Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]

Ei muuta kun sääntökirjaa lukemaan :D. Ei näyttäny moni tietävän että turva-auton aikana ei voi rangaistusta kärsiä.

Kauhee kisa kyllä oli, kirjottelen sitten raporttia kuhan saan koosteen tehtyä.

Azerbaijania olin harjoitellut monta päivää vrt. vaikkapa edelliseen Kanadan GP:hen, jota reenasin vain samana päivänä ennen kisaa. Säädöt olin kaivanut Youtubesta, joten lähdin luottavaisin mielin kauden kolmanteen osakilpailuun.

Aika-ajoissa supersofteilla veto onnistui mainiosti. 1,42,817 ajaksi ja sillä kuudenteen lähtöruutuun. Time trialissa olin kellottanut neljä kymmenystä nopeammin, joten siihen nähden erinomainen onnistuminen paineen alla.

Lähtö oli todella varovainen. Tipuin kahden ensimmäisen mutkan aikana yhdeksänneksi. Samadhi tuli ainakin avausmutkassa ohi ja Singularity sitten seuraavassa jarrutuksessa ja jouduin jättämään tilaa sisälle. Junddukin taisi tulla ohi, koska tipuin tosiaan sen kolme sijaa. Pari ensimmäistä kierrosta otin tuttuun tapaan rauhallisesti ja köröttelin Singularityn perässä. Edestä alkoi porukkaa tippua pois ja kierroksella seitsemän tulin varikolle vaihtamaan softit. Tuossa vaiheessa Viltzu ja jatumatunen olivat roikkuneet puskurissa parin kierroksen ajan ja itse olin sijalla kolme tai neljä. Taktiikkana oli ajaa kahdella pysähdyksellä eli SS+S+S. Palattuani stopilta radalle SC-ilmoitus tuli ruutuun. Eipä siinä, ajattelin tulla vaihtamaan mediumit ja vetää niillä sitten viimeiset noin 15 kierrosta, koska oletettavasti SC:n takana ajeltaisiin ainakin 2-3 kierrosta, jolloin saisin mediumit kestämään maaliin asti. Mediumit alle ja tipuin sijoille 11-14. Nyt en enää muista tarkkaan. Joka tapauksessa sitten lähdimme ajamaan turva-autoa kiinni. Edessäni ajoi pari autoa. Sitten ruutuun lävähtää laskuri, että "Falling too far back..." ja vaikka olin ihan näköetäisyydellä edellä ajavasta ja emme edes olleet vielä lähellä turva-autoletkaa, peli päätti antaa minulle läpiajorangaistuksen.

Sen jälkeen sitten tapahtui oma moka ja olin tulossa heti SC:n aikana kärsimään sen pois, kunnes muistin, että sehän ei ole sallittua. Peli tarjosikin minulle läpiajon sijaan varikkostopin ja heitti softit alle. Uudestaan letka kiinni ja seuraavalla kierroksella varikolle hakemaan takaisin mediumit. Sain letkan kiinni ja olin viimeisenä tai toiseksi viimeisenä sijalla 14. Nojoo, SC poistui radalta ja ajoin kierroksen verran edelläolevien perässä. Sitten tulin suorittamaan rangaistusta, mutta otin sitten ylinopeudesta uuden läpiajorangaistuksen. Olin jo hiljentänyt vauhdin vihreälle, mutta painoin uudestaan kaasua hieman ennen viivaa ja mittari karkasi punaiselle. Seuraavalla kierroksella jälleen suorittamaan läpiajorangaistus. Tällä kertaa rikoin hieman etusiipeä sisääntulossa, mutta pystyin ajamaan kuitenkin maaliin asti sillä. Kierroksesta 15 eteenpäin sitten lähinnä toivoin, että edessä perseiltäisiin ja SC tulisi uudestaan radalle. Eihän se tullut, mutta onnistuin sitten ajamaan sen verran reipasta vauhtia viimeiset kymmenen kierrosta, että nousin lopulta sijalle yhdeksän, kun edessä osa tuli vielä varikolle. Fiskemann esimerkiksi otti supersoftit alle olisiko ollut kuutisen kierrosta ennen loppua ja hän tuli stopiltaan juuri eteeni. Ajoin kierroksen verran perässä ja sitten ohitin etusuoran päässä helposti DRS:n avulla. Viimeisellä kierroksella pääsin vielä maalisuoralla Junddusta ohi, jolla ilmeisesti loppui bensa, kun ajoi sen verran hiljaa. Kaiken sähellyksen jälkeen yhdeksänteen sijaan voi olla tyytyväinen. Harmittaa toki silti, että tällä kertaa vauhti oli ihan kilpailukykyistä verrattuna muihin ja ilman noita rangaistuksia sijoitus olisi ollut korkeampi. Pisteputki kuitenkin jatkui debyyttikaudella, joten se lämmittää hieman mieltä. Azerbaijan nousi joka tapauksessa yhdeksi lempiradoistani kuluneen viikon aikana. Kiitoksia jälleen seurasta ja jatketaan ensi viikolla. Fantastinen kausi menossa.

