Toki jos muihin laitteisiin vertaa, niin tarjontaa on hieman enemmän. Tai no, Xboxille kyllä aika saman verran kiinnostavia nimikkeitä tulossa (yksinoikeuksina vuoden ensimmäiselle puolikkaalle Ori Will of the Wisps, Wasteland 3 ja Bleeding Edge, jotka kaikki tulevat Game Passille). Itse en määrittele pelitarjontaa kuitenkaan tuon mukaan (ei tarvitse, kun on kaikki merkittävät konsolit tullut hankittua), vaan sen mukaan miten paljon kyseiselle laitteelle on ollut tarjontaa parhaimmillaan joskus aiemmin. Muistan alkuvuosia tai loppuvuosia, jolloin minua kiinnostavia heti hankittavia pelejä on PS4:lle saattanut olla jopa 5-10 parin kuukauden ajalle. Nyt ei olla lähelläkään sitä.
Eikös tuo Persona 5 ole vain joku vanhan pelin uudelleenlämmitelmä? Tällaiset eivät minulle käy pelitarjonnaksi lainkaan. Tässä suhtautumiseni on vielä jyrkempi kuin remakejen kohdalla.
Ei tuossa muuten uusia yksinoikeuspelejä mitenkään ihmeellisesti myöskään ole. Vain TLOU2 ja Nioh 2 ovat näistä käsittääkseni Sonyn uusia yksinoikeuspelejä. Mitään Persona 5:n uudelleenlämmitelmää en toki uudeksi yksinoikeuspeliksi laske.
Itse asiassa noista listan peleistä TLOU2 on ainoa jonka hankin heti PS4:lle. Doom kun tulee toki hankittua tehokkaammalle konsolille, eli Xbox One X:lle. Samoin käy FF7 remakelle ja RE3 remakelle, kun ne joskus aikoinaan alelaarista hankin. FF7 remaken hankin vasta sitten, kun kaikki episodit ovat valmiina. Niin olen ennenkin tehnyt näiden episodipelien kanssa. Menee siis monen vuoden päähän tuon hankinta, mikä on toki iso syy myös sille, miksi kyseinen peli ei kuumota pätkääkään itseäni.