Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
En ainakaan Bahrainin TimeTrialissa ole huomannut, että olis liian ankara, eikä liian lepsukaan. Oletan, että TimeTrialissa tänä vuonna on strict päällä. Se regular on taas joillakin radoilla semmonen, että voi vedellä mutkien sisäpuolelta nurmikoita pitkin eikä tule mitään.Pitäisikö tuota Corner cutting -strict sääntöä muokata? Ainakin eilen Bahrainissa sain monta varoitusta siitä kun toinen puoli renkaista oli viivan toisella puolella/viivan päällä. Lopulta sain rangaistuksen/rangaistuksia. Eli itse en voi ainakaan luottaa pelin strict sääntöön, kun ei tiedä sitten mistä linjasta saa penaltya.
Sanokaa muutkin tähän mielipiteenne.
Saman huomasi mäkin sain ainakin 3 kerta varoituksenPitäisikö tuota Corner cutting -strict sääntöä muokata? Ainakin eilen Bahrainissa sain monta varoitusta siitä kun toinen puoli renkaista oli viivan toisella puolella/viivan päällä. Lopulta sain rangaistuksen/rangaistuksia. Eli itse en voi ainakaan luottaa pelin strict sääntöön, kun ei tiedä sitten mistä linjasta saa penaltya.
Sanokaa muutkin tähän mielipiteenne.
Kyl se varmaan niin onEi tuo strict ole täydellinen, mutta ilman sitä meno on sitten jo liian hurjaa. Liigan alussa porukka veti shikaaneissa esim Kanadassa hyvinkin suoralla linjalla ja hyötyi tästä. Mun mielestä tän vuoden pelissä kuitekin paljon vähemmän tulee varoituksia kuin esmes viime vuoden pelissä. Ja sääntö on kuitenkin sama kaikille.
Joten kannatan sen päälle jättämistä edelleen. Ite huomaan että oma ajotyyli on muuttunut tosi paljon sen jälkeen ku se otettiin käyttöön viime kaudella, ja vain hyvään suuntaan on menty. Ja kuten Simo sanoi, niin jos meet leveäksi tai oikaiset vahingossa, niin kannattaa höllätä vaan reilusti niin ei tuu varoitusta. Kaasu tanassa varmasti paha heiluu.
EDIT. Ja jos muistatte niin regular asetuksella varoituksia oli kisan jälkeen useita kymmeniä. Muistaakseni Thuto niitä silloin esitteli. Jos varoituksia jo ilman strickiä saa niin paljon niin aika paljon on silloin oiottu ja leveäksi menty.
Tuntuu nyt toimivan jotenkin. Yhdessä pelissä tullut tollanen 90 asteen sladittaja vastaan. Muuten on toiminut. Ei ole vielä tullut tippumisia vastaan.Eipähän taida online olla vieläkään täysin stabiili (CM:n foorumiviestien perusteella), joten testailkaa onlinea viikonloppuna ja kertokaa kokemuksia, jos aikaa on. Itse olen toisella paikkakunnalla maanantaihin asti, joten omat testit tapahtuu vasta tuon jälkeen.
Mutkan 9-10 välisessä jarrutuksessa.Missä mutkissa Bahrainissa ei toimi toi strict? En oo kyllä huomannu vielä yhtäkään väärää tuomiota. Ehottomasti strict päällä, eihän niissä viime vuoden joissain kisoissa ollu mitään järkee, kun kukaan ei ees yritä pysyä radalla.
Alamäen neulansilmä ja 2sektorin päättävä ylämäen oikealle kääntyvä pitkä mutka.Missä mutkissa Bahrainissa ei toimi toi strict? En oo kyllä huomannu vielä yhtäkään väärää tuomiota. Ehottomasti strict päällä, eihän niissä viime vuoden joissain kisoissa ollu mitään järkee, kun kukaan ei ees yritä pysyä radalla.
Jokaisen leveäksi ajoon pystyy itse vaikuttamaan. Vaikka olis ylikuumat tai liian kylmät jarrut. Jos tuntuu Montrealissa, että mestareiden muurissa tekee tiukkaan niin sitten tiputtaa kolmos vaihteelle. Se 0.3sec ei oo niin paha kuin 2-5sec penalty.Strict varmaan kokonaisuutena paras, mutta silloin voisi olla ihan oleellista se, että mahdollisesti jotain rangaistuksia voitaisiin kisan jälkeen ottaa pois, mikäli kuljettaja haluaa protestoida jotain tuomiota vastaan. Tällöin toki katsotaan tilanne videolta (ilman sitä on turha koittaa) ja päätetään sitten, poistetaanko aikasakko vai ei. Lähinnä tarkoitan noita leveäksimenoja esim. Montrealin viimeisessä shikaanissa.
Mut oikeestihan saa 2 rengasta ylittää sen viivan, ja oikeestihan ne tuomarit kattoo hyötyykö kuski siitä jos kaikki renkaat ylittää viivan. Ei ne rankkua anna jos mutkassa hävii sen 1-2sec valmiiks. Peli taas rankasee heti jos 2 rengasta menee Bahrainissa 9-10 tai 11-13 mutkassa edes vähänki 2 rengasta yli.Alamäen neulansilmä ja 2sektorin päättävä ylämäen oikealle kääntyvä pitkä mutka.
E: Extendetistä siis kyse. Molemmissa häviää reilusti jos vedät pitkäks, mut peli rankasee silti.
E2: Tarkalleen häviää neulansilmässä 0.2-2sec riippuu kuinka leveäksi vetää. Ylämäessä sitten 0.2-X helppo spinnata. Olen silti Strictin puolella. Ajetaan siellä rataviivojen sisällä, eiks jeah?![]()