Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Kiitoksia kilpailusta, tällä kertaa tuloksena neljäs sija. Aika-ajoissa en edes yrittänyt kympin joukkoon, koska halusin lähteä tuoreilla hardeilla liikkeelle. Lopulta sitten viimeinen lähtöruutu eli 14.

Taktiikkana oli ajaa 20 kierrosta hardeilla ja 13 mediumeilla. Lopulta tein myös niin. Alussa välttelin osumia ja hain rytmiä. CokeFINin kanssa oli tallitoverusten keskinäistä vääntöä jonkin aikaa, kunnes pääsin lopullisesti edelle. Sen jälkeen sitten aika ajoin oli ohitustilanteita, mutta oikeastaan Kiraihin ohittamisen jälkeen kierroksella 13 pääsin ajamaan rauhassa ensimmäisen stintin loppuun. Kierroksella 20 siis sisään ja siinä kohdin olin kilpailussa toisena. Hardit kestivät suunnitellusti 80% eli 4% per kierros. Varikolle sisääntullessa kolhin siipeä, kun jarrut menivät lukkoon. Radalle palasin jrantalan eteen sijalle seitsemän. Sen jälkeen sitten Junddu spinnaili eteen kierroksella 22 ja siitä alkoi meidän välinen kissa-hiiri -leikki, jossa käytiin taistelua kolmannesta sijasta. Se päättyi lopulta Junddun eduksi kolme kierrosta ennen loppua, kun en enää pysynyt Junddun perässä. Taktiikan ansiosta neljäs sija, johon voi olla ihan tyytyväinen. Vielä ei sentään tullut ensimmäistä podiumia ilman ABS:n apua.

[video=youtube;ZAxq1ZQBjS4]https://www.youtube.com/watch?v=ZAxq1ZQBjS4[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ennen stoppia oli iha mukavaa vääntöä jämäsijoista, mutta sitten kun sain Hardit niin vauhti katosi kokonaan ja minusta tuli enemmänkin auton matkustaja kuin kuski.

Sori vielä toiselle Rellulle startista, olin just menossa jarrulle, kun olit jo jarrulla ja hipaisin hieman perää. Onnneksi siinä ei käyny pahemmin (paitsi menetin siivestä palasen.)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

[video]https://m.youtube.com/watch?v=9GFWdm0jfXI[/video]

Tuossa tuo kolari kommentoitavaksi.

Katsomatta Viltzun vika. No ei, jätän tuomittavaks jollekin fiksummalle :D

Oma kooste:
[video=youtube;ZKZxE5QK3Pk]https://www.youtube.com/watch?v=ZKZxE5QK3Pk[/video]

Aika-ajo
Yritin tosissani saada hyvän lähtöpaikan kerrankin, mutta ei veto riittänyt. Ehkä oisin nappisuorituksella saanu sijan tai kaksi paremmaksi, mutta aika maksimi oli tuo ruutu 13. En oo kuitenkaan kovin hyvä yhden kierroksen vedoissa.

Kisa
Päätin lähtiä softeilla kisaan, koska ne tuntui ihan hyviltä testatessa ekalle stintille. Samaten ne antoi vaihtoehtoja taktiikalle joko Soft - Medium - Soft (jos ois tullu SC) tai Soft - Hard joka oli alkuperänen idea.

Startin otin varovasti. Nousin muiden kolaroidessa muutaman sijan. Ekat kierrokset vauhti oli ihan ok, pysyin perässä hyvin. Redspeed tuli väkisin ohi, enkä kehannu pidätellä vaan tyydyin säästään renkaita ja miettimään strategiaa. Sieltä sitten rupes porukka tuleen pitille softeilla ja mulla oli vielä hyvin eloa niissä. Thuto luisteli jossain välissä hiekalle ja pääsin ohi. Storkin sain sitten kiinni, mutten oikein saanu hyvää ohitustilaisuutta. Storkki sitten heilahti varikolle edestä ja baana oli auki hetken. Junddu ja Viltzu sieltä ainakin tuli ohitse yhdellä oven avauksella, mutta jälleen hölläsin suosiolla etten menetä aikaa tai kolaroi. Salmingi starttas hardeilla, niin aattelin että puhtaalla kisalla varmaan oisin päässy Salmingia vastaa taisteleen jossain välissä. Salmingi myös meni ohitse mun pehmeen renkaan stintin lopussa kun oma rengas alkoi jo pettää.

Tulin pitille kierroksen 13. päätteeksi. Softit kesti pitempään kuin odotin, sillä testeissä meni 8-9 kierrosta. Aattelin riskillä sitten kokeilla Soft - Medium taktiikkaa. Loppuun ois sitte ollu vielä Softit jos ei oiskaan kestänyt. Ihan hyvältä meno tuntui ja sain pitillä käynnin jälkeen Suomi-Rampan kiinni. Ohitusyritys oli kuitenkin vaikea ja kolautin takarenkaisiin ja spinnasin. Meni vähän omiin nimiin. Siitä 360 astetta ja korokkeiden päältä takas radalle. Thuto pääsi siinä vaiheessa ohitse. Sain nopeasti Thuton kiinni kun hän oli hardeilla odottamassa Suomen kesäsäitä. Luojan kiitos ei ruvennut satamaan. Ihan hyvää vääntöä oli Thuton kanssa, mutta aina kun pääsin ohi niin munasin seuraavan jarrutuksen ja Thuto pääsi taas eelle. Tämmöstä se on kun ei oo tottunu ohitteleen. Icemankimi pääsi sitten vielä samassa nahinassa mun ohi. Pääsin sitten yrittämään toisella DRS paikalla ohitusta Icemanista, mutta renkaat lukossa kolautin kylkeen ja taas spinnasin. Tipuin sijalle 12. ja pistesijat jäi harmittavan lähelle. Arvelin että porukalla ois rankkuja, mutten saanut enää väkeä kiinni.

Maalissa nousin yhen sijan ja sain taas kultaisen kusiananaksen. Ilman osumia oisin varmaan ollut 4. - 6. mutta se on sit vaa jossittelua, koska osui ne muutkin siellä.

Kaikenkaikkiaan oli kuitenkin kiva kisailla ku sai taistella pitkästä aikaan. Harmi etten enää osannut välttää osumia. Harvoin kolaroin muiden kanssa, mutta nyt oli jo yritystäkin enemmän. :D Espanja on aina kiva rata.

Samalla hengenvedolla jätän nää kisailut nyt toistaiseksi tähän. Eli en ajele enää tällä kaudella. Palailen astialle varmasti myöhemmin kunhan säädöt taas vapautetaan. :)

Kiitokset kaikille kisoista!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Striimi:

[video=youtube;F9kqOZPUyoQ]https://www.youtube.com/watch?v=F9kqOZPUyoQ[/video]

Kooste:

[video=youtube_share;LaStpEkJi10]https://youtu.be/LaStpEkJi10[/video]

Katos, ensimmäinen onnistunut kisa Espanjassa. Aika-ajossa olisi ollut mahdollisuudet paalullekin, mutta tuli tunaroitua kolmossektorin alussa. Kolmossija kuitenkin hyvä, varsinkin kun koko nippu oli todella lähekkäin. TOP13 sekunnin sisään, jota ei olla varmaan aiemmin nähty.

Kerkesin hitusen treenailla ja kun nykyisin kisat menee enemmän viihteenä kuin maksimaalista tulosta hakien, niin ajattelin lähteä agressiivisesti kahdella stopilla, vaikka yksi stoppi olisi varmasti nopeampana kepoisasti mennytkin. Ruudukosta periaatteessa huono lähtö, mutta jotenkin löysin itseni silti ensimmäiseltä sijalta avausmutkien jälkeen. Kakkossektorin lopussa sitten jarruvirhe ja Simolle paikka takaisin. Simon kanssa vaihdeltiin vielä kertaalleen sijat molemmin päin ennenkuin tulin 6.kierrokselta sisään hakemaan uudet softit. Sillä stintillä parit kivat ohitukset ja toiselle stopille kierroksen 14 lopussa. Sitten menikin muutama kierros Ferrarien kanssa leikkiessä, joka lopulta päättyi siihen, että storkki tuli varikolle(?) ja Jundun kanssa osuttiin. Tuota osumaa en saa omasta kuvasta kyllä omaksi syyksi, vaikka Junddun kuvassa näyttääkin ensimmäisellä katselukerralla siltä, että työntäisin. Tässä kohti haluaisinkin sitten viime viikon tapaan painottaa, että ennen huuteluita voisi malttaa katsoa toisen klippi. Näyttää tuokin tilanne hitusen erilaiselta kahdesta eri vinkkelistä.

Junddun kanssa osumisen jälkeen Redspeed tuli ohi, mutta päättelin hänellä olevan vielä yksi stoppi jäljellä. Kyttäilin peesissä ja kierroksella 24 tulikin sitten McLaren varikolle. Loppukisa menikin virheitä välttellen ja aikaeroa taakse seuraillen. Tuloksena 2.sija ja flashbackit F1 2015:sta, kun Simon voittoilmoitus tuli ruutuun ennen kuin olin edes 3.sektorissa. :D

Omasta koosteestani haluaisin yhteen kohtaan vielä lopuksi kommentoida. Kohdassa 6:36 toivoisin Junddulta hieman vähemmän peippailua, kun toinen on perässä. Yksin ajaessa saa vedellä S-kuviota ihan rauhassa, mutta kun toinen on DRS-alueella niin yksi linjanvaihto per suora (+suoran lopussa saa toki kääntää takaisin optimilinjalle, jos on edellä). Nyt noita linjanvaihtoja tuli kolme ja lopputuloksena se, että osuin perään ja jouduin menemään hitusen jarrulle, ettei käynyt pahemmin.

En tuosta mitään rangaistuksia vaadi, mutta kuulisin mielelläni muilta kommentteja tuosta tilanteesta. Itselleni tuo menee selkeästi jo sääntöjen ulkopuolelle, kun takana tuleva on 0,26 sekunnin päässä maaliviivan kohdalla. Silloin reagointiajat menee jo vallan pieniksi.

CokeFINille loppuun vielä kyssäri: Jos meinaat jatkossakin ajella, niin ilmoittele mulle joku talli. Kiraihin poissaoloilmoituksen jälkeen vapaana Williams, Sauber ja Manor. Kyselen vain sen takia, että varmistan ainakin jonkun paikan sulle. :)
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

^ Laitoitsä mun koosteen tohon vai bugaako mulla muute vaa kaikki? :D Ei siinä, hyvä koostehan se on.

Saatan tulla hypetyksessäni Australian ajamaan kun oon sillon lomalla, mutta muita kisoja en.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Sitten menikin muutama kierros Ferrarien kanssa leikkiessä, joka lopulta päättyi siihen, että storkki tuli varikolle(?) ja Jundun kanssa osuttiin. Tuota osumaa en saa omasta kuvasta kyllä omaksi syyksi, vaikka Junddun kuvassa näyttääkin ensimmäisellä katselukerralla siltä, että työntäisin. Tässä kohti haluaisinkin sitten viime viikon tapaan painottaa, että ennen huuteluita voisi malttaa katsoa toisen klippi. Näyttää tuokin tilanne hitusen erilaiselta kahdesta eri vinkkelistä.

Junddun kanssa osumisen jälkeen Redspeed tuli ohi, mutta päättelin hänellä olevan vielä yksi stoppi jäljellä. Kyttäilin peesissä ja kierroksella 24 tulikin sitten McLaren varikolle. Loppukisa menikin virheitä välttellen ja aikaeroa taakse seuraillen. Tuloksena 2.sija ja flashbackit F1 2015:sta, kun Simon voittoilmoitus tuli ruutuun ennen kuin olin edes 3.sektorissa. :D

Omasta koosteestani haluaisin yhteen kohtaan vielä lopuksi kommentoida. Kohdassa 6:36 toivoisin Junddulta hieman vähemmän peippailua, kun toinen on perässä. Yksin ajaessa saa vedellä S-kuviota ihan rauhassa, mutta kun toinen on DRS-alueella niin yksi linjanvaihto per suora (+suoran lopussa saa toki kääntää takaisin optimilinjalle, jos on edellä). Nyt noita linjanvaihtoja tuli kolme ja lopputuloksena se, että osuin perään ja jouduin menemään hitusen jarrulle, ettei käynyt pahemmin.

En tuosta mitään rangaistuksia vaadi, mutta kuulisin mielelläni muilta kommentteja tuosta tilanteesta. Itselleni tuo menee selkeästi jo sääntöjen ulkopuolelle, kun takana tuleva on 0,26 sekunnin päässä maaliviivan kohdalla. Silloin reagointiajat menee jo vallan pieniksi.

Joo, tuo meidän osuma oli aika lailla täysin samanlainen kun bahrainissa jolloin simonkanssa osuttiin, silloin minä en saanut mitään rangaistusta joten ei kenellekkään nyt kuuluisi jaella niitä.

Ja tuosta pääsuoran tilanteesta olen kyllä samaa mieltä sun kanssa, meni jo verstappenmaiseksi liikkeeksi. Tosin säännöissähän ei lue ettei suoralla saisi linjaa vaihdella, sääntö menee niin että jarrutusalueella saa vaihtaa linjaa 1 kerran. Suoralta saa tietenkin käydä hakemassa kuminpalasia niin paljon kun tykkää, ja sateella saa hakea tottakai parempaa linjaa, sitä ei ole säännöissä kielletty. Tuo nyt ehkä meni vähän yli kun laidasta laitaan tuolla lailla meni, mutta kuitenkin.
Yritän saada varsinkin nuo sivuttaisliikkeet pois sillon kun joku on lähellä takana, mutta puolustan kuitenkin sijoitusta jatkossakin. Tällä kertaa meni vähän yli joten voin ottaa vaikka qualikiellon seuraavaan kisaan ja mennään sitten samalla linjalla vastaavissa tapauksissa jatkossakin.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Pitää palata äkkiä tehtaalle, kun autokin ehdittiin viedä jo alta :p Bakussa tuskin setupit vaikuttaa niin että kauheasti haittaisi, mutta sen jälkeen katellaan taas kisa kerrallaan. #46isback

Olis muuten fiksumpaa olla jakamatta poissaolijoiden talleja muille, jos kerran vakipaikkoja on tarjolla. Ei nyt sillä että tästä hermostuisin, mutta menee tallipinnat oudoiksi turhaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Olipahan vaikea kisa.
Aika ajo meni pieleen mediumeilla ja 8 sija.
Kisassa vauhtia olisi ollut ihan helposti 2 sijalle mutta törmäilyjen takia sijoitus 3. Aikaa meni aika paljon hukkaan kun jäi muiden taakse jumiin ja kisa oli muutenkin melkosta ohittelua puolin ja toisin. Ihan mukavaa ajelua kuitenkin varsinkin kun saa kisata drs alueen ulkopuolella, tuli muutama ihan siisti ohituskin. Ja loppuun kehutaan vielä defaulteja vaikka espanjassa niillä olikin vähän liukasta, tasoittanut kisoja ihan älyttömästi.

Kooste:
[video]https://m.youtube.com/watch?v=4D3FgVOIL2M[/video]
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Williams.

Perkele meikällä tais sekoilla se (tai sitten minä sekoilin) se recordaus koska se ei kuvannu kisan alkua...no ensikerralla sitten.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

^ Laitoitsä mun koosteen tohon vai bugaako mulla muute vaa kaikki? :D Ei siinä, hyvä koostehan se on.

Saatan tulla hypetyksessäni Australian ajamaan kun oon sillon lomalla, mutta muita kisoja en.

Laitoin. :D Hätäpäissäni kopioin ekan Youtube-klipin linkin ja vasta postauksen jälkeen ihmettelin, että mitäs helvettiä tuossa Williams tekee? :D Musiikit oli hyvät, muuhun en kommentoi. Ja enpäs tuota tallipaikkaasi sitten jaakaan muille, kerta jonkun kisan tuletkin vielä ajamaan.

Joo, tuo meidän osuma oli aika lailla täysin samanlainen kun bahrainissa jolloin simonkanssa osuttiin, silloin minä en saanut mitään rangaistusta joten ei kenellekkään nyt kuuluisi jaella niitä.

Ja tuosta pääsuoran tilanteesta olen kyllä samaa mieltä sun kanssa, meni jo verstappenmaiseksi liikkeeksi. Tosin säännöissähän ei lue ettei suoralla saisi linjaa vaihdella, sääntö menee niin että jarrutusalueella saa vaihtaa linjaa 1 kerran. Suoralta saa tietenkin käydä hakemassa kuminpalasia niin paljon kun tykkää, ja sateella saa hakea tottakai parempaa linjaa, sitä ei ole säännöissä kielletty. Tuo nyt ehkä meni vähän yli kun laidasta laitaan tuolla lailla meni, mutta kuitenkin.
Yritän saada varsinkin nuo sivuttaisliikkeet pois sillon kun joku on lähellä takana, mutta puolustan kuitenkin sijoitusta jatkossakin. Tällä kertaa meni vähän yli joten voin ottaa vaikka qualikiellon seuraavaan kisaan ja mennään sitten samalla linjalla vastaavissa tapauksissa jatkossakin.

Jos puhutaan oikeista F1-säännöistä, niin minun ymmärrykseni mukaan se käsittää sen koko suoran (tai radasta riippuen ainakin valtaosan siitä). Jarrutusalueella useampi linjanvaihto on alustavasti jo vallan mahdoton urakka, kun jarruttaessa pitäisi S-kuviota tehdä. F1:n omilla sivuilla asiasta puhutaan näin:

More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.

Mutta sijoitusta saa ja pitääkin puolustaa jatkossakin. Qualikieltoa ainakaan minä en sinulle määräile, koska ei me tästä mitään suoraa linjanvetoa olla ikinä tehty. Minun puolesta toimikoot siis esimerkkinä ja jatkossa vastaavanlaisista tekijää rangaistaan.

Pitää palata äkkiä tehtaalle, kun autokin ehdittiin viedä jo alta :p Bakussa tuskin setupit vaikuttaa niin että kauheasti haittaisi, mutta sen jälkeen katellaan taas kisa kerrallaan. #46isback

Olis muuten fiksumpaa olla jakamatta poissaolijoiden talleja muille, jos kerran vakipaikkoja on tarjolla. Ei nyt sillä että tästä hermostuisin, mutta menee tallipinnat oudoiksi turhaan.

Hyvä homma, että olet takaisin remmissä ensi viikolla. CokeFIN vakuuttaisi ajan saatossa pian Red Bullin johdon, että tallipaikka energiajuomajätin riveissä vietäisiin sulta kokonaan. ;)

Tuosta poissaolijoiden talleista lopuksi sen verran, että alustavana ajatuksena minulla oli lisätä jännitystä tallikamppailuun, koska olisi ollut edelleen yhdeksän täyttä tallia, eikä yhtään yhden miehen tallia. Mutta kun Kiraih meinaakin vielä ajella niin silloin en paikkaa muille luovuta.


Menee nyt hyvin ristiin, mutta ei tuo Williams nyt kuitenkaan ollut vaihtoehtona kun Kiraih perui koko loppukauden poissaolonsa. :D

E: Ja laitetaas sitten kuitenkin Williamsille. :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Joo, tuo meidän osuma oli aika lailla täysin samanlainen kun bahrainissa jolloin simonkanssa osuttiin, silloin minä en saanut mitään rangaistusta joten ei kenellekkään nyt kuuluisi jaella niitä.
Niin olishan se aika tyly jos saisit vielä penaltin spinnin lisäks :D. Kyllähän tuo Bahrainin suoritus olisi penaltin arvonen ollu, mutta en luonnollisestikaan sitä vaadi kun voittajana ajoin maaliin. Eikä sen nyt ole juurikaan väliä. Leikkiähän tämä on.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Laita vaa Coke mun tilalle Williamsille. Voin ajella Australiassa Manorilla ilman että mun pojoja tarvii merkitä millekkään tiimille tai itelleni pistetaulukkoon. Kun en oo täysin varma tuunko ajamaan niin voin olla vieraileva kuski sen kisan jos tuun paikalle.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Laita vaa Coke mun tilalle Williamsille. Voin ajella Australiassa Manorilla ilman että mun pojoja tarvii merkitä millekkään tiimille tai itelleni pistetaulukkoon. Kun en oo täysin varma tuunko ajamaan niin voin olla vieraileva kuski sen kisan jos tuun paikalle.

As you say, sir.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Hyvä homma, että olet takaisin remmissä ensi viikolla. CokeFIN vakuuttaisi ajan saatossa pian Red Bullin johdon, että tallipaikka energiajuomajätin riveissä vietäisiin sulta kokonaan. ;)

Sulla ei oo Red Bullin kuskipolitiikka hallussa. Tulokkaat laitetaan Toro Rossolle -> pihalle sarjasta -> uudet tulokkaat -> pihalle... Vain minun ja Salmingin kaltaiset huippulupaukset voivat nousta päätalliin ja pysyä siellä.

En ollut tosissani kehuessani itseäni lupaukseksi
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

https://youtu.be/TNN3QfPtrCM
40% koosteesta on näytettä siitä että käytin defaultteja :D

Aika-ajoissa oli tiukkaa. Jokaisella kierroksella kolmossektorilla pystyin parantaa aikaa 0,2 sekuntia jolla nousin aina pari sijaa ylöspäin. Lopulta olin neljäs joka oli auton tuntumaan nähden hyvä sijoitus.
Yksinäinen kisa. Taktiikka oli S-M-M. Mediumeilla sai tosissaan säästää ja ajaa nopeet mutkat ilman kaasua. Yllätyin ettei takana olevat päässeet imuun kun ajoin kuitenkin madellen. Siellä oli tosin letka ja ohittelivat varmaan toisiaan tai hekin säästelivät renkaita?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Niin olishan se aika tyly jos saisit vielä penaltin spinnin lisäks :D. Kyllähän tuo Bahrainin suoritus olisi penaltin arvonen ollu, mutta en luonnollisestikaan sitä vaadi kun voittajana ajoin maaliin. Eikä sen nyt ole juurikaan väliä. Leikkiähän tämä on.

Tästä on pakko olla täysin eri mieltä :D siitä en olisi ottanut edes rankkua vastaan, enkä tästäkään. Tässähän mulle kävi täysin samanlailla kun sulle bahrainissa joten ihmettelen aika paljon sun väitettä. Katoppa videot uudestaan siltä kantilta että ajaisit mun autoa ja mä ajaisin sun autoa, sen jälkeen voit verrata tähän espanjan tapahtumaan. Oli miten oli leikkiähän tämä vaan tosiaan on.

Ja otan sen qualikiellon kuitenkin ens kisaan niin saa tuosta mun ja viltzun välisestä pääsuoran tilanteesta omantunnontuskat pois :D
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Tästä on pakko olla täysin eri mieltä :D siitä en olisi ottanut edes rankkua vastaan, enkä tästäkään. Tässähän mulle kävi täysin samanlailla kun sulle bahrainissa joten ihmettelen aika paljon sun väitettä. Katoppa videot uudestaan siltä kantilta että ajaisit mun autoa ja mä ajaisin sun autoa, sen jälkeen voit verrata tähän espanjan tapahtumaan. Oli miten oli leikkiähän tämä vaan tosiaan on.
Onhan se niin, että jos ajaa rintarinnan ja tekeekin autostaan yhtäkkiä reilusti leveämmän tekemällä ajovirheen niin on syyllinen kolariin, jos sellainen tapahtuu. Molemmissa tilanteissa sulla lähti auto hieman lapasesta. Lopputulos oli vaan eri, koska bahrainissa ajoit puolen autonmittaa edellä ja espanjassa taas takana. Kiitos CM:n fysiiikoiden. Eikä ole kyse siitä, etteikö mää ja Viltsu olis antanu reilusti tilaa.

Pidetään se auto hallinnassa jatkossa ;). Rintarinnan on vaan pakko olla hieman varovaisempi. Ite myönnän tehneeni samanlaisen virheen ekassa Venäjän kisassa rantalalle. Ulostulossa rintarinnan, mutta mokaan pahasti kiihdytyksessä ja kiilaan kaverin ulos rajoista.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Kisa: [video=youtube_share;lIBOeR7W3bU]https://youtu.be/lIBOeR7W3bU?t=1687[/video]

Ei tällä kertaa tallentanu pleikkari videota, joten linkkailen noi muutamat tilanteet tohon striimiin.

Treenit jäi vähiin, mut hyvin riitti vauhti aika-ajoissa, peräti toiseks. Kisa sitten oli melkonen tuskien taival. Perässä ei mitään pitoo, niin sai varoo koko kisan ettei spinnaa. Arvelin ettei vauhti riitä muuten, niin päätin koittaa yhtä stoppia. Sen verran testasin noita kovia, että säästämällä pystyy ajamaan reilut 20 kierrosta, niin voi lähtee pehmeillä.

Pakko sannoo, että aika kommee startti Force Indialta :cool:. Eka mutkaan tullessa Simo joutu sen verran sisälle, että Viltzu pääs ohittammaan meiät molemmat ulkokautta. Toisen kierroksen lopulla spinnasin sitten seinään ja hävisin pari sijaa. Muutama kierros myöhemmin Storkki ohittaa sisäkautta, mutta valuu sen verran levveeks että jouvun väistämään. Väistän kuitenkii liikaa, ja ajaudun hiekalle. Tämä meni ihan omaan piikkiin, Storkki jätti kyllä tarpeeks tilaa, ite vaan tein liian ison väistöliikkeen. Siitä putosin sitten monta sijaa lissää. Tän jälkeen hienoo kisaa Coken kanssa, ja lopulta ohi. Stopilla otin sitten kovat renkaat ja jäin oottelemmaan turva-autoo, kun putosin toisiks viimeseks.

Aikani ajelin yksikseni, kunnes saatiin vähän vääntöö Kiraihin kanssa. Kerran Kiraih jo pääs hetkeks ohi, mutta teki virheen. Toisella kerralla sitten hienolla liikkeellä sain lopulta piettyä sijani. Sitten ajelin taas yksin, kunnes lopussa ensin Storkki ja sitten Redspeed tuli pehmeillä renkailla ohi. Näytti jo että voisin saaha ne vielä kiinni, mutta taas perä irti ja Suomi-Rampa pääs ohi. Tiukkaa vääntöö Rampan kanssa oikeestaan koko toiseks viimenen kierros, mutta pääsin ohi ja sain piettyä. Viimesellä kierroksella sain vielä ihan loppuun kuluneilla renkailla aika paljon Storkkia kiinni, mutta en tarpeeks.

Otin striimin loppuun noita kierrosaikoja ylös tuolta peräpäästä lähtien, kun Simo ottaa kärestä, jos joku niitä haluaa tutkailla.


Tosin säännöissähän ei lue ettei suoralla saisi linjaa vaihdella, sääntö menee niin että jarrutusalueella saa vaihtaa linjaa 1 kerran.
Ei vaan säännöissä nimenomaan sanotaan, että vaan kerran saa vaihtaa linjaa. Lisäks ennen jarrutusta saa siirtyä takasin ajolinjalle, mutta ulkopuolelle pittää jättää auton leveys tilaa. ja viimevuonna tarkennettiin kesken kauden, että jarrutusalueella ei saa vaihtaa linjaa ollenkaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ei vaan säännöissä nimenomaan sanotaan, että vaan kerran saa vaihtaa linjaa. Lisäks ennen jarrutusta saa siirtyä takasin ajolinjalle, mutta ulkopuolelle pittää jättää auton leveys tilaa. ja viimevuonna tarkennettiin kesken kauden, että jarrutusalueella ei saa vaihtaa linjaa ollenkaan.

Näinhän se tais ollakkin, siis jos toinen auto on lähellä. Arvioin etisyyden viltzuun tällä kertaa väärin. Mut eipä verstappenkaan hirveästi rankkua saanut, saa nähdä mikä on linja tulevalle kaudelle. Ja myönnän tosiaan virheeni ja otan sen qualikiellon niin on kaikilla hyvä mieli, enpä mäkään tykkäis jos joku vaihtelis linjaa tuolla tavalla mun nokan edessä. Otan tästä opikseni ja yritän ajella kiltisti jatkossa.

E: mun pitää varmaa ens kerralla ottaa sääntökirja käteen ennenkun alan kommentoimaan mitään :D menee muuten kuitenkin pieleen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom