Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4:n tulevat pelit (huhut, uutiset)

Voisko näille multiplättäri peleille olla oma ketju?
Itse pitkään ihmetellyt, että miksi kaikilla konsoleilla pitää olla oma tulevien pelien ketju, kun eikö voisi olla vain yksi "Tulevat pelit (huhut, uutiset)" ketju ja siellä voisi sitten mainita, että onko multiplättäri vai yksinoikeus.

Kuitenkin todella moni peli tulee useammalle konsolille ja on todella ärsyttävää tarkistella erikseen boksin, pleikan ja Switchin tulevien pelien ketjusta, että onko joku sinne jotakin postannut.
 
Itse pitkään ihmetellyt, että miksi molemmilla konsoleilla pitää olla oma tulevien pelien ketju, kun eikö voisi olla vain yksi "Tulevat pelit" ketju ja siellä voisi sitten mainita, että onko multiplättäri vai yksinoikeus.
Jep samaa ihmetellyt kun vuorotellen kahteen eri ketjuun postataan tulevia monialustapelejä. Ehkä yleinen Tulevat pelit -ketju multiplattareille ja yksinoikeudet sitten konsolikohtaisiin ketjuihin? Tai sitten vaan kaikki samaan.
 
Tehty :)

Mä taas näkisin järkevämpänä tehdä jokaiselle pelille oman ketjunsa, eikä tehdä mitään megalomaanista yhtä ketjua. Tällöin keskustelu pysyy paljon järjestelmällisempänä. Lisäksi tähän kaikenlaiset google- ja foorumihaut toimivat paljon paremmin, kuin että käyttäjä joutuu etsimään ehkä pelistä jotain tietoa sekaisesta ketjusta, esim. kuukauden päästä.


Se, että pelistä tehdään vuoden-pari etukäteen ketju ei sekoita foorumia juurikaan. Ketju vaipuu foorumin pohjalle, jos sinne ei vastata. Sen sijaan yhteen megalomaaniseen ketjuun tulee väistämättäkin jo nähtyjä "Oliko tämä jo täällä?" -tyylisiä viestejä, joista on jo keskusteltu, mutta joita kukaan ei jaksa sekaisesta megathreadista etsiä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä taas näkisin järkevämpänä tehdä jokaiselle pelille oman ketjunsa, eikä tehdä mitään megalomaanista yhtä ketjua. Tällöin keskustelu pysyy paljon järjestelmällisempänä. Lisäksi tähän kaikenlaiset google- ja foorumihaut toimivat paljon paremmin, kuin että käyttäjä joutuu etsimään ehkä pelistä jotain tietoa sekaisesta ketjusta, esim. kuukauden päästä.


Se, että pelistä tehdään vuoden-pari etukäteen ketju ei sekoita foorumia juurikaan. Ketju vaipuu foorumin pohjalle, jos sinne ei vastata. Sen sijaan yhteen megalomaaniseen ketjuun tulee väistämättäkin jo nähtyjä "Oliko tämä jo täällä?" -tyylisiä viestejä, joista on jo keskusteltu, mutta joita kukaan ei jaksa sekaisesta megathreadista etsiä.

Kannattaako sitä jokaiselle pelille alkaa omaa ketjua tekemään jos ne on vasta huhu pohjalla, kyllähän niille sitten voi oman ketjun tehdä kun saa varmistuksen pelin olemassaolosta.
 
Kannattaako sitä jokaiselle pelille alkaa omaa ketjua tekemään jos ne on vasta huhu pohjalla, kyllähän niille sitten voi oman ketjun tehdä kun saa varmistuksen pelin olemassaolosta.
No tuossa useamman syyn kerroin miksi oma aihe on parempi kuin nk. Megathread.

Oma aihe sotkee keskustelua paljon vähemmän. Hiljaiseen aiheeseen pystyy silti muodostamaan keskustelua, kun taas Megathreadin sivulla 512 kuukausi sitten näkyneeseen viestiin harvemmin jaksaa kukaan palata.
 
Kannattaako sitä jokaiselle pelille alkaa omaa ketjua tekemään jos ne on vasta huhu pohjalla, kyllähän niille sitten voi oman ketjun tehdä kun saa varmistuksen pelin olemassaolosta.

Itse olen huhun pohjalta laittanut pystyyn monta ketjua ja kun varmistus tulee niin aloitusviestistä lähtien on se helppo muokata ihan "oikeaksi" ketjuksi kuten Resident Evil pelien kohdalla olen tehnyt.
 
Sonyn pelistudioiden pomo Hermen Hulst käytännössä varmisti, että sekä seuraava God Of War että Gran Turismo 7 julkaistaan myös PS4:lle.

Where it makes sense to develop a title for both PS4 and PS5 — for Horizon Forbidden West, the next God of War, GT7 — we’ll continue looking at that. And if PS4 owners want to play that game, then they can.

Lähde: PS.Blog
 
Sonyn pelistudioiden pomo Hermen Hulst käytännössä varmisti, että sekä seuraava God Of War että Gran Turismo 7 julkaistaan myös PS4:lle.



Lähde: PS.Blog
En ole kyllä yhtään yllättänyt. Tuskin edes vielä 2022 jouluna riittää uusia pleikkareita kaikille halukkaille, joten olisihan se tavallaan ikävää jos tuon takia jäisi ihmisillä nämä pelit pelaamatta.

Kyllähän sitä aina toivoisi PS5-omistajana, että kaikki next gen-tehot saataisiin hyödynnettyä uusissa peleissä, mutta kun pandemia-aikaan tilanne on tämä konsolien saatavuudessa, niin onhan tämä cross gen loppujen lopuksi se ainoa oikea ratkaisu.

Loppujen lopuksi nuo kaikki pelit, cross genistä huolimatta, tulevat varmasti olemaan tykkipelejä ja eiköhän peleihin ole tiettyjä hienouksia myös PS5:lle saatu vaikkapa DualSensen ominaisuuksien myötä.
 
Ylös Bottom