Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS4 Pro

Vastaus: PS4 Pro

Käytetäänköhän Pro:ssa samaa "PS4UPDATE.PUP" tiedostoa kun vaihdetaan kovalevy, kuin normaalissa ps4 versiossa? Vai tuleekohan julkaisun alla saatavaksi Pro versiolle oma tiedosto. Ajattelin tuon nykyinsen SSHD:n siirtää uuteen konsoliin.
 
Vastaus: PS4 Pro

Lainaus Engadgetin artikkelista:

Near the end of the meeting, Cerny pulled up Knack, his PS4 launch title, side by side on two HDTVs. One game was running on a PS4 Pro and the other on a standard PS4. The differences were obvious: The PS4 Pro resolved cleaner lines and animations while the standard PS4 scene had more noise, particularly in detailed areas and backgrounds.

Pikaisen haun perusteella en löytänyt minkäänlaista mainintaa, että Knack saisi PS4 Pro päivityksen. Voidaanko siis olettaa, että jo julkaistut pelit pyörivät paremmin uudella raudalla? Onko tämä edes realistinen oletus, kun ottaa huomioon arkkitehtuurierot OG PS4 ja Pro -mallien välillä?
 
Vastaus: PS4 Pro

Eivät pelit pyöri Prolla yhtään sen paremmin ilman päivitystä peliin.

Mikäli kaikki pelit käyttäisivät automaattisesti Pron parempia tehoja niin se ei välttämättä tarkoittaisi, että ne toimisivat paremmin ja optimointi saattaisi olla silloin pielessä. Sen takia tuo ei voi edes olla vaihtoehto, vaan tarvitaan se kehittäjän tekemä päivitys peliin.
 
Vastaus: PS4 Pro

Eivät pelit pyöri Prolla yhtään sen paremmin ilman päivitystä peliin.

Mikäli kaikki pelit käyttäisivät automaattisesti Pron parempia tehoja niin se ei välttämättä tarkoittaisi, että ne toimisivat paremmin ja optimointi saattaisi olla silloin pielessä. Sen takia tuo ei voi edes olla vaihtoehto, vaan tarvitaan se kehittäjän tekemä päivitys peliin.
Jep. Näin myös itse olettaisin. Tuntuu vaan järjenvastaiselta, että surkean vastaanoton saanut PS4 -julkaisutitteli (jonka jokainen on jo varmasti unohtanut) saa Pro -päivityksen (?)
 
Vastaus: PS4 Pro

Tuntuu vaan järjenvastaiselta, että surkean vastaanoton saanut PS4 -julkaisutitteli (jonka jokainen on jo varmasti unohtanut) saa Pro -päivityksen (?)
Toisaalta se oli Mark Cernyn oma peli, joten ties vaikka olisi PS4 Prota suunnitellessaan harjoittelutyönä koodannut Knackiin Pro-tuen.
 
Vastaus: PS4 Pro

Eivät pelit pyöri Prolla yhtään sen paremmin ilman päivitystä peliin.

Mikäli kaikki pelit käyttäisivät automaattisesti Pron parempia tehoja niin se ei välttämättä tarkoittaisi, että ne toimisivat paremmin ja optimointi saattaisi olla silloin pielessä. Sen takia tuo ei voi edes olla vaihtoehto, vaan tarvitaan se kehittäjän tekemä päivitys peliin.

Kyllä olin lukevani että siellä ei ole kuitenkaan saada mitenkään 1:1 hardis moodia joten täysin sama framerate kuin ps4 versiossa on mahdottomuus...sen sijaan on melkein pakko antaa resurssien olla ps4 pelin pyöritykseen vähintäänkin riittävät, huonompaa pyöritystä ei vaan suvaita pelaajien keskuudessa pro versiolla.

Käytännössä tämä tarkoittaa että ne ps4 pelit mitkä pyörii ajoittain alle lukitun fps:n niin mitä todennäköisemmin hyötyvät hieman pro:sta ilman patchiäkin.
 
Vastaus: PS4 Pro

moro, eli siis mikä yhteevedon tosta prosta nyt saa? ei ole tätä ps4 pro juttua alkuhumalan jälkee kerennyt seuraamaan ja tarkoitus olisi se paremma fpssän takia hankkia. onko tietoa peleistä jotka on jo julkaistu mutta tulevat saamaan pro päivityksen? esimerkiksi gta tai vaikka divison?.
 
Vastaus: PS4 Pro

Kyllä olin lukevani että siellä ei ole kuitenkaan saada mitenkään 1:1 hardis moodia joten täysin sama framerate kuin ps4 versiossa on mahdottomuus...sen sijaan on melkein pakko antaa resurssien olla ps4 pelin pyöritykseen vähintäänkin riittävät, huonompaa pyöritystä ei vaan suvaita pelaajien keskuudessa pro versiolla.

Käytännössä tämä tarkoittaa että ne ps4 pelit mitkä pyörii ajoittain alle lukitun fps:n niin mitä todennäköisemmin hyötyvät hieman pro:sta ilman patchiäkin.

Mistä luit? Minä kun muistan lukeneeni jostakin, että ilman pro-päivitystä pron tehokkaampi prosessori alikellotetaan tavallisen ps4:n lukuihin.

Asiaa googlailin ja löysin tämän Cernyn haastattelun:

Sony can support existing games with a simple trick: "We just turn off the second GPU," he said.
http://www.theverge.com/2016/10/20/13350476/sony-ps4-pro-mark-cerny-4k-games-psvr-graphics

Eli pro:ssa on kaksi samaa GPU:a, kun ps4:ssa yksi, toisen voi ottaa pois päältä. CPU on myös sama mutta toimii suuremmalla kellotaajuudella. Muistia on se giga enemmän verrattain hidasta ddr:ää.
 
Vastaus: PS4 Pro

Mistä luit? Minä kun muistan lukeneeni jostakin, että ilman pro-päivitystä pron tehokkaampi prosessori alikellotetaan tavallisen ps4:n lukuihin.

.

Rivien välistä ;) cpu on helppo, kellotaajuudet vaan samaksi mutta toimii vain jos _kaikki_ gpu-cpu väliset toiminnot on vähintää yhtä nopeita.. muuten cpukin on pakko laittaa hiukan nopeammalle.

Gpu taas on eri generaatiota ja sen jotkut sisäiset toiminnot toimii eri vauhdilla ja pelkkä ylimääräisten yksiköiden sulku vanhaan määrään ei hidasta gputa vanhaan nopeuteen. Sitä on hankala saada toimimaan täysin vanhaan tyyliin vaikka kellottaisi sen vanhaan nopeuteen. Alikellotustakaan ei voi harrastaa kun jotkut operaatiot voi toimia kellojaksotasolla vanhan tapaan.

Lopputulema on kuitenkin se että pro ei saa pyörittää vanhoja pelejä huonommin ja 1:1 simulaatiota on lähes mahdoton toteuttaa eli päästään siihen että joissain vaihtelevan ruutupäivityksen peleissä tulee pientä parannusta. Sanokaa minun sanoneen :)
 
Vastaus: PS4 Pro

Lopputulema on kuitenkin se että pro ei saa pyörittää vanhoja pelejä huonommin ja 1:1 simulaatiota on lähes mahdoton toteuttaa eli päästään siihen että joissain vaihtelevan ruutupäivityksen peleissä tulee pientä parannusta. Sanokaa minun sanoneen :)

Toivossa on hyvä elää - sanoi lapamato. Tätä tietysti halutaan, mutta virallisesti on sanottu vain päivityksen tuovan Pro-mallin hyödyt vanhoille peleille.

Säästelen tässä nyt ainakin Battlefield 1 kampanjan tuolla Prolla pelattavaksi. Siellä 1080p ja vähintään sama ruudunpäivitys ovat hyviä motivaattoreita. Koska VR on pyörinyt ongelmitta jo perus pleikkarilla, en ainakaan vielä tällä tietoa laske sitä ratkaisevaksi perusteeksi hankintapäätökselle.
 
Vastaus: PS4 Pro

Tätä tietysti halutaan, mutta virallisesti on sanottu vain päivityksen tuovan Pro-mallin hyödyt vanhoille peleille.

Pakkohan se on kommunikoida noin koska muuten vanhan PS4 omistajille saattaisi tulla suru.. en usko että tämä yhteensopivuusbufferi olisi mitenkään suuri mutta jotain x1s vs x1 mallin kokoluokkaa, toimii pienellä bonuksella, mutta ei riko vanhoja pelejä.
 
Vastaus: PS4 Pro

Tuli tämä ennakkotilattua, vaikkei 4K töllöä olekkaan..Toivottavasti nyt ainakin jotkun pelit saa nopeamman ruudunpäivityksen+ jotain pikku herkkuja ja on hiljaisempi kuin tuo nykyinen pölynimuri(Ensimmäisen ps4 malli ja 500gb kovalevy) ja saanhan 1tb kovalevynkin tuon mukana, sekin plussaa.. ;)
Odotuksia ei sen enempää ole, joten kaikki muu on pelkää bonusta..
 
Vastaus: PS4 Pro

1tb kovalevy, parempi wifi, nopeampi levy, kahden vuoden takuu, uusi ohjain. Lisätehoista puhumattakaan, joten ei oo turha hankinta. Itselle jäi 120€ maksettavaa, kun vein kolme peliä vaihdossa.
 
Vastaus: PS4 Pro

Pärjäisköhän tolla 1TB levyllä, nyt on 2TB paikalla ja taitaa olla siitä puolet käytössä. Joihinkin peleihin voi vielä tulla isoja päivityksiä tuon PS4 Pro tuen takia. Vaikka mulla on tällä hetkellä se kaikkien kehuma Seagaten levy niin se piippaa aina kerran/pelisessio, yleensä noin 30min pelaamisen jälkeen. Siitä äänestä toki pääsisi sitten eroon.

Life is tough/first world problems
 
Vastaus: PS4 Pro

Itelläki tulee ostettua heti julkaisussa.
Varsinkin ens vuonna julkaistaviin peleihin odotan suuria "parannuksia" verrattuna PS4 versioihin.
Mielenkiintoista myös nähdä paraneeko BF1 fps moninpelissä, DICE ei ole vielä ilmoittanut mitä parannuksia Pro versio sisältää.
 
Vastaus: PS4 Pro

Minulla on Xbox One tällä hetkellä ja ajattelin ostavani ensi vuonna vasta 4K-konsolin eli Xbox Scorpio:n. Nyt kuitenkin olen alkanut himoitsemaan 4K-pelejä ja Ps Pro vaikuttaisi ihan hyvältä "4K-konsolilta", eli siis kannattaako minun odottaa ensi vuoteen vai ostaa Ps Pro nyt. Olen omistanut ennen Playstation 4, mutta myin sen pois, kun sille ei tullut hyviä yksinoikeuksia ja käyttöliittymä oli mielestäni huono. :mad: Olen siis ostamassa 4K-television marraskuussa, joten siinä syy miksi minulla on tarve uuteen konsoliin.
 
Vastaus: PS4 Pro

Minulla on Xbox One tällä hetkellä ja ajattelin ostavani ensi vuonna vasta 4K-konsolin eli Xbox Scorpio:n. Nyt kuitenkin olen alkanut himoitsemaan 4K-pelejä ja Ps Pro vaikuttaisi ihan hyvältä "4K-konsolilta", eli siis kannattaako minun odottaa ensi vuoteen vai ostaa Ps Pro nyt. Olen omistanut ennen Playstation 4, mutta myin sen pois, kun sille ei tullut hyviä yksinoikeuksia ja käyttöliittymä oli mielestäni huono. :mad: Olen siis ostamassa 4K-television marraskuussa, joten siinä syy miksi minulla on tarve uuteen konsoliin.
Tämän perusteella päätöksen pitäisi olla äärimmäisen helppo.
 
Vastaus: PS4 Pro

Tämän perusteella päätöksen pitäisi olla äärimmäisen helppo.

Ehei, käyttöliittymä on parantunut huomattavasti ja yksinoikeudet on vain pieni osa konsolin tarjontaa. Olisi aikamoinen kokemus päästä pelaamaan COD:ia 4K-resoluutiolla, en tosin muista oliko se skaalattu 4k-resoluutio vai natiivi.
 
Vastaus: PS4 Pro

Ehei, käyttöliittymä on parantunut huomattavasti ja yksinoikeudet on vain pieni osa konsolin tarjontaa. Olisi aikamoinen kokemus päästä pelaamaan COD:ia 4K-resoluutiolla, en tosin muista oliko se skaalattu 4k-resoluutio vai natiivi.
Mitkä seikat aiemmin ottivat päähän käyttöliittymässä?

Jos puhutaan tulevasta Infinite Warfaresta, niin tämä käyttää checkerboard 4K -tekniikkaa eli kyseessä ei siis ole natiivi 4K.
 
Vastaus: PS4 Pro

en tosin muista oliko se skaalattu 4k-resoluutio vai natiivi

PS4 Prolla natiivia 4k-resoluutiota voi odottaa lähinnä indie-julkaisuilta, joiden graafinen loisto on suurin piirtein pasianssin tasolla. Muutoin kyseessä on pelkästään 4k-skaalaus.
 
Ylös Bottom