Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Hieno homma, että planeettamme tuhoamiseksi toimiville yrityksille näytetään niiden paikka.

Ensimmäisenä luonnonsuojelun alttarilla hirtettäköön Apple, jonka umpioksi paketoidut tuottet ovat jo pitkään olleet kerskakulutuksen airuita akkuineen, joita ei voi vaihtaa.

Toisena tietysti Microsoft, joka tuottamalla kammottavan kasan rikkinäisiä laatikoita maailman kaatopaikkojen täytteeksi on jo varmistanut konsolikilvan kärkisijan sarjassa "Suurin ekojalanjälki elinkaaren aikana" :p

Nintendon osuus maailman tuhoajana onkin jo aiemmin tuomittu Greenpeacen toimesta:
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Toisaalta esimerkiksi Makuunin pomo manasi blu-ray -elokuvien vähäistä menekkiä, sekä sitä etteivät monetkaan maahantuojat ole julkaisemassa niitä. Outo tilanne, koska kuitenkin HD/HD Ready -telkkareita myydään ilmeisesti aika kivasti.

edit: täältähän se juttu löytyi, sori jos on aiemmin linkitetty ja keskusteltu:
http://www.iltalehti.fi/digi/200808288179558_du.shtml

Outoa vertailla elokuvien menekkiä vuoraamosta. Ainakin täällä tuntuu olevan halvempaa ostaa anttilan alekorista elokuva kuin vuokrata makuunista tai sitten tilata jenkeistä HD-DVD poistomyynnistä lehva.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Outoa vertailla elokuvien menekkiä vuoraamosta. Ainakin täällä tuntuu olevan halvempaa ostaa anttilan alekorista elokuva kuin vuokrata makuunista tai sitten tilata jenkeistä HD-DVD poistomyynnistä lehva.

Tuskinpa sieltä alelaarista löytyy niitä uusimpia leffoja halvemmalla kuin makuunista.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos haluaa edullisen blu-ray -toistimen, voi sen kohta hankkia Xbox 360:lle lisäpalikkana.

haha :D jos ps3 on susta kiukaan näkönen (aika erikoinen kiuas teillä sit näköjään) ja sen takii ei sovi Blu-Ray soittimeksi niin entäs sitten XpoX? heh että mieluummin sit kova-ääninen liesi siihen telkun viereen ja siihen vielä pitäs kytkeä joku näppärä erillinen Blu-Ray asema! Erittäin kaunista ja kätevää!

oot tainnu sijoittaa koko omaisuutes Sonyn osakkeisiin kun niin kovasti kiukuttaa ja pitää hyökkäillä plösön kimppuun jatkuvalla syötöllä
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

On olemassa fiksuja kuluttajia, jotka ennakkokäsitysten sijaan ottavat asioista selvää ja siten pystyvät tekemään parhaita mahdollisia ratkaisuja, ja on niitä, jotka ... ostavat dedikoidun bd-pyörittimen...

No, tässä tapauksessa selvän ottamiseen riittää yksi silmäys PS3:een: älyttömän ruma => ei kelpaa sisustukseen => en hanki, vaikka kuinka laadukas olisi tekniikaltaan.

Ulkonäkö on osa laatukokemusta, ainakin minulla. Mulle parhaan mahdollisen ratkaisun tekeminen on kompromissi monen osatekijän (tekninen laatu, hinta, sisustukselliset elementit, saatavuus juuri lompakon poltteluhetkellä jne) välillä. Ja ihan pöljää mennä sanomaan että minulla on väärä laatukokemus: minä sen h-tin pyörittimen maksan eli minä olen asiakas ja saan ihan vapaasti mennä kiikuttamaan rahani sille jonka parhaiten koen palvelevan minun tarpeitani.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ja ihan pöljää mennä sanomaan että minulla on väärä laatukokemus: minä sen h-tin pyörittimen maksan eli minä olen asiakas ja saan ihan vapaasti mennä kiikuttamaan rahani sille jonka parhaiten koen palvelevan minun tarpeitani.

Älä noista välitä; nehän pelaavat pelejäkin pleikka kolmosella, joten mitä ne "parhaista mahdollisista ratkaisuista" tietävät? :D
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi tästä asiasta edes kiistellään kun kaikki tietää että ps3 vie lopulta voiton kaikista? ps3:n monopoli alkaa jo 2-3 vuoden kuluttua kun muilla konsoleilla ei riitä edes kapasiteetti uusiin peleihin mitä ps3:lla silloin tehdään? :confused: blu-ray = monopoli seuraavat 10 vuotta
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Lisäksi enemmän olen huolissani XO:n ja PS3:n teknologian vanhenemisesta kuin Wiin. Kun HD-konsolit ovat rakentaneet taktiikkansa grafiikkapäivityksille ja vanhalle padiohjaukselle, mihin voidaan enää mennä kun graafinen taso ei miellytä pikseleitä ja resoluutioita mittaavia kovispelaajia ja ohjauksessa ei ole enää kehittämisen varaa?

Öö. Saisko tyhmä vähän lisäinfoa, että mikäs tämän päätelmän takana oikein on? Sillä nimenomaan wiin tekniikan vanhenemisestahan tässä kannattaisi olla huolissaan eikä ps3:n tai xo:n. HD-kanavien ja HD-telkkarien yleistyessä wii jää auttamattomasti ja aika äkkiä vanhaksi, kun kilpailijat jo nyt pystyvät HD-resoihin. Myydäänkö putkitelkkareita enään edes missään?

Pikseleitä ja resoluutiota mittaavat "kovispelaajat" todennäköisesti pelailevat pelinsä pc:llä kun se on kumminkin aina konsoleita edelle kehityksessä. Itseäni ei miellytä nimenomaan wiin graafinen taso. Kahden muun konsolin graafinen taso riittää todennäköisesti vielä jokusen vuoden. Eihän noita UHD-telsuja edes oikein missään vielä myydä.

Vai tarkoitatko että wii on teknisesti kilpailijoitaan edellä kun siinä on se semmonen ohjaus?
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi tästä asiasta edes kiistellään kun kaikki tietää että ps3 vie lopulta voiton kaikista? ps3:n monopoli alkaa jo 2-3 vuoden kuluttua kun muilla konsoleilla ei riitä edes kapasiteetti uusiin peleihin mitä ps3:lla silloin tehdään? :confused: blu-ray = monopoli seuraavat 10 vuotta

Pahasti kuules vaikuttaa siltä, että nextgen alkaa tulemaan tuossa 3-4 (tai aikaisemmin) vuoden päästä. Jos Ps3 alkaa silloin vasta "kunnolla" myymään, niin myöhässä ollaan.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Jos jätettäisiin nämä henkilökohtaisuudet pois, niin meillä kaikilla olisi niin paljon mukavampaa. Paolo ja Yonzza siis tällä kertaa.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Miksi tästä asiasta edes kiistellään kun kaikki tietää että ps3 vie lopulta voiton kaikista? ps3:n monopoli alkaa jo 2-3 vuoden kuluttua kun muilla konsoleilla ei riitä edes kapasiteetti uusiin peleihin mitä ps3:lla silloin tehdään? :confused: blu-ray = monopoli seuraavat 10 vuotta
2-3 vuoden kuluttua kilpailijat julkaisevat uudet konsolit, joissa on bluray- asemat/vastaavat optiset asemat. Tämän sukupolven määrittelee parhaiten vallitseva nykytila. Lisäksi kannattaa muistaa että bluray ei ole yhtäkuin PS3.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Pahasti kuules vaikuttaa siltä, että nextgen alkaa tulemaan tuossa 3-4 (tai aikaisemmin) vuoden päästä. Jos Ps3 alkaa silloin vasta "kunnolla" myymään, niin myöhässä ollaan.

Itse väittäisin ettei olisi myöhässä vaikka alkais myymään noin 4-5 vuodenki kuluttua :D Sitä vähemmähän sony tekee tappiota kun myy alihintaista konsoliaan omaan tappioon. Pointtihan on se että sony saa miljardinsa monin kertaisina takaisin, kun ihmiset maksavat sonylle jokaisesta ostetusta blu-ray elokuvasta :rolleyes:

Siis itse uskon ettei Sony tule pääseen plussalle ps3:n myymisessä koskaan, mutta auttaa voittamaan hd-formaatti sodan muita vastaan ja miljardit tulevat sitten pussiin muuta kautta.
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

2-3 vuoden kuluttua kilpailijat julkaisevat uudet konsolit, joissa on bluray- asemat/vastaavat optiset asemat. Tämän sukupolven määrittelee parhaiten vallitseva nykytila. Lisäksi kannattaa muistaa että bluray ei ole yhtäkuin PS3.

Mitkä kilpailijat? Ai niin nintendo ja microsoft vai? Hmm monestakohan miljardista sonyn kaltainen yhtiö myy xboxille käyttöönsä peleihin blu-ray aseman? Hmm ehkei se ihan 4-5 miljardista vielä myy :rolleyes: Riippuu kai paljon mikkisofta olis valmis laittaan taaloja jotta saa valmistaa blu-ray konsoleita. Anyway vaikka ostaisikin 5 miljardilla niin ei se tule paljon sillä voittoa tekemään samanlaisella konsolilla kuin mitä ps3 on nyt? :confused: microsoftia ei ole koskaan kiinnostanu tehdä mitään tappiollista bisnestä että asiakkaat olisivat iloisia --> Blu-rayta emme tule koskaan näkemään microsoftin konsolissa.

"Lisäksi kannattaa muistaa että bluray ei ole yhtäkuin PS3"

- Nojoo siinä oot oikeassa. PS3 on paljon, muutakin kuin vain blu-ray ja blu-ray formaattia omistaa melkeinpä ne kaikki jotka kilpailee nimenomaan microsoftia vastaan muullakin saralla. Esimerkkinä taitaa suurimpana omistajana olla Sony joka by the way on valmistanut myöskin PS3 konsolin ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Mitkä kilpailijat? Ai niin nintendo ja microsoft vai? Hmm monestakohan miljardista sonyn kaltainen yhtiö myy xboxille käyttöönsä peleihin blu-ray aseman? Hmm ehkei se ihan 4-5 miljardista vielä myy :rolleyes: Riippuu kai paljon mikkisofta olis valmis laittaan taaloja jotta saa valmistaa blu-ray konsoleita. Anyway vaikka ostaisikin 5 miljardilla niin ei se tule paljon sillä voittoa tekemään samanlaisella konsolilla kuin mitä ps3 on nyt? :confused: microsoftia ei ole koskaan kiinnostanu tehdä mitään tappiollista bisnestä että asiakkaat olisivat iloisia --> Blu-rayta emme tule koskaan näkemään microsoftin konsolissa.

"Lisäksi kannattaa muistaa että bluray ei ole yhtäkuin PS3"

- Nojoo siinä oot oikeassa. PS3 on paljon, muutakin kuin vain blu-ray ja blu-ray formaattia omistaa melkeinpä ne kaikki jotka kilpailee nimenomaan microsoftia vastaan muullakin saralla. Esimerkkinä taitaa suurimpana omistajana olla Sony joka by the way on valmistanut myöskin PS3 konsolin ;)

Sulla ei taida olla hajuakaan miten nämä hommat menee? :D Etusivulla muuten on taas aiheesta lisää.. ;)
 
Vastaus: PS3, Wii, X360 - kuka vetää pisimmän korren?

Ei millään pahalla, mutta Yonzza on ihan pihalla noista asioista.
Sony ei yksin omista BD:tä ja kuka tahansa BD-asemia valmistava yritys voi myydä MS:lle sen aseman eikä Sonylla ole mitään sanottavaa. Lisäksi BD-puolella on käyty hieman taistoa lisenssien rahajaoista ja muista rojalteista kun muutkin haluavat rahaa. Sonyhan edustaa PS3:n avulla 90% markkinoista mitä BD:llä on joten kyllä siellä saattaa Sonynkin raha-asiat vielä huonota sillä saralla (90% karkea ylimitoitettu arvio).
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom