)... Ja tämäkin rokkasi jo PS2:lla. Ja nyt siihen on lisätty Wiimote, joka "toimii suurimman osan ajasta".
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Scatterbrain XO sanoi:
Ohajus toimii odotusten mukaisesti vain muutamassa pelissä = fakta.

Tämä nyt ei ole mikään fakta. Aina se ohjaus ei todellakaan ole hyvä, mutta eihän se yleensä ole hyvä muissakaan huonommissa peleissä laitteesta riippumatta. Omista kokemuksistani sanoisin, että Wii-pelien ohjaus toimii siinä missä normaalikin ohjaus. Tosin Wii-ohjauksella ainakin teoriassa olisi mahdollisuus kusta pahastikin, jos se tehdään todella huonosti. Sen lisäksi sitä todella mullistavaa ohjausta ei ole ollut niin usein kuin on odotettu, mutta toimiva se ohjaus usein vähintään on ja yleensä jopa hyvä. Ainakin siinä missä muillakin koneilla. Vähän pelkään, että ihmiset odottavat tuolta ohjaukselta liikoja. Kyllä minäkin toivoisin mullistavaa ohjausta, mutta ei kaikkien sellaisia tarvitse olla. Eikö hyvä riitä? Wiin kohdalla ohjauksen täytyy mullistaa koko pelaaminen ilmeisesti, että kelpaa.

Toisaalta kyllä tuo ohjauksen toimiminen osittain tottakin voi olla. Riippuu ihan ajattelutavasta. Mutta niinhän se on padillakin. Suurimmassa osassa pelejä on melko huono ohjaus tai ei ainakaan lähellekään täydellinen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Niin, eikait sille voi tehdä hyviä pelejä :cool:

Gamerankings on nurin, mutta kun se avautuu uudestaan niin sieltä voipi käydä pällistelemässä. Tässä kumminkin goddiksen pleikkari3 ja wii arvostelut ign:ltä. Itse voi etsiä lisää jos haluaa.

Wii 8,0
http://wii.ign.com/articles/773/773509p1.html

Ps3 7,5
http://ps3.ign.com/articles/773/773254p1.html

Tässä nähdään että wiillekkin_voi_tehdä_hyviä_pelejä_jotka_ovat_ihan_normaaleja_ja_tulevat_ihan_normaaleilta_ julkaisijoilta.

En yleensä jaksa jauhaa mutta vielä kerran piti pakotettuna palata tähän peliin :rolleyes:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Baron sanoi:
No ei edes se (ainakin jos maailman arvosteluja uskominen)... Ja tämäkin rokkasi jo PS2:lla. Ja nyt siihen on lisätty Wiimote, joka "toimii suurimman osan ajasta".

Miten niin? Yleisesti sitä pidetään parhaana ja tuo ohjaus kuulemma toimii. Sen lisäksi minulla tulee mieleen Madden, joka on Wiillä kuulemma paras.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pakko yhtyä Jooseppiin. Mitä olen lukenut tuosta Wiin Godfatherista, niin se on about PS3n Don Edition mutta enemmän liikkeen tunnistusta. Nyt on väännetty PS3n Godfatheria about viikko, ja pakko sanoa että kyseessä on loistava peli. Harmi ettei ole tuttavapiirissä Wiitä, eikä kummitussetää. :) Olisi aika rok kokeilla. :) Kummeista itselläni on PS2, PSP ja tämä PS3 versio. Ainoa mitä tähän PS3 versioon olisin kaivannut oli tuo PSPn strategia/korttipeli hässäkkä. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

ScatterBrainille pisteet kotiin hyvästä postauksesta.

Itselläni on silti viellä hieman suolaa lisättävänä tähän Nintendon kritisoimiseen, vaikka itse osasta heidän peleistä pidänkin ja laite on hankinta listalla.

