Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

HUOMIO!
Kysely koskien ensi kauden sarjajakoa.

Mikäli tulevalle kaudelle jaettaisiin sarjat ajoavuton-sarjaan/ajoapu-sarjaan, kummassa sarjassa ajaisit?

Äänestys toimii seuraavasti:
Mikäli ajaisit mielummin ajoavuton-sarjassa laitat KFIN F1 YP käyttäjälle yksityisviestillä numeron 1.
Mikäli ajaisit mielummin ajoapu-sarjassa laitat KFIN F1 YP käyttäjälle yksityisviestillä numeron 2.

(Ajoavuton sarjalla tarkoitetaan sarjaa, jossa yksikään pelistä löytyvä ajoapu ei saa olla päällä. Ajoapu sarjassa mennään samoilla säännöillä kuin nykyisinkin.)

Äänestysaika alkaa nyt ja päättyy sunnuntaina 22.10.2017 klo. 18:00.

Huomioon otetaan ainoastaan äänet jotka on lähetetty yksityisviestillä KFIN F1 YP käyttäjälle otsikolla sarjajako ja noudattamalla yllä olevia ohjeita. Eli äänestys toimii käytännössä samalla tavalla kun tutkintapyyntöä laadittaessa. Mitään selityksia ei haluta vaan pelkästään numero 1 tai 2. Huomioon otetaan lisäksi ainoastaan äänet jotka ovat tulleet tällä hetkellä sarjoissa mukana olevilta kuljettajilta.

Jokaisen kannattaa ja pitää äänestää
sillä jokainen ääni on ratkaisevassa roolissa ensi kauden sarjajakoa ajatellen. Jos ei äänestä niin on turha valitella jatkossa.

Tarkennuksena vielä että tämä on pelkästään mielipidekysely, eli mitään päätöksiä tulevasta sarjajaosta ei ole vielä tehty.
2, koska jouluna uusi ratti niin silloin ehkä 1 (eli 2)

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Jaan mielipiteeni vielä tuohon jatkoon sarjajaoissa. Avuttomat ja avulliset on ok, mutta kannattaa huomioida osallistumismäärä sitten että on järkevä jos siihen lähdetään. Mieluummin toivoisin avutonta sarjaa ihan erikseen jos sitä haluaa avuttomat ajella. Oletan että intressi ajoavuttomaan sarjaan tulee niiltä, ketkä näitä ei käytä. Näistä suurin osa toki on YP:n jäseniä, joten vähän veikkaan että tämmöinen sarjajako on tuloillaan.

Itse pohdiskeltuani suosisin tuota mitä aiemmin ainahi Moneygun ja Samadhikin kirjasi. Eli enemmän on kilpailuhenkisyyttä ja nostetta alemmassa sarjassa, jos on nousumahdollisuus ykköseen. Mutta 5 kisan sarjat on turhan lyhyitä tähän, joten ehkä voisi viimein miettiä pidempiä sarjoja? Ehkä 10 kisaa tai jotain. Tämäkin pohdittavaksi YP:lle.

Itse en äänestä kummassa sarjassa ajan. Voin tarvittaessa opetella ajamaan ilmankin apuja, mutta en uskalla vielä sanoa kumpaan lähtisin mukaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Joo.. 5 kisan pituus ovat aika lyhyitä.. voisi olla pitempiä.. kuten Kirai sanoikin!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Joo.. 5 kisan pituus ovat aika lyhyitä.. voisi olla pitempiä.. kuten Kirai sanoikin!

Idea noissa lyhyissä kausissa on se että nousuja ja laskuja tulee usein ettei nopeiden kuskien tarvi olla ns. väärässä lohkossa liian kauaa. Samaten jos sattuu tippumaan niin on motivaatiota ajaa kun taas 5 kisan päästä on uudet nousut. Samaten ei tarvi jumittaa samassa tallissa ikuisuuksia. 20 meni myös sopivasti tasan neljälle kaudelle. Viime pelillä nähtiin että 7 kisan kaudet tuntu olevan liian pitkiä joidenkin motivaatiolle. Kausien aluissa on aina hyvä pöhinä ja uusien helppo tulla mukaan.

Itsekin olen edelleen ylemmän ja alemman sarjan kannalla.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Voi olla että multa jää tän viikon kisa välistä, tuun kuitenkin jos kerkeen niin laittakaahan kutsua joka tapauksessa.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

RACE CONTROL


#1 Thuton loppuaikaan lisätään 5 sekuntia, koska peli ei huomioinut hänen rangaistustaan lopputuloksissa. Tämä pudottaa Thuton sijoitusta yhdellä pykälällä.

Muut ilmoitetut tilanteet eivät aiheuta toimenpiteitä.


-Senaattori
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Sijat 11-20 sais kanssa uudenlaista intoa kisaan jos tarttis päästä/pysyä esim 15 joukossa että paikka ykkössarjassa säilyy..ongelmana toki sitten ehkä että jos joku tosi nopea keskeyttää ja joutuisi putoamisuhan alle niin mitäs sitten. Mun mielestä ois mielenkiintoa lisäävää jos esim sijat 1-10 saa automaattisen paikan seuraavaan ykkössarjan kisaan ja loput karsii paikasta kakkossarjan nopeimpien kanssa. Myös jos joku ei pääse seuraavaan kisaan top10 ni sais sinne tilalle jonkun ja full gridin. Tässäkin tosin ongelmana sitten että miten paljon kokonaisuudessaan kuskeja on, että riittääkö ajajia enään tarpeeksi pitämään yllä niiden mielenkiintoa jotka kakkossarjassa saavat ajella vakituisesti/semmin. Käytännössä varmaan ei kuitenkaan nyt toimi kun ei tarpeeksi sitten ajajia. Itse ainakin pitäisin mieluusti pitkänkaavan linjasta, jossa kaikki pelin radat ajettaisiin kauden aikana, vaikka mulle nyt on ihan sama sille että saisko kisoista pisteitä ollenkaan vaikka toki kilpailussa aina parhaan tuloksen yrittäisin. Ei noi pisteet tai niiden laskutapa ainakaan mulle lisää yhtään mielenkiintoa. Ja jos vaikka Malesia on jo ajettu edellisellä kaudella niin jos joku liittyy mukaan ni ei se kuitenkaan pääse ajamaan Malesiaan ennen kun muut jäljellä olevat radat 5 kisan kaudesta on ajettu. Eli iha yhtä helppo mun mielestä hyppää mukaan oli pistelaskujärjestelmä miten tahansa :)

Joku poffi kaavakin vois olla mielenkiintoinen ja sais taistelemaan jämäsijoista. Esim sija 11 ykkösestä ajaisi sija 10 vastaan kakkossarjasta..sija12 ykkössarjasta vs. Sija9 kakkssarjasta jne. :)

Tai sit vaa 10 nopeinta kuskia 1.sarja ja top11-20 ajais 2.sarjaa ja top21-30 3.sarjaa
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Tässäpä kaksi senttiäni Espanjan kisahuuruista. En tiedä onko uusintalähtö vielä kesken, mutta hieman palautetta napinaa tästä.

Eli alunperinkin tämä ylimääräinen pelaaja oli mukana jo aika-ajon aikana, tästä SJ laittoi viestiä, joten en ymmärrä miksi ei jo silloin otettu uusintastarttia. Startissa tämä kaveri oli mukana ja jäi perääni. Alussa hän tuli softeilla perääni ja ohitteli minua ja tämän vuoksi jäin muusta ryhmästä. Lopulta hän osui takapyörääni ja spinnasi, ja sain ajella sitten rauhassa.

Kisan aikana porukka lakosi edeltä, ja monen ohitse pääsin taktiikan turvin kun tein yhden stopin vähemmän. Alun kolaroijat olivat myös takanani ja olin saamassa hyvin pisteitä. 7-8 kierrosta ennen maalia olin sijalla 6. Viltzun perässä ja sain pidettyä eron hyvin tasaisena, välillä jopa kiinni saaden. Sitten Thuton keskeytyksen myötä otettiin kai uusiksi. En tiedä mitä tarkalleen kävi, ilmeisesti tämä ulkomaan sankari blockaili muitakin ja töhöili. Simo oli kans pudonnut taakseni ja jrantala, joka oli takanani, jäi ilmeisesti blockailun uhriksi.

Ymmärrän täysin että startti saatetaan ottaa tämmöisessä tilanteessa uusiksi, koska pelin pitää olla reilua kaikille. Nyt kuitenkin itse tästä johtuen menetin kauden ainoat pistemahikseni ja suht vaikeasti järjestin itseni mukaan kisailemaan. Uusintaa en välttämättä olisi loppuun ehtinyt ajaa. Muutenkin ajatus siitä, että muut saavat virheensä anteeksi ja menetän ajamani ja saamani sijat sen vuoksi ei oikein napannut. Myöskin starttiin tuli mukaan ne, jotka keskeyttivät tai eivät startanneet alunperinkään kisaan.

Hienoa että saadaan porukkaa viivalle, mutta jäi vähän paska maku menettämistäni pisteistä. Ja jäi fiilis että tuhlasin vain aikaani olemalla kisassa mukana.

Joten aika älytöntä ettei voitu alussa jo reagoida siihen ylimääräiseen tyyppiin. Myöskin muiden paikalle pyörähtäneiden haamut ihmetyttivät. Tässä ollaan virallista ja hyvää liigaa ylläpitoineen, mutta silti tämmöistä ilmenee. Näistä sitten opiksi tuleviin.

Voisin tehdä tutkintapyynnön koko kisasta. :cool:
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

[video=youtube;0X1BXxUHwl8]https://www.youtube.com/watch?v=0X1BXxUHwl8[/video]

Kausi päätty omalta osalta hyvin parin viime kisan epäonnistumisten jälkeen ja kauden paras sijoituskin tuli. Ehkä siihen osasyynä myös muitten kolaroinnit. Mutta oli muutenkin itselleni kauden mukavin kisa ajaa, oli hyviä vääntöjä kisan aikana muutamien muiden ajajien kanssa. Vähän silti jäi tuo yksi spinni harmittamaan kun lopussa 6. sija ei kuiteskaan niin kauas jäänyt. Kiitos kaikille tästä kaudesta ja onnea oxhoxille mestaruudesta!
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

[video=youtube;pLndh9V1SVc]https://www.youtube.com/watch?v=pLndh9V1SVc[/video]

Siitä omaa koostetta tämän illan koomailuista. Ensimmäisenä kommentoin tuota ensimmäisen kisan pilannutta janaria yleisesti, että itseltäni meni herran olemassaolo lobbyssa kokonaan ohi. Jatkossa ehdottomasti uusiksi, jos joku random eksyy kisoihin mukaan.

Itse kisoista sen verran, että ykköskisassa ihan nätit ohitukset jrantalasta ja Thutosta. Stopin jälkeen jäin jrantalan taakse, joka taas jäi tämän yhden urpon taakse. Kaikkihan tiesi miten lopulta käy ja meikäläinen löytyi seinästä. "Siivenvaihdossa" kävin varikolla, mutta eipä pelin "Auto"-asetus kokenut oranssia siipeä tarpeeksi pahaksi ja tuossa varikkosuoralla en sitä enää saanut muutettua. Olin jo quittimassa, mutta huomasin sopivasti tulevani vanhan ja rakkaan "kilpakumppanini" edelle ja luonne ei antanut periksi sille, että saisi Kiraihin kommentointia kuunnella siitä, miten oli minua korkeammalla Espanjassa. :D Lopulta sitten quit, kun tämä yksi arjen sankari keilasi vielä pari muuta tyyppiä pois.

Kakkoskisassa hyvä lähtö, mutta jrantala piti hienosti ulkolinjalta paikkansa. Super-Jessen meinasin kakkossektorin alussa kolata pidemmällekin, kun lähti vähän auto alta. Ei onneksi tainnut mitään sen vakavampaa käydä. Aika nopeasti tuosta toivuttuani pääsin jrantalasta ohi ja sitten ajattelinkin, että ajelen pitkästi tyhjällä radalla. Saavutin kuitenkin Thutoa pikkuhiljaa, että päätin lähteä kokeilemaan undercutia ja sehän toimikin sitten vallan mainiosti. Loppukisa menikin peilejä vilkuillessa, kun yli sekunnin päähän ei Thuto tainnut missään vaiheessa jäädä. Suoravauhti ei parista yrityksestä huolimatta onneksi riittänyt ja kauden päätöskisassa Ferrarille kaksoisvoitto.

Sääli, että Ferrarilla kaikki uudet osat pistettiin aina toiseen autoon. Vauhdillisestihan me ollaan Simon kanssa tasoissa, mutta kun toinen on ollut ahkerampi selänpesijä tallin johtohenkilöitä kohtaan. :rolleyes: :p Eli Simolle vaan onnea mestaruudesta, aika näytöstyyliin se lopulta tuli kun lähimmät kilpakumppanit olivat monesti kisoista pois.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Täs olis lähtö ,enempää ei ole kun heti kolattiin vittuun [emoji57] kerrankin oli taktiikkaa ja kaikki valmiiks olin jopa ehtinyt harjoitella vähän ennen kisaa , no tämmöinen kisa tällä kertaa

https://youtu.be/To70MCyM3bQ


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Qualissa ihan hyvä kuudes sija. Lähtö joka jäi nauhoittamatta menikö sitten niinkö nykyään on ollu vähän tapana. Siipi paskaksi jonku melkein pysähtyneen perään ja eiku varikolle kierroksella 1! Oli tarkoitus tulla mediumit alle ja uus siipi mutta mitä sitä paskaa. Tuli softit. Niillä ja myöhemmin mediumeilla loppuun. Perus ajelemista, muutama ohitus ja menihän sitä vielä yx siipiki. Toisena pätkänä näkyy. *****, että söi miestä tuommoset mutta rallit jatkuu enskaudella. Jatketaan harjotuksia

https://youtu.be/mZD8yL2GqFk

https://youtu.be/4SD-OsfmFLQ
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Striimi:
[video=youtube_share;-d5nzIONKEY]https://youtu.be/-d5nzIONKEY?t=4710[/video]

Kooste:
[video=youtube;stl_3pjAVOA]https://www.youtube.com/watch?v=stl_3pjAVOA&index=3&list=PL8ThAf1E6Co-kgbFheN74qCdQd5i65rE0[/video]

Olihan taas melkonen sankari meitä viihyttämässä ekassa kisassa. Jotakii positiivista siinäkii, pääsin aika komeesti koko letkasta ohi kerralla ja nousin kuuennelta sijalta toiseks kierroksessa :D. Ei vaan, pahoittelut mun puolesta kaikille, jäi niin vähän aikaa reagoida, kun joku (todennäkösesti tämä ylimääränen henkilö) starttas kisan saman tien. Ois vaan pitäny saman tien quitata ennen starttia. Pakko varmaan jatkossa mennä invite onlyllä. Onko kellään tietoo miten invite only -sessioon pääsee takasin jos tippuu? Auttaako jos mä laitan monta kutsua siinä alussa?

Jos puhutaan ihan asiasta, niin aika-ajot meni hyvin, toinen ruutu vaikka aika ei kovin kummoselta vaikuttanu. Kierros tuntu kuitenkii ihan hyvältä.Tiukkaa sadasosataistoo oli, mutta pääsin sen tasasen nipun ekaks.

Ihan hyvän lähön sain viivasta, mutta en päässy haastamaan Simoo, mutta ekassa mutkassa meinasin hajottaa siipeni Simon takarenkaaseen, pieni osuma oli mutta onneks ei käyny mitään. Sen jälkeen eka stintti tuli ajeltua aika rauhassa, jossain vaiheessa Viltzu pääs Rantalan ohi ja rupes pikkuhiljaa saavuttamaan.

Ekan kisan perusteella vaikutti että Viltzulla on parempi rengaskuluma kun mulla, joten aattelin tulla kierroksen Viltzua myöhemmin varikolle, ja toivoo että Vitzun undercut ei riitä. Varikolla kuitenkiin jouvuin oottamaan ruudussa samaan aikaan pysähtynyttä Rantalaa, joten Viltzu pääs helposti ohi. Ilman tota ois menny tosi lähelle. Yhen kunnon ohitusyrityksen sain, mutta vähän meni liian pitkäks niin ei onnistunu. Viitisen kierrosta pystyin painostamaan hyvin, mutta sitten meni paras terä renkaista enkä päässy enää riittävän lähelle. On kyllä nautinnollista tässä pelissä hakee ohitusta, kun on likanen ilma viimeinkin onnistuttu mallintamaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

No mitä koosteita teiltä katoin, niin aika urpoa menoa oli ja ihan hyvä että otettiin sitten uusiksi. Ihan asiallisesti kaveri ainaki minut päästi kiekalla ohi, mutta näköjään pinna paloi kesken kaiken. Saatte synninpäästöt siltä osin, vaikka jäänkin kaipaamaan mun virtuaalipisteitä.

Ja olisin toki ilman keskeytystä päässyt hiihtäjä-Viltzun ohitse. Uusintastartti nyt hänet sitten pelasti :D

Tuota invite onlya kantsii varmaan kokeilla että toimiiko se miten. Kakkossarjassa vissiin on sillä ajeltu koko ajan?
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

No mitä koosteita teiltä katoin, niin aika urpoa menoa oli ja ihan hyvä että otettiin sitten uusiksi. Ihan asiallisesti kaveri ainaki minut päästi kiekalla ohi, mutta näköjään pinna paloi kesken kaiken. Saatte synninpäästöt siltä osin, vaikka jäänkin kaipaamaan mun virtuaalipisteitä.

Ja olisin toki ilman keskeytystä päässyt hiihtäjä-Viltzun ohitse. Uusintastartti nyt hänet sitten pelasti :D

Tuota invite onlya kantsii varmaan kokeilla että toimiiko se miten. Kakkossarjassa vissiin on sillä ajeltu koko ajan?
Ongelma johtui siitä, että JB:n autopaikka vapautettiin serverillä, joten sen takia jäi yksi paikka ns. auki, jonka sitten hyödynsi joku JB:n kaveri joka ei ilmeisesti tajunnut, että kyseessä on liigakisa ja oli muutenkin ihan uskomaton pelle. Laitan videon jossain vaiheessa mitä se mulle teki kokonaisen kierroksen ajan ja lopulta veti kaasupohjassa jostain 200m takaa täysillä kylkeen. Jatkossa otetaan aina ennen starttia quittia ja uus startti jos mukana on muita kuin sarjaan kuuluvia kuskeja. Vituiksihan se meni ja sori siitä.

Invite only on siinä mielessä huono että on hankalampi liittyä takaisin. Tosin ilmeisesti jos hosti pistää heti alkuun kaikille 2-3 kutsua, niin niiden pitäisi pysyä voimassa loppuun asti.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Tuota invite onlya kantsii varmaan kokeilla että toimiiko se miten. Kakkossarjassa vissiin on sillä ajeltu koko ajan?

Kakkossarjassa ajettiin nyt ekaa kertaa invite-only muodolla, koska tahvo oli liittynyt bahrainin kisaan.
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

: DD Perus Tahvo, joka ei halunnut enää ajaa KFIN
 
Vastaus: PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 1]

Kiitoksia tosiaan kaikille kakkossarjan osallistujille, mestaruus tuli ja ens kaudella ykkössarjan haasteet sitte vastaan aika kirjaimellisesti, avauskisa kuitenki Monacon ahtailla kaduilla.
Pitää varmaan sit alkaa ottaa kisat kokonaan talteen ja sit opetella tekee jonkun näkönen muutaman minuutin mittanen kooste kisasta, leikkaamiset sun muut kaikki :D.
Ens kaudella nähään, eli ehkä vissiin ens viikon torstaina?
 
Jos tosiaan saisi tiedon miten ajot jatkuvat, kun en pleikalle pääse viestejä katsomaan. :)
 
Ylös Bottom