Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Dr Evil sanoi:
Gears ei todellakaan sitä paitsi ole vain yksi yksi räiskintäpeli, vaan sen pelimekaniikka nostaa sen kevyesti erille massasta. Ei todellakaan sitä samaa.

Kyllä Gears on nimenomaan vain taas yksi samalla tavalla tehty räiskintäpeli. Se vain sattuu olemaan pelimekaniikaltaan asteen verran parempi kuin suurinosa räiskinnöista. Ja muutenkin reilusti keskivertoa laadukkaampi peli. Ei se sitä mitenkään uudentyyppiseksi tee. Ei edes vaikka se olisi mekaniikaltaan kaikkien aikojen paras, jota se ei myöskään ole. Oikeastaan melko kaukana genren klassikoista. Sen voi silti antaa anteeksi koska on se silti viimevuosien kärkiräiskintöjä. Ja siis kyllähän se massasta esiin nousee jo laadullaan, mutta kyse oli siitä tuoko se mitään uutta.

Minustahan peli on kyllä yliarvostettu, mutta yritin pitää sen tässä taustalla koska puhuttiin siitä onko pelissä jotain uutta. Mutta tottakai heti ekana luultiin etten pidä pelistä. Kyllä peli hyvä voi olla vaikkei se tuokaan mitään uutta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Kyllä Gears on nimenomaan vain taas yksi samalla tavalla tehty räiskintäpeli. Se vain sattuu olemaan pelimekaniikaltaan asteen verran parempi kuin suurinosa räiskinnöista. Ja muutenkin reilusti keskivertoa laadukkaampi peli. Ei se sitä mitenkään uudentyyppiseksi tee. Ei edes vaikka se olisi mekaniikaltaan kaikkien aikojen paras, jota se ei myöskään ole. Oikeastaan melko kaukana genren klassikoista. Sen voi silti antaa anteeksi koska on se silti viimevuosien kärkiräiskintöjä. Ja siis kyllähän se massasta esiin nousee jo laadullaan, mutta kyse oli siitä tuoko se mitään uutta.

Minustahan peli on kyllä yliarvostettu, mutta yritin pitää sen tässä taustalla koska puhuttiin siitä onko pelissä jotain uutta. Mutta tottakai heti ekana luultiin etten pidä pelistä. Kyllä peli hyvä voi olla vaikkei se tuokaan mitään uutta.
Kerropa ne muut pelit, jotka käyttävät Gearsistä tuttua suojasta suojaan -metodia? 1st person -näkökulmasta tuollaista on hyvin vaikea toteuttaa, sillä suojassa ollessaan ei näe suojan taakse. Jos näitä on ollut aiemmin iso läjä, fine. En vain ole tietoinen niistä. Sivistä tyhmempää.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tae sanoi:
Gears oli pelillisesti keskiverto räiskintäpeli - täysin "sitä samaa uusissa kuorissa" ja edelleen "taas yksi räiskintäpeli", vaikka sitä kuinka yrittäisi kiertää. Kyseessä ei todellakaan ollut mikään Half Life tai (minun kaikkien aikojen lempipelini) System Shock, vaan ihan perus räiskintäpeli, joka nyt sattui vain olemaan niin ihqnätti ja sehän näyttää microsoft-fanaatikoille riittävän tekemään pelistä ns. klassikon. Näiltä junioreilta tuntuu puuttuvan historian tuntemus ja suhteellisuudentaju.

32 vuotta ja siitä varmaan +20 vuotta mennyt pelatessa vaikken nyt hirveitä määriä pelaakaan. Kiva että kutsut minua vielä MS-fanaatikoksi, sillä jos jotain firmaa kohtaan tunne aitoa vihan tunnetta, on se juuri tuo rakas MS. Tietysti nämä ovat makuasioita mutta parempaa shooter-pelikokemusta en ole ikinä kokenut kuin Gears. Ostan vielä järkyttävän vähän pelejä ja GRAW-tyyppiset räiskinnät ei ole ikinä napannut koska meno on niin kliinistä jollei peräti tylsää. Sinun Half Lifesisi on toisen Gears.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Kyllä Gears on nimenomaan vain taas yksi samalla tavalla tehty räiskintäpeli. Se vain sattuu olemaan pelimekaniikaltaan asteen verran parempi kuin suurinosa räiskinnöista. Ja muutenkin reilusti keskivertoa laadukkaampi peli. Ei se sitä mitenkään uudentyyppiseksi tee. Ei edes vaikka se olisi mekaniikaltaan kaikkien aikojen paras, jota se ei myöskään ole. Oikeastaan melko kaukana genren klassikoista. Sen voi silti antaa anteeksi koska on se silti viimevuosien kärkiräiskintöjä. Ja siis kyllähän se massasta esiin nousee jo laadullaan, mutta kyse oli siitä tuoko se mitään uutta.

Minustahan peli on kyllä yliarvostettu, mutta yritin pitää sen tässä taustalla koska puhuttiin siitä onko pelissä jotain uutta. Mutta tottakai heti ekana luultiin etten pidä pelistä. Kyllä peli hyvä voi olla vaikkei se tuokaan mitään uutta.


Kaukana klassikoista? Voi pojat...hyviä, siis todella hyviä pelejä tähänkään Genreen ei ole tullut aikoihin (GRAW, Rainbow, Resistance, kaikki keskivertoa), ja silti jaksat vähätellä peliä joka on jo nyt klassikko. Osaan kuvitella jos tämä olisi Nipan peli mikä huuto sinullakin olisi päällä. Parempaa räiskintäpeliä ja pelimekaniikkaa enkä fiilistä ole nettipeleissä enkä räiskintäpeleissä kokenut, oma mielipiteeni. Ja kuka ei rakastaisi moottorisahaa? :D Paras shooter mitä olen koskaan pelannut, piste. Saa olla eri mieltä, mutta parempaakaan ei vastaan ole tullut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Kaukana klassikoista?

Kuules nyt. Minä en ole väittänyt että peli on kaukana klassikosta kuten sen selvästikin ymmärsit. Tarkoitin vain että pelin mekaniikka ja rytmitys ynnä muut ovat oikeastaan kaukana pelityypin suurimmista klassikoista. Pelimekaniikalla tarkoitan vähän laajempaa asiaa kuin itse pelattavuus. Siitä olen samaa mieltä, ettei parempaa räiskintää ole vähään aikaan tullut.

Ja jätä tuo henkilökohtainen valitus vähemmälle ja keskity itse asiaan. Tuskin minulla mitään perusteetonta huutoa olisi mistään päällä. Minä kun keskustelen perustelluilla mielipiteillä enkä millään ennakkoasenteilla ja periaatteilla. Mielipiteet tottakai aina ovat mielipiteitä, joten se ei tarkoita että automaattisesti olen oikeassa, mutta kyllä ne mielipiteet pitää pystyä perustelemaan. Perusteeton mielipide nyt ainakin on väärä.


Edit:
Tautofonia sanoi:
Kerropa ne muut pelit, jotka käyttävät Gearsistä tuttua suojasta suojaan -metodia?

Olen kyllä tietoinen että tämä kyseinen elementti on erilainen kuin muissa vastaavissa peleissä. Se ei automaattisesti tarkoita, että pelin mekaniikka olisi parempi. Tai että se tekisi pelin perurakenteesta sen omaperäisempää. Ominaisuus on hyvä, mutta ei onnistu nostamaan Gearsia mitenkään omaperäiseksi tai muilta ominaisuuksiltaan yhtä hyväksi kuin nuo suurimmat klassikot.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Kyllä Gears of War on selkeästi tuonut uusia ulottuvuuksia omaan genreensä ja kyllä minä sen selväksi klassikoksi lasken. Lataamista myöten lähes kaikki tekeminen pelissä on mielekästä ja kaikkeen on osattu tuoda sisältöä. GoWiin saakka lataaminen oli pelkkä napin painallus, nyt Active Reloadin myötä lataamisen voi suorittaa nopeammin tai sen voi ryssiä täysin ja saada aseensa jumiin. Suojista suojiin liikkuminen toimii, moninpeli toimii, pelattavuus on hyvä, joskin ehkä turhan yksinkertaistettu paikoin, muttei häiritsevästi jne. Vaikea nähdä miksei peli olisi klassikko tai miksei se loisi uutta. Aikalaiset eivät toki koskaan tajua asioita ja ovat sitten myöhemmin jälkiviisaita, mutta kyllä tässä tapauksessa aika selkeää on. GoW on tosiaan luonut uutta sen puitteissa kuin se mahdollista on ja se nostaa itsensä klassikoiden joukkoon.

Uutta luovan voi toki sitten nähdä monella eri tavalla. Gears of War ei keksi uutta genreä, sen graafinen tyyli on aika perus-huttua ja yleinen ilme vaikuttaa normaalilta räiskinnältä. Toisaalta enempää on vaikea sanoa mistään pelistä nykyään.

Esimerkiksi Twilight Princess ei ole pätkääkään uutta luova, mutta onnistuu silti olemaan helvetin kova peli.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pyramidhead sanoi:
Olen kyllä tietoinen että tämä kyseinen elementti on erilainen kuin muissa vastaavissa peleissä. Se ei automaattisesti tarkoita, että pelin mekaniikka olisi parempi. Tai että se tekisi pelin perurakenteesta sen omaperäisempää. Ominaisuus on hyvä, mutta ei onnistu nostamaan Gearsia mitenkään omaperäiseksi tai muilta ominaisuuksiltaan yhtä hyväksi kuin nuo suurimmat klassikot.
Siis myönnät, että Gearsissä on muista räiskinnöistä eroava elementti, mutta silti väität, että se on täysin samanlainen kuin muutkin räiskinnät? Ristiriitaiselta kuulostaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Siis myönnät, että Gearsissä on muista räiskinnöistä eroava elementti, mutta silti väität, että se on täysin samanlainen kuin muutkin räiskinnät? Ristiriitaiselta kuulostaa.

Kyllä myönnän. Ja tämä ei ole edes ainoa. On siinä muutama muukin pienempi eroavaisuus. Kyse on enemmänkin siitä muuttavatko ne peliä mitenkään erilaiseksi. Tuolla suojautumisella olisi siihen mahdollisuus ja ehkä se välillä hieman siinä onnistuukin, mutta lopulta kyse on vain samasta putkiräiskinnästä hienoilla grafiikoilla ja ihan hyvällä pelattavuudella. Peli on hyvä. Ei erilainen.

Muuten. Älä vääntele sanojani. En ole väittänyt että peli on täysin samanlainen. Vain että se ei tuo lopulta mitään uutta vaan se on sitä samaa. Hyvin tehtyä samaa, mutta kuitenkin.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
32 vuotta ja siitä varmaan +20 vuotta mennyt pelatessa vaikken nyt hirveitä määriä pelaakaan. Kiva että kutsut minua vielä MS-fanaatikoksi, sillä jos jotain firmaa kohtaan tunne aitoa vihan tunnetta, on se juuri tuo rakas MS.

Puhuin Gearsin hehkuttajista yleisesti/yleistäen, jonka voinee päätellä käyttämästäni monikkomuodosta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Tautofonia sanoi:
Kerropa ne muut pelit, jotka käyttävät Gearsistä tuttua suojasta suojaan -metodia? 1st person -näkökulmasta tuollaista on hyvin vaikea toteuttaa, sillä suojassa ollessaan ei näe suojan taakse. Jos näitä on ollut aiemmin iso läjä, fine. En vain ole tietoinen niistä. Sivistä tyhmempää.

No en ota kantaa siihen onko gears klassikko vai ei mutta tuota suojasta suojaan-metodia käyttää ainakin godfather ja red steel. Red steelissä toimii 1st person shootteriksi yllättävän hyvin tuo metodi. Nämä ovat ne pelit jotka tuli heti mieleen. Itse tykkään tämäntyyppisestä pelitavasta erittäin paljon, tuo taktisuutta taisteluun. Joku voi jatkaa listää jos haluaa.

Onhan tuo gears hyvä/loistava ja mun mielestä ihan turha väittely. Tämän hetken THE peli boxilla. Eli otinpas kantaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tae sanoi:
Puhuin Gearsin hehkuttajista yleisesti/yleistäen, jonka voinee päätellä käyttämästäni monikkomuodosta.

Voihan sen päätellä, mutta viittasit minun lausuntoihini pelin hehkutuksesta (Dr Evil taisi ymmärtää viittauksen samalla tavalla kuin minä). Tapana ei yleensäkään ole suuresti pelejä hehkuttaa, mutta tässä tapauksessa ylistyssanat sopivat. Tietty kaikilla on erilainen maku ja itse ihmettelen aina suurta innostusta Zeldaa ja FF-sarjaa kohtaan, kumpikaan ei kiinnosta juuri ollenkaan esimerkiksi.
Se että mennään suojasta suojaan niin ei tee pelistä vielä "sitä samaa", tuohon Joosepin viittaukseen oli pakko ottaa hiukan kantaa. Red Steelin vertaus Gearsiin on kuin vertaisi Gunia COD2seen, toinen on kuraa ja toinen jotain muuta. The peli Boksilla? Tällä hetkellä The Peli, konsolista riippumatta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
tuota suojasta suojaan-metodia käyttää ainakin godfather ja red steel.
Onhan tuo gears hyvä/loistava ja mun mielestä ihan turha väittely. Tämän hetken THE peli boxilla.
the kummisedässä ei vain ole kovin kummoinen tuo suojasta suojaan-systeemin toteutus,
red steelin toteutuksesta en voi kommentoida, koska ei löydy omakohtaista kokemusta ko. pelistä.

mutta samaa mieltä olen kyllä kanssasi siitä että gears of war on boksin THE peli,
kiistaton laitekannan kasvattaja pikku virheistään huolimatta.

resistance gearsin graafisella loistolla? kyllä kiitos :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jooseppi sanoi:
Onhan tuo gears hyvä/loistava ja mun mielestä ihan turha väittely. Tämän hetken THE peli boxilla. Eli otinpas kantaa.

Eipä tuollaista väittelyä täällä ole ollutkaan, vaikka vaikuttaisi että suurinosa porukasta juuri niin luulee. Onkohan täällä kukaan edes ottanut kantaa siihen onko Gears hyvä tai siihen onko se klassikko? Siis väittänyt vastaan. Kyse oli vain siitä tuoko se jotain uutta.

Ja suosittelen porukkaa ottamaan myös huomioon mistä tämä kaikki lähti. Eli noista Zelmen mielipiteistä kannattaa aloitaa ja jatkaa siitä eteenpäin, ettei koko homman pointti unohdu.

Eiköhän nyt ole juuri siitä Gearsista sanottu jo kaikki tarpeellinen. Jatkan keskustelua enää tuosta alkuperäisestä aiheesta jos tarvetta. Siis tähän asiaan liittyen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

samuel6 sanoi:
Sanotaan näin : bugeista huolimatta on vaikea edes ostaa 3rd person/fps peliä lähitulevaisuudessa koska Ownage on Gearsillä sitä luokkaa. Liikkumisesta aseisiin, 4vs4 peliin, grafiikkaan, ollaan ihan eri sarjassa ja ihan eri fiiliksellä liikkeellä kuin jossain GRAWssa esimerkiksi, joka on todellakin "sitä samaa" uusissa kuorissa.

Itse koin tälläisten pelien multihuipennuksen jo n. 8 vuotta sitten Quake nimisen pelin parissa. Pelissä oli (ja on vieläkin) aivan uskomaton moninpeli ja modaus mahdollisuus. Tämän jälkeen on tullut pelattua Medal Of Honor -> Call Of Dutu, Prey, Doom 3 ja Resident Evil 4, joista tämä RE 4 kolahti parhaiten, liekkö syynä sitten aseiden "modaus" mahdollisuus, aarteiden keräily ja hyvin elokuvamainen dialogi ja kuvaus.

Kaupassa kokeilin Gears Of War nimistä peliä. Oli hieno kuin mikä, mutta vaikutelma pelistä oli "quake + 3rd mod" paremmalla grafiikalla...

http://www.quake10year.com/ <- tuossa sitä vasta onkin ainesta, kertoo pelin nykyisestä graafisesta tilasta :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Centauri sanoi:
Sonyn peliosasto jatkaa syvällä tappioissa rämpimistä koko kuluvan tilikauden ajan (maaliskuulle 2008). Iloista ennusteessa on se, että tappioksi ennustetaan ainoastaan 415 miljoonaa dollaria, eli tuohan ei nyt enää ole yhtään mitään.
No ei kait jos koko konsernin tulos oli voitokas ja osakekin nousi korkeimmalle kuin viimeisten viiden vuoden aikana. Ja vaikka peliyksikössä tappiota tehtäisiin 415 miljoonaa niin tulos paraneen noin 1,5 miljardilla dollarilla viime tilikauteen verrattuna. Samanlainen parannus seuraavalle tilikaudelle niin ollaan miljardin verran plussalla.

Tosin henkilökohtaisestihan mua kiinnostaa vasta siinä vaiheessa kun Sony myy raskaasti tappiollisen peliyksikkönsä Applelle tai Segalle ja keskittyy valmistamaan ylihintaisia telkkareita ja rumia läppäreitä :cool:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

tae sanoi:
Gears oli pelillisesti keskiverto räiskintäpeli - täysin "sitä samaa uusissa kuorissa" ja edelleen "taas yksi räiskintäpeli", vaikka sitä kuinka yrittäisi kiertää. Kyseessä ei todellakaan ollut mikään Half Life tai (minun kaikkien aikojen lempipelini) System Shock, vaan ihan perus räiskintäpeli, joka nyt sattui vain olemaan niin ihqnätti ja sehän näyttää microsoft-fanaatikoille riittävän tekemään pelistä ns. klassikon. Näiltä junioreilta tuntuu puuttuvan historian tuntemus ja suhteellisuudentaju.
Ah soo! Tosin, itse pidän myös Puolieloa totaalisen keskinkertaisena, mutta (julkaisussaan) teknisesti hyvänä pakettina. Taisi silläkin pelillä aika pitkälle mennä hypen siiville, se saavutettu maine. Juoni oli kauheaa kuraa ja todella tylsä pelattava. En saanut mitään kauheita kiksejä.
Jaksoin ihmetellä ystäviäni, jotka silloin, mitä 10+ vuotta sitten hehkuttivat tuota kokonaisuutta. En muuten tykännyt jatko-osastakaan. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Koodi:
FY      Sony            Nintendo           Microsoft
1998     974,000,000     629,000,000
1999  1,130,000,000    645,000,000
2000     730,000,000     421,000,000
2001    -409,000,000    726,000,000
2002    623,000,000     800,000,000      -750,000,000
2003    939,000,000     560,000,000    -1,191,000,000
2004    650,000,000    316,000,000    -1,215,000,000
2005     404,000,000   777,000,000       -485,000,000
2006        75,000,00    894,000,000    -1,262,000,000
2007   -1,969,000,000  1,489,000,000   -693,000,000
Totals  3,147,000,000   7,257,000,000 -5,596,000,000

Tässä ovat Neogaffin keräämät vuositulokset eri valmistajien peliosastoille vuodesta 1998 alkaen. Eikö olekin hämmentävää että Sony onnistui yhdessä vuodessa tuhoamaan lähes kaiken sen mitä se oli rahallisesti saavuttanut PS2-sukupolvesta? Itse asiassa jos katsotaan viimeisemmän seitsemän vuoden örvellystä, Sonylle on jäänyt siitä käteen vain 313 miljoonaa* dollaria. Tehottomuus huipussaan.

* (-409,000,000) + 623,000,000 + 939,000,000 + 650,000,000 + 404,000,000 + 75,000,00 + (-1,969,000,000) = 313,000,000
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

jryi sanoi:
Ja sitten takaisin kontekstiin. Se Wii Sports Mom, jonka kakarat mesoavat Prisman elektroniikkaosaston liepeillä huutaen että äiti äiti osta meille viihdettä, laskeskelee että alelaarista voi ostaa vajaalla kympillä Sinisen talon nallen tai sitten voi toisesta hyllystä ostaa kuudellakympillä Super Mario Tenniksen. Edellistä peliä (joka oli joku varma lisenssihitti) natiaiset jaksoivat ehkä pelailla muutaman tunnin. Puuha-Pete DVD sen sijaan on katsottu läpi ziljoonasti. (Ja koska olet niin kovin kirjaimellisesti asiat ottava, niin sanotaan nyt sitten ihan sinun vuoksesi, että kyseiseen ajankohtaan mennessä 27 kertaa).

Itse kyllä muistelisin, että naperona tuli kaverin luona tahkottua niitä muutamia NES-pelejä illasta ja viikosta toiseen tuntikaupalla silmät punaisina. Ja C64-ajan kökköjäkin jaksoi vatkata aamunkoittoon asti. En ymmärrä mistä tuo oletus pelin muutaman tunnin käyttöiästä on peräisin.

Ja tosiaan kuten muutkin ovat maininneet, voi sieltä alelaarista ostaa kympillä pelinkin, joskaan Wii-pelit eivät vielä ole laariin asti ehtineet. Eivätkä Nintendon omat pelit maksa uutena kuutta kymppiä :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

phanatic sanoi:
Itse kyllä muistelisin, että naperona tuli kaverin luona tahkottua niitä muutamia NES-pelejä illasta ja viikosta toiseen tuntikaupalla silmät punaisina. Ja C64-ajan kökköjäkin jaksoi vatkata aamunkoittoon asti. En ymmärrä mistä tuo oletus pelin muutaman tunnin käyttöiästä on peräisin.

Juu mukulana jaksoi pelata jotain Rygaria NESillä varmaan satoja tunteja, kuten muitakin paskoja pelejä. Muutaman tunnin pelaamiset tehdään sitten vanhempana.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom