PS4 Pro - ongelmat, bugit ja muut murheet

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
2,5-vuotiaan PS4 Proni BD-asema päätti tänään ryhtyä jonkinlaiseen vaalilakkoon. Se ei enää tunnistanut mitään BD-levyjä: ei PS4-pelejä eikä myöskään Blu-ray-elokuvia. DVD:itä se edelleen kuitenkin toisti ongelmitta. Useamman kerran käynnistin konsolin ihan kokonaan uudestaan ja kokeilin laittaa Pron perinteisen vaaka-asennon sijaan pystyyn, mutta Blu-rieskat silti kieltäytyivät yhteistyöstä. Kun epätoivo oli suuri, turvauduin YouTube-videoihin. Sieltä löytyi sitten tällainen täysin amatöörimäinen lyhyt pätkä, jossa joku varsin nuorehko henkilö selittää, että kevyesti Pron BD-aseman päältä taputtelemalla homman saa toimimaan.

Kuulosti niin pöljältä, että pakkohan sitä oli kokeilla. Ja Herra mun Jeesus, se oikeasti jopa toimi. Tosin konsti on siinä mielessä "kertakäyttöinen", että se täytyy tehdä jokaisen BD-levyvaihdon yhteydessä. Ilman sitä tuloksena on Unrecognised Disc. Mutta noh, saa välttää mulle, koska en noita levypelejä juurikaan harrasta, ja BD-elokuvatoistollekin on tarvetta todella harvoin (ja siihen tarkoitukseen löytyy tarpeen vaatiessa myös PS3 ja Xbox One S).

Ac3way

Well-Known Member
Voisin päivittää omaa tilannetta. Levyaseman kanssa ei ole ollut enää yhtään ongelmia, kun levyn on poistanut joka kerta laitteen sisältä ennen konsolin sammuttamista. En ole uskaltanut kokeilla ja jättää levyä asemaan, että vieläkö se pitää sitä meteliä mikäli konsolin käynnistää levy sisällä.

Toivottavasti nyt tämän keinon avulla pärjäisi niin pitkään, kun on tarve.

Hyrde1980

New Member
2,5-vuotiaan PS4 Proni BD-asema päätti tänään ryhtyä jonkinlaiseen vaalilakkoon. Se ei enää tunnistanut mitään BD-levyjä: ei PS4-pelejä eikä myöskään Blu-ray-elokuvia. DVD:itä se edelleen kuitenkin toisti ongelmitta. Useamman kerran käynnistin konsolin ihan kokonaan uudestaan ja kokeilin laittaa Pron perinteisen vaaka-asennon sijaan pystyyn, mutta Blu-rieskat silti kieltäytyivät yhteistyöstä. Kun epätoivo oli suuri, turvauduin YouTube-videoihin. Sieltä löytyi sitten tällainen täysin amatöörimäinen lyhyt pätkä, jossa joku varsin nuorehko henkilö selittää, että kevyesti Pron BD-aseman päältä taputtelemalla homman saa toimimaan.

Kuulosti niin pöljältä, että pakkohan sitä oli kokeilla. Ja Herra mun Jeesus, se oikeasti jopa toimi. Tosin konsti on siinä mielessä "kertakäyttöinen", että se täytyy tehdä jokaisen BD-levyvaihdon yhteydessä. Ilman sitä tuloksena on Unrecognised Disc. Mutta noh, saa välttää mulle, koska en noita levypelejä juurikaan harrasta, ja BD-elokuvatoistollekin on tarvetta todella harvoin (ja siihen tarkoitukseen löytyy tarpeen vaatiessa myös PS3 ja Xbox One S).
Mulla sama juttu että konsolin päältä kun naputtelee siitä levyaseman päältä niin lähtee toimimaan. Muuten kyllä tulee tunnistamaton levy ilmoitus. Välillä tosi harvoin kyllä toimii normaalisti. Olisko 8-9 kertaa kymmenestä että naputtelua tarvitaan.

Gimble

Well-Known Member
Laittakaa nämä paskat levyasema rutisijat/lakkoilijat takuukorjaukseen, eihän tuo nyt missään nimessä ole normaalia ja puhutaan ilmeisesti jonkin sortin tyyppiviasta. Ihan luvalla saa vaatia parempaa laatua. Kyllä pelikonsolin pitää kestää kauemmin kuin 2.5 vuotta.

Pirate fin

Well-Known Member
Onkohan teillä tämä sama vika blu-ray asemissa, että nuo pari osaa olisi löystynyt niin ei sen takia lue aina levyä ja rutisee. Normi PS4 tuossa videolla, mutta eiköhän näissä sama asema ole kaikissa.

Gimble

Well-Known Member
Onkohan teillä tämä sama vika blu-ray asemissa, että nuo pari osaa olisi löystynyt niin ei sen takia lue aina levyä ja rutisee. Normi PS4 tuossa videolla, mutta eiköhän näissä sama asema ole kaikissa.
Oho, no on kyllä melkoisen rimpulan näköinen viritys. Eipä olisi varmaankaan kovin paljoa vaatinut lisäyritystä designissa että tuo olisi kestävämpi eikä niin monella normaalikäytössä näin nopeasti rikki.

Ylös Bottom