Siinä tuo hieno lähtö, jossa thuto, mie ja zetor ainaki ottaa varaslähdöt. Katoin tosiaan, että thuton auto liikahti ja sit reaktiona oli löysätä kytkin ja tietysti liian aikaisin. :D Kaksi ekaa kierrosta ja miun seinään ajo tossa videolla.

Jees, kauden ekat pinnat tuli vihdoin. Harjoittelematta suoraan hyppy Bakun kaduille ja aika-ajossa 13 paikka. Lähdin Mediumilla tiedostaen turva-auton tulon olevan lähes varmaa, joten voin halutessani ottaa lopussa joko Softit tai Supersoftit. Startti oli varovainen, mutta pari kertaa pitkäksi/spinni pudotti pois pisteiltä ennen sitä turva-autoa. Osa kävi varikolla, joten olin parhaimmillaan jopa neljäs. Kävin ottamassa supersoftit loppuun ja pari nopeampaa tuli hienosti ohi. Viimeisellä kierroksella Jonddu tuli ohi, kun tein virheen, mutta osui linnaosuudella seinään ja hajotti takarenkaansa. Minä en ehtinyt reagoida ja menetin siivestä paloja. Tulin kuitenkin maaliin kahdeksantena ja 4 pinnaa kehiin.

Ollaan muuten saatu Salmingin kanssa joka kisasta yhteensä 6 pinnaa tallille. Salmingi parissa ensimmäisessä 6 pinnaa, nyt pisteet 4-2 mulle.

Itellä meni tällä kertaa suunnilleen kaikki pieleen. Aika ajossa ekalla yrityksellä 1,43 ja jotain. Tokalla ja vikalla yrityksellä viimesellä sektorilla ennenkun pääsuora aukeaa vedin sitten seinään ja ennen sitä delta aika näytti -1,5s joten 1 tai 2 rivin lähtöpaikka oli tarjottimella, lopulta taisi olla sitten p9.

Lähtö meni ihan ok, taisin muutaman sijan saada kuitattua, sen jälkeen kaikki menikin pieleen. Jo 1 kierroksen jälkeen supersoftit yli 30% kulumaa. Tais olla säädöissä jotai vikaa ja ehkä vähän ajotyylilläkin osuutta asiaan kun renkaat loppuivat samantien.

Eli ensimmäinen stoppi 2 kierroksen jälkeen ja mediumit alle. Sitten tuli turva auto ja mediumeissa 50% kulumaa ja taas tulin sisään hakemaan softit. Turva auton takana tuli sitten läpiajorangaistus koska jäin näköjään liian kauas, muillakin tais olla samaa ongelmaa. Turva auton jälkeen samantien kärsimään tuo rangaistus ja sitten ajeltiin softeille kierrokselle 19 jolloin niissäkin oli 75% kulumaa. Sitten varikolle ja supersoftit alle ja samalla vaihtoivat jostain kumman syystä ehjän etusiiven joten siinäkin meni 7s turhaan. Ajattelin että nyt mennään supersofteilla loppuun. Vikalla kierroksella renkaat olivat jo ihan loppu mut sain kuitattua vielä yhden sijan kunnes rengas puhkes ja seinään. Sitten köröteltiin 2 sektorilta asti hitaasti maaliin ja sija 10.

Kiitos kuitenkin kaikille kisasta ja toivotaa että ens kerralla menee paremmin! :D

[video=youtube;agcKY8joSME]https://www.youtube.com/watch?v=agcKY8joSME[/video]

