Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vvvili
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: PS4 KFIN F1 2016 [KAUSI 5]

Ei Senaattorin tarvitse pelätä, että menettää Red Bullin paikan jollekkin Kokikselle! Oli sen verran heikot näytöt Barcelonassa, että Helmut Marko näytti vain ovea kisan jälkeen! PS: Williamsilla saa ilmaset Martinit :cool:

Oli kyllä positiivista nähdä tän sarjan taso, aika-ajoissa sain tosissaan puristaa ja kilpailussakin melkein koko aja. Harmi ku Hardit oli semmosta skeidaa (ainakin mulla) että kisasta ei sitten tullu mitään kerrottavaa. Ja ainiin, Thuto. Oli joo hyvät väännöt siinä pari kierrosta sun kanssa. Näitä lisää! :)

Ei Senaattorin tarvitse pelätä, että menettää Red Bullin paikan jollekkin Kokikselle! Oli sen verran heikot näytöt Barcelonassa, että Helmut Marko näytti vain ovea kisan jälkeen! PS: Williamsilla saa ilmaset Martinit :cool:

Oli kyllä positiivista nähdä tän sarjan taso, aika-ajoissa sain tosissaan puristaa ja kilpailussakin melkein koko aja. Harmi ku Hardit oli semmosta skeidaa (ainakin mulla) että kisasta ei sitten tullu mitään kerrottavaa. Ja ainiin, Thuto. Oli joo hyvät väännöt siinä pari kierrosta sun kanssa. Näitä lisää! :)

Sarjan taso on noussut viime vuodesta tosi paljon. Harmi vaan että ite oon jääny vanhalle tasolleni. Ehkä sitä ei enää vanhana opi uusia juttuja. :D

Näinhän se tais ollakkin, siis jos toinen auto on lähellä. Arvioin etisyyden viltzuun tällä kertaa väärin. Mut eipä verstappenkaan hirveästi rankkua saanut, saa nähdä mikä on linja tulevalle kaudelle. Ja myönnän tosiaan virheeni ja otan sen qualikiellon niin on kaikilla hyvä mieli, enpä mäkään tykkäis jos joku vaihtelis linjaa tuolla tavalla mun nokan edessä. Otan tästä opikseni ja yritän ajella kiltisti jatkossa.

E: mun pitää varmaa ens kerralla ottaa sääntökirja käteen ennenkun alan kommentoimaan mitään :D menee muuten kuitenkin pieleen.
No ei tosta nyt rankkua tarvii ottaa. Ei täällä ihan koko sääntökirjaa tarvii ulkoo osata. Jatkossa sitten rangaistuksia,jos joku vielä tekee, niinku Viltzu sano.

No ei tosta nyt rankkua tarvii ottaa. Ei täällä ihan koko sääntökirjaa tarvii ulkoo osata. Jatkossa sitten rangaistuksia,jos joku vielä tekee, niinku Viltzu sano.

Ei tietenkään tarvitse, mutta noloahan se on väittää jotain vaikka ei asiasta mitään tiedä, tai luulee vain tietävänsä:D Otan nyt ton rankun kuitenkin ihan ennakkotapauksena.

Ihan hyvän startin sain kisaan, mutta menin sitten ekalla kierroksella vähän leveäks kolmosmutkan ja radalle palatessani osuin epäonnekseni junddun takarenkaaseen ja lensin seinään rikkoen puolet siivestäni. Ihmeen pienestä osumasta lensin kuin leppäkeihäs keräilemään itseäni hiekalle. Osuma näkyy muuten storkin videosta about 5:45 kohdasta, kun en itse jaksa kuvata. :D Vauhti oli suht surkeaa koko kisan ja rangaistuksia tuli otettua tarpeeksi, että ne mut pisteiltä pudottivat. Ekalla stintillä taisin vielä muistaakseni kolaroida redspeedin (?) kylkeen ja spinnasin pudoten jälleen sijoja. En yhtään saa nautintoa tästä ABSi kiellosta.

Kisan pari vikaa kiekkaa oli hyvät väännöt thuton ja zeizein kanssa. Nämä piristivät paljon. :)

Ihan ok kisa mutta olis voinnu mennä paljon paremminkin :-)
Startissa redspeed spinnasi ja osui muhun siinä meni paljon aikaa hukkaan ja etusiipikin sai osumaa.
Mut muiden rangaistuksien takia nuosin pistesijoille

https://youtu.be/FJPJquul_aE

Ihan ok kisa mutta olis voinnu mennä paljon paremminkin :-)
Startissa redspeed spinnasi ja osui muhun siinä meni paljon aikaa hukkaan ja etusiipikin sai osumaa.
Mut muiden rangaistuksien takia nuosin pistesijoille

https://youtu.be/FJPJquul_aE

Käytä vaan rohkeesti kaikki bensat kisan aikana. Tuossa kun ajelee koko ajan turhan raskaalla autolla menettää jo itsessään joka kierros kymmenyksiä + jos olis ajanu 20 kiekkaa richillä, niin hyötyis joka kierros muutaman kympän lisää. Arviolta 10-15sek huononee loppuaika tuommosella bensastrategialla.

Tai jos tykkää standardilla ajella, niin joku 40 litraa riittää Espanjassa starttiin. Ite ajoin kevyellä taktiikalla tällä kertaa. Laitoin 41,9 litraa starttiin. Käytin richiä vaan pääsuoralla. Lopussa vähän säästelin leanilla, että sai ajettua kaks vikaa kiekkaa richillä yrittäen omaa nopeinta kiekkaa.

Idea on kuitenkin se, että lopussa ei olisi ylimääräistä bensaa, lähti sitten millä bensoilla tahansa kisaan.

Käytä vaan rohkeesti kaikki bensat kisan aikana. Tuossa kun ajelee koko ajan turhan raskaalla autolla menettää jo itsessään joka kierros kymmenyksiä + jos olis ajanu 20 kiekkaa richillä, niin hyötyis joka kierros muutaman kympän lisää. Arviolta 10-15sek huononee loppuaika tuommosella bensastrategialla.

Tai jos tykkää standardilla ajella, niin joku 40 litraa riittää Espanjassa starttiin. Ite ajoin kevyellä taktiikalla tällä kertaa. Laitoin 41,9 litraa starttiin. Käytin richiä vaan pääsuoralla. Lopussa vähän säästelin leanilla, että sai ajettua kaks vikaa kiekkaa richillä yrittäen omaa nopeinta kiekkaa.

Idea on kuitenkin se, että lopussa ei olisi ylimääräistä bensaa, lähti sitten millä bensoilla tahansa kisaan.
Juu mul on aina ollu vaikeuksia kun en tiedä miten paljon menee niin en viitsi vähentää sitä, kisassa ajaan standardilla koska en halua juotua viimeiset kierrokset leanilla ;-)
Mut ihan hyvä neuvo, mun pitää vähän enemmän kattoo sitä kulutusta

Juu mul on aina ollu vaikeuksia kun en tiedä miten paljon menee niin en viitsi vähentää sitä, kisassa ajaan standardilla koska en halua juotua viimeiset kierrokset leanilla ;-)
Mut ihan hyvä neuvo, mun pitää vähän enemmän kattoo sitä kulutusta

Jos on aikaa niin kannattaa ajella vaikka pari kierrosta quick racessa ja katsoa, paljonko bensamäärä muuttuu standardilla ajaessa kierroksen aikana. Standard kuitenkin "säästää" bensaa, joten leanille ei joudu, vaikka käyttäisi ajoittain richiäkin.

Itse teen monesti tuon mainitsemani tempun. Katson quick racen alkaessa, että "ok, nyt on +1,1 kierrosta bensaa" ja esim. neljän kierroksen jälkeen katson, että "nyt on +1,7. +0,6 kierrosta neljässä kierroksessa, eli +0,15 per kierros." Samaa taktiikkaa voi sitten halutessaan toteuttaa myös koko ajan richillä/leanilla ajaessa.

Mutta leanilla ei tässä pelissä joudu ajamaan kuin silloin, jos lähtee pahasti "alitankattuna" kisaan. Itse lähtenyt monesti (pelin mukaan) liian pienellä bensakuormalla ja ajellut standardilla koko kisan. Tuossa sinun koosteessakin sulla on +1,95 kierrosta 5.kierroksella ja maalissa +4,2 kierrosta, vaikka et ilmeisesti käyttänyt leania missään vaiheessa?

Jos on aikaa niin kannattaa ajella vaikka pari kierrosta quick racessa ja katsoa, paljonko bensamäärä muuttuu standardilla ajaessa kierroksen aikana. Standard kuitenkin "säästää" bensaa, joten leanille ei joudu, vaikka käyttäisi ajoittain richiäkin.

Itse teen monesti tuon mainitsemani tempun. Katson quick racen alkaessa, että "ok, nyt on +1,1 kierrosta bensaa" ja esim. neljän kierroksen jälkeen katson, että "nyt on +1,7. +0,6 kierrosta neljässä kierroksessa, eli +0,15 per kierros." Samaa taktiikkaa voi sitten halutessaan toteuttaa myös koko ajan richillä/leanilla ajaessa.

Mutta leanilla ei tässä pelissä joudu ajamaan kuin silloin, jos lähtee pahasti "alitankattuna" kisaan. Itse lähtenyt monesti (pelin mukaan) liian pienellä bensakuormalla ja ajellut standardilla koko kisan. Tuossa sinun koosteessakin sulla on +1,95 kierrosta 5.kierroksella ja maalissa +4,2 kierrosta, vaikka et ilmeisesti käyttänyt leania missään vaiheessa?

OK pitää kokeilla [emoji3] en käyttänyt leania ollenkaan richiä käytin loppukierrokset sekä suorilla , ihmeen paljon richillä voi näköjään ajaa jos ei säätää bensamääriä ollenkaan

Ite lähen aina kisaan -2 kierrosta bensalla. Yleensä saa kisan puolivälin jälkeen jo richin taas kääntää päälle.

En oo jaksanu testailla mikä vaikutus on rengaskulumaan näillä. Kuluttaakohan rich enemmän renkaita ku standardi?

Ite lähen aina kisaan -2 kierrosta bensalla. Yleensä saa kisan puolivälin jälkeen jo richin taas kääntää päälle.

En oo jaksanu testailla mikä vaikutus on rengaskulumaan näillä. Kuluttaakohan rich enemmän renkaita ku standardi?

Kyllä sen pitäisi vaikuttaa rengaskulumaan, en oo kyllä testannu.

Kyllä sen pitäisi vaikuttaa rengaskulumaan, en oo kyllä testannu.
Riippuu vissiin aika paljon radasta ja setupista. Testasin Espanjaa edeltävänä iltana kaks kisamittaa, niin standardilla kulu renkaat enemmän kuin richillä, mikä oli todella kummallista. Yleensä kyllä rich kuluttanu enemmän, mutta en oo niin hirveesti testannu kun yleensä lähen aina rich-taktiikalla, enkä edes testaa standardia. Espanja on kuitenkin niin syheröinen ja vaan yks ohituspaikka, niin aattelin ettei standardilla menetä liikaa aikaa. Hyvä paikka reenailla mixin vaihtoa kesken kierroksen, mitä tähän asti vältelly. Vähän myös vaikutti se, että lähdössä kaikki ympärillä olevat kuskit oli pehmeemmällä renkaalla, niin mukavampi lähteä kevyellä, niin ei jää heidän jalkoihin pahasti.

Kisavideo(startti ajassa 28:13):

[video=youtube_share;1Y8tpbPFIb0]https://youtu.be/1Y8tpbPFIb0?t=28m13s[/video]

No siis mix 3lla tulee enemmän wheelspinniä, joten luulisi sen kuluttavan enemmän...mutta tiedä sitten tosta miten Codemasters on sen toteuttanut. :D

Aika-ajoissa lopussa nopein kierros alkoi lupaavasti, mutta päättyi spinniin, joten päätin jättää ajamatta. P11 ja mediumeilla matkaan.

Toisessa mutkassa haamu spinnautti minut jännästi seinään ja sitten siipi menikin heti keltaiselle. 10. kierroksella VSC:n päättymisen jälkeen jäämies juuttui kiinni ja siitä ajauduin seinään ja siipi meni entistä huonompaan kuntoon. Seuraavalla kierroksella jrantala tuli ohi, mutta pääsin hyökkäämään toiseen mutkaan paremman ulostulon turvin. Jarrutus karkasi sen verran käsistä, että jarrut menivät lukkoon ja jrantala taisi törmätä meikäläiseen ja seinään ohuesti. Pahoittelut siitä. Pääsuoralla päästin sitten jrantalan suosiolla ohitse enkä enää lähtenyt hyökkäämään uudestaan. Kierroksella 13 varikolle vaihtamaan softit, kuten olin suunnitellut. Sen jälkeen yksinajelua, kunnes kierroksella 18 jarrut taas lukkoon ja koko roska seinään.

Kiitoksia kilpailusta. Turhauttavan vaikeaa oli ja melko pitkälti yksinajelua, kun vauhti ei riittänyt mihinkään. Alla vielä lyhyt kooste. Simolle onnittelut voitosta ja Senaattorille podiumista.

[video=youtube;3aMoq00z0d0]https://www.youtube.com/watch?v=3aMoq00z0d0[/video]

Ei se ihan kaikista ideaalein kisapäivä tämä. Ensiksi JBTroll ei pääse ollenkaan kisaan mukaan syystä X ja sitten lagin takia luultavasti kakkossija valui itseltä viemäriin. Tuo keskeytystilanne on kyllä täysin absurdi. :D
Enempää en jaksa tällä kertaa raapustella. Alla oma kooste, josta näkyy tärkeimmät ja turhimmat tapahtumat.

[video=youtube;i8L3CfbgULg]https://www.youtube.com/watch?v=i8L3CfbgULg[/video]

Alla vielä lyhyt kooste.

Lagia oli näköjään vähän muuallakin. Tuossa mun koosteessa tuo VSC-tilanne iceman92kimin kanssa näyttää nimittäin ihan erilaiselta. Koko tilanne ei koosteessa näy (striimissä näkyy, kunhan se Youtubeen "latautuisi"), mutta mulla ajoit leveäksi nelosmutkan ja iceman92kimi meni siinä jo ohi. Mun "ohitus" näkyykin sitten jo koosteessa.

Tässä tirehtöörin tornista kisa:
[video=youtube;oQhxDjNJIvQ]https://www.youtube.com/watch?v=oQhxDjNJIvQ[/video]

Pahoittelen, sähelsin startissa nauhoituksen kanssa ja iha kuumin lähtö jäi välistä. Yritin parhaani mukaan taltioida parhaat hetket, mutta suht rajallisesti pysty seuraan mitä missäkin tapahtuu :D Mutta tässä kisan parhaat mitä sain talteen. Kruununa toki Viltzun ilmalennot.

Tässä tirehtöörin tornista kisa:

Kiitoksia tästä, komean näköistä! CM:lle pakko antaa kyllä plussat noista broadcast-kameroista, ovat hyvin samanlaisia kuin IRL. Vielä kun saisi itse valkata, mitä niistä "TV-kuvakulmista" käyttää. Nuo "helikopterikuvat" ovat nimittäin vielä 100x komeampia kuin mitkään muut. :D

Meikä sekoili sitten huolella, päästin jostain syystä vahingossa kytkimen startissa kun oli jo kierroksia reippaasti ja auto tietenkin liikahti eteenpöin ja saub läpiajorangaistuksen. En kuiteskaan viittiny lähteä ennen muita vaa ootin valoja normaalisti. Lähtö oli siisti, mutta ennen toista mutkaa joku McLaren ainakin kolaroi mun eessä ja te sitten hienosti lensitte mua päi ja multa lähti siivestä palanen. No ei siinä mitään, mutta kun yritin mennä kärsimään mun rangaistusta niin peli päätti että vaihdetaanki renkaat ja etusiipi normaalisti eikä hoideta sitä rankkua alta vaikka näin mä suunittelin...

Siinä sitten kun kävin vielä rangaistuksen kärsimässä niin sen jälkeen köröttelin yksin koko kisan ja yritin välttää seiniä. Aina vähän väliä kuiteskin osuin seiniin, ja Willimsin siiven palasia lenteli ympäri Bakun kaduilla. Loppujen lopuksi sitten yhdessä nopeassa vasemmalle kääntyvässä mutkassa osuin ulkoseinään joka rikkoi mun takarenkaan (huom. kumin vaan) ja yritin hiljentää mun vauhtia ja mennä nätisti varikolle mutta seuraavaan mutkaan mentäessä autoni vain liukui seinää päi ja Williamsin auto jäi siihen. Oli kyllä paska kisa :D

Leivon tästä varmaan tästä jonkun köyhän koosteen.

Ylös Bottom