PS4 Pro - ongelmat, bugit ja muut murheet

ur

New Member
Hei, pahoittelut heti alkuun laiskuudestani. Tietoa ongelmastani löytyisi varmaan aiemmilta sivuilta mutta kaikkia viestejä en ala tarkistamaan.

Sitten itse asiaan, täällä ps4 pro kaatuu usein kesken online pelien. Usein ruutu myös jäätyy ja sitten kaikki menee pikakelauksena eteenpäin samalla kun itse olen toimettomana sormet tateilla. Ps4 käynnistyessään vilkuttelee sinistä valoa, ilm. joku blue light of dead? Samoin valikot tuntuvat toimivan välillä todella hitaasti.

Oiskos tähän kotikonsteja kellään? Kokeiltu on alustaa uusiksi, rakentaa tietokantaa uusiksi ja asenneltu pelit uudestaan. Konsoli vasta 1v1kk vanha ja huoltoon lähettämistä yritetään kovasti välttää o_O
 

Nisupulla

Jäsen / [FL]
Ensimmäisenä tulee mieleen ylikuumeneminen. Onhan konsoli avoimessa tilassa, niin että kuuma ilma päästään takaa puhaltamaan pois ja uutta imemään sivuilta sisään?
 

Pirate fin

Well-Known Member
Jos löytyy tarpeettomana toinen kovalevy, niin sitä kannattaa myös koittaa ennen huoltoon laittoa ja tuo sinisen valon vilkkuminen on normaalia käynnistyessä ja sitten muuttuu valkoiseksi, kun konsoli on käynnistynyt.
 

Gimble

Well-Known Member
Hei, pahoittelut heti alkuun laiskuudestani. Tietoa ongelmastani löytyisi varmaan aiemmilta sivuilta mutta kaikkia viestejä en ala tarkistamaan.

Sitten itse asiaan, täällä ps4 pro kaatuu usein kesken online pelien. Usein ruutu myös jäätyy ja sitten kaikki menee pikakelauksena eteenpäin samalla kun itse olen toimettomana sormet tateilla. Ps4 käynnistyessään vilkuttelee sinistä valoa, ilm. joku blue light of dead? Samoin valikot tuntuvat toimivan välillä todella hitaasti.

Oiskos tähän kotikonsteja kellään? Kokeiltu on alustaa uusiksi, rakentaa tietokantaa uusiksi ja asenneltu pelit uudestaan. Konsoli vasta 1v1kk vanha ja huoltoon lähettämistä yritetään kovasti välttää o_O
Huoltoon soittoa heti maanantaina. PS4 konsoleissa on naurettavan pieni takuu 1 vuotta joten nyt jo saattaa joutua vähän vänkään, mutta ei ainakaan kannata jättää roikkumaan vaan hoitaa alta pois. Tottakai tulevat vastaan ja korjaavat sen veloituksetta jos nyt yhtään on pelisilmää...
 

ur

New Member
Kiitos @Nisupulla @Pirate fin ja @Gimble vastauksista! Koitetaan heti pistää parempaan tilaan konsolia, ylimääräistä kovalevyä ei löydy. Osaako joku kertoa uskaltaako pelinäytön laittaa koneen päälle (helpottaisi "sisustamista", näyttö kevyt). Alustetaas nyt vielä kertaalleen koko konsoli ja koitellaan.

Lisätään vielä että levyaseman kohdilta kuuluu sellaista sirisevää/rätisevää ääntä, itse levyasema ei ole käytössä ollut kun kaikki pelit storesta ostettu :D.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
@ur: Jos tuota jäätymistä tapahtuu vain tiettyjen pelien moninpelisessioissa - ja etenkin jos useimmat yksinpelit toimivat ongelmitta - voi syy olla ihan vaan niiden muutaman pelin omissa bugeissa. Niihin ei auta oikein mikään muu kuin se, että peliin tulee korjaava päivitys.
 

Aksu

Well-Known Member
Usein ruutu myös jäätyy ja sitten kaikki menee pikakelauksena eteenpäin samalla kun itse olen toimettomana sormet tateilla.
Itellä tekee NHL peleissä samaa jos pelaan langattomalla, eli eiköhän tuo netistä johdu.
 

ur

New Member
Kiitoksia taas vastauksista! En usko että vika internetissä, kuitenkin piuhalla kiinni 100megan laajakaista ja modemin asetukset ok :D Online pelejä jotka itellä kaatunu fifa, fortnite. Offlinessa F1 2019 ei ole vielä kaatunu mutta välillä latailee ja miettii pitkän kaavan kautta.