Joo että sellainen kisa tällä kertaa. Tietää, että hommat menneet kuten suunnitelmissa, kun koosteessa aika-ajo vie kokonaismitasta melkein puolet. :D Enpähän ole ikinä kokenut tuollaista aika-ajoa, joka selitettynä tässä: Lähdin ekana softeilla ajamaan "pankkikierrosta", mutta lämmittelykierroksen aikana rupesin miettimään, että kerkeänkö edes ajaa aika-ajokierroksia kolmella eri rengassarjalla. Ykkössektori meni huonosti, kakkossektori hyvin ja oli tulossa aika jostain 1:42:5 kieppeiltä. Päätin kuitenkin vetäytyä, koska tiesin pystyväni supersofteilla jonnekin 1:41:0 nurkille. Supersoftit alle ja aika-ajokierrokselle. Ensimmäiseen sektoriin kolme virhettä ja päätin ettei tästä tule edes sitä 1:42:5 arvoista kierrosta, joten parempi jättää kesken. Bensat ei olisi riittänyt toiseen nopeaan, joten varikolle ja viimeisen setin varaan. Bensaa varuulta lisää tankkiin, jos ensimmäinen yritys epäonnistuu ja epäonnistuihan se. Seinään radan toisessa mutkassa ja etusiipi hitusen rikki. Siitä sitten viimeiselle nopealle hajonneella siivellä ja vaikka kierros ei mielestäni ollut edes maaginen, olin vain 0,1sek Simoa jäljessä kahden sektorin jälkeen (kakkossektorin vikassa mutkassa tosin oikaisin, kun väistelin kolaroinutta Senaattoria). Siiven tuoman hitusen heikomman kääntyvyyden takia yritin leikata radan viimeistä mutkaa ja takarengas otti sen verran osumaa, että sekin kierros romukoppaan. Aika-ajon viimeinen sija ja kisaan takarivistä. Sillä "pankkikierroksella" olisin todennäköisesti ollut softeilla kuudes.

Kisan alussa yritin vähän turhankin rohkeaa syöksyä kakkosmutkassa ja loppui minulta ja jrantalalta tila kesken. Ei onneksi isompaa sattunut ja molemmat pääsivät jatkamaan suht samoilta sijoilta. Toiselle kierrokselle lähdettäessä kolisi sitten taas jrantalan kanssa, joka sanoi kisan jälkeen, että "käännyin päin". Omasta kuvakulmasta en saa omaksi syyksi, koska vaikka liikun hieman oikealle, myös rata kaartaa oikealle ja tilaa mun ja ulkoreunan välissä on ainakin 1,5 autolle. Eli varmaan lagia saa tästä kolarista lopulta syyttää. Siipi rikki ja inssi huutelee, että varikolle nopeasti, ei sillä voi ajaa. Kaikesta huolimatta jatkan ajamista, koska en keksinyt oikein toimivaa uutta strategiaa. SC tulee kuin Alonsolle 2008 Singaporessa konsanaan ja löydän itseni kisan ainoan pitstopin tehneenä sijalta kolme. Vähän oli kummallinen fiilis, mutta kaikki otetaan. Uusintastartissa pääsen imuavusta jatumatusen ja Simon ohi ja huomaan johtavani kisaa. Iltapäivälehtien otsikot mielessä hieman huolimaton ulostulo pari kierrosta myöhemmin ja Simo pääsee takaisin edelle. Vähän myöhemmin inssi huutelee, että bensa vähissä ja yritän richiltä sitä ruveta vaihtamaan. Missaan samalla jarrutuspaikan ja radan kapeimmassa kohdassa seinään. Helvetinmoinen häpeä kumpusi vaan siinä kohdassa. :D "Päästin" seuraavalla kierroksella tuosta häpeillessäni jatumatusen ohi, kun tiesin, että supersofteilla olisi vielä tulossa myöhemmin sisään. Loppukisan ajelinkin pelkästään omaa tasaista tahtia ja maalissa toisena. Koko medium-setin "puhtaat" kierrokset (eli SC+kolari pois) aikavälille 1:45:2-1:46:3, joten tasaista oli ainakin tekeminen.

Ajoin 26 kierroksen kisasta KUUSI kierrosta ehjällä etusiivellä. Lähtö takarivistä ja maalissa toisena. Jos joku olisi tuota tullut kertomaan ennen kisaa, olisin samantien taluttanut lähimpään pöpilään tarkempiin tutkimuksiin.

E: Ainiin, lisäilin avausviestiin "varoitukset"-kategorian, joka pitänyt tehdä jo aiemmin. Filthy_Dani, Merimax ja SiLLiMuNaVoi saivat kunnian ottaa ensimmäiset pisteet poissaoloista ilman erillistä ilmoitusta (Dani viime viikolla, Merimax ja SiLLiMuNaVoi tällä viikolla). Ensimmäinen ei aiheuta vielä toimenpiteitä, mutta useammasta rupeaa tulemaan pudotusta varakuskiksi. Eli ilmoitelkaahan, jos ette paikalle kisapäivänä pääse.

Kooste:
[video=youtube;Y6clVw_RAOM]https://www.youtube.com/watch?v=Y6clVw_RAOM&index=3&list=PL8ThAf1E6Co93p33X2T2Cz3fTCuF4ciA5[/video]

Johan oli sekava kisa, ei tainnu monella kovin hyvin mennä. Mulla oikeestaan kaks asiaa pilas kisan: huonot säädöt ja varaslähtö.

