Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
https://youtu.be/fJf_mXd6efc
Toisen kierroksen lähtösuoralla oli tilanne päällä Viltzun kanssa. Ensin Haas ohitti minut imun ansiosta ja heti sen jälkeen Viltzu yritti myös. Ajoin omasta mielestäni kokoajan suoraan enkä kääntänyt suuntaan tai toiseen rattia (voitte katsoa videolta). Uskon että oli ihan puhdasta lagia.
Ehkä huonoin rata SC-startille kärkimiehen osalta, niin meinas tulla parikin kaveria ohi.
Pitäiskö sinne sääntöihin laittaa se Short Qualifying vakioks? Tuo, että CM ei anna käyttää kisarenkaita aika-ajoissa hieman vesittää Full Qualin mahdollisuudet reenaamiseen. Ehkä sitten kun porukkaa on 16 tai alle, niin vois skipata Q1:n kokonaan, niin sillon tuo Full Qual olis ihan hyvä idea.
Kiinnostasko porukkaa, että laitettais lyhyin praccy vielä tohon qualin eteen niin pääsee ottaan tuntumaa oikean värisellä autolla oikeissa olosuhteissa juuri ennen aika-ajoja? Ainakin voitais pitää erillinen sessio klo 17.50, johon laitetaan tunnin harkka ja 3 kierroksen kisa. Voin hostia tuon.
Hieno kisa muuten jatumatuselta ja viltsulta!
Tuohon SC-hommaan ekana: Tiesitkö, että saat rauhassa myös hiljentää siinä vaiheessa, kun SC tulossa sisälle?Nythän tuosta ohittamisesta teki niin helppoa se, että pystyi olemaan vaan jonon jatkona kaasu pohjassa, koska ajettiin "limiter päällä". Jos taas olisit hidastanut vauhdin vaikka 80km/h (nyt vauhti oli 125km/h) ja painanut kaasun pohjaan silloin kuin itse haluat (sillä tavalla, että SC kuitenkin jo varikolla) niin muut joutuvat myös "manuaalisesti" reagoimaan ja ohittamisesta tulee paljon vaikeampaa. (En oikeastaan tiedä miksi edes kerron tätä sulle, koska varmaan ainut paikka, jolloin susta voi päästä ohi.
)
Joo toi sc-limiter on kyllä ihan typerä, kun ei tiedä koska kärkimies voi avata kaasun. Niin otin varmanpäälle sen tilanteen. En ihan tasan tarkkaan tienny missä kohtaa sc-viiva on ja ottaako peli sitä viivaa edes huomioon, vai antaako kerralla kaikille vihreen lipun heti kun sc on pysähtyny varikolle. Vissiin ei kovin paljo tarvi varoo noissa sc tilanteissa kun autot on haamuina. Koittanu vetää mahdollisimman yksinkertaisesti noi tilanteet, eli kaasupohjassa limiteriä vasten, ettei kolisis. Täytyy koittaa muuta takua ens kerralla. Kanadassa toimi ihan hyvin tuokin, kun oli vielä mutka ennen pääsuoraa. Onhan toi Bakun restart oikeastikin varmaan kalenterin vaikein kun vaikka katto GP2 -kisoja. Ihan mahotonta säätämistä.