Pisteet ja muisti
Okei itse olen repinyt hiuksiani tuon nintendon todella luolamies aikaisen Blokki temppuiluiden kanssa, en halua enää nähdä moisia "sinulla on 100 bloggia tilaa jäljella ja tämä tallennus/peli vie 10"
Siis jumankauti noita oli Psone ajalla ja Sony onneksi hautasi blokit heti Ps2:lla ja Xbox teki myös hommat oikein. Olisivat vain lisänneet pienen kovalevyn/muistikortin Wiihin ja ilmoittaneet tilan niinkuin Ps3 ja XO tekevät tavuina tämä on standardi lähes kaikessa viihde elektroniikassa johon data liittyy!

Nintendo miksi teit näin? MIKSI?

(tämä karmea totuus selvisi kun kaverin wii;tä tesmailin jälleen, joten päätin tänne tulla avautumaan)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
vaikka mitä tekisi, sillä [grafiikat] kuitenkin on jonkinasteinen merkitys pelaajalle kuin pelaajalle, että miltä se peli näyttää.
Kivaa yleistystä :rolleyes:

Itse ainakin ostan pelit lähinnä pelaamisen takia. Myönnän, en ole hifisti, enkä koskaan halua moiseksi tulla. Kaikki muu tulee ensin (juoni, musiikki, ohjaus, pelattavuus). Missä vaiheessa tämä hifirunkkaus ylitti pelin taiteelliset saavutukset? Yhä nuoremmille ja nuoremmille näyttää iskostuneen ajatus että peli on hyvä jos;
a) siinä tapetaan ja niin VITUSTI - oli kyse sitten prostituoidusta tai koirasta
b) se näyttää hyvältä (tai paremmalta kuin jonkun toisen laitteen vastaava)

Itse ostin Wiin noin viikko sitten muun muassa sen takia että Nintendon väki panostaa juuri niihin ominaisuuksiin joita minä arvostan. Laatupelien määrä on toistaiseksi heikko, mutta enpä noita kerkeä pelaamaan kuin ehkä pelin kuukaudessa, kahdessa. Ja sen verran old schooliksi koen itseni, että esimerkiksi Twilight Princess näyttää taivaallisen nätiltä minulle.

On se jukolauta kumma tämä suomalainen pelaaja. Omaa konsolia ei voi nähdä kokonaisuutena vaan huonot puolet on defensoitava projisoimalla nämä toisiin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tibor sanoi:
Kivaa yleistystä :rolleyes:

Itse ainakin ostan pelit lähinnä pelaamisen takia. Myönnän, en ole hifisti, enkä koskaan halua moiseksi tulla. Kaikki muu tulee ensin (juoni, musiikki, ohjaus, pelattavuus). Missä vaiheessa tämä hifirunkkaus ylitti pelin taiteelliset saavutukset? Yhä nuoremmille ja nuoremmille näyttää iskostuneen ajatus että peli on hyvä jos;
a) siinä tapetaan ja niin VITUSTI - oli kyse sitten prostituoidusta tai koirasta
b) se näyttää hyvältä (tai paremmalta kuin jonkun toisen laitteen vastaava)

Itse ostin Wiin noin viikko sitten muun muassa sen takia että Nintendon väki panostaa juuri niihin ominaisuuksiin joita minä arvostan. Laatupelien määrä on toistaiseksi heikko, mutta enpä noita kerkeä pelaamaan kuin ehkä pelin kuukaudessa, kahdessa. Ja sen verran old schooliksi koen itseni, että esimerkiksi Twilight Princess näyttää taivaallisen nätiltä minulle.

On se jukolauta kumma tämä suomalainen pelaaja. Omaa konsolia ei voi nähdä kokonaisuutena vaan huonot puolet on defensoitava projisoimalla nämä toisiin.

Juoni,pelattavuus, tarina , musiikki, on kaikki tärkeämpiä kuin pelkkä ulkonäkö. Kuka nyt kaunista umpisurkeata peliä haluaisi pelata? Pelejä mitä tuossa mainitsin aiemmin, ei vaan voi toteuttaa Wiillä, ja jos menettää kahden muun konsolin parhaat pelit taikka ne joudutaan porttaamaan paljon "heikompana" versiona, niin siinä se ohjaus saa loistaa aikalailla että pelaaja valitsee Wii-version pelistä. Ja aika montaa peliä ei vaan edes pysty tekemään Wiillä, surullista mutta totta. Zelda on kaunis peli, vaikkakin Cubelle tehty, ja Wiille voidaan luoda upeita pelejä, mutta en näe sitä positiivisena asiana että muiden konsolien hittipelejä tulee jäämään varmasti pois Wii-markkinoilta. Siinä saa takoa Exclusive-titteleitä ihan koko rahan edestä ja hyviä sellaisia että pelikirjasto nousee ylitse kilpailijoiden.

EDIT: ja en laske itseäni nuoreksi, pelissä ei tarvitse tappaa ketään sen ollakseen hyvä, ja jos on kaksi vaihtoehtoa: loistava peli tai siitä ulkonäöllisesti karsittu versio joissa molemmissa ohjattavuus, tunnelma sun muut paikallaan, kumman silloin valitset? Graafisesti huonomman version? Epäilen tätä suuresti.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tibor sanoi:
Kivaa yleistystä :rolleyes:

Itse ainakin ostan pelit lähinnä pelaamisen takia. Myönnän, en ole hifisti, enkä koskaan halua moiseksi tulla. Kaikki muu tulee ensin (juoni, musiikki, ohjaus, pelattavuus). Missä vaiheessa tämä hifirunkkaus ylitti pelin taiteelliset saavutukset? Yhä nuoremmille ja nuoremmille näyttää iskostuneen ajatus että peli on hyvä jos;
a) siinä tapetaan ja niin VITUSTI - oli kyse sitten prostituoidusta tai koirasta
b) se näyttää hyvältä (tai paremmalta kuin jonkun toisen laitteen vastaava)


Itse ostin Wiin noin viikko sitten muun muassa sen takia että Nintendon väki panostaa juuri niihin ominaisuuksiin joita minä arvostan. Laatupelien määrä on toistaiseksi heikko, mutta enpä noita kerkeä pelaamaan kuin ehkä pelin kuukaudessa, kahdessa. Ja sen verran old schooliksi koen itseni, että esimerkiksi Twilight Princess näyttää taivaallisen nätiltä minulle.

On se jukolauta kumma tämä suomalainen pelaaja. Omaa konsolia ei voi nähdä kokonaisuutena vaan huonot puolet on defensoitava projisoimalla nämä toisiin.

Kiva, että olet saanut Wiin. Ja on hienoa, että se vastaa juuri kaikkea, mitä pelikokemukselta odotat. Näin ainakin käsitin.
Hassua, että jaksat purnata yleistyksestä ja silti tuossa läskistyksessä on toinen raju yleistys, ja sinun kirjoittamasi!

Noh, itse näen asian Wiin kannalta näin.
Wiillä on toisenlainen ohjaustapa piste! Kaikilla muilla osa-alueilla se jää kilpailijoidensa (XOX ja PS3) varjoon. Ei riitä tehot eikä rahkeet ( en nyt viitsi alkaa vääntämään virrankulutuksesta sun muusta, kyse on nyt peleistä ja niiden mahdollisuuksista).
Mitä itse peleihin tulee, niin se on pelin tekijöistä kiinni. Voi olla, että viiden vuoden kuluttua, kun tarkastelemme mitä pelejä on julkaistu, niin Wiille on tullut ne parhaimmat. Voi myös olla, että porukka on kyllästynyt Wiin "vaatimattomampaan" ulosantiin ja se on jäävä ei niin "hifisteille" pelaajille. Itseäni ei huvittaisi pelata PSonea tai N64:ää tai pelejä, jotka näyttävät niiden aikaisilta(karkean kauhea yleistys ja vertaus, pyydän anteeksi). Ne on jo koettu ja nähty. Itse kaipaan sitä uutta ja hienompaa ja laajempaa ja monipuolisempaa pelimaailmaa. Joo sanokaa horoks, ihan sama, mutta näin minä etsin pelejä. Toki, pelin pitää olla hyvä. Yksi onnistunut osa-alue ei pelistä hyvää tee.
Minulle on aivan sama tapetaanko pelissä konteittain prostituoituja, koiria, prostituoituja koiria vai nahkapukuisia kääpiöitä, jos peli on tehty hyvin ja se miellyttää minua, niin silloin myös pelaan sitä. Väkivalta ei ole ainakaan minulle itseisarvo (itseasiassa haaveile pelistä, joka olisi tehty hyvin ja siinä olisi todella vähän, jos lainkaan väkivaltaa, Ja vielä, että pitäisin siitä).