Aika-ajoihin säädöt oli ihan hyvät. Eka veto supersofteilla meni pieleen kun Dani sattu eteen just linnan kohalla. Eipä siinä mitään kun oli nopeella kierroksella. Toinen veto softeilla joilla oli tarkotus lähtee, mutta eipä ollu kummonen kierros, siinä vaiheessa kuues. Ajoin vieläpä sienään jäähyttelykierroksella, jossa tais samalla hajota Danin auto myös. Pahottelut siitä. Tuloslistasta kattelin että 7 kympän parannuksella paranee sija yhellä, sekunnin parannuksella neljä sijaa. Tais 1,2 s parantua, jolla irtos toinen sija.

Startti meni sitten ihan pieleen, en tiiä mitä tapahtu, mut ihan liian aikasin liikkeelle, ja varaslähtö. Heti vaan penalty pois jos turva-auto sattuu tulemaan. Heti alussa kävi selväks että tulee vaikee kisa, perä alta aina nopeissa mutkissa. Taas tuli turva-auto sopivasti mun stopin kohilla, mutta Storkki oli niin lähellä eessä varikolle tullessa että menetin siinä ootellessa useemman sijan. Turva-auton takana vielä napsahti penalty, joka tuli vissiin melkein kaikille. Siinä sain useemman sijan noustua kun osa yritti turva-auton aikana kärsiä läpiajorankkua.

Turva-auton ja rangaistusten jälkeen saavutin pikku hiljaa Storkkia, ja ohitin eka mutkassa, mutta vähän pitkäks ja Storkki kuittas. Toiseen mutkaan Zetor hakee sisäkautta musta ohi, mutta myöhästyy jarrutuksessa ja osuu Storkkiin, jollon pääsen molemmista ohi. Sitten napsahtaa takarengas kolmosmutkan sisäkaiteeseen, jollon takana ollu Suomi-Rampa pääsee ohi. Seuraavalla kierroksella Rampa osuu samassa paikassa ja pääsen takasin eelle. Seuraavaks takana onkii jatumatunen tuoreilla supersofteilla. Jonkun aikaa pysyy takana, mutta sitten kaukaa takaa tulee ohi ekan mutkan jarrutuksessa. Hieno ohitus. Ei riittäny ihan vauhti roikkua perässä, ja lopulta Matusen rangaistuksen jälkeen häviän vajaalla sekunnilla.

Ihme juttu kyllä nuo säädöt. Tismalleen samoilla ajoin offline-kisan mersulla, eikä mitään ongelmia. Tällä kertaa säädin enemmän autoo time trialissa, ja sen kyllä huomas. Aika-ajoissa selvästi parempi kun kisassa. Erittäin harvinaista mulla, melkein aina kisassa on ollu parempi kun aika-ajoissa. Katellaan minkälaiseks saa Hockeen, ei oo paljoo tullu siellä vielä ajeltua.

https://www.youtube.com/watch?v=_C7q8Yk2z8c
Siinä on kisa kokonaisuudessaan.
Aika-ajot ihan pieleen, kun sain vaan yhden aika kierroksen ja silläkin muutama virhe.
Kisaan 11. ruutu ja softeilla liikkeelle. Otin ekat kierrokset varman päälle ettei vaan tarvi varikolle tulla heti. Paikkani löysin sitten salmingin perästä missä tulikin muutama kierros ajettua ja heti ku sain hyvät vauhdit pääsuoralle ni heiluu siel tietysti keltanen lippu, no vähän nostin jalkaa, että salmingi pääse ohi mut tuli kai viltsukin sieltä myöskin samalla. (en jaksa tehdä koostetta joten linkitän ne kohdat) https://youtu.be/_C7q8Yk2z8c?t=454
Viltsun perässä ajelinkini sitten turva-auton tuloon asti ja varikolla pääsin ohitte, vaikka mun kuva näytti toista. https://youtu.be/_C7q8Yk2z8c?t=928
Uusinta startti ihan pieleen kun en vaihtanu linjaa simon perästä aikaisemmin ja viltsu oli jo siellä, siinä vaihees näytti huonolta kun olin ajatellut päästä kärkeen tai ees roikkua simon perässä ja ajaa karkuun takana tulevilta ja näin jälkikäteen ois pitäny vähintään softit laittaa supersoftien sijaan. Karkuun kyllä päästiinkin ja etusiipikin pysy ehjänä viltsun ajovirheen jälkeenkin https://youtu.be/_C7q8Yk2z8c?t=1644
Viltsu siinä sitten antoi mennä ohi helposti seuraavalla kieroksella ja muutama kierros siinä edellä ajoinkin, kunnes tuli vielä se yks varikolla käynti mikä pudotti suomi-rampan ja thuton perään. Kaksikon sain kiinni heidän seinään osumien ansiosta aika nopeasti ja suomi-rampan spinnin ansiosta kolmos sija oli otettavissa vaikka 3 sekunnin rankku vähän sitä vaikeaksi teki. https://youtu.be/_C7q8Yk2z8c?t=2440

Kaikinpuolin täysin onnistunut kisa ja eri rengas taktiikalla jos en nyt toinen olisi ollu mutta ainakin taistellu siitä. Force indiakin näytti kestävältä ainakin etusiiven osalta, kun koko kisan ajan pysyi ehjänä, vaikkakin muutamat aika kovatkin iskut otti.

https://youtu.be/fJf_mXd6efc
Ensimmäistä kertaa kauden aikana sijotuin aika-ajossa TOP-10:iin olemalla 10. Kierros ei ollut kuitenkaan täydellinen, pikkuvirheitä tuli. Ehkä olisin voinut olla korkeintaan kahdeksas.
Tuntui että sain huonomman startin kuin muut. Kakkosmutkassa tosiaan ehkä joku osui vähän perääni jonka takia lukitsin renkaat. Olin onneksi sisäpuolella etten osunut kehenkään. Toisen kierroksen lähtösuoralla oli tilanne päällä Viltzun kanssa. Ensin Haas ohitti minut imun ansiosta ja heti sen jälkeen Viltzu yritti myös. Ajoin omasta mielestäni kokoajan suoraan enkä kääntänyt suuntaan tai toiseen rattia (voitte katsoa videolta). Uskon että oli ihan puhdasta lagia. Ensimmäisen mutkan ajoin pitkäksi suosiolla jotten vaan osu seinään. Kierroksen päätyttyä varikolle. Heti samalla kiekalla kun olin tullut varikolta onnistuin puhkomaan renkaan. Tästä tuli siis VSC. Eikun taas varikolle.
Jokusen matkaa eteenpäin niin tuli turva-auto. Olin taas kärppänä ensimmäisten joukossa renkaiden vaihdossa. Siinä sitten tavoitin pikkuhiljaa kärkeä. SC:n startissa rajoitin lakkasi toimimasta aivan yllättäen. Seurauksena menin haamuna toisten autojen läpi. Tästä en saanut mitään sanktioita, käskettiin vaan päästää ne autot takaisin edelle jotka ohitin.
Ryhmä taas täysin jonossa ja eihän tapahtumilta vältytty. Videossani kohdassa 24:00 keskeytykseni. Rikuvee osuu nopeissa vasureissa sisäreunaan ja siitä hän pyörähtää suoraan eteeni. En ehtinyt väistämään tai hölläämään ollenkaan. Puhdas kisatilanne.

https://youtu.be/fJf_mXd6efc
Toisen kierroksen lähtösuoralla oli tilanne päällä Viltzun kanssa. Ensin Haas ohitti minut imun ansiosta ja heti sen jälkeen Viltzu yritti myös. Ajoin omasta mielestäni kokoajan suoraan enkä kääntänyt suuntaan tai toiseen rattia (voitte katsoa videolta). Uskon että oli ihan puhdasta lagia.

Nojoo, onhan noissa meidän videoissa autot ihan eri kohdilla. Yritin napata suurinpiirtein samasta kohdasta kuvat (mun kuva vähän aiempaa, mutta linjat ei tuossa muuttunut):

kfin%20baku%20kolari%20jrantala.png

Mä olen omassa kuvassa valkoisen katkoviivan päällä ja sun edellä, sun kuvassa mä oon katkoviivan vasemmalla puolella ja sä mun edellä. Ei ihme että kolisi. :D

Aika-ajot: 1.
SS: 1.41,156

Eka yritys semmonen ok pankkikierros. Sitten unohdin vaihtaa renkaat toiselle yritykselle, eikä enää riittänyt aika hakea uusia.

Kisa: 1.
Taktiikka: SS(8 laps+qual)->Soft(14 laps)->SS(4 laps)

Striimi

Pisteet ja tulokset

Startissa tuli porukkaa ohi varaslähdöillä. SC kierroksella 8 tuli melko hyvään aikaan taktiikkaan nähden, mutta ei se siltikään kovin paljon auttanut. Softit alle ja tarkoitus ajaa maaliin asti. Ehkä huonoin rata SC-startille kärkimiehen osalta, niin meinas tulla parikin kaveria ohi. Pääsin kuitenkin kärkeen ennen kuin drs tuli käyttöön, niin ei varmasti jää kukaan roikkumaan perään. Renkaat kesti hyvin ja olis mennyt helposti maaliin asti, mutta lähinnä mahdollista sc:tä ja nopeinta kierrosta varten kävin hakemassa 4 kierrosta ennen maalia tuoreet supersoftit.

Pitäiskö sinne sääntöihin laittaa se Short Qualifying vakioks? Tuo, että CM ei anna käyttää kisarenkaita aika-ajoissa hieman vesittää Full Qualin mahdollisuudet reenaamiseen. Ehkä sitten kun porukkaa on 16 tai alle, niin vois skipata Q1:n kokonaan, niin sillon tuo Full Qual olis ihan hyvä idea.

Kiinnostasko porukkaa, että laitettais lyhyin praccy vielä tohon qualin eteen niin pääsee ottaan tuntumaa oikean värisellä autolla oikeissa olosuhteissa juuri ennen aika-ajoja? Ainakin voitais pitää erillinen sessio klo 17.50, johon laitetaan tunnin harkka ja 3 kierroksen kisa. Voin hostia tuon.

Hieno kisa muuten jatumatuselta ja viltsulta!

Pisteitä lähdin kyllä hakemaan tästä kisasta, mutta toisin kävi!

Aika-ajoissa ajelin vain lämppärikiekkoja, koska tuntumaa ei ollut vähäisen ajon takia juurikaan. Toi Simon ehdottama praccy ennen kisaa ois ihan jees.

Aika-ajoissa siis 3 vimone sija. Kisassa sain hyvän startin, mutta ekan mutkan ulostuloon jäin sändwichiin ja etusiipi rikki. Noh käväsin varikolla hakemassa mediumit alle ja ajattelin ajaa kisaa mahdollisimman pitkään niillä. SC tullessa radalle päätin hakea uudet mediumit alle, mutta peli oli eri mieltä ja heitti käytetyt softit.. Noh pisteet karkas aika kauas, kun tiesin että maalin ei noilla pääse.
Noin puolenvälin kieppeillä peli heitti yllärin ja nakkas mut täydestä vauhdista yhden mutkan takaspäin rataa.. "otahan toi mutka vielä uudestaa" meiningillä :) 2 sijaa menetin siinä, juhlavaa.

Loppu meni rikkoutuneella etusiivellä joka meni Slamingiin törmättyä tiukassa shikaanissa. Bensan kans leikkiminen/etusiipi söi vauhtia ja vikalla viekalla Samadhin kans törmäiltiin siihen malliin, että eturipustus ja tuloksena DNF 11. sijalta.

Saksaan uudella iskulla

Lyhyt aika-ajo on ihan ok jatkossakin. Myös noi harkat käy ennen varsinaista aika-ajoa. Moni kuitenkin treenailee just ennen sitä, niin sama kai se on porukallakin vetää ken tahtoo.

Hyvännäköinen oli toi startti ku katoin streamista. Melkeen kaikki kärjessä otti varaslähdön :D

SC siellä taas sotki kaikkien kisan. Toivottavasti sitä ei enää nähdä jatkossa kisoissa... Mut hyviä koosteita, oon melkeen kaikki ehtinyt jo katsoa. Aikamoista romurallia tuntuu olevan.

Ja toi on ihan hyvä että varoituksia niille jotka jättäytyy ilmoittamatta pois. Varakuskit tuntuu olevan suht innokkaasti mukana kuitenkin nin ei muuta ku sieltä miestä tilalle tarvittaessa.

Ehkä huonoin rata SC-startille kärkimiehen osalta, niin meinas tulla parikin kaveria ohi.
Pitäiskö sinne sääntöihin laittaa se Short Qualifying vakioks? Tuo, että CM ei anna käyttää kisarenkaita aika-ajoissa hieman vesittää Full Qualin mahdollisuudet reenaamiseen. Ehkä sitten kun porukkaa on 16 tai alle, niin vois skipata Q1:n kokonaan, niin sillon tuo Full Qual olis ihan hyvä idea.

Kiinnostasko porukkaa, että laitettais lyhyin praccy vielä tohon qualin eteen niin pääsee ottaan tuntumaa oikean värisellä autolla oikeissa olosuhteissa juuri ennen aika-ajoja? Ainakin voitais pitää erillinen sessio klo 17.50, johon laitetaan tunnin harkka ja 3 kierroksen kisa. Voin hostia tuon.

Hieno kisa muuten jatumatuselta ja viltsulta!

Tuohon SC-hommaan ekana: Tiesitkö, että saat rauhassa myös hiljentää siinä vaiheessa, kun SC tulossa sisälle? :D Nythän tuosta ohittamisesta teki niin helppoa se, että pystyi olemaan vaan jonon jatkona kaasu pohjassa, koska ajettiin "limiter päällä". Jos taas olisit hidastanut vauhdin vaikka 80km/h (nyt vauhti oli 125km/h) ja painanut kaasun pohjaan silloin kuin itse haluat (sillä tavalla, että SC kuitenkin jo varikolla) niin muut joutuvat myös "manuaalisesti" reagoimaan ja ohittamisesta tulee paljon vaikeampaa. (En oikeastaan tiedä miksi edes kerron tätä sulle, koska varmaan ainut paikka, jolloin susta voi päästä ohi. :D)

Taitaa tuo short Q olla sen verran suositumpi, että mennään sillä. Kauden vikassa kisassa voitaisiin kokeilla täyttä aika-ajoa, JOS paikalla on joko 22 tai 15-16 kuskia. Muuten taitaa mennä vähän hukkaan koko täysi aika-ajo ja ei ole muuta kuin ajan tuhlaamista.

Harjoituksia voi ehdottomasti ajaa ja jos tuota hostailet, niin voin siitä infot lisäillä myös avausviestiin. Itse en uskaltaudu sitä hostaamaan, koska en ole aina konsolin äärellä kuin vasta 18:30-18:40.

Mites se menee pystyykö practiceen liittymään vaikka se on jo alkanut? Hyvä idea kyl toi yhteistreeni ennen kisaa ni saa vähän sitä online tuntumaa.

https://www.youtube.com/watch?v=bd0R9rpZq9U

Kooste kisasta. Videota ei taaskaan pysty tänne upottamaan. Mainostetaan vielä, että videolla Viltzun ja jrantalan kolarista uutta kuvakulmaa, Jonddun ulosajo viimeisellä kierroksella ja omia seinäosumia ja mielenkiintoisia taisteluja!

Ja treenit mielellään erillisenä sessiona, koska ainakaan itse en kerkeä torstaisin harjoittelemaan.

Tuohon SC-hommaan ekana: Tiesitkö, että saat rauhassa myös hiljentää siinä vaiheessa, kun SC tulossa sisälle? :D Nythän tuosta ohittamisesta teki niin helppoa se, että pystyi olemaan vaan jonon jatkona kaasu pohjassa, koska ajettiin "limiter päällä". Jos taas olisit hidastanut vauhdin vaikka 80km/h (nyt vauhti oli 125km/h) ja painanut kaasun pohjaan silloin kuin itse haluat (sillä tavalla, että SC kuitenkin jo varikolla) niin muut joutuvat myös "manuaalisesti" reagoimaan ja ohittamisesta tulee paljon vaikeampaa. (En oikeastaan tiedä miksi edes kerron tätä sulle, koska varmaan ainut paikka, jolloin susta voi päästä ohi. :D)

Joo toi sc-limiter on kyllä ihan typerä, kun ei tiedä koska kärkimies voi avata kaasun. Niin otin varmanpäälle sen tilanteen. En ihan tasan tarkkaan tienny missä kohtaa sc-viiva on ja ottaako peli sitä viivaa edes huomioon, vai antaako kerralla kaikille vihreen lipun heti kun sc on pysähtyny varikolle. Vissiin ei kovin paljo tarvi varoo noissa sc tilanteissa kun autot on haamuina. Koittanu vetää mahdollisimman yksinkertaisesti noi tilanteet, eli kaasupohjassa limiteriä vasten, ettei kolisis. Täytyy koittaa muuta takua ens kerralla. Kanadassa toimi ihan hyvin tuokin, kun oli vielä mutka ennen pääsuoraa. Onhan toi Bakun restart oikeastikin varmaan kalenterin vaikein kun vaikka katto GP2 -kisoja. Ihan mahotonta säätämistä.

Joo toi sc-limiter on kyllä ihan typerä, kun ei tiedä koska kärkimies voi avata kaasun. Niin otin varmanpäälle sen tilanteen. En ihan tasan tarkkaan tienny missä kohtaa sc-viiva on ja ottaako peli sitä viivaa edes huomioon, vai antaako kerralla kaikille vihreen lipun heti kun sc on pysähtyny varikolle. Vissiin ei kovin paljo tarvi varoo noissa sc tilanteissa kun autot on haamuina. Koittanu vetää mahdollisimman yksinkertaisesti noi tilanteet, eli kaasupohjassa limiteriä vasten, ettei kolisis. Täytyy koittaa muuta takua ens kerralla. Kanadassa toimi ihan hyvin tuokin, kun oli vielä mutka ennen pääsuoraa. Onhan toi Bakun restart oikeastikin varmaan kalenterin vaikein kun vaikka katto GP2 -kisoja. Ihan mahotonta säätämistä.

Joo, onhan tuo oikeastikin vaikein paikka koko kalenterissa, koska ei mutkan mutkaa todella pitkään aikaan.

Mun mielestä pelissä se vaan ilmoittaa kärkimiehelle milloin voi painaa kaasun pohjaan ja muut pelaajat menee sen mukana. En itsekään ole montaa kertaa letkan ekana SC:n takana ajanut, mutta olen aina jättänyt heti sen "SC tulee varikolle"-ilmoituksen jälkeen väliä ja sitten painanut kaasun pohjaan halutussa kohdassa ja muilta karkuun. :D

Koko Baku:
https://www.youtube.com/watch?v=ZcPWxoxtfLQ

Aika-ajo:
Aika-ajoissa oli kova suunnitelma että matkin vähän Simolta Canadan Gp:stä mallia, otin 1. yrityksen ss:lla ja tavoittelin sellasta aikaa minkä pystyn s:lla alittamaan ja saan siihen ns. treenikierrokset alle. Softilla sainkin sitten paremman ajan kuin edellisellä supersoftilla, joten se meni niinkuin pitikin. Molemmilla yrityksillä ajelin vähän turhilla bensoilla kun en muistanut laittaa bensaa tankkiin minimiä, varmaan pari kymppiä ois voinu helpottaa, ei välttämättä vaikutusta kuitenkaan sijoitukseen silti ollut. Noo, aika-ajoissa sain 7. ruudun softeilla kun edessä muut ss renkailla. Olin taas tosi tyytyväinen aika-ajon sijoitukseen, vaikka aivan nappisuoritusta en onnistunut ajamaan.

Kisa:
Ennen kisan alkua tajusin kun kisataktiikat pärähti esille, että ei stana, nyt on sit pakko ajaa vielä mandatoryllä sen startin softin lisäksi ja meni koko ns. "ajateltu taktiikka" pieleen heti kättelyssä :)
Startti meni hyvin, ei kolareita ekaan mutkaan ja varovaista oli, niinkuin mielestäni pitääkin..jäi hyvä fiilis sen Canadan pyörimisten jälkeen :) Ekat kierrokset vaikutti erittäin hyvältä kun auto oli melko hyvä ajaa samoissa vauhdeissa kuin edellä ajavat.
Ensimmäistä virhettä ei tarvinnut odottaa pitkään..VSC tuli radalle ja vähän sen jälkeen ajelin liian pitkään delta-ajan ohitse ja rangaistuksena varikon läpi-ajo, sijoitus oli tässä kohtaa ennen rangaistusta muistaakseni 3. Toinen rangaistus tuli kun SC oli radalla ja olin kuulemma jättänyt välit liian pitkäksi ja sain toisen varikon läpi-ajo rangaistuksen. Siinä sitten vielä hölmöyttäni kun kaikki se säheltäminen oli jo päässyt käyntiin yritin käydä suorittaa varikon läpi-ajoa SC aikana ja vaihtovatkin mediumit alle. Kävin sitten vielä jossain kohtaa vaihtamassa softeja alle, mutta ne olikin loppu ja vanhoilla softeilla jatkettiin mutta siipi kuitenkin vaihdettiin, kun rikoin sen yhteen mutkaan ettiessäni bensamittaria, katse pois tiestä :) haha, ei stana..No sit oli vielä käytävä vaihtamassa renkaat :) otin supersoftit alle. Kun parikierrosta oli jäljellä tajusin että piste voi olla vielä mahdollinen ja yritin vetää aika limitillä ja sainkin kurottua 1-2 kierroksen aikana fiskemanin 6s edun kiinni. Hetken joutu oottaa ohitusta mutta pääsin vikalla kierroksella kuitenkin sitten aika hyvin ohituksen tekemään. Fiske kuittasi aika törkeästi myöhemmin samalla kierroksella sijotuksen takasin ja otti radan loppuosalla liian varmasti/hitaasti mutkan jolloin tökkäsin sekä autot tarras kiinni toisiinsa, molemmat pyörähti ja Fiskemanin auto meni rikki. Itse sain vielä jatkettua matkaa kunhan sain pyöriteltyä taas menosuuntaan päin ja sijotus 11.

Jäi harmittamaan kun noi Penaltyt ja siiven rikkominen ja sekä taktiikka että varikolla rengasepisodit tunaroin ihan vaan typeryyttä tai osaamattomuutta, kun taas muuten meni vaikealla radalla ajaminen jos ei nyt ihan nappiin niin ainakin hiton hyvin ja oli kivaa :)

Ps. Sori..en oo jaksanu sharefactoryllä tehdä koosteita niin on koko kisa tlsine yksinajeluineen mukana. Ei ole enään sellasta tietokonetta mikä jaksaa pyörittää editointi softia ni jäänyt tekemättä noi leikatut koosteet, pahoittelut siitä.

Ylös Bottom