Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Full Qualifying kokeilemisen vuoksi ettei esiinny oikeassa kisassa mahdollisia bugeja.

Ite kannatan kyllä shortQ ylipäätänsäkkin kisoihin, koska aika pöljää imo että itse aika-ajo vie enemmän aikaa kuin varsinainen kisa. Mut hei, mennään miten päätetään. Mukana oon anyway.

Rikki on, eikai muulla tavalla voi oikein kuvailla. Kahdesti kokeiltiin ja ainakin minä putosin molemmilla kerroilla ennen starttia.

Ensi viikkoa ja patchia odotellessa.

Tosiaan se patch tulikin kisan aikana, kuten ps chatissa kerrottiin. Tämä infona niille jotka eivät ole käyneen pleikkarin puolella.

Eipähän taida online olla vieläkään täysin stabiili (CM:n foorumiviestien perusteella), joten testailkaa onlinea viikonloppuna ja kertokaa kokemuksia, jos aikaa on. Itse olen toisella paikkakunnalla maanantaihin asti, joten omat testit tapahtuu vasta tuon jälkeen.

Pitäisikö tuota Corner cutting -strict sääntöä muokata? Ainakin eilen Bahrainissa sain monta varoitusta siitä kun toinen puoli renkaista oli viivan toisella puolella/viivan päällä. Lopulta sain rangaistuksen/rangaistuksia. Eli itse en voi ainakaan luottaa pelin strict sääntöön, kun ei tiedä sitten mistä linjasta saa penaltya.
Sanokaa muutkin tähän mielipiteenne.

Pitäisikö tuota Corner cutting -strict sääntöä muokata? Ainakin eilen Bahrainissa sain monta varoitusta siitä kun toinen puoli renkaista oli viivan toisella puolella/viivan päällä. Lopulta sain rangaistuksen/rangaistuksia. Eli itse en voi ainakaan luottaa pelin strict sääntöön, kun ei tiedä sitten mistä linjasta saa penaltya.
En ainakaan Bahrainin TimeTrialissa ole huomannut, että olis liian ankara, eikä liian lepsukaan. Oletan, että TimeTrialissa tänä vuonna on strict päällä. Se regular on taas joillakin radoilla semmonen, että voi vedellä mutkien sisäpuolelta nurmikoita pitkin eikä tule mitään.

Viime vuonna ainakin ulostuloissa vältti varotuksen/rangaistuksen, jos tuli radan ulkopuolelta ilman kaasua takaisin radalle. Peli silloin huomaa, että ei kaasupohjassa kiertele radan ulkopuolelta.

Saman huomasi mäkin sain ainakin 3 kerta varoituksen:-) yhen sain sitä kun joudun väistämään noita helvetin botteja joka ajaa keskellä tietä mutkassa niin meni pyörä yli kanttarin niin tuli heti varoitus, mutta eihän se loppujen lopuks haittannut kun tulo erroria juuri kun olin tehnyt viimeisen pysähdyksen :-D

Ei tuo strict ole täydellinen, mutta ilman sitä meno on sitten jo liian hurjaa. Liigan alussa porukka veti shikaaneissa esim Kanadassa hyvinkin suoralla linjalla ja hyötyi tästä. Mun mielestä tän vuoden pelissä kuitekin paljon vähemmän tulee varoituksia kuin esmes viime vuoden pelissä. Ja sääntö on kuitenkin sama kaikille.

Joten kannatan sen päälle jättämistä edelleen. Ite huomaan että oma ajotyyli on muuttunut tosi paljon sen jälkeen ku se otettiin käyttöön viime kaudella, ja vain hyvään suuntaan on menty. Ja kuten Simo sanoi, niin jos meet leveäksi tai oikaiset vahingossa, niin kannattaa höllätä vaan reilusti niin ei tuu varoitusta. Kaasu tanassa varmasti paha heiluu.

EDIT. Ja jos muistatte niin regular asetuksella varoituksia oli kisan jälkeen useita kymmeniä. Muistaakseni Thuto niitä silloin esitteli. Jos varoituksia jo ilman strickiä saa niin paljon niin aika paljon on silloin oiottu ja leveäksi menty.

Ei tuo strict ole täydellinen, mutta ilman sitä meno on sitten jo liian hurjaa. Liigan alussa porukka veti shikaaneissa esim Kanadassa hyvinkin suoralla linjalla ja hyötyi tästä. Mun mielestä tän vuoden pelissä kuitekin paljon vähemmän tulee varoituksia kuin esmes viime vuoden pelissä. Ja sääntö on kuitenkin sama kaikille.

Joten kannatan sen päälle jättämistä edelleen. Ite huomaan että oma ajotyyli on muuttunut tosi paljon sen jälkeen ku se otettiin käyttöön viime kaudella, ja vain hyvään suuntaan on menty. Ja kuten Simo sanoi, niin jos meet leveäksi tai oikaiset vahingossa, niin kannattaa höllätä vaan reilusti niin ei tuu varoitusta. Kaasu tanassa varmasti paha heiluu.

EDIT. Ja jos muistatte niin regular asetuksella varoituksia oli kisan jälkeen useita kymmeniä. Muistaakseni Thuto niitä silloin esitteli. Jos varoituksia jo ilman strickiä saa niin paljon niin aika paljon on silloin oiottu ja leveäksi menty.
Kyl se varmaan niin on:-) tää oli kans vähän eri kisa kun joutui väistämään noita botteja niin ettei menis niin paljon aikaa niin joudun vähän oikaisee ettei ottais osumaa;-)

Joo, tuosta strict-asetuksesta en suostu edes keskustelemaan. Yhden nettikisan ajellut sillä lepsummalla asetuksella ja valehtelematta sai ajaa joka mutkan suoraksi ilman varoitusta.

Omaan silmään tämän vuoden strict on huomattavasti lepsumpi kuin viime vuoden, mutta antaa harvemmasta oikaisusta jo penalttia. Kaasulta kun ottaa pois, niin peli "ymmärtää", ettei ratarajojen ulkopuolella ajosta päässyt edes hyötymään.

Kannattaa pitää offline ajoissakin strict päällä ni oppii hyvin ne linjat miten voi eri radoilla eri mutkat ajaa.

Juuri eilen tuli bradan kanssa keskusteltua tuosta Strict CC:sta. Joissakin mutkissa se on täysin rikki. Esim Bahrainissa parissa mutkassa tulee penaltya, koska 2 rengasta ylittää viivan tai kanttarin nippa nappa. Noissahan kohissa ei saa mitään hyötyä jos vetää leveäks vaan häviää aikaa pakostakin. Kanadassa myös ne shikaanit on ihan päin v*ttua.
Rengas menee millin yli kanttarista ja saman tien on penaltya, sama homma mestarien muurissa jos menee leveäks nurmikolle.

Mun puolesta voitais ottaa Regular tai joku. Ite luotan et toiset kuskit ajaa rehdisti myös eikä vedä mutkia suoriks tahallaan :)

Itse kun ajelin F1 2012 KFIN Liigassa niin meillä oli löysempi CC. Tais 1-2 kuskia saada oikomisesta rankkua ylläpidolta, muuten meni kisat ihan mallikkaasti ilman ylimääräistä p*rseilyä
Kyllähän Strict CC:tä voidaan käyttää, mutta mun mielestä muutamissa radoissa voitais harkita löysempää tuomarointia. Ei se kyl kivaa ole kun mutka menee leveäks, häviät siinä jo sen 0.5-1.2sec aikaa ja samalla lävähtää +3sec aika sakko tai kisa tilanteessa vetää vähän ulos radalta ja penaltyä tuppaa tulemaan.

Eipähän taida online olla vieläkään täysin stabiili (CM:n foorumiviestien perusteella), joten testailkaa onlinea viikonloppuna ja kertokaa kokemuksia, jos aikaa on. Itse olen toisella paikkakunnalla maanantaihin asti, joten omat testit tapahtuu vasta tuon jälkeen.
Tuntuu nyt toimivan jotenkin. Yhdessä pelissä tullut tollanen 90 asteen sladittaja vastaan. Muuten on toiminut. Ei ole vielä tullut tippumisia vastaan.

Itse olen kanssa strictin puolella. Ei tarvitse ajaa äärirajoilla jos tulee oikaisuja, se on pelaajasta kiinni. Toki välillä tulee vedettyä mutka leveäksi ja vaikka siinä meniskin 0.5-1sec hukkaan niin välillä tulee silti varoituksia ratarajojen rikkomisesta. Ymmärrän kyllä niitä herroja täysin. :)

Missä mutkissa Bahrainissa ei toimi toi strict? En oo kyllä huomannu vielä yhtäkään väärää tuomiota. Ehottomasti strict päällä, eihän niissä viime vuoden joissain kisoissa ollu mitään järkee, kun kukaan ei ees yritä pysyä radalla.

Missä mutkissa Bahrainissa ei toimi toi strict? En oo kyllä huomannu vielä yhtäkään väärää tuomiota. Ehottomasti strict päällä, eihän niissä viime vuoden joissain kisoissa ollu mitään järkee, kun kukaan ei ees yritä pysyä radalla.
Mutkan 9-10 välisessä jarrutuksessa.

Alamäen neulansilmä ja 2sektorin päättävä ylämäen oikealle kääntyvä pitkä mutka.

E: Extendetistä siis kyse. Molemmissa häviää reilusti jos vedät pitkäks, mut peli rankasee silti.
E2: Tarkalleen häviää neulansilmässä 0.2-2sec riippuu kuinka leveäksi vetää. Ylämäessä sitten 0.2-X helppo spinnata. Olen silti Strictin puolella. Ajetaan siellä rataviivojen sisällä, eiks jeah? ;)

Strict varmaan kokonaisuutena paras, mutta silloin voisi olla ihan oleellista se, että mahdollisesti jotain rangaistuksia voitaisiin kisan jälkeen ottaa pois, mikäli kuljettaja haluaa protestoida jotain tuomiota vastaan. Tällöin toki katsotaan tilanne videolta (ilman sitä on turha koittaa) ja päätetään sitten, poistetaanko aikasakko vai ei. Lähinnä tarkoitan noita leveäksimenoja esim. Montrealin viimeisessä shikaanissa.

Strict varmaan kokonaisuutena paras, mutta silloin voisi olla ihan oleellista se, että mahdollisesti jotain rangaistuksia voitaisiin kisan jälkeen ottaa pois, mikäli kuljettaja haluaa protestoida jotain tuomiota vastaan. Tällöin toki katsotaan tilanne videolta (ilman sitä on turha koittaa) ja päätetään sitten, poistetaanko aikasakko vai ei. Lähinnä tarkoitan noita leveäksimenoja esim. Montrealin viimeisessä shikaanissa.
Jokaisen leveäksi ajoon pystyy itse vaikuttamaan. Vaikka olis ylikuumat tai liian kylmät jarrut. Jos tuntuu Montrealissa, että mestareiden muurissa tekee tiukkaan niin sitten tiputtaa kolmos vaihteelle. Se 0.3sec ei oo niin paha kuin 2-5sec penalty. :)

EDIT: http://www.f1fanatic.co.uk/2015/10/14/new-rules-on-track-limits-for-2016-revealed/

Jos joillekkin on jäänyt F1 2016 rataviivojen säännöt epäselviksi niin lukekaas tuo artikkeli.
Toki Montrealista ja Brasiliasta löytyy kielletyt kanttarit pelistä. Suurin syy tuohon on varmaan kierrosaikojen simulaatio. Brasiliassa pystyisi muuten ajamaan helposti 1:09:00 aikoja ja Kanadassa 1:12:00 aikoja.

Alamäen neulansilmä ja 2sektorin päättävä ylämäen oikealle kääntyvä pitkä mutka.

E: Extendetistä siis kyse. Molemmissa häviää reilusti jos vedät pitkäks, mut peli rankasee silti.
E2: Tarkalleen häviää neulansilmässä 0.2-2sec riippuu kuinka leveäksi vetää. Ylämäessä sitten 0.2-X helppo spinnata. Olen silti Strictin puolella. Ajetaan siellä rataviivojen sisällä, eiks jeah? ;)
Mut oikeestihan saa 2 rengasta ylittää sen viivan, ja oikeestihan ne tuomarit kattoo hyötyykö kuski siitä jos kaikki renkaat ylittää viivan. Ei ne rankkua anna jos mutkassa hävii sen 1-2sec valmiiks. Peli taas rankasee heti jos 2 rengasta menee Bahrainissa 9-10 tai 11-13 mutkassa edes vähänki 2 rengasta yli.
Ja kyllä tolla strict cc säännöllä on myös oikomis kohtia mitä nyt Time Trialissa huomannu.
Mm. Saksan 1 mutka, Abu Dhabissa 1, 4,5, 10, 11 ja 13. Bakussa kans pari

Se, että autosta menee 2 rengasta yli viivan ei ole radalta poistumista. Tarkin sääntö tainnu olla tällä kaudella kun auto menee (Ensimmäisistä renkaista) yli viivan 1,6 metriä niin tuli varoitus. 3-5 tuli rankkua ja kyseessähän oli Unkarin GP.
Mun muistaakseni ei rengas kyl 1.6m leveä ole :D

Noh mulle on ihan sama miten ajetaan loppujen lopuks :)

Ylös Bottom