Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 1]
[video=youtube;agcKY8joSME]https://www.youtube.com/watch?v=agcKY8joSME[/video]
Joo että sellainen kisa tällä kertaa. Tietää, että hommat menneet kuten suunnitelmissa, kun koosteessa aika-ajo vie kokonaismitasta melkein puolet.

Enpähän ole ikinä kokenut tuollaista aika-ajoa, joka selitettynä tässä: Lähdin ekana softeilla ajamaan "pankkikierrosta", mutta lämmittelykierroksen aikana rupesin miettimään, että kerkeänkö edes ajaa aika-ajokierroksia kolmella eri rengassarjalla. Ykkössektori meni huonosti, kakkossektori hyvin ja oli tulossa aika jostain 1:42:5 kieppeiltä. Päätin kuitenkin vetäytyä, koska tiesin pystyväni supersofteilla jonnekin 1:41:0 nurkille. Supersoftit alle ja aika-ajokierrokselle. Ensimmäiseen sektoriin kolme virhettä ja päätin ettei tästä tule edes sitä 1:42:5 arvoista kierrosta, joten parempi jättää kesken. Bensat ei olisi riittänyt toiseen nopeaan, joten varikolle ja viimeisen setin varaan. Bensaa varuulta lisää tankkiin, jos ensimmäinen yritys epäonnistuu ja epäonnistuihan se. Seinään radan toisessa mutkassa ja etusiipi hitusen rikki. Siitä sitten viimeiselle nopealle hajonneella siivellä ja vaikka kierros ei mielestäni ollut edes maaginen, olin vain 0,1sek Simoa jäljessä kahden sektorin jälkeen (kakkossektorin vikassa mutkassa tosin oikaisin, kun väistelin kolaroinutta Senaattoria). Siiven tuoman hitusen heikomman kääntyvyyden takia yritin leikata radan viimeistä mutkaa ja takarengas otti sen verran osumaa, että sekin kierros romukoppaan. Aika-ajon viimeinen sija ja kisaan takarivistä. Sillä "pankkikierroksella" olisin todennäköisesti ollut softeilla kuudes.
Kisan alussa yritin vähän turhankin rohkeaa syöksyä kakkosmutkassa ja loppui minulta ja jrantalalta tila kesken. Ei onneksi isompaa sattunut ja molemmat pääsivät jatkamaan suht samoilta sijoilta. Toiselle kierrokselle lähdettäessä kolisi sitten taas jrantalan kanssa, joka sanoi kisan jälkeen, että "käännyin päin". Omasta kuvakulmasta en saa omaksi syyksi, koska vaikka liikun hieman oikealle, myös rata kaartaa oikealle ja tilaa mun ja ulkoreunan välissä on ainakin 1,5 autolle. Eli varmaan lagia saa tästä kolarista lopulta syyttää. Siipi rikki ja inssi huutelee, että varikolle nopeasti, ei sillä voi ajaa. Kaikesta huolimatta jatkan ajamista, koska en keksinyt oikein toimivaa uutta strategiaa. SC tulee kuin Alonsolle 2008 Singaporessa konsanaan ja löydän itseni kisan ainoan pitstopin tehneenä sijalta kolme. Vähän oli kummallinen fiilis, mutta kaikki otetaan. Uusintastartissa pääsen imuavusta jatumatusen ja Simon ohi ja huomaan johtavani kisaa.
Iltapäivälehtien otsikot mielessä hieman huolimaton ulostulo pari kierrosta myöhemmin ja Simo pääsee takaisin edelle. Vähän myöhemmin inssi huutelee, että bensa vähissä ja yritän richiltä sitä ruveta vaihtamaan. Missaan samalla jarrutuspaikan ja radan kapeimmassa kohdassa seinään. Helvetinmoinen häpeä kumpusi vaan siinä kohdassa.

"Päästin" seuraavalla kierroksella tuosta häpeillessäni jatumatusen ohi, kun tiesin, että supersofteilla olisi vielä tulossa myöhemmin sisään. Loppukisan ajelinkin pelkästään omaa tasaista tahtia ja maalissa toisena. Koko medium-setin "puhtaat" kierrokset (eli SC+kolari pois) aikavälille 1:45:2-1:46:3, joten tasaista oli ainakin tekeminen.
Ajoin 26 kierroksen kisasta KUUSI kierrosta ehjällä etusiivellä. Lähtö takarivistä ja maalissa toisena. Jos joku olisi tuota tullut kertomaan ennen kisaa, olisin samantien taluttanut lähimpään pöpilään tarkempiin tutkimuksiin.
E: Ainiin, lisäilin avausviestiin "varoitukset"-kategorian, joka pitänyt tehdä jo aiemmin. Filthy_Dani, Merimax ja SiLLiMuNaVoi saivat kunnian ottaa ensimmäiset pisteet poissaoloista ilman erillistä ilmoitusta (Dani viime viikolla, Merimax ja SiLLiMuNaVoi tällä viikolla). Ensimmäinen ei aiheuta vielä toimenpiteitä, mutta useammasta rupeaa tulemaan pudotusta varakuskiksi. Eli ilmoitelkaahan, jos ette paikalle kisapäivänä pääse.