Niin ja vielä. Eikö hifirunkkaus edistä pelien taiteellisuutta? Mahdollisuus kauniimpiin maailmoihin, syvempään kokemukseen, uusiin mahdollisuuksiin? Miksi edistys on pahasta? Itse en asiaa noin näe, mutta toki sitäkin mieltä saa olla. Ankeaa olisi kyllä tuijottaa mustavalkoisia elokuvia. Kai ne väritkin on joskus mielletty hifirunkkaukseksi? Entäs stereoääni?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

JayeizH sanoi:
Itseasiassa minä en usko tätä. GC-pelitkään eivät myyneet läheskään niin paljon kuin PS2-pelit tai menestyneimmät X360:n pelit, eivätkä ne myyneet konsolia. Toki pieni piikki Wii myynteihin voi tulla Mariosta jne. mutta pidemmälti on niin että kansaa kiinnostaa MGS, Halo ja FF enemmän kuin Nintendon sarjat. Eli Nintendon omat vanhat sarjat eivät välttämättä tuo sellaista piikkiä myyntiin mitä voisi kuvitella.

Tämä piti paikkansa GC:n kanssa vain sen takia, että sillä oli koko ajan pienin laitekanta maailman laajuisesti. Yritä siinä nyt sitten myydä pelejä miljoonia kappaleita. Toisinsanoen tilanne ei ole nyt sama, koska Wiillä on jo toiseksi suurin laitekanta. Sitäpaitsi RE4 varmasti myi konsoleita niin kauan kunnes se julkaistiin ps2:lla. Gamecuben brändi-imagokin oli ihan eri maata kuin mitä Wiin oma jo nyt on. En tiedä mitä Nintendon muotoilijat ajattelivat tuolloin, mutta violetti kuutio näyttää lelulta, joten Nintendon "kiddiegame" -maine oli omaa syytäkin. Nyt kyllä näyttäisi siltä, että siitä on otettu opiksi. Itse en kyllä usko, että Pekka peruspelaaja ostaa 270-679e laitteen vain yhden pelin perusteella. Sen takia tää pelkästään yhden pelin "No se MGS/Zelda/Mario/FF/Halo/GoW myy konetta salee ihan vitusti" kuulostaa typerältä ja kuluttajien aliarvioimiselta. Ei kukaan laita, ellei voita lotossa, 700e haisemaan pelkästään yhden pelin takia. Kokonaisuus ratkaisee. Tämä taas tasoittaa XO:n ja PS3:n myyntiä lisääntyvien multiplattarien johdosta ja konsolien muut ominaisuudet alkavat muuttua merkittäviksi ostopäätöstä tehtäessä.

Scatterbrainin "faktoihin" on turha sanoa mitään, koska hän ei osaa tarkastella "faktojansa" useammalta kantilta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On mielenkiintoista huomata, kun on tätä foorumia taas seurannut muutaman vuoden tauon jälkeen, että konsoleista inttämisessä on mennyt leirijako uusiksi. Aikaisemmin PS2 porukat eivät niin grafiikoista välittäneet, internet kuului PC:lle ja suuri pelivalikoima oli tärkein ominaisuus, mutta nyt kun Sonyn uuden laitteen ominaisuudet eivät enää näitä kategorioita edusta, niin myös Sonyn tuotteiden ihailijoita kiinnostaa erilaiset asiat. Ei tässä mitään, mutta huvittavaa se on kuitenkin.

Ainoastaan Nintedon tuotteita symppaavat ovat pysyneet samoilla argumenteilla ja puolustavat edelleen innovaatioita sekä vähemmän väkivaltaa ihannoivia pelejä. Toisaalta myös Gatesin kannattajat hoilaavat osittain samaa mantraa (Live on mahtava, pelit on kauniita, Halo on paras...), mutta alla ei enää speksien valossa ole se nopein ja kaunein kilpuri (eikä fyysisesti enää edes se isoin). Toki nämä yleistyksiä ovat ja hyvin mustavalkoisia (perustuvat tämän ketjun naurettavaan elinten venytykseen), mutta sellaiseksi ne ovat tarkoittetujakin.

Itse uskon, toivon ja haluaisin myös tietää, että voittaja tulee olemaan se konsoli, jolle julkaistaan parhaat pelit ja laajasti tasokkaita pelejä ylipäätänsä (näin on toki ainakin käsikonsoli puolella tapahtumassakin - onneksi), koska pelaamaan minä ainakin pyrin näillä konsoleilla. En hifistelemään kotiteatterijärjestelmien ja muiden tekniikan ihmeiden kanssa, pelaamisen varjolla. On toki hienoa ja osaltaan kehityksen mukaista, että uuden sukupolven pelit ovat kauniimman näköisiä ja suurempia kuin aikaisemmalla sukupolvella, mutta kai sitä ihan oikeasti jotain muutakin toivoisi kuin Se Of Se 7, Jäniksenmetsästäjä 9, STL 2010 tai Veriaivohakkaajatappaja Zero (nimet ovat muutettuja). Elokuvateollisuuden formaattisota ei edes kuulu pelaamisen, muuten kuin kapasiteettien takia, joten siihen en edes jaksa paneutua.

Ei tässä muuta, jatkakaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

pziuz sanoi:
Noh, itse näen asian Wiin kannalta näin.
Me voimme toki pyöritellä asioita keskenämme miten pitkään tahansa, mutta yksi asia ei muutu: tämä on pelifoorumi. Täällä liikkuvat ihmiset ovat vähemmistöryhmä, olivat jo viime sukupolvessa. Suurin osa PS2:n ostajista ei käy foorumeilla keskustelemassa siitä, mikä konsoli on tehokkain tai miten Blu-Ray pelastaa pelaamisen tai miten Wiin pelit ovat niin rumia että hävettää. Massapelaaja ei välitä pelin ulkonäöstä, jos hänellä on hauskaa. Tyydyttävä graafinen taso on saavutettu jo PS2:lla, ja jos Wii-pelit ovat muuten onnistuneita, ne ovat aivan tarpeeksi hyvän näköisiä sen massapelaajan mielestä. Tämän takia samuel6:n yleistys meni metsään ja pahasti.

Samoin keskustelu siitä, minkä takia Godfatherin ja RE4:n kaltaiset julkaisut ovat turhia, on vääristynyt. Hyvin iso osa Wiin ostajista ei ole pelannut muita versiota, ja heille nämä julkaisut ovat uusia pelejä. RE4:sta ei ole suunnattu sille hc-pelaajalle, joka on pelannut pelin läpi jo PS2:lla ja GC:llä.

Mielestäni Nintendon suurin ongelma on saada nämä Wii Sports -satunnaisostajat pelaamaan laitteellaan muitakin pelejä. Uskon, että GH3 auttaa asiaa, jenkeissä Wii Health Pack tai Fitness tai mikä nyt olikaan on varmaan suuri hitti loppuvuodesta. HC-yleisö tulee niiden Marioiden tai Metroidien mukana. Valitettavasti. On hieman surullista katsoa, kun toisaalta valitetaan siitä, ettei koneelle tule muita pelejä kuin Mario ja Metroid, ja sitten valitetaan siitä, ettei Marioa ja Metroidia ole vielä julkaistu.

Pahoittelen jos teksti on sekavaa, se on puoliunessa kirjoitettu. Se pointti oli kuitenkin se, että jo tällä hetkellä täällä käytävän keskustelun meta-asiakasryhmän kuvaus on vääristynyt. Wii kun hyppäsi suoraan massamarkkinoille niche-hc-pelaajien sijasta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kukaan ei voi pelastaa konsolisotaan ryhtyneitä:p

Oma toivomukseni on edelleen, että kaikki konsolit menestyvät ja saavat hyviä pelejä vielä usean vuoden ajan. Toinen toivomukseni on, ettei pelimaailma muutu täysin siihen suuntaan, että kaikki pelit tehdään multiplattareina, tästä kun ei ole hyötyä pelin kehitykselle! Mutta tämä ketju on kuittailun ja sotimisen pyhitetty ketju. Parastahan se on tänne keskittää kaikki piikittelevät ajatuksensa:p

Nyt muuten kannattaa tulla kehuskelemaan Wiin kahdella RE-pelillä, varsinkin kun toinen on useamman vuoden vanhasta pelistä porttaus ja toinen valopistoolipeli:D

Jostain kumman syystä kilpailevat konsolit saavat ne kunnon jatko-osat. Tehoilla ei lienee asiaan vaikutusta:rolleyes:

"Tyydyttävä graafinen taso on saavutettu jo PS2:lla, ja jos Wii-pelit ovat muuten onnistuneita, ne ovat aivan tarpeeksi hyvän näköisiä sen massapelaajan mielestä."

Huhuhuh!! Nyt taisi itseltäsi tulla massoja aliarvioiva lause! Mitään faktaahan tuosta ei voi lyödä pöytään, mutta näkisin kyllä, että osa massasta kyllä (osuuksiahan on tietysti vaikea sanoa) katsoo ulkonäön perään vahvasti. Mainostus massoille on kuitenkin keksitty. Elämme alati kehittyvässä teknologiayhteiskunnassa. Jos näet töllöstä mahtavan räiskintäkohtauksen Gearsista tai lentelykohtauksen Lairista ja tämän jälkeen ruutuun pölähtää Link juoksemassa viheriöillä...On mielestäni jonkinlainen vastakkainasettelu kuluttajan mielessä selvä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

karpaasi sanoi:
Jostain kumman syystä kilpailevat konsolit saavat ne kunnon jatko-osat.
Se syy lienee aiemmin aloitettu kehitys.

karpaasi sanoi:
Mainostus massoille on kuitenkin keksitty. Elämme alati kehittyvässä teknologiayhteiskunnassa. Jos näet töllöstä mahtavan räiskintäkohtauksen Gearsista tai lentelykohtauksen Lairista ja tämän jälkeen ruutuun pölähtää Link juoksemassa viheriöillä...On mielestäni jonkinlainen vastakkainasettelu kuluttajan mielessä selvä.
Tästä syystä Nintendo mainostaakin pelaamisen hauskuutta. Eikä masturboivia ex-jalkapalloilijoita. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Se syy lienee aiemmin aloitettu kehitys.


Tästä syystä Nintendo mainostaakin pelaamisen hauskuutta. Eikä masturboivia ex-jalkapalloilijoita. ;)
Wii myy niin hyvin, miksi ei kannatta aloittaa kehittämään uutta RE:tä?Koska suurin osa sen ostajista ei ole pelannut aiempia->helppo rahastus vanhalla osalla/ sarjan nimellä->hc-pelaajat kärsivät wiillä jälleen kerran. Saavat odottaa(ikuisuuden?)todellista jatko-osaa;)

Tartuit sitten tuohon mainostamiseen vain:rolleyes: Onhan noita tainnut muunlaisiakin mainoksia tulla, ei tosin tarpeeksi.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom