Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paavin kommenttiin viitaten, niin Half-Lifessä on erityisen hienoa se, että ei käytetä elokuvatyylistä kerrontaa, vaan lähtökohtana on selvästi se että kyseessä on videopeli.

Toisaalta minulle kyllä kelpaisi 90 minuuttinen välipätkä, jos se olisi hyvin perusteltu. Suurin osa peleistä on kuitenkin melko putkia (varsinkin juoneltaan), joten pelaajan vaikuttaminen tarinaan on joka tapauksessa vähän niin ja näin. Esim. pelin keskellä oleva välinäytös joka kuljettaisi tarinan vähän toisiin sfääreihin, ei minusta tunnu ollenkaan pahalta idealta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Karibu: pointti noissa Bluthin peleissä oli se, että ne oli piirrettyjä joita "pelattiin". Missään ei kerrottu, että videosta siirrytiin peliin ja pelistä pois. Niitä oli kiva katsella, mutta karmeita pelata, justiinsa sen takia, että ne olivat vain oikeastaan videoita joita mainostettiin peleinä.

Okei ja vielä kun selventäisit miten ihmeessä ne ovat edes verrannolisia MGS4ään. Ei kannata käyttää ääriesimerkkejä kun ne voivat mennä liiankin kaus. DL:ssä ei ole oikein mitään vaihtoehtoja kuin mennä suoraan ja joka läpipelattu kokemus on identtinen. Mutta kiitos kun muistutit noista peleistä. Dragon's Lairia joskus CD-i konsolilla pelailin ja tekeekin mieli saada ne BDlle.

Weldo, eikö tuo lainaus ole foorumisääntöjen vastainen? :rolleyes: Minä vaan kysyn. Kovin on runollinen tuo lainaus, oikein lämmitää sisältä, että joku on nerouteni huomannut.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Weldo, eikö tuo lainaus ole foorumisääntöjen vastainen? :rolleyes: Minä vaan kysyn. Kovin on runollinen tuo lainaus, oikein lämmitää sisältä, että joku on nerouteni huomannut.

Ei minun mielestäni sisällä mitään sääntöjen vastaista. Trolliksi haukkumista en katso runolliseksi tai yhtään ilmaisemaan etenkään sinun neroutta, ei millään pahalla.

MGS-sarjan puolustelu välinäytöksien suhteen on aika ääriesimerkki, koska se on todellakin niitä ainoita pelisarjoja jossa näin kuljetetaan suurin osa juonta. C&C-, Warcraft- etc. sarjat kuljettavat juonta samoin selvillä välinäytöksillä tai jopa kesken pelaamisen näytetään jotain tapahtumaa mikä selventää sitä suurta kuvaa. MGS-sarjoissa juoni ei usein kulje eteenpäin ilman välinäytöksiä, vaikka nykyisin halutaan yhä enemmän pelaajan ottavan siitä selvää vaikka harva peli onnistuu tässä.

Itse en enää halua mielelläni katsoa välinäytöksiä vaan pelata sitä peliä. Harvoissa peleissä se juoni on kuitenkaan mitään jumalallista. JA tähän kun tottuu niin on vaikea sulattaa omasta mielestä ylipitkää välidemoa jossa juonta kerrotaan, koska nykyisin sitä voi kertoa muillakin keinoilla. Mutta kohtahan sen näkee jaksaako niitä katsoa vai ei.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mjaah, minä taas pidän ihan hyvänä asiana juonta eteenpäin vieviä välinäytöksiä. Onhan ne kauttalinjain olleet paras osa MGS-sarjaa niin ulosantinsa kuin elokuvallisen toteutuksen ansiosta. Eikä ole ne ole olleet muutenkaan huonoja tasoltaan kun vertaa muihin (peli)sarjoihin. Itseasiassa terävintä kärkeä.

