Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Joo, katsellaan tuo testikisa huomenna läpi ja päätetään sen perusteella.
Mukana. Huonolta näyttää. Vedeltiin Enkmanni kanssa testejä Bahrainissa. Ensimmäisessä testissä toimis hyvin. Toisessa testissä putosin pois, kun kävin varikolla aikomuksena vaihtaa setuppia ja renkaita. :(

E: Ja toinen juttu. Mahtaakohan Bahrainissa olla joku bugi renkaiden kulumisessa? Vedettiin siis 50% ja kovat kului keskiarvolta 5,6% kierrosta kohden ja pehmeät 9,6% kierrosta kohden. Tämä siis tarkoittaa, että kovilla onnistuis vain ajamaan 10-11 kierrosta ja pehmeillä 6-7 kierrosta. Taitaapi tulla siis 2-3 stopin kisa ja 1 stopin kisaa ei taida täällä nähdä.

Mukana. Huonolta näyttää. Vedeltiin Enkmanni kanssa testejä Bahrainissa. Ensimmäisessä testissä toimis hyvin. Toisessa testissä putosin pois, kun kävin varikolla aikomuksena vaihtaa setuppia ja renkaita. :(

E: Ja toinen juttu. Mahtaakohan Bahrainissa olla joku bugi renkaiden kulumisessa? Vedettiin siis 50% ja kovat kului keskiarvolta 5,6% kierrosta kohden ja pehmeät 9,6% kierrosta kohden. Tämä siis tarkoittaa, että kovilla onnistuis vain ajamaan 10-11 kierrosta ja pehmeillä 6-7 kierrosta. Taitaapi tulla siis 2-3 stopin kisa ja 1 stopin kisaa ei taida täällä nähdä.

Itse testailin onlinea äsken kahden kisan verran ja sanonpahan vaan, ettei hyvältä näytä. En nimittäin päässyt edes kisaan asti kummallakaan kertaa, vaan blue screenia iski jo aika-ajon aikana ilmoille.

Bahrainin rengaskulumaan taas sen verran, että eilen ajelin offlinessa kisan ihan ongelmitta (normi-setupilla) kahdella stopilla siten, että pehmeillä ajoin muistaakseni 10-12 kierrosta. Kulutusta taisi tuossa vaiheessa olla joku 45-55% takarenkaissa ja eturenkaissa selvästi sen alle.

Pitäiskö suosiolla siirtää koko kalenteria viikolla eteenpäin? Ottais vaikka reenikisana/rasitustestinä tän viikon torstain.

Tulee tosiaan se World Cupin esiottelukin.

Mä en pääse huomenna kisailemaan lainkaan, tuli työreissu huomiseksi :o

Joo vois olla ihan hyvä siirtää sarjan aloitusta myöhemmäksi jos online on nyt noin pahasti rikki. Toivottavasti korjaava patch tulee suht nopeesti. Onlinehan oli ihan toimiva ennen tuota uusinta patchia.

Joo vois olla ihan hyvä siirtää sarjan aloitusta myöhemmäksi jos online on nyt noin pahasti rikki. Toivottavasti korjaava patch tulee suht nopeesti. Onlinehan oli ihan toimiva ennen tuota uusinta patchia.
Ite oon samaa mieltä. Nettikisat ei toimi ollenkaan tällä hetkellä, eikä oo hirveän mukavaa jos 22 kuskia saapuu paikalle, mutta 50% putoaa pois aika-ajon ja kisan aikana.

Millä ihmeellä viltzu sait ajettua noilla renkaiden kulumisilla? Toki itse ajan äärirajoilla ja kierros ajat aika-ajoissa 1:30.2-1:31.5 luokkaa. Kisassa kierros ajat 1:32-1:34 luokkaa. Itellä kului vasen eturengas eniten. Setuppina rengas ystävällinen mukamas. Missään muussa radassa ei ole samanlaista kulumista tullut vastaan.

Ite oon samaa mieltä. Nettikisat ei toimi ollenkaan tällä hetkellä, eikä oo hirveän mukavaa jos 22 kuskia saapuu paikalle, mutta 50% putoaa pois aika-ajon ja kisan aikana.

Millä ihmeellä viltzu sait ajettua noilla renkaiden kulumisilla? Toki itse ajan äärirajoilla ja kierros ajat aika-ajoissa 1:30.2-1:31.5 luokkaa. Kisassa kierros ajat 1:32-1:34 luokkaa. Itellä kului vasen eturengas eniten. Setuppina rengas ystävällinen mukamas. Missään muussa radassa ei ole samanlaista kulumista tullut vastaan.

Selittyskö ero jos oot ajanu onlinessa, mutta Viltzu offlinessa? Mun mielestä rengaskulumat on aina olleet vähän erilaiset onlinen ja offlinen välillä.

Viime vuonna Bahrainin liiga-kisoissa meni kaikilla se 2-3 stoppia. Toki peli on eri, mutta vähän ees vertailupohjaa.

Selittyskö ero jos oot ajanu onlinessa, mutta Viltzu offlinessa? Mun mielestä rengaskulumat on aina olleet vähän erilaiset onlinen ja offlinen välillä.

Viime vuonna Bahrainin liiga-kisoissa meni kaikilla se 2-3 stoppia. Toki peli on eri, mutta vähän ees vertailupohjaa.
Ajattelin ite just samaa, mutta ei. Itelläni on sama kuluminen onlinessa ja offlinessa. Täytyy kait sitten alkaa ettii uutta setuppia. 3 stoppia 50% kisassa on vain liikaa. Jos löytyis joku setuppi jolla pystyy paukuttamaan tasasia kierroksia toisensa perään niin olis jees. Nyt on omasta mielestä paras setup käytössä, mut ei toi auta jos renkaat sulaa heti alle. Toki pystyn ajamaan lähes yhtä hyviä kierroksia tuoreilla kuin 50% kuluneilla kumeilla, mutta on se 1 stoppi lisää aikamoinen riski.

Mä voisin kanssa tulla tänään testailemmaan. Ajelin tossa just kolme 5 kierroksen kisaa online, eikä mitään ongelmia. Eilen taas en päässy ees lobbyyn kun koitin. Kaipa oli vaan hyvä tuuri nyt.

Ajattelin ite just samaa, mutta ei. Itelläni on sama kuluminen onlinessa ja offlinessa. Täytyy kait sitten alkaa ettii uutta setuppia. 3 stoppia 50% kisassa on vain liikaa. Jos löytyis joku setuppi jolla pystyy paukuttamaan tasasia kierroksia toisensa perään niin olis jees. Nyt on omasta mielestä paras setup käytössä, mut ei toi auta jos renkaat sulaa heti alle. Toki pystyn ajamaan lähes yhtä hyviä kierroksia tuoreilla kuin 50% kuluneilla kumeilla, mutta on se 1 stoppi lisää aikamoinen riski.

Kyllä minä ainakin pääsin Careerissa aika helposti kahdella stopilla. Toki supersoftit jäi käyttämättä eli menin Soft-Medium-Soft taktiikalla kisan läpi. Ei kai Bahrainissa yhdellä stopilla ole tarkoituskaan päästä.

Kyllä minä ainakin pääsin Careerissa aika helposti kahdella stopilla. Toki supersoftit jäi käyttämättä eli menin Soft-Medium-Soft taktiikalla kisan läpi. Ei kai Bahrainissa yhdellä stopilla ole tarkoituskaan päästä.
Juu noin pääsee 2 stopilla, mut ei pahemmin pysty SS käyttämään kun ne sulaa heti. Softit kestää itellä 7-10 kierrosta kovassa käytössä ja medit 10-13 kovassa käytössä. Säästämällä softit kesti 12 kierrosta.

Laittakaapi mulle ja Enkmannille kutsua kun harkka lobi pystyssä. :)

Kerrankin Codemasters on tehnyt työnsä kunnolla sillä he ovat löytäneet online-puolen tuhonneen vian/bugin ja lähettäneet korjauksen Sonylle. Jos hyvin käy niin Sony saa päivityksen pihalle parissa päivässä ja sarjat pääsee vihdoikin käyntiin.

Codemastersin foorumilta:

Jennyannem, Community Manager, Codemasters.

Hey,

Just to give you guys an update on this! Firstly, thank you for your patience with us, and thanks for all the information you've given us.

We've found and fixed an issue that caused frequent host crashes with knock-on consequences that included additional lag, positional errors and sessions stalling. We're also still going through your reports to see if we can identify additional issues that you've raised.

We've submitted an update to Sony and we hope to have this released as soon as possible

http://forums.codemasters.com/discussion/comment/221029/#Comment_221029

Äsken ainakin toimi kaksi 25% kisaa ilman ongelmia. Ensimmäisessä starttasin viimeisestä ruudusta, koska missasin aika-ajon alun kommunikaatio-ongelmien vuoksi, mutta eipä siinä mitään, kun kisaan pääsi kuitenkin mukaan. :DKahdeksan kuskia oli mukana. Lähdössä nousin muistaakseni kutoseksi Viltzun peesiin. Ennen varikkokäyntiä kuittasin muistaakseni Samadhin yhdessä kohtaa, kun tämä ajoi leveäksi vasemmalle kääntyvässä neulansilmässä ensimmäisen väliajan jälkeen ja ajautui ulos radalta. Softeilla ajoin kahdeksan kierrosta ennen kuin tulin varikolle. Lopussa sitten supersofteilla ja pääsin podiumille, kun edestä Enkmanni ja Merimax taisivat käydä varikolla suorittamassa rangaistukset?

Toisessa kisassa oli sitten vain kuusi ukkoa. Nelosruutu aika-ajossa ja lähdössä kolmoseksi, kun Merimax taisi painaa paalulta ykkösmutkan pitkäksi. Enkmanni ja Merimax sitten kuittasivat meikäläisen kolmannella kierroksella. Ajoin vielä yhden kierroksen ennen kuin vaihdoin supersoftit mediumeihin. Tuossa vaiheessa olin parin sekunnin päässä edellä ajaneesta rykelmästä. Vaihto kannatti, koska Viltzu tuli sisään vasta kaksi kierrosta myöhemmin ja nousin ohitse parilla sekunnilla. Viltzu kuitenkin ajoi minut nopeasti kiinni softeilla ja ohitti sitten ilman ongelmia etusuoran päässä. Hetken päästä Merimax sitten poistui sessiosta ja botin haltuunottama auto jatkoi radalla. Viltzu ajoi leveäksi toisen väliajan jälkeen ja pääsin peesiin. Vikan mutkan jarrutuksessa samalla kertaa ohi botista ja Viltzusta. Neljä kierrosta oli enää matkaa maaliin, mutta sitten helppo ajovirhe ja Viltzu kuittasi ja ajoi varmasti kolmanneksi ja jäin lopulta viiden sekunnin päähän. Mukavat kisat oli, kiitoksia seurasta kanssakilpailijoille.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Kerrankin Codemasters on tehnyt työnsä kunnolla sillä he ovat löytäneet online-puolen tuhonneen vian/bugin ja lähettäneet korjauksen Sonylle. Jos hyvin käy niin Sony saa päivityksen pihalle parissa päivässä ja sarjat pääsee vihdoikin käyntiin.

Codemastersin foorumilta:

http://forums.codemasters.com/discussion/comment/221029/#Comment_221029
Hyvä. Alkoi jo tossa harjoitus kisassa pännii kun kuskit ajeli 90 asteen kulmissa. Ärsyttävää kun ei tiedä milloin kannattaa hakea ohitusta ym. Monesti kävi niin, että hain ohitusta ja yhtäkkiä toinen suoristus ja siitä tuli sit osumaa eturenkaisiin, tai piti turhia korjaus liikkeitä tehdä mitä ei joutuis jos netti toimis.
Samalla toi rengas juttu... Lähdettiin Maxin kanssa softeilla kisaan, stopista alle ss renkaat. 13/14 kierroksella käsketään vaihtaa soft tai medium renkaat alle, muuten tulis DSQ. Noh Thuto veti samalla taktiikalla, mutta sai ajaa maaliin rauhassa. Siis mitä v*ttua CM?

EDIT: 60% kisasta toiset kuskit meni 90 asteen kulmassa niin suorilla kuin mutkissa. Inhottavaa yrittää hakea imua edeltä olevalta silloin, jarrutukset kusee kun ei näe tarkkaan milloin edellä oleva jarruttaa, ajolinjan pitäminen oli todella turhauttavaa takana kun edessä oleva meni 90 asteen kulmassa eikä nähnyt campereita tai hyvät apexit kusi kun yritti pysyä mukana siinä loisteliaassa ajolinjassa.

Hyvä. Alkoi jo tossa harjoitus kisassa pännii kun kuskit ajeli 90 asteen kulmissa. Ärsyttävää kun ei tiedä milloin kannattaa hakea ohitusta ym. Monesti kävi niin, että hain ohitusta ja yhtäkkiä toinen suoristus ja siitä tuli sit osumaa eturenkaisiin, tai piti turhia korjaus liikkeitä tehdä mitä ei joutuis jos netti toimis.
Samalla toi rengas juttu... Lähdettiin Maxin kanssa softeilla kisaan, stopista alle ss renkaat. 13/14 kierroksella käsketään vaihtaa soft tai medium renkaat alle, muuten tulis DSQ. Noh Thuto veti samalla taktiikalla, mutta sai ajaa maaliin rauhassa. Siis mitä v*ttua CM?
Joo kannatan, että sarja alkaa myöhemmin. Yllä mainitut seikat pilas omat "kisat" täysin. Toisessa sitten lennettiin ulos.

Sitten äänestystä pystyyn!
Kun ajetaan aika-ajot, ajetaanko auto talliin vai onko sallittua jättää auto radan varteen. Jos jätät auton radalle, säästät 1-2% renkaita. Ei huomattavaa eroa siis. MUTTA! Voit ajaa aika-ajon 1 kierroksen kevyemmällä autolla joka voi tuoda 0.1-0.6sec edun rata kohtaisesti .

E: Salmingi. Ei otettu rankkua, vaan CM ja rengas säännöt. Ttu mitä ulostetta. Laittelen huomenna parempia näkemyksiä omasta kuvakulmasta. :)

Lähdettiin Maxin kanssa softeilla kisaan, stopista alle ss renkaat. 13/14 kierroksella käsketään vaihtaa soft tai medium renkaat alle, muuten tulis DSQ. Noh Thuto veti samalla taktiikalla, mutta sai ajaa maaliin rauhassa. Siis mitä v*ttua CM?

Unohin kokonaan ton rengassäännön. Tosiaan ajoin toisen kisan soft-supersoft eli en käyttäny mandatory-renkaita kisassa ollenkaan, mutta ei mulle kyllä siitä mitään tullu. Ihme juttu.

Mielenkiintosta myös että Enkmanni näky mun pelissä ihan oikein, vaikka Enkmannilla muut meni miten sattu. Mulla tosiaan ei mitään ongelmia ollu taaskaan. Loistavaa vääntöö eka kisassa ensin Samadhin ja Enkmannin kanssa, lopussa sitten Viltzun. Toinen kisa sitten meni yksin ajellessa.

Minä kyllä kannatan kisan järjestämistä huomenna. Voihan sen vaikka tehä niin että jos ongelmia tulee, niin pidetään huomisen kisa harjotuskisana ja alotetaan sarja virallisesti ens viikolla.

Ensi viikolle vaan. Ei se ole oikein toimivaa, että jotkut ajaa kilpaa tietämättömänä siitä, että puolet porukasta kärsii bugeista sun muista. Varman päälle parempi.

Unohin kokonaan ton rengassäännön. Tosiaan ajoin toisen kisan soft-supersoft eli en käyttäny mandatory-renkaita kisassa ollenkaan, mutta ei mulle kyllä siitä mitään tullu. Ihme juttu.

Mielenkiintosta myös että Enkmanni näky mun pelissä ihan oikein, vaikka Enkmannilla muut meni miten sattu. Mulla tosiaan ei mitään ongelmia ollu taaskaan. Loistavaa vääntöö eka kisassa ensin Samadhin ja Enkmannin kanssa, lopussa sitten Viltzun. Toinen kisa sitten meni yksin ajellessa.

Minä kyllä kannatan kisan järjestämistä huomenna. Voihan sen vaikka tehä niin että jos ongelmia tulee, niin pidetään huomisen kisa harjotuskisana ja alotetaan sarja virallisesti ens viikolla.
Olin röörissä kiinni ja DRS olis just auennut kun CM päätti, "Maxi, nyt riittää". :D Voidaan toki katsoa, mut eipä tuo oo reilua jos porukat voi vetää ilman rengas sääntöjä läpi tai tuo mikä mulla ja Enkmannilla ilmeni. Sairaan vaikeaa ohittaa kun edessä oleva leijuu kaistalta toiselle ja mutkassa auto kyljettäin. Yritäppä päästä noista ohi.

Tosiaan, CM pistänyt tänään korjauksen Sonylle ja Sonysta kiinni, milloin se päivittyy peliin. Siinä ei _pitäisi_ mennä kauaa, koska kyseessä todella pieni korjaava patch. Tällä olettamuksella en haluaisi suoraan sulkea huomisen kisaa pois. Nyt on kuitenkin osallistujista kiinni, ollaanko valmiita odottamaan huomista ennenkuin päätetään tämän viikon kisan kohtalosta.

Ilman patchia voidaan jättää ajamatta ihan sen takia, ettei kenellekään satu samanlaisia lagiongelmia kuin Enkmannille ja Merimaxille tänään.

Ylös Bottom