Nyt alustettu uusiks ja asennettu vain tarvittavat sekä laitettu ps4 täysin avoimeen tilaan. Toistaseks ei ongelmia joten toivotaan että näin jatkuis :cool:
 

ur

New Member
Jaa, lyhyt oli ilo. Pelit kaatuu edelleen, ongelmia myös ps4 käynnistämisessä kun usein valittelee että uusin päivitystiedosto uupuu vaikka se jo useasti asennettu.

Kiintolevyn irrottelin ja se on kyllä erittäin kuuma pois ottaessa. Liekköhän sellasesta tuulettimesta enää apua, ei tohtis uutta kiintolevyä ihan vain kokeilumielessä ostaa jos vika ei siinä olekkaan. Jollain vielä jotain vinkkejä vai kaivetaanko koneelle jo kuoppa?
 

Masta

Active Member
Kiintolevyn irrottelin ja se on kyllä erittäin kuuma pois ottaessa. Liekköhän sellasesta tuulettimesta enää apua, ei tohtis uutta kiintolevyä ihan vain kokeilumielessä ostaa jos vika ei siinä olekkaan. Jollain vielä jotain vinkkejä vai kaivetaanko koneelle jo kuoppa?

Konsoli vasta 1v1kk vanha ja huoltoon lähettämistä yritetään kovasti välttää o_O
Olisko aika kokeilla sitä takuuhuoltoon lähettämistä? Tiedän kyllä, ettei 2-4vk odottelu kuulosta mukavalta, mut siihen ilmaiseen huoltoon olisi vielä noin uudessa konsolissa mahdollisuus. Fiksummat voi korjata jos puhun mitä sattuu, mutta käsittääkseni kaikilla viallisilla tuotteilla on edelleen vähintään kahden vuoden maksuton takuu? https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_fi.htm
 

Aksu

Well-Known Member
Jos kone on noin 1v 1kk vanha niin ottaa yhteyden ostopaikkaan, ihan varmasti saa ilmaisen huollon.
Se menee virhevastuuseen, tuommoisen elektroniikka tuotteen pitää kestää useampi vuosi.
 

ur

New Member
Joo hankalaa tästä tulee, ps4 huolto ja aspa kertoo että yhteyttä otettava jälleenmyyjään. Jälleenmyyjä kehoittanut ottamaan yhteyttä huoltoon.. Jälleenmyyjään kahdesti ottanut yhteyttä ja kumpikaan ei osannu auttaa, toinen kertoi että kyllä kuluttajasuojalaki tässä auttaa mutta kehoitti vaan ottamaan ps4 huoltoon yhteyttä. Kyllä on viimese päälle hankalaks ainakin tehty.
 

Gimble

Well-Known Member
Joo hankalaa tästä tulee, ps4 huolto ja aspa kertoo että yhteyttä otettava jälleenmyyjään. Jälleenmyyjä kehoittanut ottamaan yhteyttä huoltoon.. Jälleenmyyjään kahdesti ottanut yhteyttä ja kumpikaan ei osannu auttaa, toinen kertoi että kyllä kuluttajasuojalaki tässä auttaa mutta kehoitti vaan ottamaan ps4 huoltoon yhteyttä. Kyllä on viimese päälle hankalaks ainakin tehty.

Siinä on ollut valmistusvirhe jos ja kun on näin nopeasti paskana. Tottakai koittavat väistellä eli tiukkana ja "sanavalmis" pitää olla tässä dialogissa. Tosin jos olisi hyvä asiakaspalvelu jota nähtävästi ei Sonylla tunneta tämä olisi jo ratkaistu ilman jumppaamista...

Kyllä niiden nyt pitää joustaa siellä ja jos ei jousta yhteys kuluttajaneuvontaan. Tosin luulen että alkavat joustaan jo pelkästään sillä kun kysyt että "Elektroniikkajäte-lavalleko tämä pitäisi heittää? Ja hakea Xbox One kaupasta tilalle jossa on 2 vuoden takuu" ;)

Tsemit taisteluun ja kyllähän homma on niin että jos asia ei hoidu ns. viksusti itse asemassasi hakisin oikeasti sen Xbox One kaupasta ja ilmottaisin vielä koko verkostolleni mm. naamakirjassa ja LinkeIn vielä päälle saamastani palvelusta Sonyn taholta...toivottavasti et joudu siihen menemään.
 

janneus

Active Member
Itsellä oli joskus tuollainen tilanne ja kuluttajaneuvontaan soitin ja siellä sanoivat muistaakseni että sanoo sille jälleenmyyjälle että se on myyjänä heidän velvollisuutensa hommata sulle korvaava tuote. Olet sen tuotteen heiltä ostanut joten se sopimus on tavallaan teidän välisenne. He voivat sitten halutessaan soittaan vaikka sinne huoltofirmaan ja sieltä vaatia korjauksia.
 

Gimble

Well-Known Member
Täällä on näköjään näille tappeluille ihan oma ketjukin olemassa. https://forum.konsolifin.net/threads/keskustelua-playstation-4-konsolin-takuu-ja-huoltoasioista.84702/page-3

Tässä vielä lisää tietoa virhevastuusta. On päivän selvää että pelikonsolin voi olettaa kestävän ainakin kaksi vuotta. https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/kodinkoneet/kestoika/

 
Viimeksi muokattu:

ur

New Member
Tilannepäivitys, jälleenmyyjältä soitti joku asiasta hieman tietoisempi herra ja kertoi tarkastelleensa tapaustani. Sanoi että on ohjeistanut myymäläpäällikköä ja kehoitti viemään konsolin kauppaan takaisin. Sieltäpä se sit lähti huoltoon jälleenmyyjän kustantamana.

Alun epäilyn jälkeen tulikin nopee ratkasu asiaan ja pisteet jälleenmyyjälle kun tarttu asiaan eikä tarvinnu ite ettii muita numeroita tai henkilöitä kehen olla yhteydessä.
 

Gimble

Well-Known Member
Tilannepäivitys, jälleenmyyjältä soitti joku asiasta hieman tietoisempi herra ja kertoi tarkastelleensa tapaustani. Sanoi että on ohjeistanut myymäläpäällikköä ja kehoitti viemään konsolin kauppaan takaisin. Sieltäpä se sit lähti huoltoon jälleenmyyjän kustantamana.

Alun epäilyn jälkeen tulikin nopee ratkasu asiaan ja pisteet jälleenmyyjälle kun tarttu asiaan eikä tarvinnu ite ettii muita numeroita tai henkilöitä kehen olla yhteydessä.
Onnea! Ties vaikka joku "hieman tietoisempi" taho lukee peräti näitä foorumeita, erittäin huonoa mainosta Sonylle pokkuroida vastaan näissä päivänselvissä caseissa. Kaikki pääsisi helpommalla jos takuu muutettaisiin edes samaan tasoon Xbox One kanssa 2 vuotta. Joko sitten PS5 kanssa olisi järki päässä? Jää nähtäväksi.
 

Pirate fin

Well-Known Member
Aina välillä pelatessa kuva saattaa mennä pimeäksi ja tulee takaisin parissa sekunnissa.

Kenelläkään tietoa, että mistä voisi johtua? Telkkarina 2015 vuoden Samsung ja hdmi piuhakin vaihdettu.

Tuota on sattunut tässä 6kk aikana pari kertaa ja nyt viimeksi Fallen Orderia pelatessa.
 

TT-2k

Päämoderaattori
Ylläpitäjä
Kenelläkään tietoa, että mistä voisi johtua? Telkkarina 2015 vuoden Samsung ja hdmi piuhakin vaihdettu.
Tuon HDMI blinking -ilmiön perimmäinen syy on ymmärtääkseni se, että hetkellisesti sen HDMI-letkun läpi tahtoo mennä niin suuri bittivirta, ettei se kaapeli siihen vaan kykene. Se HDMI:n yli kulkeva datamäärä kun ei ole millään määrää vakio, vaan vaihtelee hetkestä hetkeen riippuen siitä, mitä ruudulla näkyy, millaisella resoluutiolla jne. Paras keino on vaihtaa riittävän laadukkaaseen kaapeliin, joka on sertifioitu kestämään 4K:nakin maksimimäärä, mitä HDMI-speksi sallii.

Jos tuo on jo tehty, voi esim. lähellä olevat muut laitteet aiheuttaa kaapeliin hetkellisesti sen verran paljon häiriöitä, että data ei enää päädy ehjänä perille. Siihen saattaa auttaa, että siirtelee muita vehkeitä kauemmas.
 
Ylös Bottom