Ja kannanottoa tuohon MGS:n juoniosastoon, sehän on laadukasta ollut ainakin minun mielestäni (sekavaakin) ja kehuja on kerännyt jopa oikeilta arvostelijoilta. Jäänee nähtäväksi millainen se sitten nyt on, ja pitkälti arvostelijoiden mielipideiden varaan jää koska en todellakaan aio MGS:n takia ostaa PS3:sta. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Itse en enää halua mielelläni katsoa välinäytöksiä vaan pelata sitä peliä. Harvoissa peleissä se juoni on kuitenkaan mitään jumalallista. JA tähän kun tottuu niin on vaikea sulattaa omasta mielestä ylipitkää välidemoa jossa juonta kerrotaan, koska nykyisin sitä voi kertoa muillakin keinoilla. Mutta kohtahan sen näkee jaksaako niitä katsoa vai ei.

Tuo on aivan sama kuin sanoisi, että mieluummin kuuntelen musiikkia kuin katson elokuvia, kun elokuvissa monimutkaistetaan turhaan tarinankerrontaa ja en muutenkaan jaksa niitä kun ne on oikeestaan niin tylsiä ja elokuvat on jotenkin turhia, kun paljon mieluummin kuuntelen musiikkia mikä rauhoittaa ja missä kuvallinen osuus tarinankerronnasta tehdään kokonaan omassa päässä (joka on tottakai paljon arvokkaampaa ja mahtavampaa ja hienompaa uniikkia musiikille ja kirjoille, jee, hienoa) ja mikä on paljon kivempaa kuin katsoa elokuvia. Eli siis täyttä mielipidejauhantaa.

Minua ei ainakaan kukaan saa vakuuttuneeksi siitä, että olisi joku raja sille kuinka paljon pelissä voi olla mitäkin tarinan kerrontaa. Jos se on todella hyvä, niin se vaan on ja siinä ei paljoa kiinnosta onko joku muu ihminen sitä mieltä ettei pelissä saa olla sitä tai tätä.

Sama juttu jonkun aikaavievän jutun kanssa. En minäkään pelaa golfia, kun se veisi liikaa aikaa, vaikka haluaisinkin pelata. Paskempi homma, voi voi. Joku ei pelaa nettipelejä tai yhtään mitään tarinallisia pelejä, kun ne vie liikaa aikaa ja tällanen ihminen haluaa ehkä vain DS:lle jotain pelejä, mitä voi pelata 5 minuuttia kerrallaan ja sitten on taas aika tehdä jotain tärkeämpää. Ei se tee niistä enemmän aikaa vievistä peleistä yhtään vähemmän arvokkaita tai kiellettyjä tehdä. Niille on oma kohderyhmänsä joka niitä haluaa kokea ja sellainen, jolla ei ole aikaa, joko hyväksyy sen ettei ehdi peliä kokemaan, kun aina tulee jotain esteitä 20 minuutin välein tai sitten ei hyväksy. Ei se poista sitä, että jollain toisella on aikaa ja halua istua perseellään kolme tuntia, josta 1,5 tuntia tai 2,5 tuntia menee välinäytöksen katsomiseen.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Okei ja vielä kun selventäisit miten ihmeessä ne ovat edes verrannolisia MGS4ään. Ei kannata käyttää ääriesimerkkejä kun ne voivat mennä liiankin kaus. DL:ssä ei ole oikein mitään vaihtoehtoja kuin mennä suoraan ja joka läpipelattu kokemus on identtinen. Mutta kiitos kun muistutit noista peleistä. Dragon's Lairia joskus CD-i konsolilla pelailin ja tekeekin mieli saada ne BDlle.

Weldo, eikö tuo lainaus ole foorumisääntöjen vastainen? :rolleyes: Minä vaan kysyn. Kovin on runollinen tuo lainaus, oikein lämmitää sisältä, että joku on nerouteni huomannut.

Miten niin et huomaa yhtäläisyyttä? Jos otetaan jokin peli (ihan mikä tahansa), jossa peli hukkuu animaation väliin, ja jossa peliä ei ole nimeksikään, mutta animaatiota on sitäkin enemmän niin eihän sitä kukaan pelaa. Se peli on epäpelattava, jossa pelaaja on katsoja. Kuulostaako se peli vieläkin mahtavalta?

Dragons Lairit ja Space Acet eivät ole klassikoita koska ne ovat mahtavia pelejä, vaan siksi, koska ne olivat aikoinaan ennennäkemätöntä. Oikeasti ne ovat surkeita pelejä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paljonko tällaisessa välinäytösvetoisessa pelissä sitten pitää olla pelattavaa, että voi peliksi kutsua? Minusta ei ole mitään rajoja paljonko tarvitsee olla. Ihan hyvin voi riittää, että painaa playta ja nauttii juonesta kun se on pelin paras osuus. Ihme nillitystä jonkun "pelattavan" perään itkeminen. Pitää kunnioittaa taiteilijan näkemystä.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Paljonko tällaisessa välinäytösvetoisessa pelissä sitten pitää olla pelattavaa, että voi peliksi kutsua? Minusta ei ole mitään rajoja paljonko tarvitsee olla. Ihan hyvin voi riittää, että painaa playta ja nauttii juonesta kun se on pelin paras osuus. Ihme nillitystä jonkun "pelattavan" perään itkeminen. Pitää kunnioittaa taiteilijan näkemystä.

Toisaalta samalla hinnalla ja vähemmällä duunilla voisi julkaista sen pelin CGI TV-sarjana. Paremmin rahaakin tulisi.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toisaalta samalla hinnalla ja vähemmällä duunilla voisi julkaista sen pelin CGI TV-sarjana. Paremmin rahaakin tulisi.

TV-sarjan voi nauhoittaa. Eihän se olisi silloin kunnon HC-pelimiehen peli. Se on juonta putkeen vaikka 5 tuntia. Miinaharavaa yhdellä miinalla vaan jos ei kerran halua riitä asiaan paneutua.

edit: :) ja anteeksi OT
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luulin että tuo 90 minuutin juttu oli täysi vitsi mutta ilmeisesti sille sitten on jotain pohjaakin, ei voi muuta sanoa kuin että huh huh. On taitanut Kojimalta lähteä homma lapasesta yhtä pahasti kuin Kutaragilla PS3:a speksatessa. Julkaisun tiimoilla sitten kuulee, onko juttu oikeasti näin älytön, mutta olisihan se sopivaa että möhkäle-PS3:lle tulee möhkäle-MGS. Ehkä tuollaiset kymmenien minuuttien välinäytökset voisi hoitaa jotenkin järkevästi esim. jaottelemalla ne standardeilla leffakontroilleilla ja pistämällä myöhemmin katsottavaksi tarpeiden mukaan, mutta vaikea uskoa että moni sellaisia ottaisi mukisematta vastaan ilman laajoja kontrollimahdollisuuksia. Kuukauden päästä voidaan sitten jo arvioida kollektiivista reaktiota, onko se "Mitä helvettiä?" vai "On tämä sittenkin hyvä."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Luulin että tuo 90 minuutin juttu oli täysi vitsi mutta ilmeisesti sille sitten on jotain pohjaakin

Ei ole. En ymmärrä miten täällä vieläkin jauhetaan siitä:
UPDATE: 90-minute cinemas in Metal Gear Solid 4? Not so fast
"I've completed the game twice, and am the author of the forthcoming [GamePro] review," Shuman said. "Ninety-minute-long cinemas in MGS4 sounds like an exaggeration. Like the other MGS games, MGS4 definitely has a cinematic quality. And yes, some of the cut-scenes in the game are elaborate and occasionally lengthy. But not a one, to my recollection, even approaches 90 minutes."
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

mielestäni on hyvä että joku edes lähtee raiteilta kokeilemaan kepillä jäätä, sama musiikin kanssa, mä kuuntelen mielummin hienosti koukuilla hyöstettä rokkia kun tusinapoppia mikä on loppuunasti laskettu miten kuuluu kasata. 90 minuutin video on yhden leffan verran, oletteko olleet koskaan elokuvateattereissa vai onko sieltäkin lähdetty kesken kaiken pois kun on liian pitkä? jos videot ja juoni toimii niin mikäs siinä on pelatessa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

90 minuutin video on yhden leffan verran, oletteko olleet koskaan elokuvateattereissa vai onko sieltäkin lähdetty kesken kaiken pois kun on liian pitkä? jos videot ja juoni toimii niin mikäs siinä on pelatessa.

