Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 KFIN F1 2017 [KAUSI 2]

VOITTO PERKELE! SIMO ON LYÖTY KASUAALISTI!

Ja sitten asiaan.
Aika-ajojen eka veto oli pienehkö pettymys mut onneks sitte riitti vauhti sijalle 4. joka oli maksimi mitä siitä oli saatavissa.

Kisassa taas ekalla kierroksella paljon hämminkiä, mm. Simo jäi Kallen ja seinän puristuksiin ja mä nousin sijalle 3.
Sit siinä hetki ajeltiin Kallen ja Junddun perässä kunnes sit Junddu teki virheen ja Kalle pääs ohi. Ite katoin olisko tilaa ohittaa Junddua mut en sit viittiny riskeeraa.
Sit Junddu ilmeisesti lähti jostain 200m (liiottelua) päästä ohittaa sisäkautta ykkösmutkaan ja sit osu siihen sisämutkan seinään ja vaurioitti siipeä samalla.
Sillä kierroksella sit olis ollu mahollisuuksia ohittaa hitaampi Junddu edessä mut en sitäkään viittiny riskeeraa. Luojan kiitos Junddu teki fiksusti ja otti aikasen varikkostopin ja mä pääsin jatkaa matkaa.
Tästä oli kuitenki vahinko jo tapahtunu ja Masa oli sekunnin sisällä musta mut Masakin teki sit heti seuraavalla kierroksella stopin ja Viltzu oli seuraavana vuorossa.
Viltzu tuli ohi mut mä pysyin perässä ja pääsin pääsuoralla ohi, plus että Viltzu kävi ottamassa undercutin joka ei onneks toiminu.

Ajoin hiki otsalla karkuun ja tulin seuraavalla kierroksella varikolle. Se riitti koska pääsin varikolta kakkoseks, heti tallikaverin perään ja Viltzun eteen. Siitä lähtien vauhti oli kovaa ja pääsin Viltzua ja Simoa karkuun joka oli melkein heti Viltzun takana. Ajoin karkuun sen minkä kerkesin ennenkun Simo pääs Viltzusta ohi.
Parin kierroksen jälkeen Viltzu joutu alistumaan ja Simo oli tässä vaiheessa toisena, valmis jahtaamaan mua.

Näin ei kuitenkaan käynyt, väli pysyi melkein kokoajan 3-5 sekunnin välissä.
Loppukisasta oikeastaan mitään muuta ei tapahtunut ja viimeiset 10 kierrosta oli yksinäisiä. Todella yllättävällä radalla tuli 1-sarjan eka voitto mutta todella tyytyväinen oon tulokseen.
Alla vielä mun kuvakulmasta kisan kooste.
 
Todella yllättävällä radalla tuli 1-sarjan eka voitto mutta todella tyytyväinen oon tulokseen.

En tarkoita tätä mitenkään väheksyvästi, mutta ei pitäisi olla kova pommi, että ABS-käyttäjät pärjäävät Bakussa paremmin suhteessa muihin ratoihin. Masahan oli myös ottamassa vähintään kakkossijaa ellei jopa voittoa ennen kolariaan.
 
2-sarjan aloitusta siirretään 15min eteenpäin yleisön pyynnöstä, eli kisa alkaa klo 19.15 ja lobby aukeaa noin. klo19

Fiske
 
Samassa mutkassa kaksi kertaa spinnaus ja sinne meni jämäpisteet. Kiitoksia kilpailusta, kiehun sen verran ettei pidempää analyysia irtoa tällä erää.

 
Striimi:


Ei taas lupaavalta näyttäny kun qualiin sadetta. Yllättävän hyvä vauhti oli kuitenkii, olin jopa viientenä kun tulin takasin varikolle. Inssi luppaili kevyempää sadetta ihan loppuun, joten päätin riskillä koittaa intereitä. Kyllähän se vähän hiipukii ihan lopussa, mutta harmittavasti myöhästyin parilla sekunnilla ruuhkan ja oman leveeksajon takia. Lopulta seittemäs tila oli parempi ku osasin oottaa sateelta.

Kisaan softeilla etten menettäis aikaa ruuhkassa, mutta lopulta kävi kuitenkii niin että jumituin velmun taakse reiluks kymmeneks kierrokseks. Siitä kun lopulta pääsin ohi niin vauhti oli ihan hyvää tyhjällä radalla, jolla sitten ajoinkii lähestulkoon loppukisan.

Hieno kakkossija suli taas tulleeseen varikon ylinopeuteen. Aiemmista ylinopeuksista viisastuneena otin varovasti, mutta varoin lukkojarrutusta liikaa ja jarrutin liian hiljaa, ja niukasti ylinopeutta.

Alkaa vähän tylsäks käymään nämä kisat, kun melkein aina tullee ajeltua yksinään. Tänään oli mukava alku, kun koitin päästä velmusta ohi. Pitäsi kehitellä jotain käännetyn lähtöjärjestyksen sarjaa tai vastaavaa tähän rinnalle.
 
Kohdassa 0.18 eteenpäin, sain mutkasta hyvän ulostulon ja koukkasin leejuhlee:n sisälle.. ilmeisesti hän ei tajunnut että olen rinnalla ja loppu onkin historiaa.
Kohdassa 7.30 eteenpäin voi seurata kuinka giinis yrittää tuskallisesti päästä fordfocuksen ohi. Aivan käsittämätöntä kaistojen vaihtoa ja peittelyä monen kierroksen ajan. 8.30 kohdasta eteenpäin voi seurata mun yrityksiä päästä foordista ohi. Tiesin että en saa tehtyä ohitusta ilman kolarointia. Varma kolmossija vaihtuikin sitten hajonneeseen etusiipeen ja nollaan pisteeseen. Foordi pilasi mun kisan totaalisesti sääntöjenvastaisilla toimilla.

 


Siinä oma kooste, oli pajon hyviä taisteluita kisan aikana. Lopussa oli kova kiri ultrilla ja lopulta sainkin pari sijotusta napsittua vaikka meinas bensa vikoihin mutkiin loppua.(Ja tuli otettu tokavikassa mutkassa vielä penalty:D, onneks ei sijoitusta tiputtanu). Omalta osalta kyllä F1 2017 sarjojen paras kisa tähän mennessä.

Pahoittelut vielä markukselle tuosta kolarista, oli tuolta kierrokselta tarkoitus tulla varikolle ni aattelin jo tuossa kohtaa ottaa sisälinjan seuraavalle suoranpätkälle, ettei sitten siinä tai seuraavassa mutkassa tarvitse vaihtaa linjaa. Olitkin jo niin lähellä, että tuli tuo osuma, mut onneks ei käyny autoille mitää.
 


Kisan teemaksi muodostui "maltti on valttia", kun aika-ajossa sitä ei itseltä löytynyt. Useampi kierros tuli aika-ajossa töpeksittyä leveäksi ajoihin ja viimeinen veto kaatui sitten hylkäykseen. Kisaan vaihtelun vuoksi täten viimeisestä ruudusta.

Ensimmäiset kierrokset varmaan pelissä Itävaltaa ajelin joku 45min ennen starttia, joten aika mysteeriä oli rengaskuluma. Päätin ottaa lähtöön softit ja kyttäillä muiden perässä ensimmäiset kierrokset. Tämä sujuikin täysin suunnitelmien mukaan, kun pelkällä peesailulla olin kolmoskierroksen alkupuoliskolla sijalla 10. Tämän jälkeen pääsin ensimmäisellä stintillä vielä jrantalan, flyingkonnan ja JB:n ohi ennen ainoaa stoppia supersofteille. Seiskapaikalla siis radalle ja edessä olleeseen velmuun matkaa joku 10 sekuntia. Sain eron ajettua kiinni ja päästyä ohi hetken päästä, mutta menin sitten itse töpeksimään pari kierrosta myöhemmin puhelin kourassa ja spinnin kautta takaisin velmun taakse. Uusi ohitusyritys jäikin sitten viimeiselle kierrokselle, mutta onnekseni onnistui. KiimaKallen keskeytyksen myötä maaliin viidentenä, mikä on oikein hyvä sijoitus lähtökohtiin (olematon harjoittelu + aika-ajo) nähden.
 
Tässä oma kooste. Oma kuudes sija meni pilalle omaan virheeseen viimeisellä kierroksella. Perä vaan lähti irti, koska takarenkaat olivat jo täysin loppu.

Kauden ensimmäiset pisteet kuitenkin niin siitä saa olla tyytyväinen.

Jostain syystä videolla ei ole ääniö ollenkaan..varmaan editointi ohjelma totesi, että parempi jättää koko ääniraita pois mun riehumisen takia :D Kyllä muutama kirosana pääsi ton vikan kierroksen takia.



 
Tosiaan torstain Itävallan kisaan kerkesin treenailla pitkästä aikaa ja hyvä setuppi osui myös näppeihin.

Perus aika-ajo suoritus jälleen kerran, eli en saa niitä huippuja irti vaan jäin taas lähes sekunnin enkoista. 5 sija tais sillä irrota.

Noh luotin hyvään vauhtiin ja sitä olikin. napsin alun kierroksilla päänahkoja ja ehjällä suorituksella täydet mahkut kärkitaistoon, Lähdin kyllä tosissaan Jimiä jahtaamaan. Olisko ollut kierroksella 6 sijalla 3, kun pilasin oman kisani ihan alottelijan mokalla.. mutka hieman leveeks, takarengas nurmikolle ja siitä radan poikki kaiteeseen.
Nopsaa siitä varikolle vaihtamaan Softit alle niin kisa ei ole pilalla.. noh Kiroiluvyöryssä unohdin laittaa siiven vaihdon "yes" tilaan ja siipihän se jäi vaihtamatta. Kierros rikkinäisellä siivellä ja takas varikolle. SS renkat alle ja uus siipi paikoilleen. Tästä alkoikin sitten taistelu renkaiden kulumista vastaan. Nousin lopulta vikalta sijalta viidenneksi renkaita säästellen, tää oli kyllä paras mitä pystyi tekemään ton alun räpellyksen jälkeen.

 
1-sarjan Britannian GP siirretään ajettavaksi viikolla eteenpäin eli 7.12. jotta saadaan kisalähetys pystyyn. Pahoittelut myöhäsestä ilmotuksesta. Ylläpitoon kaivattas porukkaa ens kaudelle ketkä jaksais foorumia päivittää.

2-sarjan Britannian GP ajetaan toistaiseksi normaalisti tämän viikon torstaina. Seuratkaa sarjan psn-piiriä.
 
Long time no see

Bakun rangaistukset:

#1 Kiimakalle55 saa kaksi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Forcing another driver off the track" vedoten. Hän syöksyi startissa avausmutkaan osuen Simo911:n autoon jonka johdosta Simo joutui ulos radalta ja menetti monta sijoitusta. Pisteet ovat kiimakallen ensimmäiset eivätkä aiheuta lisärangaistuksia

Videotodiste: https://www.youtube.com/channel/UCC...videos?flow=list&view=0&sort=dd&live_view=500

#2 jrantala1 saa neljä rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan "Causing a Collision" vedoten. Hän osui edellä ajaneeseen velmuun hyvin erikoisessa tilanteessa, jonka johdosta velmu menetti palan etusiivestään. Pisteet nostavat jrantalan kokonaissaldon kuuteen pisteeseen, joten hän kärsii aika-ajokiellon seuraavassa kisassa mihin hän osallistuu.

Muut tilanteet eivät aiheuta toimenpiteitä.

-Senaattori
 
Ylläpitoon kaivattas porukkaa ens kaudelle ketkä jaksais foorumia päivittää.

Oon foorumilla kyllä aktiivinen päivittäin, ja sitä kautta ihan innokaskin tarjoamaan ainakin tätä tiedottamisen virkaa. PSN-puolella en tosin sitten pääse ihan joka päivä kirjautumaan niin en tiiä mitätöisikö se sen hyödyn. Jostain syystä ei toi PSN-appi oo toiminu moneen viikkoon, niin ei pääse viestejä lukemaan.

Mutta muutoin tarjoan apuani, jos siitä jotain hyötyä on.
 
Jos muuten ei rehti ajo kiinnosta niin ajakaa kunnolla ihan vain siksi ettei meillä ole joka viikko näin paljoa hommia. Kohta aletaan keräämään kymppi per kuljettaja tuomaripalkkaa kun menee ylitöiksi ja kunnolla. No, tässä kuitenkin Itävallan rankut:

#1 Vuosia saa kahdeksan rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Dangerous Driving/Causing a Collision” vedoten. Hän aiheutti kohtuullisen paljon kaaosta radalla ja kaksi kolaria, jolloin tuomaristo antoi näistä otteista yhteensä kahdeksan rangaistuspistettä. Pisteet nostavat vuosian pistesaldon peräti kuuteentoista pisteeseen, joka tarkoittaa kisakieltoa seuraavaan kilpailuun. Koska vuosia on jo ilmoittanut, ettei osallistu kauden päättävään Silverstonen osakilpailuun, alustava kärsimiskilpailu on kolmoskauden avauskisa. Sääntöjen mukaan vuosian virhepistesaldosta vähennetään 10 pistettä vanhimmasta päästä, joten hänen pistesaldonsa tuomion kärsimisen jälkeen on alustavasti kuusi pistettä.

Videotodisteita: (ESIM: 55.30 – 56.45) ja (38.10-->)

#2 astronautti04 saa yhdeksän rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Dangerous Driving” vedoten. Hän ajoi ensin miettusen kylkeen palatessaan radalta ja myöhemmin spinnauksen jälkeen Jonttu93:n eteen. Tuomaristo antoi näistä kahdesta tilanteesta yhteensä yhdeksän pistettä. Astronautin pistesaldo nousee kahtentoista, joka tarkoittaa kilpailukieltoa Silverstonen kisaan. Astronautilta vähennetään 10 virhepistettä vanhimmasta päästä, joten hänen pistesaldonsa tuomion kärsimisen jälkeen on alustavasti kaksi pistettä.

Videotodisteet: ja

#3 H4MTARO_FIN saa kaksi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Forcing another driver off the track” vedoten. Hän sulki tien rinnalla olleelta Samadhilta ja pakotti Samadhin nurmikolle. Vaikka tilanteessa ei tapahtunut vaurioita, oli se sääntökirjan vastainen liike ja täten rangaistava. Pisteet ovat H4MTARO_FINin ensimmäiset eivätkä johda jatkotoimenpiteisiin.

Videotodiste: (29.45 -->)

#4 jatumatunen saa kolme rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Causing a Collision” vedoten. Hän ajoi ylilujaa ensimmäiseen mutkaan ja osui Singularityyn aiheuttaen spinnauksen. Pisteet ovat jatumatusen ensimmäiset eivätkä johda muihin toimenpiteisiin.

Videotodiste: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1165&v=XidmzziEI1M (19:10 →)

#5 fordfocus987654 saa kuusi rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Illegal Blocking/Dangerous Driving” vedoten. Hän teki useasti liikaa linjanvaihtoja ohitus- ja jarrutustilanteissa jotka aiheuttivat vaaratilanteita. Pisteet nostavat hänen kokonaissaldonsa kahdeksaan pisteeseen, joten hän kärsii Silverstonen osakilpailussa aika-ajokiellon.

Videotodiste: https://www.youtube.com/watch?time_continue=677&v=6OcexHFAYUU 8.36, 9.43, 10.05

#6 markusoh saa kolme rangaistuspistettä sääntöjen kohtaan ”Causing a Collision” vedoten. Hän tunki liian pieneen väliin ohittaessaan fordfocusta, menetti autonsa hallinnan ja osui kahdesti fordfocukseen aiheuttaen molempien spinnauksen ja siipivaurioita. Pisteet ovat markusohin ensimmäiset eivätkä johda jatkotoimenpiteisiin.

Videotodiste: https://www.youtube.com/watch?time_continue=677&v=6OcexHFAYUU 10.50 →

-Senaattori
 
Kyllä tuli mulle ihan ansaittu rankku vaikka tolle jontun tilanteelle en mahtanu mitään. Kyllä alkaa tämän jälkeen ajelemaan varovaisemmin. No, ens kaudella sit uus yritys saada ekat pisteet.
 
Ylös Bottom