Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2]

Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Nyt strictin myötä oikominen(eli apexin leikkaaminen kanttarin sisäpuolelta) on todella hyvin tilkitty. Testasin tuota rangaistussysteemiä eilen testikisassa, ja onnistuin saamaan DSQ:n kolmella oikomisella. Jo ensimmäisestä tuli aikasakkoa, vaikkei ollut mikään törkeä. S-mutkissa taisi olla renkaita vielä kanttarilla, kuten meidän oma sääntö sanoo.

Ainoa "ongelma" on tuo kiertäminen enää, mutta sekään ei kovin iso ongelma ole. Ajelin melko paljon eilen time trialia ja kokeilin muutamaan kertaan, kun ajovirhe tuli ja kierros hylättiin, ajaa loppukierroksen niin törkeästi kuin vain pystyin kiertämällä kaikissa mahdollisissa paikoissa oikein kunnolla, niin en saanut kuin vaivaiset 0,3 sec omasta enkasta pois. Siihen sisälty ainakin 5-6 kiertovaroitusta. Vaikka yrittäisi tahallaan kiertää, niin ei siitä kovin isoa etua saa, enkä usko että kukaan tahallaan kusettaa. Kyllähän se tahallaan kusettaminen näkyisi pelin hylkäyksenä tai varoitusmäärä olisi luokkaa 40-60.

Itse olen ainakin erittäin avoin ajamiseni suhteen ja otan kaikki kisat nauhalle ja setupitkin paljastan aina enkä peittele mitään. Jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä kuin "törkeästi" oion ja "etsin" laillisia oikomispaikkoja. Vahinkoja joka ikinen ja ihan ok, jos siitä rankaistaan. Ei ole ongelma itselleni. Kyllähän tää peli viimeistään nyt antaa heti runtua, jos ei pysy viivojen sisällä ja se on ihan mahtava juttu.

Omasta mielestä joidenkin väitteet, että tää sarja perustuu siihen, että ihmiset etsimällä etsivät "laillisia"(jotka ei näy tilastoissa) huijauskeinoja, on kyllä hieman kaukaa haettua.

Nautitaan ajamisesta ja laitetaan se varoituskatto jonka jälkeen tulee aika-ajokielto seuraavaan pitkään kisaan. Saisivat tehdä noista vihreistä matoista liukkaita tai tahmasia. Mun mielestä, jossain codemastersin f1-pelissä näin oli. Ainakin ulkopuoliset asvaltit oli semmosta pölystä ja kaasupohjassa hädintuskin pysy nopeus samana, eikä kiihtynyt yhtään.

Vil_tzu, tervetuloa tiimiiin!
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Vaikkei tämä paljon minulle kuulu mutta pakko heittää pari juttua. Eiköhän kannata vain ajella ja nauttia kisoista. Simo on kyllä yksi reiluimmista kuskeista, joita olen foorumilla ja pcarsilla tavannut. Hyvin jeesaa ja auttaa ja hänenlaisiaan toivoisin enemmän foorumeille. Pelit on tarkoitettu nautittaviksi ja rento yhdessä pelailu on parasta.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Eli kolme on jo ilmoitellut että toi joulun aikaan kisailu tiistaisin ei sovi, joten oisko fiksua vetää tuo vaihtoehto 2, eli torstaisin ja jouluna lomaillaan? Iteki tietysti mieluusti poikani kanssa joulun ajan rauhassa oon. Pääsen kyllä paikalle jos ajoja on. Mutta suurempi osallistujajoukko taitaa tulla tuolla torstai-muotilla.

EDIT. Tai siis ei suoraan ilmoitellut, mutta Nikku ei pääse tiistaisin ja Fiske ja Viltzu ovat lomilla. Ja jos tulee tauko niin voidaanhan me joulun aikaan vetää joku Christmas Spessu - kisa huvin vuoksi.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Eli kolme on jo ilmoitellut että toi joulun aikaan kisailu tiistaisin ei sovi, joten oisko fiksua vetää tuo vaihtoehto 2, eli torstaisin ja jouluna lomaillaan? Iteki tietysti mieluusti poikani kanssa joulun ajan rauhassa oon. Pääsen kyllä paikalle jos ajoja on. Mutta suurempi osallistujajoukko taitaa tulla tuolla torstai-muotilla.

EDIT. Tai siis ei suoraan ilmoitellut, mutta Nikku ei pääse tiistaisin ja Fiske ja Viltzu ovat lomilla.

Kelpaisi ymmärrettävästi itselle. Tuli myös mieleen, että ne, ketkä tahtoisivat ajaa voisivat periaatteessa järjestää jonkun "Joululoma-cupin", jos kaasujalkaa kuumottelee liikaa. :D

Mutta siis mulle ihan ok, vaikka ajeltaisiinkin joka viikko.

Tuo Simon ehdottama oikaisusääntö on periaatteessa ok, mutta pientä viilausta kaipaisi varmaan. Tälläkin kaudella joissain kisoissa taisi olla suht vähän oikomisia, joten tämän takia saisi muutamissa kisoissa oikoa ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, koska oikomispaikkoja on vähemmän. Eli pitäisikö määrää mahdollisesti vertailla esimerkiksi toisiksi enemmän oikoneen määrään tai koko joukon keskiarvoon? Näistä toki mahdotonta tietää ennen kisan loppumista määriä, joten rangaistuspisteiden muodossa varmaan rangaistus tulisi? Paitsi tietty jos jollain on 12 oikomista ja kaikilla muilla yhteensä 3, niin sitten voidaan harkita jo järeämpiä toimia. :D

En usko, että noista oikomisista mitään ongelmaa sinällään tulee, mutta olisi hyvä sopia selkeät säännöt niiden osalta. Mun jutun voi sen ongelmallisuuden vuoksi periaatteessa unohtaa kokonaan, mutta kunhan tuli tässä lukiessa tuollainen ongelmakohta mieleen.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Joululoma Monacossa, rankkasade, 100 % race ja ei ajoapuja. Tervetuloa paikalle koko jouluviikon.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Voisin mennä seuraavalle kaudelle Force India talliin Thuton kaveriksi :)


Rataäänet:

3P: Bahrain
2P: Abu Dhabi
1P: Meksiko
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Tän hetken rataäänestys:
Bahrain 11p (3-1-0)
Venäjä 9p (1-2-2)
Abu Dhabi 7p (1-2-0)
Brasilia 6p (1-1-1)
Signapore 6p (1-0-3)
-----------------------------------------
Meksiko 5p (0-2-1)
Unkari 4p (1-0-1)
Britannia 3p (1-0-0)
Japani 2p (0-1-0)
Monaco 1p (0-0-1)
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Codemastersin foorumilta tällaista viestiä:

Using return to garage in practice / qualifying is the cause of cars being stuck in the garage when trying to drive out. It also causes players to de-synchronize so the host of a session cannot see a client who has I would suggest hosts turn this option off for now.

After completing a one-shot qualifying session tyre choice becomes locked in subsequent P/Q sessions. I would suggest hosts use short qualifying instead for now.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Eli rataäänestys on nyt päättyny ja viisi kisaa selvillä. Poikani avustuksella suoritin puolueettoman arvonnan kisakalenterista ja se olisi seuraava:

1. kisa 17.12. Bahrain
2. kisa 7.1. Abu Dhabi
3. kisa 14.1. Brasilia
4. kisa 21.1. Venäjä
5. kisa 28.1. Singapore

Tohon Codemastersin foorumeilla olevaan viestiin. Otetaan toi return garage pois käytöstä. Aika-ajossa ei väliä jos on 1 shot, mutta harkoissakin niin ei mene harjoitus aikaa hukkaan siten että joku jumittaa varikkopilttuulla.

Toi lause tarkoittanee että jos on 1 shot qualifying niin ilmeisesti siinä käytetty rengas lukitsee myöhempiin aika-ajoihin ja harjoituksiin renkaan niin ettei sitä voi vaihtaa. Tämä lähinnä vaikuttanee jos ja kun ajetaan se sprinttikisa perään. Ei nyt pitäisi suurta haittaa tehdä, mutta jos joku tuon paremmin tulkitsee niin ois kiva.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Red Bullilla vois tulla kruisailee harmi ku meni rata äänestys ohi olisin laittanu

3p Monaco
2p Silverstone
1p Monza

Jos viitit armoo sen verran antaa
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Mukaanhan tietty mahtuu, ja ratoihin ei olisi muutosta tullut..
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Huomista varten on aikalailla kaikki valmiina, paitsi tuo käänteinen lähtöjärjestys. Miten haluatte tuon toteuttaa?

Aika-ajot ennen sprinttiä ja jokainen ajaa tietyn ajan sisään aikansa, esim. 5 sekunnin aikahaarukoin?

Lentävä startti, eli eka kierros uhrataan oikean järjestyksen ajattamiseen ja sitten viimeisestä mutkasta kaasu pohjaan?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Pitkän kisan tuloksien perusteella tavoiteajat sijoituksittain. Onko liian levällään(5 sec välein)? Pitäisikö olla lyhyempi väli? Onko aika-ajoissa joku maksimiaika olemassa? Jos sattuu tulemaan 16 kuskia niin voi tulla paalumiehelle kiire, tai ei ainakaan voi kovin paljoa seinille ajella.

1. 2.50
2. 2.45
3. 2.40
4. 2.35
5. 2.30
6. 2.25
7. 2.20
8. 2.15
9. 2.10
10. 2.05
11. 2.00
12. 1.55
13. 1.50
14. 1.45
15. 1.40
16. 1.35
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Mää kannatan tota aikahaarukoihin ajamista. vikalla kuskilla kiekan saa vaan ajaa todella hiljaa, eli mun mielestä aikaa saa tiukentaakkin ja otetaa short quali nii oha siinä useita kertoja mahdollisuus saada aika haarukkaan

mites pisteytys sprintissä?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

tämä selevä. Entäs toi oneshotti? siinä oli ilmeisesti joku bugi, mutta vaikuttaako meidän ajoon. ite en sitä oo testaillu.
Tuota pisteytystä joku ehdotti. En minä tiedä onko se hyvä, mutta omaan korvaan ihan ok. Ei pitäis vaikuttaa, jos sessio käynnistetään uudestaan pitkän kisan jälkeen.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Tuo oli mun idea ja tarkoituksena mulla oli että jokaisesta kisasta saa eniten pisteitä kuka voittaa pääkikpailun.. Nopeimmasta kierroksesta piste 50& kisassa? Se on kuitenki jos menee kisa penki alle ni jää vielä motivaatiota loppuun asti. ?
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Tuo oli mun idea ja tarkoituksena mulla oli että jokaisesta kisasta saa eniten pisteitä kuka voittaa pääkikpailun.. Nopeimmasta kierroksesta piste 50& kisassa? Se on kuitenki jos menee kisa penki alle ni jää vielä motivaatiota loppuun asti. ?


Tuli villi idea mieleen, että jos jaettas kannustin bongon/bongoja puhtaasta kisasuorituksesta (0 cornercuttia) jokaiselle joka tuon saa suoritettua kisassa. Tuo vähä kannustas porukkaa vetään puhtaasti kisassa ja jos tosiaa kisa menee ketuiksi nii mahkuja on vielä bongoille.
 
Vastaus: PS4 F1 2015 KFIN Sarja [KAUSI2] Ilmoittautuminen käynnissä

Tuli villi idea mieleen, että jos jaettas kannustin bongon/bongoja puhtaasta kisasuorituksesta (0 cornercuttia) jokaiselle joka tuon saa suoritettua kisassa. Tuo vähä kannustas porukkaa vetään puhtaasti kisassa ja jos tosiaa kisa menee ketuiksi nii mahkuja on vielä bongoille.

Mietin aiemmin samaa, mutta saa muutkin vielä mielipiteensä heittää.

Skitson ideoimahan tuo oli, joten noi 5-4-3-2-1 on hyvä. Pääpaino pitkässä kisassa. Ja mun puolesta voidaan nopeimman kierroksen tekijälle 50 % kisassa antaa 1p myöskin.

Ok, kokeillaan huomenna tuota aika-ajoa, että tietyn aikavälein yritetään ajat saada. On varmaan ihan ok jos paalulta lähtevä tähtää Bahrainissa siihen 1.35. tai alle ja seuraava vaikka +3 s siitä jne.
 
Ylös Bottom