No siinäpä se ongelma onkin, kun pelaaja ei nimenomaan pelaa niiden välipätkien aikana vaan on statistin roolissa. Pidän sitä oikeastaan sangen ihmeellisenä, ettei useampi epäile koko homman faktapohjaisuutta, koska niin järjettömältä se oikeasti kuulostaa.

Ja tämä tulee henkilöltä, joka piti sekä alkuperäisestä Metal Gear Solidista että sen jatko-osasta. Pitääpä pistää se PS3:n ja MGS4:n hankinta uudelleen mietintään, kun se melkein tähän asti on ollut suht varmaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

No siinäpä se ongelma onkin, kun pelaaja ei nimenomaan pelaa niiden välipätkien aikana vaan on statistin roolissa. Pidän sitä oikeastaan sangen ihmeellisenä, ettei useampi epäile koko homman faktapohjaisuutta, koska niin järjettömältä se oikeasti kuulostaa.

Ja tämä tulee henkilöltä, joka piti sekä alkuperäisestä Metal Gear Solidista että sen jatko-osasta. Pitääpä pistää se PS3:n ja MGS4:n hankinta uudelleen mietintään, kun se melkein tähän asti on ollut suht varmaa.

Tuskinpa sentään 90 minuutin välianimaatioita tulee olemaan. Tai jos tulee, karsii se ostajaehdokkaita runsalla kädellä ja tavoiteltu ensimmäisten päivien miljoonan pelimyynti jää haaveeksi.

Jotenkin sellainen kutina on, että ei ne välianimaatiot MGS4:sessa mitään järkkypitkiä ole. :)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Minulla sielunveljiä täällä ! Edellinen juonellinen peli, jonka olen saanut loppuun on... God of War tai Fahrenheit?

P.S. Eikä kannata unohtaa niitä vaimoja jotka haluavat osansa siitä 15 minuutin "vapaasta ajasta" päivässä...
Todellakin. Pienin askelin eteenpäin, pelissä kuin pelissä. Kyllä junioritkin sen huomaavat, kun lapsia saavat. :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei minun mielestäni sisällä mitään sääntöjen vastaista. Trolliksi haukkumista en katso runolliseksi tai yhtään ilmaisemaan etenkään sinun neroutta, ei millään pahalla.
http://www.konsolifin.net/bbs/showthread.php?t=37035
9. Päivämäärällä 5.4.2007 todetaan yleistä viihtyvyyttä ajatellen sopimattomaksi käyttää omassa allekirjoituksessa (sigussa) toisten jäsenten keskustelualueella tai uutiskommenteissa kirjoittamia tekstejä missään muodossa; niin tekstinä kuin linkkinäkään. (Merri on poikkeus, joka vahvistaa säännön. Mikäli kuitenkin joku lainattu henkilö ei halua esiintyä Merrin allekirjoituksessa, tulee kyseinen lainaus poistaa käyttäjän niin halutessa)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Allekirjoitus muokattu...Nyt en lainaa suoraan mistään tekstistä.

Ainoa selvästi erinomainen asia MGS-sarjan välidemoissa on se, että nyt CE:n mukana on kai tulossa edellisten osan juonikuviot jos haluaa niitä muistella, vai muistanko väärin?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Menee jo naurettavaksi tuo MGS4n välikkeistä valittaminen. Erittäin outoa että juri se on se ratkaiseva tekijä ettei peliä osta. Pelissä saa kyllä olla paska pelattavuus, grafiikka, äänet , tarina ohjattavuus, ruudunpäivitys, ääninäytttelijät jne. vaikka yhdessä mutta silti sitä voidaan hehkuttaa kympin peliksi ja pakko-ostokseksi, mutta jos laadukkaat välinäytökset ovat poikkeavasti pidempiä ja muutkin osa-alueet tehty ammattitaidolla, niin juuri tuo välikkeidenpituus on se ostamattajätämisen määrittävä tekijä. Ei mene oikein jakeluun.

Janus, kyllä se MGS4 tarjoaa enemmän pelattavaa kuin katsottavia näytöksiä. Vertailusi ontuu kuin rampa mummo lumessa.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom